• Uncategorized

    Ανασφάλιστα ΙΧ: Παράταση μέχρι 14 Ιουλίου μετά το χάος με τα λάθη

    • NewsRoom
    teli

    Αυτοκίνητα


    Αθάνατη ελληνική γραφειοκρατία… Αμέτρητα είναι τα λάθη που έγιναν στο υπουργείο Οικονομικών με τον ηλεκτρονικό εντοπισμό και τα πρόστιμα για τα ανασφάλιστα οχήματα, καθώς εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα εμφανίζονται ως ανασφάλιστα, παρά το γεγονός ότι ήταν ή είναι ασφαλισμένα κανονικά, με αποτέλεσμα πολλοί ιδιοκτήτες οχημάτων να ψάχνουν να βρουν το δίκιο τους μέσα στα γρανάζια της εφορίας προκειμένου να γλιτώσουν ένα πρόστιμο που κακώς τους έχει επιβληθεί.

    Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, κατά τη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου, αποφασίστηκε παράταση μέχρι τις 14 Ιουλίου για την πληρωμή των ασφαλίστρων των οχημάτων. Όσοι έχουν πληρώσει πρόστιμο και ασφαλίσουν το όχημά τους μέχρι τις 14 Ιουλίου θα τους επιστραφεί ο ποσόν του προστίμου, προσέθεσαν οι ίδιες πηγές.

    Με βάση τα πρώτα στοιχεία που προκύπτουν από τις διασταυρώσεις της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, ο αριθμός των ανασφάλιστων αυτοκινήτων υπερβαίνει το 1 εκατομμύριο, και φυσικά ο αριθμός αυτός προκαλεί ίλιγγο, καθώς πρόκειται για ένα τεράστιο νούμερο. Ένα νούμερο, όμως, που δεν είναι πραγματικό, αφού είναι προφανές ότι, όσο κι αν το πρόβλημα των ανασφάλιστων οχημάτων είναι οξύ λόγω της οικονομικής κρίσης, δεν είναι δυνατόν να κυκλοφορούν στους δρόμους τόσα πολλά ανασφάλιστα οχήματα!

    Αυτό σημαίνει ότι το ηλεκτρονικό “κυνήγι” των ανασφάλιστων οχημάτων είναι γεμάτο λάθη, τα οποία αναπόφευκτα θα ταλαιπωρήσουν χιλιάδες οδηγούς, οι οποίοι ήδη έχουν λάβει “ραβασάκια” στο Taxisnet που τους ενημερώνουν ότι πρέπει να ασφαλίσουν τα (ήδη ασφαλισμένα!) οχήματά τους, αλλά και να πληρώσουν ένα παράβολο ύψους 250 ευρώ επειδή δεν το έχουν ήδη κάνει.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, σε χθεσινή σύσκεψη των συναρμοδίων υπουργείων εξετάστηκε όλο το εύρος των λαθών που έχουν εντοπιστεί. Εξαιτίας τους εκτιμάται ότι περίπου 250.000 από τα 1,151 εκατ. ειδοποιητήρια θα πρέπει να ακυρωθούν. Σε πολλές περιπτώσεις θα πρέπει να εκδοθούν και νέα, για να ενημερωθούν παραβάτες που έμειναν στο απυρόβλητο ή δεν έλαβαν γνώση των αποτελεσμάτων των διασταυρώσεων, επειδή οι παραβάσεις τους χρεώθηκαν σε άλλους που δεν φέρουν ευθύνη (πχ σε προκατόχους οχήματος που μεταβιβάστηκε).

    Σε ορισμένες περιπτώσεις η παρεξήγηση οφείλεται στο γεγονός ότι το όχημα εμφανίζεται ως ανασφάλιστο στο ηλεκτρονικό σύστημα της εκάστοτε ασφαλιστικής εταιρείας, και σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει ο ιδιοκτήτης του οχήματος να επικοινωνήσει με την εταιρεία για να ξεκαθαρίσει την κατάσταση. Στις περισσότερες περιπτώσεις, όμως, πρόκειται για οχήματα τα οποία έχουν μεταβιβαστεί ή έχουν τεθεί σε ακινησία, ωστόσο εμφανίζονται ως ανασφάλιστα, και σε αυτές τις περιπτώσεις ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα πρέπει να μεταβεί στην εφορία και να καταθέσει τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν ότι το όχημα είναι ασφαλισμένο ή παροπλισμένο, ώστε να αποφύγει τις κυρώσεις.

    Μαυραγάνης: Παράταση για τα ανασφάλιστα και ασφάλιση χωρίς πρόστιμο

    Την πρόταση που κατέθεσε εκ μέρους του υπουργείου Μεταφορών στη σχετική σύσκεψη που έγινε με το υπουργείο Οικονομικών, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και των εκπροσώπων των Ασφαλιστικών Εταιρειών περιέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης.

    Ο υφυπουργός μιλώντας στον “ΑΝΤ1” παραδέχθηκε το μέγεθος του λάθους που έχει γίνει με τα παράβολα των 250 ευρώ που έχουν επιβληθεί σε τουλάχιστον 250.000 ιδιοκτήτες ΙΧ.
    Όπως είπε, λόγω του μεγέθους του προβλήματος επενέβη και το υπουργείο Μεταφορών στην προσπάθεια εξεύρεσης λύσης, ώστε να ληφθούν υπόψη και να διορθωθούν όπου πρέπει κάποια σφάλματα.

    Πολλές κατηγορίες από το Αρχείο Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών και σε άλλα αρχεία. Το ασφαλιστήριο δεν ξεκινά, αν δεν καταβληθούν τα χρήματα στην Ασφαλιστική. Ο κόσμος πίστευε ότι θα μπορούσε πρώτα να ανανεώσει και μετά να πληρώσει. Κάτι που άλλαξε το 2014, χωρίς ενημέρωση. Έτσι πολλοί βρέθηκαν εκπρόθεσμοι.

    Η πρόταση του υπουργείου Μεταφορών, η οποία θα τεθεί και στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου είναι να γίνει επικαιροποίηση της λίστας, με διασταύρωση, ώστε να βρεθούν ποια είναι τα ασφαλισμένα οχήματα. Όπως είπε ο Υφυπουργός, είναι χιλιάδες εκείνα των οποίων το ποσό καταβλήθηκε εκπρόθεσμα και αφού είχαν ανανεώσει το συμβόλαιό τους με την Ασφαλιστική εταιρεία. Ο λόγος είναι ότι με αλλαγή του σχετικού νόμου, το 2014, το όχημα ασφαλίζεται μόνο όταν καταβληθεί η ασφάλιση και όχι όταν ανανεωθεί το συμβόλαιο. Έτσι πολλοί βρέθηκαν εκπρόθεσμοι χωρίς να το γνωρίζουν.

    Επιπλέον, προτείνει το υπουργείο Μεταφορών, να δοθεί η ευκαιρία σε όσους θέλουν να ασφαλίσουν το όχημά τους να το κάνουν εντός συγκεκριμένης διορίας και χωρίς να καταβάλουν το παράβολο των 250 ευρώ.

    Να σημειωθεί ότι, δεν είναι λίγοι εκείνοι που δεν έχουν δηλώσει κλοπές ή ακινησία του οχημάτός τους καταθέτοντας τις πινακίδες κι έτσι δεν φαίνεται ότι είναι εκτός κυκλοφορίας. Όπως ξεκαθάρισε ο Ν. Μαυραγάνης, η κατάθεση των πινακίδων είναι ο μόνος τρόπος για την πιστοποίηση της μη κυκλοφορίας του οχήματος.

    Μια τρίτη πρόταση είναι οι Ασφαλιστικές εταιρείες να διευκολύνουν τους ιδιοκτήτες ΙΧ δίνοντάς τους τη δυνατότητα καταβολής του ποσού σε δόσεις. Μάλιστα, όπως είπε ο Υφυπουργός, η πρόταση είναι να θεσμοθετηθούν οι δόσεις στις Ασφαλιστικές.

    Τέλος, παρακίνησε τους ιδιοκτήτες οχημάτων να πάνε να ασφαλιστούν ή να καταθέσουν τις πινακίδες, χωρίς να πληρώσουν το πρόστιμο.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δείτε εύκολα και γρήγορα αν βρίσκεστε στην λίστα των ανασφάλιστων οχημάτων

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η Mustang του 2018 προκαλεί!

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ο Ken Block τεστάρει πρώτος το νέο Ford GT

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ