• Πολιτισμός

    Πικάσο, η μεγάλη επιστροφή – Το κλεμμένο έργο σε έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη

    • NewsRoom
    Το έργο του Πικάσο «Γυναικείο κεφάλι»

    Το έργο του Πικάσο «Γυναικείο κεφάλι»


    Ο κλεμμένος Πικάσο, το «Γυναικείο κεφάλι» του μεγάλου ζωγράφου επέστρεψε στην έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης και έτσι θα μπορούν πλέον να το βλέπουν όλοι οι επισκέπτες της.

    Το έργο έχει βρει τη θέση του στη νέα πτέρυγα της Πινακοθήκης, εκεί όπου αναδεικνύεται η δυτικοευρωπαϊκή τέχνη ενώ στην ίδια ενότητα εκτίθεται και ο πίνακας του Μοντριάν με τίτλο «Ο Ανεμόμυλος Στάμμερ», που επίσης είχε κλαπεί τον Ιανουάριο του 2012.

    Οι δύο πίνακες είχαν εντοπισθεί τον Οκτώβριο του 2021 και ο δράστης της κλοπής είχε συλληφθεί.

    Το «Γυναικείο Κεφάλι», το οποίο σήμερα προστατεύεται από επιφάνεια πλέξιγκλας, όπως γίνεται και στο εξωτερικό με σπουδαία έργα, είχε δημιουργηθεί το 1939 και ο Πικάσο και το είχε χαρίσει στον ελληνικό λαό για την αντίστασή του απέναντι στο φασισμό και τους αγώνες του κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Στην πίσω όψη του μάλιστα αναφέρεται η αφιέρωση.

    Όσον αφορά το έργο του Ολλανδού ζωγράφου Πιτ Μοντριάν με χρονολογία 1905 είχε αποκτηθεί το 1963 από αγορά του Αλέξανδρου Παππά, ο οποίος και το δώρισε στην Πινακοθήκη.

    Το έργο του Μοντριάν «Ο Ανεμόμυλος Στάμμερ»
    Το έργο του Μοντριάν «Ο Ανεμόμυλος Στάμμερ»

    Η καθυστέρηση

    Ευχής έργον υπήρξε το γεγονός, ότι η εμβληματική διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης Μαρίνα Λαμπράκη –Πλάκα πρόφθασε να ζήσει τη χαρά της ανεύρεσης των δύο πινάκων, καθώς η κλοπή είχε συμβεί επί των ημερών της, κάτι που της είχε κοστίσει πολύ.

    Η μεγάλη καθυστέρηση πάντως της ανάδειξης των δύο πινάκων είχε την αιτία της κατ’ αρχάς στο γεγονός ότι έπρεπε να υποβληθούν τα έργα σε συντήρηση, καθώς «φυλάσσονταν» κάτω από εντελώς ακατάλληλες συνθήκες, κυρίως όμως, γιατί δεν είχε ολοκληρωθεί η πτέρυγα της δυτικοευρωπαϊκής τέχνης, στην οποία έπρεπε να ενταχθούν.

    Να σημειωθεί εξάλλου, ότι η συγκεκριμένη αίθουσα φέρει το όνομα των Βασίλη και Μαρίνας Θεοχαράκη.

    Οι δύο πίνακες είχαν βρεθεί σε σημείο της Κερατέας, συγκεκριμένα μια ρεματιά, όπου είχε οδηγήσει τους αστυνομικούς ο δράστης της κλοπής, κατά δήλωσή του ελαιοχρωματιστής και «φιλότεχνος».

    Το τρίτο έργο ωστόσο που είχε κλέψει, ένα σχέδιο με θρησκευτική παράσταση, του Γουλιέλμο Κάτσια δεν βρέθηκε ποτέ.

    Διαβάστε επίσης:

    Αυτοί είναι οι Έλληνες συλλέκτες στη λίστα των 200 κορυφαίων του κόσμου



    ΣΧΟΛΙΑ