• Δελτία Τύπου

    FAMILY BUSINESS SUMMIT – Hybrid Edition

    • NewsRoom


    Η CLEON Conferences & Communications (www.cleon.gr), διοργάνωσε με επιτυχία το  FAMILY BUSINESS SUMMIT – Hybrid Edition (https://cleon.gr/conferences/family-business-summit/) την Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2021. Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ και του Πανελλήνιου Συνδέσμου Στελεχών και Διαχείρισης Κινδύνων καθώς και με την υποστήριξη της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών (ΕΕΝΕ) και του LSE – The Hellenic Alumni Association.

    Το συνέδριο συντόνισε ο Γενικός Διευθυντής της ΕΕΝΕ, Παύλος Ευθυμίου πλην της 1ης Ενότητας, όπου συντόνισε ο Αντιπρόεδρος της KPMG, Βαγγέλης Αποστολάκης.

    Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Χρίστος Δήμας, στην εισαγωγική του ομιλία με τίτλο «Έρευνα και Καινοτομία στην Ελλάδα» τόνισε ότι «Προτεραιότητά μας στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων είναι η ενίσχυση της έρευνας και η ανάπτυξη της καινοτομίας, με έμφαση στη νεοφυή επιχειρηματικότητα. Εστιάζουμε σε πολιτικές και νομοθετικές ρυθμίσεις που στοχεύουν στη συνολική στήριξη του ερευνητικού και επιχειρηματικού ιστού της χώρας.Ο θεσμός της οικογένειας στην Ελλάδα παραδοσιακά είναι το θεμέλιο για την οργάνωση της κοινωνίας. Οι ισχυροί οικογενειακοί δεσμοί αντικατοπτρίζονται, μεταξύ άλλων, στην ίδρυση οικογενειακών επιχειρήσεων. Είναι πολύ σημαντική η ενσωμάτωση της έρευνας, της καινοτομίας και των νέων τεχνολογιών στα επιχειρηματικά τους μοντέλα για την επιβίωσή τους, την περαιτέρω ανάπτυξη και συνέχειά τους στο χρόνο».

    Από την πλευρά του, ο Δρ. Βασίλης Γ. Αποστολόπουλος, Πρόεδρος της Ε.ΕΝ.Ε και CEO του Ομίλου Ιατρικού Αθηνών, σημείωσε πως ‘το μέλλον της Ελληνικής οικονομίας και επιχειρηματικότητας είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον μετασχηματισμό, την ανάπτυξη -το scale-up δηλαδή- και την αλλαγή κουλτούρας των Ελληνικών οικογενειακών επιχειρήσεων. Οφείλουμε να ξεφύγουμε από τα κλισέ του χτες, με πυξίδα την εξωστρέφεια και την καινοτομία, τις συμμαχίες που χτίζουν κλίμακα και συμβάλλουν στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, και την στρατηγική αξιοποίηση των αναπτυξιακών εργαλείων και πόρων μέσα στην δεκαετία που διανύουμε. Είναι η ιστορική ευκαιρία και πρόκληση του Ελληνικού επιχειρείν. Η στροφή στην “Επιχειρηματικότητα 2.0” όπως λέμε στην Ε.ΕΝ.Ε, είναι ο κρίσιμος αγώνας που καλούμαστε να δώσουμε όλοι μαζί για να αλλάξουμε σελίδα και να οικοδομήσουμε μία βιώσιμη, μακρόπνοη και ταχύρρυθμη ανάπτυξη.

    Ο Βαγγέλης Αποστολάκης, Αντιπρόεδρος, KPMG στην Ελλάδα, κατά την εισαγωγική του ομιλία αναφέρθηκε στις ιδιαίτερες προκλήσεις που καλούνται να διαχειριστούν οι οικογενειακές επιχειρήσεις και ανέλυσε το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η διακυβέρνηση στην ενδυνάμωση της οικογενειακής συνοχής, την καλλιέργεια πνεύματος ανοιχτής, ειλικρινούς και εποικοδομητικής επικοινωνίας και στον καθορισμό ενός δομημένου και αποτελεσματικού πλαισίου λήψης αποφάσεων τόσο για την οικογένεια όσο και για την επιχείρηση.

    Στη συνέχεια, προλογίζοντας το πάνελ της 1ης Ενότητας με τίτλο «Το Μέλλον των Οικογενειακών Επιχειρήσεων – Νέα Επιχειρηματικά μοντέλα»   παρουσίασε συνοπτικά αποτελέσματα της παγκόσμιας έρευνας της KPMG και του STEP Project, που διενεργήθηκε

    κατά τη διάρκειας της πανδημίας και η οποία ανέδειξε ότι οι οικογενειακές επιχειρήσεις είναι έτοιμες να ηγηθούν της ανάκαμψης της παγκόσμιας οικονομίας με έμφαση στο όραμα, το μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, τον επιχειρηματικό μετασχηματισμό και την προσφορά στην κοινωνία.

    Στο πάνελ, με πέντε αξιόλογους ηγέτες οικογενειακών επιχειρήσεων, συζητήθηκαν σημαντικά θέματα για τη διαδοχή, την προετοιμασία και το ρόλο της επόμενης γενιάς, τη σημασία του οράματος και των αξιών των ιδρυτών και της διάχυσης τους στις επόμενες γενιές.

    Αρχικά η ομιλία του Γιώργου Α. Τσαβλίρη, Principal, της Tsavliris Salvage Group ήταν ιδιαίτερα διδακτική καθότι αναφέρθηκε στο ότι η δική του επαγγελματική επιτυχία οφείλετε κυρίως στο ότι μαθαίνει και εξελίσσεται από τα έξι του παιδιά. Συνεχίζοντας τόνισε ότι ο άνθρωπος πρέπει να είναι ανοιχτός στη γνώση και να αφουγκράζεται τα ερεθίσματα από το εξωτερικό του περιβάλλον.

    Η Τέα Αντωνίου – Βαραλή, Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΑNTOPACK με τίτλο ομιλίας: «Τα μαθήματα του παρελθόντος οδηγός για το μέλλον των οικογενειακών επιχειρήσεων» έθεσε αρχικά το ερώτημα: «Παραμένουν θετικές ή αρνητικές οι προοπτικές για το μέλλον μιας οικογενειακής επιχείρησης;» δηλώνοντας ότι «Το σίγουρο ότι θα υπάρχουν πάντοτε οικογενειακές επιχειρήσεις. Αυτές, που θα κατορθώσουν να ξεπεράσουν τη φθορά, να βρουν αποτελεσματικές λύσεις σε ζητήματα διαδοχής, που θα επενδύσουν στην καινοτομία, την κατάρτιση, την εκπαίδευση και τη διαφοροποίηση θα μπορέσουν να απολαύσουν ένα ευοίωνο μέλλον στο σημερινό κόσμο, που μεταβάλλεται σε πολύ γρήγορο ρυθμό».

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος, της Δ. Κορωνάκης ΑΒΕΕ ο Κωνσταντίνος Κορωνάκης, μίλησε για το: «Το Μετέωρο Βήμα» θίγοντας το μεγάλο θέμα της διαδοχής.

    Στην συνέχεια, η Δέσποινα Μονοκρούσου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ Φαρμακαποθήκης Α.Ε, με τίτλο ομιλίας «1949 – 2021. Από ένα δρομάκι…  σε γραμμή παραγωγής τελευταίας τεχνολογίας» αναφέρθηκε στο πως έφτασε, ξεκινώντας  από ένα μικρό κατάστημα στην οδό Ξούθου τη δεκαετία του 1950 να δημιουργηθεί το 2008 η ΔΥΝΑΜΙΚΗ Φαρμακαποθήκη, με τη συγχώνευση τεσσάρων εταιριών σε μία, ένα τολμηρό και πρωτοπόρο εγχείρημα με 12 μετόχους, 80 άτομα προσωπικό και με αναγκαία την αλλαγή  «νοοτροπίας και κουλτούρας». Τόνισε,  ότι μέσα σε αυτή την πολυετή πορεία η μετάβαση από γενιά σε γενιά δεν ήταν πάντα «εύκολη και ήπια», προκειμένου η εταιρία να συμβαδίζει με τις απαιτήσεις και της εξελίξεις της εποχής. Οι αλλαγές στην εσωτερική οργάνωση, η εξυγίανση του πελατολογίου, τα νέα δεδομένα της τεχνολογίας, ο ανταγωνισμός στον κλάδο, ήταν μερικές από τις προκλήσεις που είχε η εταιρία να «διαχειριστεί» στη μετάβασή της. Δόθηκε έμφαση στην οργανωτική δομή και τη στελέχωση της εταιρίας με εξιδεικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, στον ψηφιακό μετασχηματισμό με τις τελευταίες τεχνολογικές λύσεις και ρομποτικά συστήματα, στην ανάπτυξη των  υπηρεσιών και στην αναζήτηση νέων συνεργασιών. Συμπερασματικά ανέφερε ότι, η πρώτη γενιά είδε την ευκαιρία και δημιούργησε τα νέα δεδομένα στον κλάδο.  Η δεύτερη γενιά με πιο επιχειρηματικό μυαλό ανέπτυξε αυτό που παρέλαβε και έθεσε τις βάσεις μιας μεγάλης και οργανωμένης εταιρείας. Η τρίτη γενιά έφερε τον οργανισμό στο σήμερα. Στόχος είναι η συνέχεια και η βιωσιμότητα της εταιρείας συμβαδίζοντας με τις εξελίξεις της εποχής.

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ