• Κοινωνία

    Ολόκληρη η απολογία του Δημήτρη Λιγνάδη: Ο Ρουβάς, οι μπύρες με αγνώστους και οι σκευωροί του

    Η υπόθεση του Δημήτρη Λιγνάδη στα διεθνή μέσα ενημέρωσης


    Ένα «σφυροκόπημα» 4 ωρών ήταν  το χθεσινό τετ α τετ του Δημήτρη Λιγνάδη που λίγες ώρες αργότερα τον έστειλε στη φυλακή, με τη σύμφωνη γνώμη του εισαγγελέα.

    Ό κατηγορούμενος για δύο βιασμούς ανηλίκων, σκηνοθέτης δέχθηκε δεκάδες ερωτήσεις από την ανακρίτρια, η οποία επέμεινε να ρωτά και να ζητά ξανά και ξανά πιο πειστικές απαντήσεις.

    Το mononews.gr παρουσιάζει ολόκληρη την απολογία του προφυλακισμένου πλέον σκηνοθέτη.

    «Δεν γνωρίζω τον πρώτο καταγγέλλοντα για βιασμό»

    «Δεν είχα καμία σχέση με τον Αλί, απλώς γνωρίζω ποιος είναι. Έμαθα γι’ αυτόν διαβάζοντας τη δικογραφία τη Δευτέρα που μας πέρασε».

    Ερώτηση ανακρίτριας: Θα είχε κάποιο λόγο να προβεί σε κάποια κατηγορία τόσα χρόνια μετά;

    Απόκριση: Δεν γνωρίζω για ποιο λόγο, θα μπορούσα όμως να εικάσω. Θα μπορούσα να εικάσω ότι επειδή εδώ και πάρα πολύ καιρό, έχει προεξοφληθεί μια προαναγγελθείσα καταιγίδα φημών και καταγγελιών σε βάρος μου, θεωρώ ότι άνοιξε μια χοάνη που ο καθένας θα μπορούσε για «χ» λόγους να πει το κατιτίς του. Εάν θα έπρεπε να εικάσω κάποιο λόγο θα ήταν ίσως άτι δεν μπόρεσε να γίνει στη ζωή του, όπως μου είχε πει, αυτό που ήθελε, ένα μοντέλο – τραγουδιστής στυλ Ρουβάς. Προσπαθώ να βρω γιατί αυτός ο τύπος πήγε να πει αυτά τα απόλυτα ψεύδη για το άτομό μου. Καταλαβαίνω ότι είχε αυτό το σκοπό, επειδή μου το είχε πει όταν συναντηθήκαμε. Γι’ αυτό και μου τον σύστησε ο εξάδελφός του ο Χασάν. Ανακάλεσα από τη μνήμη μου, τη συνάντησή μου μαζί του (δηλαδή με τον Αλί) από την ανάγνωση της μήνυσής του.

    Ερώτηση: Από πού γνωρίζετε τον Χασάν τον ξάδελφο του Αλί;

    Απόκριση: Τον Χασάν τον γνωρίζω από τα ματσάκια που παίζαμε στα γηπεδάκια του μπάσκετ έναντι του Σταθμού Λαρίσης, όπου μόλις είχα μετακομίσει. Ήταν χαρακτηριστική φυσιογνωμία, λόγω του ότι ήταν αφύσικα μικροσκοπικός. Ο Αλί μου έστειλε μήνυμα μέσω ενός μέσου κοινωνικής δικτύωσης, γράφοντας ότι ήθελε να γίνει «famous».

    Ερώτηση: Εσείς, απαντήσατε στο μήνυμα του Αλί;

    Απόκριση: Δεν θυμάμαι να απάντησα.

    Ερώτηση: Δεν τον συναντήσατε ποτέ;

    Απόκριση: Ποτέ.

    Ερώτηση: Ήρθε ποτέ σπίτι σας ο Αλί;

    Απόκριση: Στο σπίτι μου δεν ήρθε ποτέ, ούτε μόνος του, ούτε με άλλους.

    Ερώτηση: Που ήταν ο τόπος κατοικίας σας το 2010;

    Απόκριση: Το σπίτι μου είναι επί της οδού (…..) στο Σταθμό Λαρίσης, στον 8° όροφο. Έχει θέα στην Ακρόπολη και στον Λυκαβηττό. Το 2010 είχα ένα γάτο χρώματος γκρι και τώρα έχω έναν άλλο γάτο.

    Ερώτηση: Έχετε αναρτήσει φωτογραφίες που απεικονίζουν το σπίτι σας στο διαδίκτυο;

    Απόκριση: Υπάρχει site στο διαδίκτυο, το οποίο ονομάζεται «Spitishoot. com», και εδώ και πολλά χρόνια είχε φωτογραφήσει σπίτια -επωνύμων και είχε φωτογραφήσει όλους τους χώρους και του δικού μου σπιτιού, προκειμένου να καταδείξει τον τρόπο ζωής τους. Έχω αναρτήσει και ο ίδιος φωτογραφίες του σπιτιού μου καθώς και της θέας από αυτό σε λογαριασμούς μου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σχετικά με την ερώτησή σας για ανάρτηση μιας από τις φωτογραφίες μου που απεικονίζει ένα ανήλικο παιδί άρρεν που είναι γυμνό και φοράει το εσώρουχό του, με υψωμένο το δεξί του χέρι, θέλω να πω τα εξής: Όταν ο παππούς μου Δημήτριος Λιγνάδης ο οποίος ήταν αρχιτέκτονας, ήρθε από τη Σμύρνη, έφερε κάποιους πίνακες και αυτός είναι ένας από αυτούς. Είναι ένας πίνακας του 1800 κάτι και είναι ένα από τα πιο συγκινησιακά μου κειμήλια. Είναι το μόνο που μου θυμίζει τον παππού μου, τον Δημήτρη. Οι φωτογραφίες πάνω σε ένα ταμπλό στις οποίες φαίνονται κάποια παιδιά, απεικονίζουν εμένα σε παιδική ηλικία.

    «Κατασκευασμένες κατηγορίες από το ΣΕΗ»

    «Κατά τη γνώμη μου, στην οποία επιμένω, όλα αυτά είναι κατασκευασμένα καταρχάς στο «εργαστήριο» του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του οποίου από τη στιγμή που ανέλαβα Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου τον Σεπτέμβριο του 2019, βρίσκονταν σε ιδεολογική αντίθεση με το πρόσωπό μου. Καταρχάς και για τις πολιτικές μου πεποιθήσεις (πριν από τις εκλογές είχα καταφερθεί πολιτικά εναντίον της ), δεύτερον επειδή προέβην σε δυο εμβληματικές για εμένα ενέργειες,  στην ονοματοδοσία μιας αίθουσας του Εθνικού Θεάτρου με το όνομα «Ελένη Παπαδακη» και στην κατάργηση τής μέχρι τότε «Πειραματικής Σκηνής» όπου ήταν προσανατολισμένη στην αποδόμηση και στο μοντερνισμό και στη θέση της, την ίδρυση Ερευνητικής Σκηνής για το Αρχαίο Δράμα. Δεν μου συγχωρέθηκε η αγάπη μου στην Πατρίδα, στην Ιστορία και στο ότι το καλοκαίρι που μας πέρασε στην παράσταση «Πέρσες» την οποία είχα σκηνοθετήσει εγώ στην Επίδαυρο η οποία προβλήθηκε σε παγκόσμια μετάδοση μέσω “live streaming” και στην υπόκλιση φίλησα το ομοίωμα του Παρθενώνα. Για το λόγο αυτό μου έγινε bulling, από τα αριστερίζοντα media.»

    Ερώτηση: Αυτοί οι λόγοι θεωρείτε ότι συνετέλεσαν στην κατασκευή καταγγελιών εναντίον σας;

    Απόκριση: Αυτοί οι λόγοι και θα μπορούσα να προσθέσω, πάντα εικάζοντας, τη ζηλοφθονία για την ανάληψη αυτού του ύψιστου αξιώματος για τον πολιτισμό, καθώς και ότι ο τρόπος Διοίκησης που άσκησα εγώ μέχρι να παραιτηθώ, για λόγους οικονομικού και εργασιακού εξορθολογισμού, ξεβόλεψε πολλούς.

    Η επίθεση στους δικηγόρους των καταγγελλόντων

    «Οι δικηγόροι Γιάννης Βλάχος και Μαρία Κουρτέση έκαναν “open call” στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης «ελάτε να καταγγείλετε»».

    Ερώτηση: Γιατί αυτές οι καταγγελίες να σχετίζονται με το πρόσωπό σας;

    Απόκριση: Για τους ανωτέρω λόγους.

    Ερώτηση: Λέτε λοιπόν ότι το ανοικτό κάλεσμα για καταγγελίες σεξουαλικών παρενοχλήσεων εκ μέρους σας, έγινε για να σας καθαιρέσουν από τη θέση του καλλιτεχνικού Διευθυντού;

    Απόκριση: Επειδή δεν έγινε καμία καταγγελία, τα κατασκεύασαν οι ίδιοι οι Δικηγόροι.

    Ερώτηση: Λέτε λοιπόν ότι η μήνυση του Αλί είναι κίβδηλη; Πιο συγκεκριμένα, ότι ο ως άνω Δικηγόρος, κατασκεύασε τη μήνυση του Αλί;

    Απόκριση: Ο συγκεκριμένες άνθρωπος, έφτιαξε μια καταγγελία από το πουθενά. Δεν ξέρω ποιο ήταν το έναυσμα. Λέω λοιπόν ότι το περιεχόμενο της μήνυσης το κατασκεύασε ο ως άνω δικηγόρος.

    Ερώτηση: Έχετε διαβάσει την κατάθεση του κυρίου Σ.; (σ.σ. ο μουσικός-τραγουδιστής)

    Απόκριση: Την έχω διαβάσει, αλλά δεν θυμάμαι τι αναφέρει.

    Ερώτηση: Λέτε λοιπόν ότι και ο Σ. ανήκε στον κύκλο που κατασκεύασαν καταγγελίες;

    Απόκριση: Και ο Σ. επιστρατεύτηκε για να δώσει αληθοφάνεια. Έχω ένα αυτοκίνητο μάρκας «Citroen» IBB 1089 χρώματος μαύρου, από το 2004.

    Ερώτηση: Πού ήσασταν τον Αύγουστο του 2010;

    Απόκριση: Τον Αύγουστο του 2010 βρισκόμουν στην Αίγυπτο για την περιοδεία της παράστασης «Πλούτος» και πριν φύγω για την Αίγυπτο, μέχρι και την 31η Ιουλίου, ήμουν στην Κατερίνη στα πλαίσια της ίδιας περιοδείας. Την 1n Αυγούστου επέστρεψα με ΚΤΕΛ για την Αθήνα. Την 3η Αυγούστου αναχώρησα για την Αίγυπτο μαζί με τον τότε συνεργάτη μου και ηθοποιό Ιωάννη Παναγόπουλο. Επέστρεψα στις 9 του μηνός εάν δεν απατώμαι με την «Egypt Air». Είχα πληρώσει εγώ ένα ποσό και για το δικό του εισιτήριο, και έκλεισα τα εισιτήρια στο «Boutros Tours».

    Ερώτηση: Φύγατε μαζί από την Αθήνα, με την ίδια πτήση, για το Κάιρο στις 3 Αυγούστου, με τον κύριο Παναγόπουλο;

    Aπόκριση : Δεν μπορώ να θυμηθώ εάν φύγαμε μαζί από την Αθήνα για Κάιρο ή εάν συναντηθήκαμε εκεί. Πάντως θυμάμαι ότι η μέρα επιστροφής μου ήταν στις 9 Αύγουστου. Όταν με συνέλαβαν προσπαθούσα να φέρω στο μυαλό μου, τι είναι αυτά που διαβάζω, οπότε το έχω σημειώσει και στο ημερολόγιό μου ότι γύρισα στις 9 Αυγούστου. Γυρίσαμε σίγουρα με τον Παναγόπουλο, γιατί θυμάμαι ότι το τελευταίο βράδυ είχε πάθει ηλίαση. Εκεί κάναμε τη γνωστή κρουαζιέρα στο Νείλο, πήγαμε πίσω στο Κάιρο και μετά επιστρέψαμε στην Αθήνα. Γύρισα και πήγα κατευθείαν στην Επίδαυρο, γιατί την επομένη είχαμε πρόβα. Το θυμάμαι χαρακτηριστικά γιατί είχα πάθει γαστρεντερίτιδα από το αεροπλάνο και το πρώτο βράδυ στην Επίδαυρο, ήταν τραγικό. Έμεινα σε ξενοδοχείο στην Παλαιά Επίδαυρο, όπου είναι ο συνήθης τόπος διαμονής μου.

    Ερώτηση: Μετά τις 14.08.2010 που βρισκόσασταν;

    Απόκριση: Όπως συμβαίνει πάντοτε στις περιοδείες, την επομένη της παράστασης, ξηλώνουμε το σκηνικό και έχουμε μια μέρα ρεπό. Στην εν λόγω περίπτωση, Κυριακή ή Δευτέρα, πήγαμε στην Πάτρα όπου μείναμε τρεις ημέρες γιατί εκεί δίνουμε δυο παραστάσεις γιατί το θέατρο είναι μικρό. Μετά παίξαμε στις Αρχαίες Κλεωνές στην Κόρινθο, για μια ημέρα. Δεν θυμάμαι που πήγαμε μετά την Κόρινθο, θυμάμαι όμως ότι το καλοκαίρι εκείνο πήγα στην Άνδρο, όπου έχει σπίτι ο αδερφός μου. Τώρα που βλέπω τις σημειώσεις μου, 15 – 18 Αυγούστου παίξαμε δυο παραστάσεις στην Πάτρα και μια στην Κόρινθο. Στις 20, 21, 22 Αυγούστου παίξαμε στο Αλεποχώρι όπου είχε τότε σπίτι η επιστήθια φίλη μου Ελένη Κούρκουλα και 24 – 26 Αυγούστου στην Άνδρο όπου έμεινα στο σπίτι του αδερφού μου και μετά πάλι στην Κόρινθο. Στις 30 Αυγούστου, είχαμε παράσταση στο «Αττικό Άλσος*. Στην Αίγυπτο ξαναπήγα τον Σεπτέμβριο του 2010 όπου έκανα την παραγωγή του «ΣΚΑΪ» «Ο Καβάφης, ένας Έλληνας».

    Σε ερώτησή σάς εάν καλούσα νεαρά άτομα 15, 14 ετών στο σπίτι μου, δηλώνω κατηγορηματικά «όχι», ούτε έκανα χρήση ναρκωτικών ουσιών ούτε ο ίδιος, ούτε θα προσέφερα ποτέ σε κανέναν. Δεν έχω προλάβει ακόμα να κινηθώ νομικά σε βάρος αυτών που με καταγγέλλουν. Δεν έχω αντιμετωπίσει ποτέ καρκίνο μέχρι τώρα ή κάποια άλλη σοβαρή ασθένεια. Ποτέ δεν είχα συνευρεθεί με ανήλικα άτομα επ’ ουδενί λόγο, ποτέ δεν είχα διενεργήσει γενετήσιες πράξεις με ανήλικα άτομα είτε στο σπίτι μου είτε αλλού.

    «Τον 2ο ανήλικο τον είχα φιλοξενήσει»

    Ερώτηση: Πώς και πότε γνωρίσατε τον Μοχάμεντ;

    Απόκριση: Το 2013 είχα «ανεβάσει» την παράσταση «Βάκχες» όπου υποδύονταν τον Διόνυσο ο Σάκης Ρουβάς. Στο χορό συμμετείχαν τρεις Αφροέλληνες και τρεις Αφροεληνίδες. Με τις εν λόγω κοπέλες, κάναμε παρέα και στα πλαίσια της παράστασης και μετά. Η μια από τις κοπέλες έχει έναν αδερφό, ο οποίος μου γνώρισε τον Μ., το 2015. Με τον Μ. και άλλα άτομα κάναμε κάποια σχετική παρέα. Θυμάμαι ότι είχε έρθει και στην παράσταση ο «Κύκλος με την κιμωλία», μαζί με άλλους.

    Ερώτηση: Εσείς με την ιδιότητά σας ως ενός καταξιωμένου σκηνοθέτη — ηθοποιού, κάνατε συχνά παρέα με τον Μ., τον Θοδωρή και τα άλλα παιδιά;

    Απόκριση: Κάναμε σχετική παρέα  η οποία εμπλουτιζόταν και με άλλα άτομα, ηθοποιούς και καλλιτέχνες. Γνώριζα ότι ο Μ. προερχόταν από μια κατεστραμμένη οικογένεια, όπως έλεγε ο ίδιος. Ο Μ. τότε βαφόταν, δεν το αναφέρω αυτό ως μεμπτό. Προσπαθούσε να επιδείξει την σεξουαλική του ταυτότητα, που συνίστατο στην έντονα θηλυκή εμφάνιση. Αυτό όμως δεν το θεωρώ αρνητικό στοιχείο του χαρακτήρα του.

    Ερώτηση: Του είχατε κάνει ποτέ κάποια φιλοφρόνηση για την εμφάνιση του;

    Απόκριση: Δεν θυμάμαι εάν του είχα κάνει φιλοφρόνηση για την εμφάνιση του.

    Ερώτηση: Είχατε πει ποτέ στον Μ. ότι είναι ωραίο αγόρι;

    Απόκριση: Όχι.

    Ερώτηση: Είχατε ποτέ σεξουαλική σχέση με τον Μ;

    Απόκριση: Ποτέ.

    Ερώτηση: Είχατε ποτέ ερωτικές περιπτύξεις με τον Μ.;

    Απόκριση: Ποτέ, είχαμε όμως φιλική οικειότητα.

    «Δεν είμαι σαν τους άλλους του σιναφιού μου» 

    «Εγώ δεν είμαι σαν τους άλλους ηθοποιούς. Δεν κάνω παρέα μόνο με ανθρώπους του σιναφιού μου, μπορώ να κάνω παρέα και με ανθρώπους που γνώρισα σε ένα παγκάκι, όπως και με μια τρελή που έχω γνωρίσει στο Σύνταγμα, πράγμα που έχει συμβεί.»

    Ερώτηση: Όταν γνωρίσετε κάποιον σε κάποιο παγκάκι, θα τον συναντήσετε πού;

    Απόκριση: Μπορεί να φύγω από μια παρέα ηθοποιών και να πάω να πιω μια μπύρα με κάποιον που κάθεται σε ένα παγκάκι. Μου αρέσει να γνωρίζω κόσμο και να ξεφεύγω από τα στερεότυπα. Αυτό πολλές φορές είναι και παρερμηνεύσιμο. Φανταστείτε ότι εγώ ενώ έχω μια βεράντα που βλέπει θάλασσα, μπορεί να πάω να πιω τον φραπέ μου στο πεζούλι του Αγίου Παύλου ή στο Σταθμό Λαρίσης. Στα γηπεδάκια του Σταθμού Λαρίσης έπαιζα μπάλα, μέχρι πριν από δυο χρόνια, με όλους τους αλλοδαπούς.

    Ερώτηση: Εσείς τη σεξουαλική σας ταυτότητα, πως την προσδιορίζετε;

    Απόκριση: Είμαι ένας αμφιφυλόφιλος, που στη ζωή μου μέχρι τώρα, είχα πολλές σχέσεις και με το ένα και με το άλλο φύλο. Χωρίς να αποκλείω ότι είχα μέχρι τώρα και εφήμερες επαφές. Αυτές όμως δεν ήταν ποτέ με ανηλίκους. Είχα επαφές και με αλλοδαπούς και με αλλοδαπές και με αμοιβή και χωρίς αμοιβή. Με τον Μ. δεν είχα ποτέ τέτοιου είδους επαφές. Με τον Μ., μείναμε μαζί, όταν μια μέρα αρχές του 2016, μου χτύπησε την πόρτα, με μια βαλίτσα στο χέρι και είπε «δεν έχω που να μείνω, με έδιωξαν οι δικοί μου» και του είπα «μπες, αλλά θα μείνεις στον καναπέ μου, όχι στο κρεβάτι μου». Νομίζω ότι έμεινε τρεις μέρες το πολύ. Αυτές τις τρεις μέρες δεν ήρθα σε επαφή μαζί του.

    «Οι φωτογραφίες»

    «Δεν θυμάμαι να έχω βγάλει φωτογραφίες στο σπίτι μου με τον Μ.»

    Ερώτηση: Του είχατε στείλει ποτέ δική σας φωτογραφία από το σπίτι σας;

    Απόκριση: Μπορεί να είχα στείλει.

    Ερώτηση: Ήταν μήπως η φωτογραφία νούμερο «4» που μας εγχείρισε ο ίδιος ως μάρτυρας;

    Απόκριση: Δεν θυμάμαι, δεν το αποκλείω. Όπως δεν αποκλείω να την έχω αναρτήσει και στο διαδίκτυο. Την περίοδο εκείνη, στα πλαίσια της παράστασης του Ριχάρδου έπρεπε να χάσω βάρος και να γυμναστώ. Το παιδάκι που απεικονίζεται σε πίνακα, σε οριζόντια διάταξη, είναι ο γιος της Ρ.Ρ., καλλιτεχνικής φωτογράφου και πρώην διετούς σχέσεώς μου, με τη οποία διατηρώ εξαιρετικές σχέσεις και μου τον έκανε δώρο και προέρχεται από έκθεσή της. Και από πίσω είναι μια επίσης καλλιτεχνική φωτογραφία στην οποία απεικονίζονται δυο γυναικείες γάμπες και προέρχεται από τη ίδια έκθεση. Οι άλλες φωτογραφίες «1» και «2» που μου επιδεικνύετε και στις οποίες είμαι μαζί με τον Μ. είναι από το καμαρίνι μου. Τραβήχτηκαν επί «Ριχάρδου Γ». Δεν θυμάμαι εάν την περίοδο εκείνη έμενε στο σπίτι μου ή εάν είχε φύγει. Αυτόν τον Μ. θυμάμαι εγώ που γελάει και όχι τον βιασμένο. Είναι αδιανόητο να ισχυρίζεται ότι τον έχω βιάσει και να έχει αυτές τις φωτογραφίες μαζί μου που τραβήχτηκαν τον Γενάρη του 2016. Τις φωτογραφίες αυτές δεν τις θεωρώ αισθησιακές, τις θεωρώ κωμικές που δείχνουν κάποια οικειότητα. Η φωτογραφία αυτή, σαν έκφραση είναι Ριχαρδική και το ημίγυμνο δικαιολογείται γιατί η παράσταση σε όλο το δεύτερο μέρος με ήθελε ημίγυμνο (από τη μέση και πάνω) και γύριζα στο καμαρίνι ημίγυμνος. Ποτέ δεν έχω παίξει ολόγυμνος, αλλά εάν χρειαζόταν θα έπαιζα γιατί η δουλειά μου, απαιτεί να εκτίθεμαι ψυχικά και εάν χρειαστεί και σωματικά.

    Η Ιθάκη

    Ερώτηση: Τον Αύγουστο του 2015, που ήσασταν;

    Απόκριση: Αυτή είναι μια δυσάρεστη περίοδος για την οικογένειά μου, γιατί χώρισε ο αδερφός μου από την γυναίκα του και είχαμε πάει στο σπίτι που νοίκιαζε η φίλη μου Ελένη Κούρκουλα με τον σύζυγό της στην Ιθάκη. Από 1-19 Αυγούστου του 2015, ήμουν εκεί. Εκείνο το καλοκαίρι δεν είχα παράσταση, δεν έπαιζα, ούτε σκηνοθετούσα.

    Ερώτηση: Υπήρχε κάποια παράσταση του Μοσχόπουλου το 2015 στην Επίδαυρο;

    Απόκριση: Δεν θυμάμαι. Πάντως εγώ, 7-8 Αυγούστου δεν ήμουν στην Επίδαυρο. Έχω μαρτυρίες ότι ήμουν στην Ιθάκη, αλλά εγώ σας λέω ότι συνηθίζω να τραγουδάω στα πανηγύρια της Ιθάκης, και την εν λόγω περίοδο μαζί με τον δημοσιογράφο Γιώργο Κουβαρά, ήμασταν αχτύπητο δίδυμο.

    Ερώτηση: Δεν σας προξενεί εντύπωση ότι ο Μ. περιγράφει τη σεξουαλική σας αυτή πράξη με τη χρήση βίος, εξαιρετικά αναλυτικά;

    Απόκρηση: Δεν μου κάνει εντύπωση, γιατί οι περιγραφές τις οποίες διάβασα, είναι τραγελαφικές και σε κάθε άλλη περίπτωση θα μου προκαλούσαν θυμηδία.

    Ερωτηση: Όταν έμενε ο Μ. μαζί σας, ποιος σας βοηθούσε στην καθαριότητα στο σπίτι;

    Αποκριση Τότε είχα μια κυρία, η οποία είναι Γεωργιανή και είναι κόρη της κυρίας που φροντίζει την κατάκοιτη μητέρα μου. Ουδέποτε είχα κάποιο ανήλικο αγόρι να καθαρίζει το σπίτι μου, όπως με ρωτάτε. Ούτε είχα ανήλικα παιδιά να μπαινοβγαίνουν στο σπίτι μου. Σε κάθε κατάθεση υπάρχει πάντα και ένα κεφάλαιο ύπαρξης ανηλίκων. Δηλαδή φωτίζεται κατ’ επιλογή η πλευρά του βιαστή και του παιδόφιλου. Εγώ, έκανα κάποιες παραστάσεις μόνο με παιδιά, όπως το «Billy Eliot» και δεν βρέθηκε κανένα παιδί, καμία μάνα και κανένας πατέρας να κάνει κάποια καταγγελία. Είχαμε 50 παιδιά στην εν λόγω παράσταση.

    Η επίθεση με το μαχαίρι

    «Το 2002, που έλαβε χώρα η επίθεση με μαχαίρι σε βάρος μου, δεν γνωρίζω και δεν βρέθηκε ποτέ ο δράστης. Κινδύνεψε σοβαρά η ζωή μου. Ήμουν στην εξώπορτα του σπιτιού μου όταν δέχθηκα την επίθεση. Ποτέ δεν κατάλαβα τον σκοπό της επίθεσης σε βάρος μου, δεν είχα ποτέ άλλη επίθεση σε βάρος μου και δεν θα μπορούσα να καταλάβω ποιος θα μπορούσε μεσημέρι της Μεγάλης Δευτέρας να προβεί σε μια τέτοια πράξη.»

    Ερώτηση: Με τον κύριο Χ. (σ.σ. τον μάρτυρα.μουσικό-τραγουδιστή) τι σχέση είχατε;

    Απόκριση: Κάναμε παρέα, τον εκτιμούσα, με ερωτεύτηκε πολύ, πήγαινα σπίτι του και κάποια στιγμή χωρίσαμε. Τέλειωσε αυτή η «romantica aventura». Ο Γ., όμως, παρέμεινε ερωτευμένος μαζί μου και μάλιστα, πολλά χρόνια μετά, έβγαλε ένα CD με τίτλο (….) αφιερωμένο σε εμένα. Συνεργαστήκαμε σε μια εμβληματική παράσταση που είχα φτιάξει το 2004 στην Ορέστεια και πάλι το 2004 στη «Βιομαγεία» στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Και διαβάζω στην δικογραφία τώρα, στην κατάθεσή του, ότι από το μαχαίρωμα και μετά, επειδή έχασε την εκτίμηση στο πρόσωπό μου και απομακρύνθηκε. Παρόλα αυτά όμως ήρθε και έγραψε μουσική για τις ως άνω παραστάσεις μου. Ψεύδεται ασυστόλως όταν λέει ότι διατηρούσα εξωσχολικές σχέσεις με παιδιά του Αρσάκειου το 1999 – 2000. Εγώ στο Αρσάκειο εργάστηκα από το 1993 περίπου έως το 2001, γιατί το 2002 πήγα στο Κολλέγιο όπου εργάστηκα για τρία χρόνια. Και στα δυο σχολεία είχα το εργαστήριο θεάτρου και έκανα μάθημα και σε κορίτσια. Οι γονείς και τα παιδιά του Αρσάκειου καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας μου εκεί, είχαν και έχουν τεράστια εκτίμηση στο πρόσωπό μου. Περίπου 500 παιδιά του Αρσάκειου, Γυμνάσιου και Λυκείου, διδάχτηκαν θέατρο από εμένα.

    Ερώτηση: Πως εξηγείτε το γεγονός ότι ο Χ. λέει, αυτά που λέει για εσάς,

    Απόκριση: Κακώδης συμπλεγματισμός επειδή δεν έκανε την καριέρα που ήθελε. Εγώ είμαι ένας άνθρωπος που πέτυχε χωρίς να χρησιμοποιώ τα στερεότυπα των συναδέλφων μου.

    Ερώτηση: Χρησιμοποιούσατε ποτέ την φράση «τα παιδιά του Λιγνάδη»;

    Απόκριση: Όχι, δεν μου λέει κάτι η φράση αυτή.

    Ερώτηση: Έχετε απειλήσει ποτέ τον Μ.;

    Απόκριση: Όχι. Ποτέ δεν έχω απειλήσει τον Μ. για τίποτα, γιατί δεν έχω κάνει τίποτα.

    Ερώτηση: Την κυρία Κ. την έχετε απειλήσει ποτέ;

    Απόκριση: Την Κ. δεν την έχω απειλήσει, την έχω όμως προειδοποιήσει, ότι μετά τον πατέρα της το επόμενο βήμα είναι η αστυνομία. Έχει εμμονή με εμένα πάθους και μίσους πια. Πήρα τρεις φορές τον πατέρα της και του είπα να κάνει κάτι να σώσει την κόρη του. Δεν έχω το κινητό μου τώρα, γιατί είμαι κρατούμενος, τώρα βέβαια το έχω δώσει στον αδερφό μου, κλειστό.

    Ερώτηση: Δεν μπορεί ο αδερφός σας ν’ ανοίξει το κινητό σας;

    Απόκριση: Θα μπορούσε ο αδερφός μου να βρει τα πρόσφατα μηνύματα της Κ., αλλά το κινητό αυτό το έχω ενάμιση χρόνο και εδώ μιλάμε για μια ιστορία 19 χρόνων. Θα μπορούσα να σας προσκομίσω και σημειώματα της Κ. που έχω καταχωνιάσει στο σπίτι μου, αλλά τώρα είμαι κρατούμενος και δεν μπορώ. Όσα λέει η Κ. στην κατάθεσή της είναι νοσηρά ψεύδη από αρχή μέχρι κεραίας. Ποτέ δεν είπα στην Κ. ότι εάν μιλήσει θα της κάνω κακό, θα της τινάξω τα μυαλά με ένα πιστόλι, ότι θα βλάψω την οικογένειά της και ότι δεν θα βρει ποτέ δουλειά. Με την Κ. δεν είχα ποτέ καμία ερωτική σχέση.

    Ερώτηση: Ξέρετε εάν ήθελε να δώσει ποτέ εξετάσεις στο Υπουργείο Πολιτισμού;

    Απόκριση: Δεν γνωρίζω κάτι τέτοιο. Εγώ ήμουν στην επιτροπή του Υπουργείου Πολιτισμού το 2003 και για πολλά χρόνια ακόμα, περνούσαν 300 υποψήφιοι την ημέρα. Μετά πήγα στο Εθνικό. Δεν θυμάμαι εάν το καλοκαίρι του 2004 ήμουν στην Πάρο και παραθέριζα. Σε σχετική ερώτηση που μου κάνετε, επαναλαμβάνω ότι ο Μ. είχε μείνει τρεις – τέσσερεις ημέρες στο σπίτι μου και μετά έφυγε ήρεμα, χωρίς να γνωρίζω που πήγε.

    Ερώτηση: Θυμάστε τι σχέσεις είχατε το 2016 και με ποιους;

    Απόκριση: Το 2016 δεν είχα σταθερή σχέση. Δεν αποκλείω να είχα περιστασιακές σχέσεις το 2016 αλλά δεν θυμάμαι με ποιους ή με ποιες. Σε σχετική ερώτησή σας εάν έχω διδάξει σε Πανεπιστήμιο, έχω διδάξει στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Ναυπλίου για ενάμιση χρόνο, νομίζω το 2004 – 2005. Δεν έχω διδάξει σε άλλα Πανεπιστήμια αλλά έχω κάνει διαλέξεις. Εγώ σταμάτησα την συνεργασία μου με το εν λόγω Πανεπιστήμιο γιατί δεν με συνέφερε οικονομικά.

    Ερώτηση. Όσα αναφέρει ο Β.Κ. στη μήνυσή του είναι και αυτά ψέματα;

    Απόκριση. Εγώ αυτό το διάστημα έμεινα σπίτι μου και μου έστειλαν ένα μήνυμα ότι κάποιος θα μιλήσει για εμένα στον «ALPHA». Είναι μια μυθοπλασία από την αρχή μέχρι το τέλος. Στο βιβλίο που βλέπω, είναι ο γραφικός μου χαρακτήρας. Το «καλή αντάμωση. το γράφω πάντα σε ανθρώπους που θα συναντηθούν ξανά οι δρόμοι μας είτε εκτός, είτε εντός σκηνής. Κυρίως εντός σκηνής. Το περιοδικό «2020mag» φιλοξένησε μια συνέντευξη κάποιου «Ν.Σ.» ,που βγήκε και παρουσίαζε τον βιασμό του από κάποιον γνωστό σκηνοθέτη όπου φωτογράφιζε εμένα και για το λόγο αυτό παραιτήθηκα γιατί έβλεπα ότι έρχεται ένα τσουνάμι.

    Ερώτηση: Όλοι αυτοί οι καταγγέλλοντες στη δικογραφία που αναφέρουν περιστατικά γενετήσιων πράξεων με ανηλίκους, εμπεριέχοντες βία και μη, λένε ψέματα;

    Απόκριση: Είναι μια διαδοχική ανάφλεξη, διότι γίνεται «open call» που το τρέχει το Σωματείο Ηθοποιών. Παίρνοντας την σκυτάλη από τον Κ. λένε όλοι τα ίδια πράγματα, γιατί ο σκοπός τους ήταν να φύγω από αυτή τη θέση. Μετά αυτό χρησιμοποιήθηκε και πολιτικά. Στην αρχή είπαν «τελειώστε τον Λιγνάδη», αυτή είναι η άποψή μου και μετά και τον αδερφό μου. Ο Κ., τον οποίο εγώ δεν γνωρίζω, ο άνθρωπος μπορεί πράγματι να ήρθε στο θέατρο, λέει ότι είχαμε μια τετράχρονη σχέση.

    Ερώτηση: Έχετε κατηγορηθεί ποτέ στο παρελθόν για οποιαδήποτε αιτία;

    Απόκριση: Δεν έχω κατηγορηθεί ποτέ στο παρελθόν για οποιαδήποτε αιτία.

    Ερώτηση: Που μένατε το χρονικά διάστημα πριν την εμφάνισή σας στη IΑΔΑ, όπου εκτελέστηκε το ένταλμα σύλληψης;

    Απόκριση: Από την παραίτησή μου και μετά, επειδή ελάμβανα απειλές και στο κινητό μου από ψεύτικους λογαριασμούς και κυρίως από τον «ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ», διέμεινα στο σπίτι της Ελένης Κούρκουλα για δύο ημέρες και στο σπίτι ενός φίλου μου που λέγεται (…) που μένει στο Αιγάλεω. Δεν μπορούσα να μείνω στον αδερφό μου, γιατί φοβόμουν για την ακεραιότητα της οικογένειάς μου. Στον αδερφό μου εκτός από το κινητό μου έδωσα και τα κλειδιά του σπιτιού μου, του αυτοκινήτου μου και της μηχανής μου.

    Άλλο τίποτα δεν έχω να προσθέσω.”



    ΣΧΟΛΙΑ