• Κοινωνία

    OAEΔapp: Σε λειτουργία η νέα εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα και tablets


    Στην παρουσίαση της νέας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα και tablets του ΟΑΕΔ προχώρησαν σήμερα ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης και ο διοικητής του ΟΑΕΔ Σπύρος Πρωτοψάλτης.

    Το νέο ΟΑΕΔapp μπορούν από σήμερα οι ενδιαφερόμενοι να το κατεβάσουν προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε περισσότερες από 40 ηλεκτρονικές υπηρεσίες, εύκολα, άμεσα και με ταχύτητα.

    «Με τη νέα εφαρμογή ο ΟΑΕΔ είναι στα χέρια του κάθε πολίτη. Έρχεται ο ίδιος ο ΟΑΕΔ στον πολίτη και όχι ο πολίτης στον ΟΑΕΔ», ανέφερε κατά την ομιλία του ο κ. Χατζηδάκης. «Παράλληλα προσφέρουμε ένα ακόμη χρήσιμο εργαλείο επικοινωνίας των συμπολιτών μας με τον Οργανισμό, αλλά και άμεσης ενημέρωσης τους για προγράμματα που τρέχουν και για ευκαιρίες εργασίας. Ζητούμενο για εμάς είναι ο άνεργος να μην νιώθει ανενεργός», τόνισε χαρακτηριστικά.

    «Η αίτηση για την επιδότηση της ανεργίας και η εγγραφή για την έκδοση δελτίου ανεργίας πραγματοποιούνται εδώ και έναν χρόνο ηλεκτρονικά μειώνοντας μεσοσταθμικά κατά 65% τον συνολικό φόρτο επισκέψεων στα υποκαταστήματα του ΟΑΕΔ. Με απλά λόγια, κάθε χρόνο περίπου 300.000 πολίτες δεν είναι απαραίτητο να μεταβαίνουν στον ΟΑΕΔ καθώς μπορούν, μέσω της ιστοσελίδας του Οργανισμού oaed.gr ή μέσω των ψηφιακών υπηρεσιών του Gov.gr, να εξυπηρετηθούν άμεσα, γρήγορα και εύκολα», ανέφερε επίσης. Όπως είπε «στόχος μας είναι και το υπόλοιπο 35% των επισκέψεων στα γραφεία του ΟΑΕΔ να μπορεί να αποφευχθεί μέσω της υλοποίησης επιπλέον ψηφιακών υπηρεσιών σταδιακά μέχρι το 2022».

    Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε τέλος πως η ψηφιοποίηση του ΟΑΕΔ εντάσσεται σε μια συνολική στρατηγική που θα ξεδιπλωθεί το προσεχές χρονικό διάστημα και θα αναβαθμίζει συνολικά και από όλους τους εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών μέσα από νέες ψηφιακές υπηρεσίες αλλά και σύγχρονα κανάλια επικοινωνίας.

    “Ο πολίτης θα πρέπει να νιώθει πως το ίδιο το Υπουργείο, ο ΟΑΕΔ, ο e-ΕΦΚΑ, o ΟΠΕΚΑ, σέβονται τις ανάγκες του, τον χρόνο του και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει. Οτι είναι πολίτης και δεν είναι υπήκοος! Είμαστε Δημοκρατία, δεν είμαστε δεσποτεία” όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.  Τόνισε επίσης πως:

    «- Tα διάσπαρτα call centers θα λειτουργούν με ενιαίο τρόπο.

    – Η τακτική του «κατεβασμένου ή και του σπασμένου τηλεφώνου» θα τελειώσει και ο πολίτης θα λαμβάνει απάντηση στο ερώτημα του γρήγορα και έγκυρα.

    – Οι ιστοσελίδες των δημοσίων οργανισμών που εποπτεύονται από το Υπουργείο μας θα αναβαθμιστούν και θα γίνουν κόμβοι ενημέρωσης αλλά και απάντησης ερωτημάτων.

    – Θα αξιοποιήσουμε και τα ΚΕΠ προκειμένου να εξυπηρετήσουμε τον πολίτη που δεν έχει τις ψηφιακές δεξιότητες ή που ζει σε απομακρυσμένες περιοχές όπου δεν υπάρχουν υποκαταστήματα π.χ. του e-ΕΦΚΑ ή του OAEΔ.

    – Σταδιακά θα «μπαίνουν στο παιχνίδι» και νέες ψηφιακές υπηρεσίες όχι μόνο απο τον ΟΑΕΔ αλλά και για τον e-ΕΦΚΑ, τον ΟΠΕΚΑ και το ίδιο το Υπουργείο.

    – Η καινοτόμος υπηρεσία myDeskLive, η εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση του πολίτη μέσω βιντεοκλήσης, θα επεκταθεί πέραν από τον ΟΑΕΔ και την πολύ πετυχημένη εκδοχή του myOAEDlive, στον e-ΕΦΚΑ και για αυτό βρισκόμαστε σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης».

    Ο Διοικητής του ΟΑΕΔ Σπύρος Πρωτοψάλτης ανέφερε πως «ο ΟΑΕΔ επένδυσε στην καινοτομία και στον ψηφιακό του μετασχηματισμό με νέες και πρωτοποριακές υπηρεσίες όπως τα «ψηφιακά ραντεβού» μέσω του myOAEDlive, την τηλεκπαίδευση και τηλεκατάρτιση μέσω του G-Suite for Education της Google, καθώς και τη σταδιακή ανάπτυξη άνω των 140 διαλειτουργικοτήτων με άλλους φορείς του δημοσίου, και συνεχίζει να επενδύει με σκοπό να προσφέρει καλύτερες, ποιοτικότερες και αμεσότερες υπηρεσίες προς τους πολίτες».

    Στο πλαίσιο της παρουσίασης της νέας εφαρμογής, δυο νέες εγγεγραμμένες στα μητρώα του ΟΑΕΔ είχαν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν πρώτες τις δυνατότητες του ΟΑΕΔapp, κάνοντας χρήση σε πραγματικό χρόνο, της ανάρτησης και αποστολής βιογραφικού σε εργοδότη και της έκδοσης βεβαίωσης χρόνου ανεργίας.

    Ποιες υπηρεσίες προσφέρονται

    Μέσω την νέας εφαρμογής ΟΑΕΔapp παρέχονται από σήμερα υπηρεσίες όπως:

    • Εγγραφή στο μητρώο ανέργων και ανανέωση του δελτίου ανεργίας.
    • Αίτηση για επιδοματικές και άλλες κοινωνικές παροχές όπως το επίδομα ανεργίας, οι παροχές μητρότητας, οι επιταγές βιβλίων/θεαμάτων κτλ.
    • Αίτηση σε προγράμματα κατάρτισης, προεργασίας, πρακτικής άσκησης.
    • Ενστάσεις επί απορριπτικών αποφάσεων του Οργανισμού.
    • Αίτηση έκδοσης βεβαίωσης χρόνου ανεργίας, που εκδίδεται άμεσα.
    • Διαχείριση και άμεση αποστολή βιογραφικού.
    • Αναζήτηση σε διαδραστικό χάρτη πληροφοριών για τα υποκαταστήματα ΟΑΕΔ καθώς και οδηγίες καθοδήγησης για το συγκεκριμένο υποκατάστημα.
    • Χρήσιμες πληροφορίες που συνδέονται με την ιδιότητα του ανέργου.
    • Ενημερώσεις προς τους πολίτες για περισσότερες από 80 διαφορετικές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των ιδιαιτέρως σημαντικών διαστημάτων ανεργίας και των ημερομηνιών ανανέωσης του δελτίου ανεργίας σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα.

    Χρήσιμες ερωτο-απαντήσεις για τη νέα εφαρμογή του ΟΑΕΔ

     

    Τι είναι η νέα εφαρμογή OAEΔapp;

    Η νέα εφαρμογή OAEΔapp έχει ως στόχο την ανάπτυξη νέων διαύλων επικοινωνίας με τους συναλλασσόμενους με σκοπό την απρόσκοπτη, ποιοτικότερη, ευκολότερη και ταχύτερη παροχή των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Οργανισμού σε συνδυασμό με την καλύτερη δυνατή εμπειρία των συναλλασσομένων πολιτών.

    Σε ποιες συσκευές είναι συμβατή;

    Σε όλες τις συσκευές κινητών τηλεφώνων και tablets που χρησιμοποιούν λογισμικό android και ios.

    Πώς γίνεται η λήψη της εφαρμογής και η σύνδεση σε αυτή;

     Η λήψη της εφαρμογής γίνεται μέσω των ψηφιακών ιστοτόπων διανομής εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα: α) του Google Play και β) του Apple Store.

    Οι πολίτες μπορούν να συνδεθούν στην εφαρμογή ΟΑΕΔapp μέσω των προσωπικών τους κωδικών taxisnet και με υποχρέωση χρήσης του ΑΜΚΑ και έτσι αποκτούν πρόσβαση σε μία πληθώρα πληροφοριών και λειτουργιών. Μετά την πρώτη εγγραφή παρέχεται και η δυνατότητα εισόδου στην εφαρμογή με τη χρήση βιομετρικών στοιχείων που είναι αποθηκευμένα στη συσκευή.

    Ποιες ψηφιακές υπηρεσίες μπορεί να αξιοποιήσει ο πολίτης μέσα από την εφαρμογή ΟΑΕΔapp;

    Μεταξύ άλλων οι πολίτες δύνανται να αξιοποιήσουν τις παρακάτω ψηφιακές υπηρεσίες:

    • Έκδοση δελτίου ανεργίας
    • Ανανέωση δελτίου ανεργίας
    • Αίτηση για επιδότηση ανεργίας
    • Αίτηση για παροχές μητρότητας
    • Αναζήτηση ιστορικού συναλλαγών με τον Οργανισμό
    • Υποβολή αιτήσεων για παροχές και προγράμματα καθώς και ενστάσεων
    • Έκδοση βεβαιώσεων και άμεση αποστολή σε email
    • Έλεγχος και επεξεργασία βασικών στοιχείων του βιογραφικού
    • Ανάρτηση βιογραφικού σε έγκυρο format
    • Αποστολή βιογραφικού σε εργοδότες
    • Ενημέρωση για τα νέα του ΟΑΕΔ Διαδραστική αναζήτηση σε ψηφιακό χάρτη όλων των Υπηρεσιών του Οργανισμού
    • Επικοινωνία με εξειδικευμένο προσωπικό
    • Ενημέρωση για τις απαιτούμενες προθεσμίες μέσω ενός εξελιγμένου συστήματος ειδοποιήσεων (notifications)

    5) Ποιες είναι οι επόμενες ψηφιακές υπηρεσίες που θα ενταχθούν στην εφαρμογή το προσεχές χρονικό διάστημα;   

    Ήδη σχεδιάζεται η ενσωμάτωση επιπλέον ψηφιακών υπηρεσιών που θα μπορούσαν να παρέχονται μέσω της εφαρμογής ΟΑΕΔapp. Η ανακοίνωσή τους θα γίνεται μέσα από το πεδίο των ενημερώσεων στην αρχική σελίδα και  με ειδική ειδοποίηση (notification). Δύο σημαντικές ψηφιακές υπηρεσίες που αναμένεται να ενταχθούν στο αμέσως προσεχές διάστημα στο ΟΑΕΔapp είναι: α) η δήλωση παρουσίας και β) αίτηση για το πρόγραμμα επιταγών αγοράς βιβλίων.

    Χρειάζεται ο πολίτης να έχει ειδικές τεχνολογικές γνώσεις για τη χρήση της εφαρμογής; 

    Όχι. Η εφαρμογή είναι πολύ απλή και εύκολη για τον χρήστη, ακολουθεί τη λογική των ήδη παρεχόμενων e-services του Οργανισμού και χρειάζεται μόνο απλές γνώσεις χειρισμού εφαρμογών κινητών τηλεφώνων.

    Διαβάστε επίσης:

    Μόνο 540 τυχεροί εργαζόμενοι συνταξιούχοι θα δουν αυξήσεις

    Χατζηδάκης: Εντός διμήνου η προκαταβολή της σύνταξης

    Καταβολή επιδομάτων και αποζημιώσεων ύψους 112 εκατ. ευρώ σε 172.000 δικαιούχους



    ΣΧΟΛΙΑ