• Κοινωνία

    Ξενοδοχεία: Πρωινό στο δωμάτιο, γεύματα a la carte και ρεσεψιόν με τζάμι – Όλες οι αλλαγές

    • NewsRoom


    Όλες οι αλλαγές που περιμένουν τους πελάτες μετά την μεγάλη κρίση της πανδημίας

    Μεγάλες αλλαγές σχεδιάζονται σε ό,τι αφορά στην επίσκεψη και διαμονή των πελατών στα ξενοδοχειακά καταλύματα, κάτω από τις ιδιαίτερες ανάγκες προστασίας που έχει δημιουργήσει η πανδημία.

    Μέτρα, όπως πρωινό στο δωμάτιο και γεύματα «a la cart» (επιλογή από κατάλογο), αλλά και Check in & Check out από απόσταση, μέσω «έξυπνων συσκευών» είναι μόνο μερικές από τις αλλαγές που αναμένεται να εφαρμοστούν κατά την διαμονή ενός πελάτη σε ένα κατάλυμα.

    Επιπλέον, όσοι θέλουν να επισκεφτούν τη Reception για να έρθουν σε επικοινωνία με τους εργαζόμενους, μία γυάλινη επιφάνεια θα βρίσκεται ανάμεσα στον πελάτη και τον υπάλληλο του ξενοδοχείου.

    Αυτές και πολλές άλλες αναμένεται να είναι οι αλλαγές στην καθημερινότητα των ξενοδοχείων που θα επιλέξουν να ανοίξουν τις πόρτες τους, για να υποδεχθούν τους μελλοντικούς πελάτες τους.

    Για αυτή την επόμενη ημέρα ετοιμάζονται οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, περνώντας από το μικροσκόπιο, τόσο την προστασία των εργαζομένων, αλλά και τη βιωσιμότητα των οργανισμών. Στην Κρήτη, την ναυαρχίδα του τουρισμού για την Ελλάδα, όπως πληροφορεί το ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου, Νίκος Χαλκιαδάκης, η ένωση συνεργάζεται με την Περιφέρεια και το Πανεπιστήμιο Κρήτης και τον ΕΟΔΥ.

    Μάλιστα, έχει αναθέσει στην Howarth International μελέτη για την «επόμενη μέρα» στα ξενοδοχεία, τα αποτελέσματα της οποίας θα ανακοινωθούν σε δυο εβδομάδες, όπως αναφέρει ο κ. Χαλκιαδάκης.

    Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου εκφράζει την αγωνία του για το αν θα πρέπει ή ακόμη και αν μπορούν να ανοίξουν τις ξενοδοχειακές μονάδες, χωρίς τη στήριξη της πολιτείας.

    Όπως τονίζει, «αν δεν βοηθήσει το κράτος, θα έχουμε μεγάλο οικονομικό πρόβλημα. Θέλουμε να ανοίξουμε με όρους βιωσιμότητας και αν δεν συμβεί αυτό, ο κ. Χαλκιαδάκης επισημαίνει ότι «μπορεί και να μην ανοίξουν ξενοδοχεία». Προσθέτει, επίσης, ότι οι παρεμβάσεις που θα πρέπει να γίνουν στα ξενοδοχεία, για υγειονομικούς λόγους, είναι σημαντικά κοστοβόρες και σε πολλές των περιπτώσεων θα είναι και αδύνατες να εφαρμοστούν.

    Στο ίδιο μήκος κύματος και η Κωνσταντίνα Σβήνου, πρόεδρος της ένωσης Ξενοδόχων Κω, νησί που πρωταγωνιστεί στα Δωδεκάνησα στις τουριστικές αφίξεις, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, διερωτάται τι κόστος θα έχει το άνοιγμα των ξενοδοχείων, ειδικά στο σκέλος της προφύλαξης του τοπικού πληθυσμού από τυχόν μετάδοση του ιού, αλλά και για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.

    «Τελικά είναι σωστό να ξεκινήσει η επόμενη ημέρα; Μήπως θα πρέπει να ληφθεί μια γενναία απόφαση, ότι το 2020 θα πρέπει να στηριχτούν οι εργαζόμενοι, τα ανελαστικά πάγια των επιχειρήσεων και να προετοιμαστούμε για το πολύ δυνατό 2021», ερωτά η κα Σβήνου.

    Πηγή αγωνίας για την ίδια είναι οι ελεύσεις τουριστών, που τυχόν δεν θα διαγνωστούν από τα τεστ που θα γίνονται πριν αυτοί ταξιδέψουν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την προστασία των εργαζομένων και των τοπικών πληθυσμών.

    Τέλος, στην τελική ευθεία είναι η σύνταξη του «υγειονομικού πρωτοκόλλου», που θα καθορίζει τους κανόνες λειτουργίες των ξενοδοχειακών μονάδων, στην εποχή της πανδημίας.



    ΣΧΟΛΙΑ