• Πολιτισμός

    Γεωργία Σαγρή: Η σταρ περφόρμερ θεωρεί την Ίαση, Οικονομία

    Γεωργία Σαγρή: Η σταρ περφόρμερ θεωρεί την Ίαση, Οικονομία

    H Γεωργία Σαγρή


    Οικονομία τιτλοφορείται το νέο έργο που παρουσιάζει στην Breeder η Γεωργία Σαγρή.

    Πρόκειται για σόλο περφόρμανς και σχετίζεται με την ίαση, ή την ΊΑΣΙΣ. Την υβριδική, διαχρονική της περφόρμανς -έργο που βρίσκεται διαρκώς εν εξελίξει.

    Η Γεωργία Σαγρή έχει ταυτίσει το όνομά της με την πρωτοπορία στην επιτελεστική τέχνη (περφόρμανς). Υπήρξε από τις πρώτες δημιουργούς που εδραίωσαν ένα καθαρό ιδίωμα στο αντικείμενο αυτό.

    Τα τελευταία χρόνια, η Γεωργία Σαγρή ανέπτυξε μία ιδιοφυή πρακτική φροντίδας που ονομάζει ΙΑΣΗ. Εννοιολογικά συνδέεται με τον ορισμό της ελληνικής λέξης ίαση, δηλαδή επούλωση.

    Η ΙΑΣΗ γεννήθηκε από την ανάγκη της να προετοιμάζεται αλλά και να αναρρώνει από τις αυξημένες απαιτήσεις των έργων της.

    Παθολογία της επιτέλεσης

    Η ΙΑΣΗ έκτοτε έχει εξελιχθεί σε συνεχή έρευνα σχετικά με τις διάφορες καταστάσεις του σώματος, τις οποίες η Σαγρή αποκαλεί «παθολογίες της επιτέλεσης».

    Έρευνα άυλη πνευματική, μεταφυσική (ίσως) αλλά και ταυτόχρονα ιδιαιτέρως σωματική. Έρευνα ή έργο εν προόδω.

    Έργα στην αφάνεια

    Για την ατομική της έκθεση στη Breeder, η Ίαση ως πρακτική επούλωσης πραγματοποιείται στα ίδια τα έργα που παρουσιάζει.

    Στην Οικονομία, η Γεωργία Σαγρή δηλαδή αναδιοργανώνει πρακτικές, υλικό, αντικείμενα και περιεχόμενο από έργα που είχαν παρουσιαστεί στο παρελθόν.

    Τα έργα και οι πρακτικές που παρουσιάζει μοιράζονται κοινές ιδιότητες: Υπέστησαν φθορές και βρέθηκαν εκτός συστήματος διακίνησης έργω τέχνης. Κινδυνεύοντας τελικά να εξαφανιστούν πλήρως.

    Ο πολυκαιρισμός και οι ζημίες τους προέκυψαν κατά τη διάρκεια προηγούμενων εκθέσεων, άλλα με τη χρήση σε περφόρμανς και άλλα λόγω κακής διαχείρισης στην απεγκατάσταση και μεταφορά τους.

    Η αναζήτηση του υλικού σε φθορά

    Η Οικονομία  περιλαμβάνει και τρεις παλιότερες περφόρμανς, που επίσης βρίσκονται σε κατάσταση μη ορατότητας. Δηλαδή περάσαν στην αφάνεια, επειδή δεν καταγράφτηκαν.

    Πρόκειται για τις: Breathing (2003), Deep Listening (2001), Rent (2009).

    Η αποκατάστασή τους ξεκινάει από την αναζήτηση μαρτυριών και αποσπασμάτων καταγραφής.

    Η Γεωργία Σαγρή ανακαλεί τις περφόρμανς στη μνήμη της.

    Τις ανασυνθέτει μνημονικά και τις επιτελεί εκ νέου.

    Η οικονομική διάσταση προκύπτει πρωτίστως από τη νοηματική επανασυγκρότηση των έργων.

    Παρότι τα έργα αυτά διέγραψαν ενδιαφέρουσες τροχιές σε διαφορετικούς χρόνους και τόπους, βρέθηκαν  σε κατάσταση φαινομενικά ανεπανόρθωτη, έχοντας υποστεί σχεδόν αμετάκλητες βλάβες.

    Την περαιτέρω φθορά αυτού του υλικού προσπαθεί εν προκειμένω η Σαγρή να ανατρέψει. Επεμβαίνει σε αυτό και το αναδιοργανώνει για να του εμφυσίσει νέα ζωή.

    Από τον τραυματισμό στην επούλωση

    Η Σαγρή εφαρμόζει ιδιοφυή εκλεκτικιστική μέθοδο αποκατάστασης, συντήρησης και επανεπινόησης των έργων αυτών.

    Αναφέρεται σε μία συνθήκη που αφορά τα ίδια τα σώματα και τον τρόπο που περνάνε από τον τραυματισμό στην επούλωση.

    Breathing Scores

    Ανακατασκευή, ανάνηψη, μετουσίωση

    Με αυτόν τον τρόπο η Σαγρή αποδεικνύει  τελικά πως η ίαση, η ανάνηψη, αποτελεί θεμελιώδη μορφή οικονομίας.

    Από τον αφανισμό στην ανακατασκευή, την ανάνηψη και τη μετουσίωση. Η ανακύκλωση, για να χρησιμοποιήσει κανείς έναν πιο μπανάλ οικονομικό όρο…

    Ανάνηψη του σώματος ως οικονομία

    Η Γεωργία Σαγρή προσκάλεσε τη Δανάη Γιαννόγλου και τον Γιώργο Μπεκιράκη να επιμεληθούν την έκθεση.

    Το παραπάνω άρθρο στο mononews ανακατασκευάζει και ανατυπώνει κείμενο της επιμελήτριας, κριτικού και ερευνήτριας Ευαγγελίας Λεδάκη.

    Διεθνές προφίλ

    Τα έργα της Γεωργίας Σαγρή έχουν παρουσιαστεί σε σημαντικούς χώρους σε όλον τον κόσμο.

    Τελευταία, παρουσίασε δουλειά της στο Palais de Tokyo στο Παρίσι.

    Η Ίαση στα διάφορα στάδια και μορφές της έχει παρουσιαστεί στο de Appel του Άμστερνταμ (Iasi, Stage of Recovery, 2020), στον TAVROS στην Αθήνα (Iasi 2020) και στην γκαλερί Mimosa House στο Λονδίνο.

    Από το 2006 έχει παρουσιάσει έργα στο DESTE, στο Guggenheim του Μπιλμπάο, στο Κυκλαδικό, στην Documenta 14 Αθήνα/Κάσελ, στο MoMA και σε πολλές άλλες εκθεσιακές αίθουσες στον κόσμο.

    Πληροφορίες

    Γεωργία Σαγρή

    Οικονομία

    12 Ιανουαρίου – 5 Φεβρουαρίου 2023

    Περφόρμανς:
    Αναπνοή (2003): Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2023, 12-5 μ.μ.
    Βαθιά Ακρόαση (2001) : Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2023, 7 μ.μ.

    Ενοίκιο (2009): η ημερομηνία θα ανακοινωθεί σύντομα, καθορίζεται βάσει του εμμήνου κύκλου της καλλιτέχνιδας. 

    THE BREEDER
    Ιάσονος 45
    10436 Αθήνα
    +30 210 3317527
    www.thebreedersystem.com
    [email protected]

    Ωράριο
    Τρίτη με Παρασκευή 11:00-19:00
    Σάββατο 11:00-17:00



    ΣΧΟΛΙΑ