• Πολιτική

    ΠΑΣΟΚ: Αίτημα για προανακριτική κατά Καραμανλή και Σπίρτζη για τα Τέμπη

    • NewsRoom
    Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης

    Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης


    Αίτημα για τη σύσταση ειδικής κοινοβουλευτικής επιτροπής για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη κατέθεσε πριν από λίγο η κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ, με επικεφαλής το Νίκο Ανδρουλάκη στον πρόεδρο της Βουλής.

    Σύμφωνα με τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που κατέθεσαν το αίτημα στη βουλή, έτσι θα διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες των πρώην Υπουργών των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ και ΝΔ κ.κ. Χρήστου Σπίρτζη και Κώστα Καραμανλή, που σχετίζονται με πράξεις και παραλείψεις τους αναφορικά με την εκτέλεση της Σύμβασης 717/2014 με τίτλο «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης και Αντικατάστασης 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας» και οι οποίες οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών και στην απώλεια 57 ανθρώπινων ζωών.

    Στην συγκεκριμένη πρόταση του ΠΑΣΟΚ για τη σύσταση προκαταρκτικής επιτροπής αναφέρεται μεταξύ άλλων:

    «Προκύπτουν επαρκείς ενδείξεις ότι διαπράχθηκαν αξιόποινες πράξεις από πρώην μέλη της Ελληνικής Κυβέρνησης και συγκεκριμένα:

    1) Ο πρώην Υπουργός κ. Χρήστος ΣΠΙΡΤΖΗΣ φέρεται να τέλεσε το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος (α. 259 ΠΚ) κατά το χρονικό διάστημα από την 6-11-2016 μέχρι και την 9-7-2019 και

    2) Ο πρώην Υπουργός κ. Κωνσταντίνος ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ φέρεται να τέλεσε το αδίκημα της απιστίας σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου, εκ της οποίας η ζημία που προκλήθηκε υπερβαίνει συνολικά το ποσό των εκατόν είκοσι χιλιάδων (120.000) ευρώ (α. 390 παρ 2-1 ΠΚ), την 6-3-2020 και την 12-1-2021, στο πλαίσιο υλοποίησης

    (α) της σύμβασης 717/2014 και

    (β) της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης για την εκτέλεση εργασιών του έργου αυτού με τίτλο: «Ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας (Α.Σ. 717-1)», καθώς και το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος (α. 259 ΠΚ).

    Επειδή, περαιτέρω, από τα προεκτεθέντα προκύπτουν επιπλέον άξιες προκαταρκτικής διερεύνησης ενδείξεις ότι κατά την εποπτεία, παρακολούθηση και εκτέλεση της 717/2014 Σύμβασης, με υπαίτιες πράξεις και παραλείψεις, κατά παράβαση των κανόνων της επιμελούς διαχείρισης προκλήθηκαν παρατυπίες και καθυστερήσεις, με συνέπεια να επέλθει σημαντικού ύψους περιουσιακή ζημία στα οικονομικά συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου, γεγονός που αποτυπώνεται

    α) στην προεκτεθείσα απόφαση επιβολής τον Ιούνιο του 2019 δημοσιονομικής διόρθωσης ύψους 2.423.816,72 ευρώ,

    β) στην πρόταση από της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβληθεί δημοσιονομική διόρθωση ύψους 14.463.599,42 ευρώ λόγω της σημαντικής καθυστέρησης στην υλοποίηση του έργου, με την υπ’ αριθ. 5296/21/29.06.2021 επιστολή περί διορθώσεως, με σαφή και ευκρινώς διαφαινόμενη ζημία στα οικονομικά συμφέροντα της ΕΕ,

    γ) στην διαφαινόμενη συνολικής απένταξης του έργου από τη χρηματοδότηση μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων με συνακόλουθη ανάληψη από το Δημόσιο του συνόλου της σχετικής δαπάνης».

    Διαβάστε επίσης:

    Γιατί ο Στέφανος Κασσελάκης είναι και επίσημα «κουτσή πάπια»

    Πάολα κατά Κασσελάκη: Ηρθε ο ξενομπάτης να φέρει στην Ελλάδα τις ιδέες του

    Αυγέρη: Ο ΣΥΡΙΖΑ προχωρά μπροστά, ενδυναμωμένος από πείσμα και ζήλο



    ΣΧΟΛΙΑ