• Top Stories

    Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου: «Άτομα οπλισμένα με λοστούς και καδρόνια μας χρησιμοποιούν ως ασπίδα»

    • NewsRoom


    Μια συγκλονιστική περιγραφή της κατάστασης που επικρατούσε στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ) έδωσε ο καθηγητής «Διοικητικής Επιστήμης και Λήψης Αποφάσεων» Χρήστος Ταραντίλης, μιλώντας στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής.

    «Τις τελευταίες μέρες στους χώρους του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών οι φοιτητές μας, οι Καθηγητές του ΟΠΑ και οι διοικητικοί υπάλληλοι κινδύνευαν σε καθημερινή βάση από τα επεισόδια που προκαλούσαν εντός και εκτός του του κεντρικού κτιρίου άτομα που δεν έχουν καμία σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως ανέφερε και προηγουμένως και ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ, άτομα οπλισμένα με λοστούς και καδρόνια, κάποιες φορές και με βόμβες μολότοφ, άτομα που χρησιμοποιούσαν τα μέλη της Ακαδημαϊκής Κοινότητας, δηλαδή τους φοιτητές, του Καθηγητές και τους διοικητικούς υπαλλήλους, ως ασπίδα, άτομα που έβαζαν φωτιές, έκαιγαν πλαστικές καρέκλες, έσπαγαν τζάμια, με συνέπεια οι φοβισμένοι φοιτητές μας αφενός να αναπνέουν τους καπνούς που ανέβαιναν σε όλους τους ορόφους του κεντρικού κτιρίου και αφετέρου να κινδυνέουν σοβαρά να ποδοπατηθούν προς την έξοδο όταν αναγκάζονταν βιαστικά να βγουν εκτός του κεντρικού κτιρίου», ανέφερε ο κ. Ταραντίλης.

    «Και ρωτώ, είναι δυνατόν βάσει αυτών που περιέγραψα, να μην αποφασίσει το ανώτατο όργανο της διοίκησης του ελληνικού δημοσίου πανεπιστημίου, δηλαδή η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου, την αναστολή της λειτουργίας του πανεπιστημίου; Είναι δυνατό στελέχη της αντιπολίτευσης με τη στάση τους και τις δηλώσεις να επιτίθενται στη Σύγκλητο προσβάλλοντας μ’ αυτό τον τρόπο το Αυτοδιοίκητο του πανεπιστημίου; Αντιλαμβάνονται ποιους προστατεύουν με τη στάση και τις δηλώσεις τους;», είπε.

    Ο κ. Ταραντίλης ξεκαθάρισε πως την απόφαση αναστολής του ΟΠΑ δεν την πήρε η αστυνομία αλλά το ανώτατο όργανο διοίκησης του Πανεπιστημίου, δηλαδή η Σύγκλητος με σκοπό την προστασία των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας». Παράλληλα, μίλησε και για της έκθεση της Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) για το 2018.

    «Τι αναδεικνύει λοιπόν η Έκθεση της ΑΔΙΠ για το 2018 για την ανώτατη εκπαίδευση στην Ελλάδα; Αναδεικνύει ότι η χώρα μας βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις στην απασχόληση των νέων πτυχιούχων στις ηλικίες 25-34 με 68%, δηλαδή πάνω από το 30% των πτυχιούχων μας δεν βρίσκει δουλειά και μάλιστα γι’ αυτό το 68% δεν διευκρινίζεται αν οι δουλειές σχετίζονται με το αντικείμενο των σπουδών τους. Εάν σκεφτεί κανείς επίσης ότι η χώρα μας κρατά τα πρωτεία μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην ανεργία των πτυχιούχων στις ηλικίες 25-39 με ποσοστό 19,9% και ότι το 2018 το 39% των ανέργων στην Ελλάδα ήταν κάτοχοι πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τότε εύκολα καταλαβαίνουμε ότι η αξιολόγηση θα πρέπει στο μέλλον να δίνει έμφαση στην εξωστρέφεια των Πανεπιστημίων και στη σύνδεση τους με την αγορά εργασίας», τόνισε ο καθηγητής.

    «Η υπό συζήτηση Έκθεση της ΑΔΙΠ για το έτος 2018, αναδεικνύει επίσης μία μεγάλη αλήθεια. Ότι τα τελευταία χρόνια δεν υπήρχε οργανωμένη εθνική στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση, ότι οι πολιτικές που ακολουθήθηκαν ήταν κενές περιεχομένου και ειδικά από την προηγούμενη κυβέρνηση επικράτησε η λογική του «ράβε-ξήλωνε». Χαρακτηριστικές είναι οι επιφυλάξεις που είχε εκφράσει το Συμβούλιο της Αρχής αναφορικά με τις συγχωνεύσεις Πανεπιστημίων με ΤΕΙ, όπως έγινε επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ότι δηλαδή θα έπρεπε να είχαν συνταχθεί πρώτα επιστημονικές μελέτες για τις ακαδημαϊκές, οικονομικές και κοινωνικές παραμέτρους του μετασχηματισμού αυτού. Είναι επομένως ξεκάθαρο ότι ο Ακαδημαϊκός χάρτης της Χώρας, δηλαδή οποιεσδήποτε συγχωνεύσεις ή ενοποιήσεις Πανεπιστημίων με ΤΕΙ θα πρέπει να προκύπτουν μετά από αξιολόγηση από την ΑΔΙΠ και στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων και να μην είναι απλώς μία πολιτική επιλογή ενός Υπουργού που μπορεί να καθορίζεται από πολιτικές σκοπιμότητες», ανέφερε.

    Ο κ. Ταραντίλης διατύπωσε τις ακόλουθες ερωτήσεις προς τους εκπροσώπους της ΑΔΙΠ:

    «1. Έγιναν ενέργειες για την ενίσχυση του ρόλου της ΑΔΙΠ τα προηγούμενα χρόνια;

    2. Ζητήθηκε η γνώμη της ΑΔΙΠ κατά τη διαδικασία κατάργηση των ΤΕΙ και απορρόφησης τους από Πανεπιστήμια;

    3. Ζητήθηκε η γνώμη της ΑΔΙΠ για τις αντιστοιχήσεις των νέων Τμημάτων με τα αναγνωρισμένα Τμήματα που έχουν ήδη αξιολογηθεί από την ΑΔΙΠ;

    4. Παρακολουθήσατε τον βαθμό υλοποίησης των προτάσεων σας από τα Πανεπιστημιακά Τμήματα που αξιολογήθηκαν; Αν ναι, σε τι βαθμό υλοποιήθηκαν οι προτάσεις σας;»

    «Η τριτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να επανακτήσει το κύρος της, τον προσανατολισμό της και κυρίως την εμπιστοσύνη των φοιτητών. Διότι δεν είναι ορθό, να φυτρώνουν τμήματα «σαν τα μανιτάρια» κάθε Σεπτέμβριο, και αμέσως μάλιστα να αντιστοιχίζονται με άλλα αναγνωρισμένα Πανεπιστημιακά Τμήματα της Αθήνας, δίχως αξιολόγηση και δίχως πιστοποίηση. Επιπλέον δεν είναι ορθό άλλα Τμήματα να καταργούνται και να συγχωνεύονται χωρίς καν να γνωμοδοτεί η ΑΔΙΠ, δημιουργώντας εύλογα την ανησυχία στους φοιτητές αναφορικά με το ίδρυμα από το οποίο θα αποφοιτήσουν αλλά και τη δυναμική του πτυχίου που θα αποκτήσουν μετά το πέρας της ακαδημαϊκής του πορείας», είπε.

    «Θα ήθελα να απευθυνθώ στους πολέμιους της κάθε τύπου αξιολόγησης και να τους πω ότι η αξιολόγηση των ΑΕΙ από την ΑΔΙΠ, δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα αλλά επιβραβεύει τη συνεχή προσπάθεια και τη βελτίωση, δηλαδή με άλλα λόγια επιβραβεύει την αριστεία και υποδεικνύει στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, από μία αντικειμενική σκοπιά, τα «κακώς κείμενα», παρέχοντας κίνητρα, προκειμένου να τα διορθώσουν και να βελτιωθούν. Θέλω τέλος να σας μεταφέρω ότι τη συγκεκριμένη διαδικασία την έζησα από πολύ κοντά ως Πρόεδρος του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΟΠΑ πριν 6 περίπου χρόνια και πιστέψτε με μόνο θετική επίδραση είχε στην πορεία του Τμήματος μου και των Μελών του», επεσήμανε.



    ΣΧΟΛΙΑ