ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι κρίσιμες ώρες της Metlen, ποιοι μεγάλοι μπαίνουν στην Intralot, τo Βατερλώ ενός arrogant manager, οι νέες εντολές του υπουργού Τάκη και οι millionaire σουπερμαρκετάδες, και τι δείχνουν τα νέα γκάλοπ για τον θυμωμένο Νίκο
Ένας νέος θεσμός έρχεται να ενισχύσει την Επαγγελματική Εκπαίδευση, ο οποίος θα είναι σε ανοιχτή επικοινωνία με επιχειρήσεις και φορείς της αγοράς, εστιάζοντας στην ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών.
Οι Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης προσφέρουν εξειδίκευση και πρακτική άσκηση με αμοιβή, φιλοδοξώντας να αποτελέσουν τον σύνδεσμο με την αγορά εργασίας.
Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για τις Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης έχει κατατεθεί στη Βουλή με τη συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων να έχει ξεκινήσει από τη Δευτέρα. Την επόμενη Τετάρτη αναμένεται να μπει Ολομέλεια και να ψηφιστεί.
1) Τι είναι οι Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης;
Είναι αποκεντρωμένα παραρτήματα των δημοσίων Σ.Α.Ε.Κ. (πρώην Ι.Ε.Κ.) στο επίπεδο 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Ε.Π.Π.)—με σαφή περιφερειακή εμβέλεια και θεματική εξειδίκευση ως «κόμβοι γνώσης».
Αποτελούν θεματικές δομές επαγγελματικής κατάρτισης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, που ιδρύονται και λειτουργούν ως υφιστάμενα ή νέα παραρτήματα δημόσιων Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.). Παραμένουν σε δημόσιο πλαίσιο λειτουργίας και ευθύνης, ενώ συνεργάζονται με οικονομικούς φορείς, όπως επιχειρήσεις και συλλογικούς φορείς της αγοράς για τον σχεδιασμό προγραμμάτων σπουδών (οδηγοί κατάρτισης) και την παροχή υποδομών και εξοπλισμού.
2) Τι αλλάζει και γιατί τώρα;
Σε αντίθεση με τα υπάρχοντα σχήματα, οι Ακαδημίες σχεδιάζονται ως θεσμοί που συνδυάζουν την κρατική εποπτεία με την ενεργή συμμετοχή των οικονομικών φορέων. Η σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, που αποτελεί τον πυρήνα του νέου θεσμού, επιτρέπει τον εντοπισμό πραγματικών αναγκών της αγοράς, τη διαμόρφωση προγραμμάτων σπουδών προσαρμοσμένων σε αυτές και την εξασφάλιση υποδομών και πόρων που διαφορετικά θα ήταν δύσκολο να διατεθούν.
Οι Ακαδημίες φέρνουν την επαγγελματική κατάρτιση ένα βήμα πριν την απασχόληση. Πρόκειται για διαδρομή που συνδυάζει μάθηση, εξειδίκευση, πρακτική άσκηση με αμοιβή και ασφάλιση, και ρεαλιστική πιθανότητα πρόσληψης. Πολιτικά, είναι μια νέα συμφωνία ανάμεσα στο κράτος, τους νέους και την οικονομία: η επαγγελματική κατάρτιση ευθυγραμμίζεται με τις πραγματικές ανάγκες της παραγωγής, με κανόνες ποιότητας, διαφάνειας και λογοδοσίας.
3) Ποια η θέση των Ακαδημιών στο Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
Η θέσπιση των Ακαδημιών δεν αποτελεί μεμονωμένη πρωτοβουλία, αλλά εντάσσεται οργανικά στη στρατηγική ενίσχυσης του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Σ.Ε.Ε.Κ.), που έχει ήδη θεμελιωθεί νομοθετικά. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται η συνέπεια και η συνέχεια της εκπαιδευτικής πολιτικής, σε ένα πεδίο που παραδοσιακά χαρακτηρίζεται από κατακερματισμό και αποσπασματικές παρεμβάσεις. Οι Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης ανταποκρίνονται στις σύγχρονες προκλήσεις της αγοράς, αλλά προωθούν και τη σύζευξη εκπαίδευσης και παραγωγής, ενισχύουν την τοπική ανάπτυξη και συμβάλλουν στη δημιουργία ενός πιο δυναμικού και ελκυστικού συστήματος επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Οι Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης όχι μόνο δεν απειλούν τον θεσμό των Σ.Α.Ε.Κ., που μέχρι σήμερα περιλάμβανε αυτές του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., των λοιπών Υπουργείων και Ν.Π.Δ.Δ. και τις Ιδιωτικές, αλλά έρχονται να τον συμπληρώσουν με νέα μορφή αυτή της σύμπραξης του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με τον ιδιωτικό τομέα. Εξάλλου για όσα θέματα λειτουργίας των Ακαδημιών δεν ρυθμίζονται διαφορετικά με το νομοσχέδιο ισχύουν οι διατάξεις για τις Σ.Α.Ε.Κ.
4) Τι σημαίνει για την Περιφερειακή ανάπτυξη;
Σε αντίθεση με τα υπάρχοντα σχήματα, οι Ακαδημίες σχεδιάζονται ως θεσμοί που συνδυάζουν την κρατική εποπτεία με την ενεργή συμμετοχή των οικονομικών φορέων. Ταυτόχρονα, όμως, θα σχεδιάζονται ως θεματικοί κόμβοι σε κάθε περιοχή. Η σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, που αποτελεί τον πυρήνα του νέου θεσμού, επιτρέπει να χαρτογραφούνται οι πραγματικές ανάγκες της αγοράς, να διαμορφώνονται προγράμματα σπουδών προσαρμοσμένα σε αυτές και να εξασφαλίζονται υποδομές και πόροι που αλλιώς θα ήταν δύσκολο να διατεθούν. Τα θεματικά αντικείμενα και οι ειδικότητες θα επιλέγονται με γνώμονα τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά κάθε περιφέρειας, ώστε η κατάρτιση να συνδέεται με τις τοπικές παραγωγικές δυνατότητες (π.χ. αγροτικά προϊόντα, βιομηχανικές ζώνες, νέες τεχνολογίες), να δημιουργεί υπεραξία για τις τοπικές κοινωνίες και να στηρίζει την αποκέντρωση των ευκαιριών. Τα προγράμματα σπουδών «κουμπώνουν» πάνω στις τοπικές αλυσίδες αξίας -από την αγροδιατροφή μέχρι τη βιομηχανία και τον τουρισμό- και συνεργάζονται με τα κοντινά πανεπιστήμια. Το αποτέλεσμα είναι περισσότερο ανθρώπινο δυναμικό που μένει και παράγει στον τόπο του.
5) Ποιος μπορεί να φοιτήσει και ποιο είναι το κόστος;
Οι Ακαδημίες απευθύνονται, όπως και οι Σ.Α.Ε.Κ., σε αποφοίτους γενικών και επαγγελματικών λυκείων (ΓΕ.Λ.-ΕΠΑ.Λ.) και κατόχους ισότιμων τίτλων. Η φοίτηση παρέχεται δωρεάν, οι καταρτιζόμενοι παρακολουθούν μία και μόνη ειδικότητα, είτε διά ζώσης είτε εξ αποστάσεως (σύγχρονα, ασύγχρονα ή μικτά σχήματα), σύμφωνα με τους Οδηγούς Κατάρτισης. Για εισακτέους από κράτη-μέλη ΕΕ ή τρίτες χώρες προβλέπεται ελάχιστο επίπεδο γλωσσομάθειας B1 στα ελληνικά. Κατατάξεις αποφοίτων Σ.Α.Ε.Κ. ή Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας μπορούν να πραγματοποιούνται σε συναφείς ειδικότητες, διασφαλίζοντας οριζόντια κινητικότητα εντός του συστήματος.
6) Ποια είναι η σύνδεση με την αγορά;
Καθε πρόγραμμα περιλαμβάνει υποχρεωτική πρακτική άσκηση ή μαθητεία μέσα σε πραγματικούς χώρους εργασίας του οικονομικού φορέα, με αμοιβή και πλήρη ασφάλιση. Επιπλέον, στις συμφωνίες συνεργασίας με τους οικονομικούς φορείς της αγοράς ενσωματώνονται δεσμεύσεις για απορρόφηση αποφοίτων σε ποσοστό 40%, ώστε το «σπουδάζω-εργάζομαι» να μην είναι ευχή αλλά υποχρέωση.
7) Τι ακριβώς μαθαίνει κανείς, προβλέπεται μαθητεία και πρακτική άσκηση; Υπάρχει εξ αποστάσεως εκπαίδευση;
Οι Ακαδημίες έχουν συγκεκριμένο θεματικό αντικείμενο και ειδικότητες που προσαρμόζονται στις ανάγκες κάθε κλάδου: περιλαμβάνουν θεωρία, εργαστήρια και πρακτική άσκηση ή μαθητεία. Είναι δυνατόν να παρέχουν επαγγελματική κατάρτιση διά ζώσης, εξ αποστάσεως, σύγχρονη ή ασύγχρονη ή μικτή, με βάση τους οδηγούς κατάρτισης, οι οποίοι δημοσιοποιούνται, ώστε ο πολίτης να γνωρίζει ακριβώς το περιεχόμενο και τα κριτήρια.
Το τεχνοκρατικό σήμα κατατεθέν των Ακαδημιών Επαγγελματικής Κατάρτισης είναι η εξασφαλισμένη πρακτική άσκηση ή μαθητεία, ως υποχρεωτικό, αμειβόμενο στάδιο σε εγκαταστάσεις του οικονομικού φορέα ή τρίτων, με πλήρη ασφαλιστική κάλυψη στον e-ΕΦΚΑ, η ολοκλήρωση της οποίας δύναται να οργανωθεί με ευελιξία εντός 36 μηνών από το τέλος της θεωρητικής κατάρτισης, όπως και στις Σ.Α.Ε.Κ..
8) Πως ιδρύεται μια Ακαδημία και πώς;
Οικονομικοί φορείς όπως επιχειρήσεις, ενώσεις, επιμελητήρια, συνεταιρισμοί και αναπτυξιακοί φορείς μπορούν να υποβάλουν πρόταση με συγκεκριμένο εξαετές σχέδιο: περιφέρεια, θεματικό περιεχόμενο και ειδικότητες, υποδομές και εξοπλισμό, μέγιστο αριθμό καταρτιζομένων ανά ειδικότητα, ρύθμιση πρακτικής άσκησης ή μαθητείας και δεσμεύσεις από κάθε πλευρά. Η αξιολόγηση γίνεται σε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, ώστε να μην καθυστερεί η εκκίνηση.
9) Πως διοικούνται οι Ακαδημίες; Πώς διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον;
Κάθε Ακαδημία εποπτεύεται και διοικείται από πενταμελή Διοικούσα Επιτροπή όπου υπερισχύει το δημόσιο. Η Διοικούσα Επιτροπή καθορίζει στρατηγική, εισηγείται νέες ή την κατάργηση παρωχημένων ειδικοτήτων, εκπονεί τους οδηγούς κατάρτισης, επιλέγει Συντονιστή και παρακολουθεί την ποιότητα. Η διοικητική υποστήριξη της Ακαδημίας ανατίθεται στον Υποδιευθυντή της Σ.Α.Ε.Κ. ο οποίος επικουρείται στο έργο του από τον Συντονιστή.
Αν δεν εκδοθεί πράξη ίδρυσης από τον Υπουργό μέσα σε ένα χρόνο από την υπογραφή της συμφωνίας, η συμφωνία λύεται και το δημόσιο προστατεύεται από αδράνεια ή υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα. Αν μια συνεργασία διακοπεί, το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού μεριμνά ώστε οι καταρτιζόμενοι να ολοκληρώσουν το πρόγραμμά τους χωρίς επιπτώσεις.
10) Τι τίτλοι απονέμονται και τι σημαίνει «επίπεδο 5 Ε.Π.Π.»;
Μετά την ολοκλήρωση της κατάρτισης και τη λήψη της Βεβαίωσης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Β.Ε.Κ.), ο απόφοιτος συμμετέχει σε ετήσιες εξετάσεις πιστοποίησης που διενεργούνται από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.. Με επιτυχία αποκτά Δίπλωμα Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επίπεδου 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Ε.Π.Π.), που ανοίγει πρόσβαση σε επαγγελματικά δικαιώματα και εγγραφή σε επαγγελματικά μητρώα όπου απαιτείται.
11) Υπάρχει δυνατότητα συνέχισης σπουδών στο πανεπιστήμιο;
Η διαδρομή δεν τελειώνει με το Δίπλωμα. Στους κατόχους του Διπλώματος δίνεται η δυνατότητα να κατατάσσονται σε τμήματα Α.Ε.Ι. συναφούς ειδικότητας με αυτήν του Διπλώματος, ώστε όποιος το επιθυμεί να «ανεβαίνει» εκπαιδευτικά στο επίπεδο 6 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Ε.Π.Π.), χωρίς να χάνει το επαγγελματικό πλεονέκτημα που απέκτησε, αλλά αντιθέτως να αναβαθμίζει τα προσόντα του.
12) Πώς χρηματοδοτείται;
Το κράτος διασφαλίζει δωρεάν φοίτηση. Οι συνεργαζόμενοι οικονομικοί φορείς αναλαμβάνουν υποδομές, σύγχρονο εργαστηριακό εξοπλισμό, θέσεις πρακτικής άσκησης ή μαθητείας και πρόσθετους πόρους όπου χρειάζεται. Μπορούν επίσης να αξιοποιηθούν εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα. Αυτό κάνει το μοντέλο και κοινωνικά δίκαιο και οικονομικά βιώσιμο.
13) Τι κερδίζουν οι επιχειρήσεις;
Πρόσβαση σε ανθρώπινο δυναμικό που έχει ήδη εκπαιδευτεί και αποκτήσει δεξιότητες πάνω στις πραγματικές διαδικασίες της επιχείρησης, χαμηλότερο κόστος ένταξης νέου προσωπικού και συνδιαμόρφωση δεξιοτήτων. Αντί να αναζητούν ματαίως «έτοιμους» εργαζομένους, συμβάλλουν στο να τους καταρτίσει και προετοιμάσει για την αγορά εργασίας το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., το οποίο είναι αρμόδιο σε εθνικό επίπεδο για το Ε.Σ.Ε.Ε.Κ..
14) Τι κερδίζει ο καταρτιζόμενος;
Σπουδές δωρεάν, εξασφαλισμένη πρακτική άσκηση ή μαθητεία με αμοιβή και ασφάλιση χωρίς καθυστερήσεις, απόκτηση τίτλου επιπέδου 5 του Ε.Π.Π. που αναγνωρίζεται επαγγελματικά, ουσιαστική εμπειρία σε πραγματικό χώρο εργασίας και ρεαλιστική πιθανότητα πρόσληψης. Επιπλέον, υπάρχει και η δυνατότητα συνέχισης σπουδών στην ανώτατη εκπαίδευση. Με απλά λόγια: λιγότερη ανασφάλεια, περισσότερες προοπτικές.
15) Πόσο γρήγορα υλοποιείται;
Οι προθεσμίες για αξιολόγηση και ίδρυση είναι σαφείς. Οι οδηγοί κατάρτισης και οι αποφάσεις δημοσιοποιούνται για να υπάρχει νομική βεβαιότητα. Η αξιοποίηση εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων γίνεται με διαφανείς διαδικασίες, ώστε τα προγράμματα να ξεκινούν χωρίς πολύμηνες καθυστερήσεις.
16) Πώς επιλέγονται και στηρίζονται οι εκπαιδευτές;
Διδάσκουν άνθρωποι με πραγματική εμπειρία στο αντικείμενο και με παιδαγωγική επάρκεια, ενταγμένοι σε ανοικτά και διαφανή μητρώα (ίδιο μητρώο με Σ.Α.Ε.Κ. και Ε.Σ.Κ.). Προβλέπεται συνεχής επιμόρφωση και αξιολόγηση, ώστε η ποιότητα να ανεβαίνει κάθε χρόνο και να μην εξαρτάται από πρόσωπα.
17) Ποια είναι η «μεγάλη εικόνα»;
Η μεταρρύθμιση λύνει δύο χρόνιες παθογένειες: την απόσταση ανάμεσα σε επαγγελματική κατάρτιση και εργασία και την έλλειψη αξιοπιστίας στην πιστοποίηση απαραίτητων απο την αγορά δεξιοτήτων. Με σαφείς κανόνες, δωρεάν πρόσβαση, αμειβόμενη πρακτική άσκηση ή μαθητεία, δημόσια λογοδοσία και διαδρομή προς ανώτατες σπουδές, οι νέοι αποκτούν εφόδια, οι επιχειρήσεις βρίσκουν ανθρώπους και οι τοπικές κοινωνίες κερδίζουν ανάπτυξη.
Το καθεστώς ποιότητας και λογοδοσίας επιβάλλει ετήσιους δείκτες αποδοτικότητας, διαφανή τήρηση ηλεκτρονικών αρχείων, βιβλιοθηκών και κώδικα δεοντολογίας προσωπικού. Εξουσιοδοτικές διατάξεις επιτρέπουν στον Υπουργό να εξειδικεύει κριτήρια, επιθεωρήσεις και σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτών και υποδομών, ακολουθώντας ευρωπαϊκά πρότυπα.
Η θεσμική κατοχύρωση δωρεάν φοίτησης και ασφαλισμένης αμειβόμενης πρακτικής άσκησης ή μαθητείας ασκεί πίεση για αξιοπρεπείς όρους εισόδου των νέων στην εργασία, ενώ η πλειοψηφική παρουσία του Δημοσίου στη διοίκηση διασφαλίζει ότι το δημόσιο συμφέρον δεν εκχωρείται. Την ίδια στιγμή, η αποκέντρωση παραγωγής γνώσης έξω από τα μεγάλα αστικά κέντρα, ευθυγραμμίζεται με το αίτημα για συμμετρική ανάπτυξη, λειτουργώντας ως μοχλός περιφερειακής πολιτικής, με εξασφάλιση των θέσεων πρακτικής άσκησης ή μαθητείας και απορρόφηση του 40% των φοιτούντων από τους οικονομικούς φορείς.
18) Οι Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης συνοπτικά:
- αίρουν το στερεότυπο ότι τα συστήματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης δεν αφουγκράζονται την αγορά εργασίας
- αντιμετωπίζουν το αφήγημα ότι τα προσόντα των αποφοίτων της Ε.Ε.Κ. δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των εργοδοτών
- απαντούν στην ανάγκη συνέργειας με τους κοινωνικούς εταίρους για το σχεδιασμό οδηγών αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης (δηλαδή των προγραμμάτων σπουδών), ώστε οι απόφοιτοι να έχουν τις γνώσεις και δεξιότητες για την άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας
- δημιουργούν το πλαίσιο για την αντιμετώπιση της διαρροής από τις Σ.Α.Ε.Κ., που πολλές φορές εστιάζεται στην μη ύπαρξη εξασφαλισμένης πρακτικής άσκησης
- δίνουν κίνητρο στους καταρτιζόμενους για συμμετοχή σε εξετάσεις πιστοποίησης του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. καθώς η διέξοδος στο επάγγελμα που έχουν καταρτιστεί είναι εξασφαλισμένη σε σημαντικό βαθμό
- αναβαθμίζουν τον εξοπλισμό των Σ.Α.Ε.Κ. και τη δυνατότητα πραγματοποίησης εργαστηριακών μαθημάτων με σύγχρονα μέσα σε νέες ειδικότητες
- βελτιώνουν την ελκυστικότητα της Ε.Ε.Κ. και τη δυναμική της ως ισότιμη επιλογή για τους νέους ανθρώπους
- αποτελούν πεδίο συνεργειών, ώστε οι καλές πρακτικές και διαδικασίες να μπορέσουν να αξιοποιηθούν ευρύτερα στην αρχική επαγγελματική κατάρτιση
- συνδέονται τόσο με τις άλλες πολιτικές επιλογές για ενίσχυση του εισοδήματος των νέων όσο και με τη μείωση της ανεργίας
- αποδεικνύουν στην πράξη τη συνεργασία δημόσιας πολιτικής, ιδιωτικής πρωτοβουλίας, τοπικής επένδυσης και στήριξης της περιφέρειας για την επίτευξη της διπλής σύγκλισης και περιφερειακής ανάπτυξης για μία δίκαιη Ελλάδα.
Ποιες άλλες διατάξεις περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου
Πέραν του βασικού κορμού του Σχεδίου Νόμου για τις Ακαδημίες επαγγελματικής Κατάρτισης τροποποιούνται διατάξεις του ν. 4763/2020 που αφορούν κυρίως:
α) σε αυξημένες γνωμοδοτικές και εισηγητικές αρμοδιότητες του Κεντρικού Συμβουλίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.) για την έκδοση κανονιστικού πλαισίου χορήγησης αντιστοιχίας των επαγγελματικών δικαιωμάτων των κατόχων τίτλων ειδικοτήτων που αποκτήθηκαν στο πλαίσιο της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και της αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης στα επίπεδα 3, 4 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Ε.Π.Π.) καθώς και τον καθορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων των κατόχων τίτλων που αποκτήθηκαν στο πλαίσιο της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και της αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης στα επίπεδα 3, 4 και 5 του Ε.Π.Π. Με τις ρυθμίσεις αντιμετωπίζονται πιο συστηματικά τα θέματα των επαγγελματικών δικαιωμάτων σε αντίστοιχες ειδικότητες και επιλύονται άμεσα θέματα άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας σε αποφοίτους επιπέδου 3 και 5 του Ε.Π.Π., λόγω της μετάπτωσης δομών στο Εθνικό Σύστημα Ε.Ε.Κ. από το 2020.
β) στην ενίσχυση της διαφάνειας και της νομικής βεβαιότητας, εντάσσοντας τους Οδηγούς Κατάρτισης ως αναπόσπαστο μέρος της απόφασης έγκρισης μέσω της ανάρτησης τους στη Διαύγεια,
γ) στην απρόσκοπτη υλοποίηση πράξεων του ΕΣΠΑ με σαφές πλαίσιο απασχόλησης δημοσίων υπαλλήλων χωρίς πρόσθετες άδειες ιδιωτικού έργου,
δ) στη διεύρυνση των προσώπων που μπορούν να παρακολουθήσουν προπαρασκευαστικά τμήματα εκμάθησης ελληνικής γλώσσας, δηλαδή ευάλωτων ομάδων, προκειμένου να εγγραφούν σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.),
ε) στους όρους και προϋποθέσεις συμμετοχής εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων των Σ.Δ.Ε. σε ευρωπαϊκά και διεθνή προγράμματα και,
στ) στην ανάγκη διασφάλισης διοικητικής συνέχειας στις Σ.Α.Ε.Κ. μέσω ταχείας αναπλήρωσης/ρύθμισης αρμοδιοτήτων των Υποδιευθυντών.
Συνολικά, το νομοσχέδιο αποσκοπεί στο να θεσπίσει μετρήσιμους κανόνες συνεργασίας, ποιότητας και λογοδοσίας και εκπέμπει καθαρό μήνυμα κοινωνικής κινητικότητας και παραγωγικής ανασύνταξης, έτσι ώστε η δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση να μετατραπεί σε εργαλείο βιώσιμης ανάπτυξης και δημιουργίας πραγματικής αξιόπιστης και καλά αμειβόμενης εργασίας.
Σημειώνεται ότι στο νομοσχέδιο, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνεται διάταξη για την εισαγωγή της διδασκαλίας του μαθήματος της Οικονομίας στην Γ’ Γυμνασίου.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- FT: Πώς η Ρωσία αναβάθμισε πυραύλους για να «ξεγελούν» τα ουκρανικά Patriot
- Mevaco: Νέες συμβάσεις 14,48 εκατ. δολ. με την Intracom Defense για κατασκευή μεταλλικών μερών αμυντικών συστήματα
- ΑΔΜΗΕ: Έναρξη της λειτουργίας των αγορών ηλεκτρικής ενέργειας με χρονική ανάλυση 15 λεπτών
- Ζαχάροβα: Δεν είναι Ψυχρός Πόλεμος – Είναι μια “φλογερή” σύγκρουση με τη Δύση
