• Κοινωνία

    Συμβουλές από ΑΔΑΕ: Πώς θα δημιουργήσετε ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης

    • NewsRoom

    Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου της Επικοινωνίας


    Με νέα καμπάνια υποδέχεται η Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ), τη σημερινή ημέρα, που έχει οριστεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου. Κεντρικό μήνυμα της καμπάνιας είναι η προστασία της ιδιωτικότητας των χρηστών και στόχος της είναι να μπορέσει να λύσει τον κύριο προβληματισμό τους: ποια στοιχεία αποτελούν τους πιο επιρρεπείς στόχους σε κυβερνοεπιθέσεις και τι μπορούμε εμείς να κάνουμε γι’ αυτό;

    Το σημαντικότερο μέτρο ασφαλείας

    Το πρώτο και απλούστερο βήμα που μπορούμε να κάνουμε προκειμένου να προστατεύσουμε τα προσωπικά μας στοιχεία στο διαδίκτυο είναι να χρησιμοποιούμε κωδικούς πρόσβασης. Η λογική, με την οποία ορίζουμε ένα συγκεκριμένο κωδικό και ο τρόπος που τον χρησιμοποιούμε είναι μείζονος σημασίας, γεγονός που επισφραγίστηκε από ένα μεγάλο γεγονός του περασμένου Δεκέμβρη: ένα εκτεταμένο περιστατικό υποκλοπής, με την ανάρτηση 21 εκατομμυρίων κωδικών πρόσβασης και προσωπικών email, σε ένα φόρουμ για χάκερς.

    Την αποκάλυψη του τεράστιου επεισοδίου έκανε ο ερευνητής σε θέματα ασφαλείας, Τρόι Χαντ, που τόνισε πως το εν λόγω περιστατικό αποτελεί τη μεγαλύτερη συγκέντρωση υποκλαπέντων στοιχείων στην ιστορία του Διαδικτύου. Ο Χαντ εξήγησε πως ο λόγος που η λίστα με τα στοιχεία αυτά ήταν εξαιρετικά χρήσιμη για τους κακόβουλους χρήστες, είναι ότι πολλοί χρήστες χρησιμοποιούν ένα κωδικό, για πολλές υπηρεσίες. Επομένως, με ένα κωδικό για κάθε χρήστη, που είχαν στα στοιχεία που συγκέντρωσαν, μπορούσαν θεωρητικά, να παραβιάσουν πολλές από τις εφαρμογές που χρησιμοποιεί ένας άνθρωπος, και να έχουν, άρα, πολλαπλό κέρδος.

    Στον ιστότοπο της ΑΔΑΕ, οι χρήστες του Διαδικτύου μπορούν να ενημερωθούν για τους τρόπους, με τους οποίους μπορούν να δημιουργήσουν κωδικούς υψηλής προστασίας και χαμηλής δυνατότητας παραβίασης, καθώς και για τα μέτρα προστασίας, που πρέπει να παίρνουν, προκειμένου να εξασφαλίζουν το απόρρητο των επικοινωνιών τους.

    Μερικές προτάσεις για δημιουργία δυνατών προσωπικών κωδικών ασφαλείας είναι οι εξής:

    • Αφού φτιάξετε ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης, διαφορετικούς για κάθε εφαρμογή ή σύνδεση που χρησιμοποιείτε, θα πρέπει να τους ανανεώνετε τακτικά (κάθε 6 μήνες τουλάχιστον).
    • Εκτός από ισχυρό, το password πρέπει να είναι και μυστικό. Να ξέρετε ότι καμία εταιρεία που προσφέρει νόμιμη υπηρεσία δεν θα σας ζητήσει να στείλετε τον κωδικό σας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
    • Σημαντικό είναι να μην αποθηκεύετε τον κωδικό σας σε προγράμματα πλοήγησης στο διαδίκτυο ή σε μια εφαρμογή, ιδιαίτερα αν χρησιμοποιείτε έναν κοινόχρηστο υπολογιστή. Καλύτερα ακόμη, απενεργοποιήστε την επιλογή απομνημόνευσης κωδικού.
    • Επιπλέον, ένα ασφαλές password θα σας προστατεύει μόνο αν ένας κακόβουλος δεν μπορέσει να το παρακάμψει με άλλο τρόπο (π.χ. με την ερώτηση ασφάλειας για την ανάκτηση του password). Θα πρέπει να δημιουργήσετε μια ισχυρή ερώτηση ασφαλείας που οι χάκερς δεν θα μπορούν να μαντέψουν.

    Το μήνυμα της καμπάνιας

    «Μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο» είναι η κεντρική ιδέα της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, και επιθυμεί να υπογραμμίσει ότι η εξασφάλιση της ασφαλούς διαδικτυακής πλοήγησης είναι ένα ζήτημα που αφορά όλους, από τον απλό χρήστη, έως τις μεγάλες εταιρείες, τους ειδικούς ηλεκτρονικών υπολογιστών και τις κυβερνήσεις.

    Είναι υποχρέωση του κάθε χρήστη να απολαμβάνει τις διαρκώς εξελισσόμενες δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας, παραμένοντας συνειδητοποιημένος ως προς τους κινδύνους που ενέχονται σε αυτή και παίρνοντας δραστικά μέτρα ασφαλείας.

    Οι οδηγίες προς τις εταιρείες παρόχους

    Η ΑΔΑΕ επικεντρώνεται ιδιαίτερα και στις οδηγίες ασφαλείας, σε ό,τι αφορά στις εταιρείες παρόχους, στις οποίες επιθυμεί να εμφυσήσει μια γενικότερη κουλτούρα ασφαλείας.

    Στοχεύοντας στην πρόληψη και τον περιορισμό των κινδύνων, αναφορικά με την ιδιωτικότητα της επικοινωνίας, η Αρχή χρησιμοποιεί τις εξουσίες της, επιβάλλοντας μια σειρά μέτρων ασφαλείας στους παρόχους. Οι «Πολιτικές Ασφαλείας» εφαρμόζονται πλέον από τις μεγαλύτερες εταιρείες παρόχων, που καλύπτουν το 95% της αγοράς ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

    Σε δεύτερο στάδιο, η Αρχή λειτουργεί ελεγκτικά, για να εξασφαλίσει ότι οι Κανονισμοί εφαρμόζονται κατά το δοκούν, ενώ ταυτόχρονα εξετάζει και καταγγελίες χρηστών. Όταν και όπου παρατηρούνται παραβιάσεις επί των κανονισμών, η Αρχή επιβάλλει διοικητικές κυρώσεις.

    Συγκεκριμένα, το περασμένο έτος, επιβλήθηκαν συνολικά 41 διοικητικές κυρώσεις, στις οποίες συμπεριλαμβάνονταν και 8 περιστατικά σύστασης, συνολικού χρηματικού ύψους 2,5 εκατομμυρίων.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Κέρδη στις ευρωαγορές εν μέσω δυνατών εταιρικών κερδοφοριών

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Forthnet: Στις τράπεζες το 36%-Πάνω από το όριο της καταστατικής μειοψηφίας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αυτές είναι οι τρεις μεγαλύτερες απειλές για την ανθρωπότητα σήμερα



    ΣΧΟΛΙΑ