ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πρεμιέρα κάνουν σήμερα οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν, όπως παραδοσιακά συνηθίζεται, έως την τελευταία ημέρα του Φεβρουαρίου και συγκεκριμένα φέτος το Σάββατο, 29 Φεβρουαρίου 2020.
Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι στο εκπτωτικό διάστημα, ανοικτά είναι τα καταστήματα και την πρώτη Κυριακή της περιόδου των προσφορών, δηλαδή την ερχόμενη Κυριακή, 19 Ιανουαρίου. Την εν λόγω Κυριακή, τα καταστήματα μπορούν προαιρετικά να λειτουργήσουν, με προτεινόμενο ωράριο το 11:00 – 18:00.
Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων του χειμώνα, τα καταστήματα προσφέρουν το εμπόρευμά τους σε χαμηλότερες τιμές, παρακινώντας τους καταναλωτές να εκμεταλλευθούν τις προσφορές και να ψωνίσουν ό,τι χρειάζονται. Παράλληλα, η περίοδος αυτή λειτουργεί ευεργετικά και για τους ίδιους τους καταστηματάρχες, που αναμένουν αύξηση των εσόδων τους, εξαιτίας της αυξημένης καταναλωτικής κίνησης. Μάλιστα, οι έμποροι αναμένουν την φετινή χειμερινή εκπτωτική περίοδο με ιδιαίτερη αδημονία, μετά την περίοδο των Χριστουγέννων που, όπως διαπιστώθηκε, ο τζίρος που καταγράφηκε κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτόν της αντίστοιχης περσινής περιόδου.
Για μία κρίσιμη περίοδο, που θα δώσει το στίγμα του εάν πράγματι ο Έλληνας καταναλωτής έχει ξεφύγει από την κρίση, περνώντας σε μία νέα φάση, κάνει λόγο ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι τη φετινή χειμερινή εκπτωτική περίοδο, οι καταστηματάρχες αναμένουν αυξημένη προσέλευση και τζίρους στα καταστήματά τους.
Παράλληλα, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών εξέδωσε έναν «οδηγό», απευθυνόμενο προς τους καταναλωτές, επισημαίνοντάς τους τί πρέπει να προσέχουν κατά τη διάρκεια της περιόδου των προσφορών, ώστε να μην εξαπατηθούν.
Ο οδηγός αυτός αναφέρει τα εξής:
-Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την υποχρεωτική αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης.
-Εφόσον παρέχεται συγκεκριμένο ποσοστό έκπτωσης σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
-Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Επιπλέον, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών αναφέρει χαρακτηριστικά στην σχετική ανακοίνωσή του: «Καλούμε το καταναλωτικό κοινό να επωφεληθεί της εκπτωτικής περιόδου, εμπιστευόμενο τις Ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις, το προτρέπουμε να ενισχύσει, εκτός από τα καταστήματα του κέντρου της Αθήνας και τις παραδοσιακές αγορές σε όλες τις γειτονιές της πόλης, καθώς και να αποφεύγει να προμηθεύεται αμφιβόλου ποιότητας προϊόντα, από πηγές παράνομου εμπορίου.
Τέλος, επειδή θα υπάρξουν εντυπωσιακές εκπτώσεις από την αρχή της περιόδου, παροτρύνουμε τους καταναλωτές να εκμεταλλευτούν τις χαμηλές τιμές, προβαίνοντας όμως εγκαίρως σε έρευνα αγοράς, με γνώμονα τη σχέση ποιότητας και τελικής τιμής, επιλέγοντας με αντικειμενικά κριτήρια τα προϊόντα που προγραμματίζουν να αγοράσουν για να καλύψουν τις πραγματικές τους ανάγκες».