• Uncategorized

    ΝΔ: 4 υποψήφιοι, 4 διαφορετικές καμπάνιες

    • NewsRoom


    Ο Bill Clinton συνήθιζε να λέει πως “οι επικοινωνιολόγοι δεν είναι τίποτα άλλο από εκείνους τους τύπους που σχεδιάζουν τη καμπάνια σου και μετά έρχονται να σου επισημάνουν τι δεν έκανες εσύ καλά”. Σε κάθε περίπτωση η επικοινωνιακή και οργανωτική στρατηγική δεν είναι και το πιο απλό πράγμα στον κόσμο. Ιδιαίτερα όταν αυτό αφορά μια εσωκομματική εκστρατεία η οποία λαμβάνει χώρα σε μια από τις πιο κρίσιμες περιόδους για μια χώρα. 

    Η Νέα Δημοκρατία δε ζει και τις καλύτερες μέρες της

    Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ βιώνει με τον πιο επώδυνο τρόπο το Good bye Lenin, αποχαιρετώντας τη Ριζοσπαστική Αριστερά που χάνεις, αλλά η Νέα Δημοκρατία διαβάζει και ξαναδιαβάζει το Quo Vadis?

    Από τη στιγμή που ο μεταβατικός Πρόεδρος της ΝΔ κ. Βαγγέλης Μεϊμαράκης πήρε την απόφαση να οδηγήσει την παράταξη σε εσωκομματικές εκλογές, μέχρι τώρα, όλη η διαδικασία χαρακτηρίζεται σαφώς με μία και μόνο λέξη: Απαξίωση.

    Η βίαιη είσοδός του στην εν εξελίξει Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή, η διαμάχη για τεχνικές λεπτομέρειες, η αδυναμία να συγκληθούν ειδικές θεματικές συζητήσεις για να καταθέσουν οι υποψήφιοι τις προτάσεις τους αλλά και οι εκατέρωθεν βολές έχουν αποτυπώσει ήδη μια αρνητική εικόνα της ΝΔ προς τα έξω.

    Η προεκλογική εσωστρέφεια την έχει ρουφήξει στον πάτο της πολιτικής και όλοι οι υποψήφιοι εκτοξεύουν τα άσφαιρα πυρά τους ταυτόχρονα είτε προς τον Τσίπρα είτε προς κάποιον συνυποψήφιο.

    Όπως όμως ορίζουν και τα βασικά εγχειρίδια επικοινωνίας, το μήνυμα πρέπει να είναι ένα, ώστε να είναι σαφές, στοχευμένο και αποτελεσματικό. Η διάσπαση του μηνύματος το αποδυναμώνει και σε κάθε περίπτωση δίνει αφορμή στον αντίπαλο να σου πει πως “βρείτε τα πρώτα μεταξύ σας και μετά συζητάμε.”

    Μιλώντας λοιπόν για μηνύματα πάμε να δούμε εν συντομία ποιες είναι οι βασικές συντεταγμένες της κάθε στρατηγικής των τεσσάρων υποψηφίων.

    MeimarakisV

    Βαγγέλης Μεϊμαράκης. Θεσμικός

     Ο Νίκος Καραχάλιος έχει από την αρχή συμβουλέψει τον “μεταβατικό” Πρόεδρο της ΝΔ, να συμπεριφέρεται θεσμικά. Με όπλο τη θέση του που εξασφαλίζει εύκολη προβολή και κυρίως κοινοβουλευτική παρουσία στο επίπεδο του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης,  ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης εμφανίζεται ως σώμα εκ του σώματος της Νέας Δημοκρατίας. Η εικόνα που επιθυμεί το στρατηγείο του να περάσει είναι πως ο Μεϊμαράκης, που πρόσφατα έδωσε μάχη και συγκράτησε τα ποσοστά της παράταξης, εκπροσωπεί την φυσιολογική συνέχεια. Για αυτό προχωράει σε μια σιωπηλή και υπερβατική καμπάνια- χωρίς σύνθημα παρά μόνο το μονοσήμαντο V- αποφεύγοντας τις αντιπαραθέσεις που θα “τονώσουν” τους αντιπάλους τους αλλά και το debate που θα τον βάλει στο ίδιο κάδρο με πιο “φρέσκους” υποψήφιους, παίρνοντας έτσι το μάθημά του από τη πρόσφατη εμπειρία με τον Αλέξη Τσιπρα. Είναι σαφές πως όσο πιο λίγοι προσέλθουν στις κάλπες τόσο περισσότερο ευνοημένος θα είναι ο Μεϊμαράκης που “παίζει έντονα” το χαρτί της ενότητας και παρουσιάζεται ως ο μοναδικός εγγυητής της. 

    Κυριάκος Μητσοτάκης: Συγκροτημένος

    Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε εδώ και καιρό προετοιμάσει την προεκλογική του καμπάνια και με την έναρξη της διαδικασίας “πάτησε ένα κουμπί” και όλα λειτουργούν στον αυτόματο πιλότο. Με σταθερούς συνεργάτες εδώ και χρόνια, ανάμεσά τους ο δημοσιογράφος Μακάριος Λαζαρίδης. Κατι που εμφανώς αποτυπώνεται στον συγκροτημένο πολιτικό του λόγο που εμπεριέχει με σαφήνεια συγκεκριμένες προτάσεις από την επιχειρηματικότητα και την φορολογία μέχρι την παιδεία και το περιβάλλον. Το επικοινωνιακό του επιτελείο γνωρίζει καλά πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης με το σύνθημα “από την αρχή”, απευθύνεται τόσο σε ένα ευρύτερο ακροατήριο όσο και στο “μητσοτακικό” κοινό της κεντροδεξιάς παράταξης. Πραγματοποιεί συγκεντρώσεις σε όλη την Ελλάδα αλλά το κύριο βάρος το δίνει στο Λεκανοπέδιο της Αττικής με ιδιαίτερη προσήλωση στη μεγάλη δεξαμενή της Β Αθηνών. Μία ακόμη περιοχή στην οποία στοχεύει να χτυπήσει ψηλά νούμερα είναι η Κρήτη, ένας τόπος που το όνομα Μητσοτάκης, αρκεί και μόνο να κινητοποιήσει κόσμο. 

    ÃÅÙÑÃÉÁÄÇÓ Á

    Άδωνις Γεωργιάδης:  Κινηματικός

    Ο Άδωνις κατάφερε να είναι υποψήφιος στο και πέντε και μάλιστα η άστοχη απόφαση της ΚΕΦΕ να τον κόψει προς στιγμήν, δημιούργησε ένα μικρό αλλά σημαντικό κύμα συμπάθειας προς το πρόσωπο του. Ο Αδωνις κάνει την καμπάνια …μόνος του. Σε φουλ κινηματικούς ρυθμούς και με όχημα ένα πούλμαν γυρίζει όλη την Ελλάδα, ενώ στη διαδρομή φροντίζει να βγει σε όσα περισσότερα κεντρικά και περιφερειακά μέσα μπορεί.  Στη ρητορική του εμφανίζεται δυναμικός υπερασπιστής της κυβέρνησης Σαμαρά και του ίδιου του πρώην Πρωθυπουργού, με στόχο να συσπειρώσει όλους εκείνους που ψήφισαν τον Αντώνη Σαμαρά 6 χρόνια πριν, στην πρώτη εσωκομματική διαδικασία. Ο Αδωνις θέλει σαν τρελός το debate, αφού ξέρει καλά πως παίζει με τον αέρα του “δεν έχει να χάσει τίποτα” και επιδιώκει να ωθήσει στην κοινή έκθεση και μέσω αυτής στη σύγκριση με τους υπόλοιπους αντιπάλους

    1735056

    Απόστολος Τζιτζικώστας: Μαζικός

    Αδιαμφισβήτητα η αντίθεση “παλιό vs νέο” είναι διάχυτη στην ελληνική κοινωνία για αυτό η αφετηρία της στρατηγικής του βασίστηκε ακριβώς εκεί. Ο 38χρονος πολιτικός πραγματοποιεί μια door to door καμπάνια έχοντας ήδη περιοδεύσει σε πάνω από 30 νομούς, και μέχρι το τέλος της εσωκομματικής διαδικασίας, αναμένεται να έχει καλύψει το σύνολο της επικράτειας. Κυρίως όμως, ο Απόστολος Τζιτζικώστας με τη στρατηγική της απευθείας και άμεσης επαφής με την κοινωνία, τα μέλη και τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας, προσπαθεί να αναδείξει ως πραγματικό διακύβευμα των εκλογών το άνοιγμα της παράταξης στην Κοινωνία, προκειμένου η μαζική συμμετοχή των πολιτών να δώσει προοπτική νίκης στην παράταξη. Προφανώς και ό συνεργάτης του Γρηγόρης Τσιμογιάννης γνωρίζει πως όσοι περισσότεροι προσέλθουν εκτός του στενού κομματικού σωλήνα της ΝΔ, τόσο καλύτερα θα είναι για τον Απόστολο. 

    Σε κάθε περίπτωση το μεγάλο πρόβλημα για τη ΝΔ δεν είναι οι ημέρες μέχρι τις εκλογές. Το πρόβλημα είναι οι επόμενοι μήνες όταν θα κληθεί  να διαχειριστεί μια πρωτοφανή οικονομική και πολιτική κρίση, ως πληγωμένη από την εσωκομματική διαδικασία, αξιωματική αντιπολίτευση. 



    ΣΧΟΛΙΑ