Το ΟΑΚΑ έχει βρει τρόπο να ξαναμπεί δυνατά στον ευρωπαϊκό χάρτη.

Το περίφημο glass floor που εγκατέστησε ο Παναθηναϊκός – με κόστος γύρω στα 4 εκατ. ευρώ – έγινε viral από τη στιγμή που άναψαν τα LED. Το πάτωμα που μοιάζει να ζωντανεύει κάτω από τα πόδια των παικτών, ολόκληρο το concept της οπτικής εμπειρίας, η αίσθηση ότι βλέπεις κάτι από… επόμενο αιώνα, έδειξαν πως και στην Ελλάδα υπάρχουν projects που μπορούν να αλλάξουν όρους του παιχνιδιού.

1

Κι ενώ εδώ δοκιμάζουμε μια νέα εποχή στο μπάσκετ, στην Ισπανία η Βιγιαρεάλ περνά στο δικό της level: όχι glass floor, αλλά glass tunnel. Ένα πέρασμα «στον αέρα», πάνω από δρόμο, με τους παίκτες να γίνονται θέαμα πριν καν πατήσουν χορτάρι.

Το νέο στολίδι της Βιγιαρεάλ

Η Βιγιαρεάλ μπαίνει στην προτελευταία φάση του μεγάλου project ανακαίνισης του «Εστάδιο ντε λα Κεράμικα», ένα έργο που πρόσφατα ενισχύθηκε με νέα επένδυση 30 εκατ. ευρώ. Μετά την πρώτη μεγάλη ανακατασκευή του 2022-2023, αξίας 70 εκατ. ευρώ, η «κίτρινη υποβρύχια» συνεχίζει μεθοδικά το σχέδιο να αποκτήσει ένα από τα πιο προηγμένα γήπεδα στην Ευρώπη.

Το νέο μεγάλο βήμα είναι η κατασκευή κτηρίου στην Plaza Pascual Font de Mora – έξω από το γήπεδο, αλλά λειτουργικά ενταγμένου σε αυτό. Εκεί θα μεταφερθούν αποδυτήρια, ιατρικές μονάδες, VIP χώροι, hospitality areas και ένα πλήρες parking για παίκτες και προπονητικό team.

Και πάνω από όλα αυτά θα περνά το… τζάμι.

Το διάσημο, «εναέριο» glass tunnel

Το πιο εντυπωσιακό κομμάτι; Ένας γυάλινος διάδρομος που θα ενώνει το νέο κτήριο με το γήπεδο, ψηλά πάνω από τον δρόμο Blasco Ibáñez.

Οι φίλαθλοι θα μπορούν να βλέπουν τους παίκτες να περπατούν μέσα σε έναν φωτισμένο διάφανο διάδρομο, ζωντανά, λίγα λεπτά πριν εμφανιστούν στον αγωνιστικό χώρο. Όπως λένε οι Ισπανοί, το concept θυμίζει βιτρίνα πολυτελούς μπουτίκ: οι σταρ του συλλόγου πριν γίνουν… performance.

Η είσοδος των παικτών αλλάζει σημείο, μεταφέρεται σε γωνία κοντά στη νότια κερκίδα με premium θέσεις – μια λογική που παραπέμπει ξεκάθαρα στο «Ολντ Τράφορντ».

Τα αποδυτήρια… έξω από το γήπεδο

Η απόφαση αυτή δεν είναι «εντυπωσιασμός για εντυπωσιασμό». Η Βιγιαρεάλ κερδίζει κάτι πολύ ουσιαστικό: ελευθερώνει μεγάλους χώρους πίσω από τη βασική κερκίδα, τους οποίους σκοπεύει να μετατρέψει σε hospitality boxes, εστιατόρια, lounges και εμπορικούς χώρους.

Σε μια πόλη 50.000 κατοίκων, το γήπεδο είναι η βασική πηγή εσόδων και ανάπτυξης. Ο πρόεδρος Φερνάντο Ρόιγκ κάνει αυτό που κάνουν οι σοβαροί οργανισμοί: σκέφτεται 365 μέρες τον χρόνο, όχι μόνο 19 εντός έδρας παιχνίδια.

Η διάρκεια των εργασιών υπολογίζεται σε 18 μήνες, με στόχο να έχει ολοκληρωθεί πριν την έναρξη της σεζόν 2026-27. Αν ο ρυθμός παραμείνει ο σημερινός, η Βιγιαρεάλ μπορεί να κόψει κορδέλα νωρίτερα από το προβλεπόμενο.

Με το προηγούμενο renovation των 70 εκατ. ευρώ να έχει ήδη δώσει νέο εξωτερικό κέλυφος, ενιαία πρόσοψη, στέγαστρο, skycam και HD γιγαντοοθόνες, η νέα επένδυση των 30 εκατ. ευρώ δεν στοχεύει σε «εντυπωσιασμό» αλλά στη λειτουργικότητα: περισσότερη εμπορική αξιοποίηση, περισσότερη προσβασιμότητα, περισσότερη premium εμπειρία.

Το μέλλον του sportainment

Το εντυπωσιακό στην υπόθεση είναι πως μια ομάδα από μια μικρή πόλη χτίζει υποδομές Champions League. Δεν αυξάνει η χωρητικότητα, αυξάνει η αξία. Δεν προσθέτει καθίσματα· προσθέτει έσοδα.

Και πάνω απ’ όλα, επενδύει συνεχόμενα. Για τη Βιγιαρεάλ δεν υπάρχει «τελευταία ανακαίνιση», μόνο το επόμενο στάδιο εξέλιξης.

Όπως το glass floor του ΟΑΚΑ άλλαξε το αφήγημα στην Ευρώπη για τις μπασκετικές εμπειρίες, έτσι και το glass tunnel των Ισπανών αλλάζει το αφήγημα για την ίδια την τελετουργία του ποδοσφαίρου.

Το μέλλον του sportainment είναι διάφανο – κυριολεκτικά…