ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Την απάντησή του στην Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Α΄ Αθηνών της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Αριστεράς κ. Νάσου Ηλιόπουλου με θέμα: «Η κυβέρνηση της ΝΔ ξηλώνει τα τρόλεϊ χωρίς σχέδιο, χωρίς διάλογο και με ψευδή επιχειρήματα», έδωσε πριν από λίγη ώρα από το βήμα της Βουλής ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, επαναλαμβάνοντας το σταδιακό σχέδιο κατάργησης των τρόλεϊ.
Ο κ. Κυρανάκης επεσήμανε μεταξύ άλλων, ότι δεν θα υπάρχει εξαρχής πλήρη αποξήλωση των τρόλεϊ. «Δεν καταλαβαίνω για ποιον λόγο σας το έχουν μεταφέρει αυτό από την ΟΣΜΕ. Αλλά σε κάθε περίπτωση οι αριθμοί είναι αμείλικτοι», είπε ο κ. Κυρανάκης προσθέτοντας «Για κάθε χιλιόμετρο το οποίο εκτελεί ο σημερινός στόλος των τρόλεϊ, το ελληνικό κράτος, οι φορολογούμενοι δηλαδή, πληρώνουν περίπου 5,5 ευρώ. Για κάθε χιλιόμετρο που εκτελεί ένα ηλεκτρικό λεωφορείο νέας γενιάς, το ελληνικό κράτος, οι φορολογούμενοι πληρώνουν περίπου 2,5 ευρώ. Άρα μιλάμε για ένα υπερδιπλάσιο κόστος. Δεν καταλαβαίνω τον λόγο που η αντιπολίτευση θέλει οι φορολογούμενοι να επιβαρύνονται με υπερδιπλάσιο κόστος λειτουργίας και συντήρησης για οχήματα τα οποία μπορούν να αντικατασταθούν και να πάμε στην επόμενη γενιά ηλεκτρικών λεωφορείων».
Ακολούθως, ο κ. Κυρανάκης υποστήριξε ότι αναφορικά με την αγορά οχημάτων, το κόστος αγοράς δύο τρόλεϊ νέου τύπου ισοδυναμεί με την αγορά τριών ηλεκτρικών λεωφορείων. «Άρα, λοιπόν, το κόστος είναι υπέρ των φορολογουμένων και στην λειτουργία, μακροπρόθεσμα δηλαδή. Αν, ας πούμε, βάλετε τα νούμερα κάτω και δείτε για κάθε ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα τι χρήματα θα πληρώνει ο φορολογούμενος, πόσο θα κοστίζει στον φορολογούμενο, θα είναι μια τεράστια εξοικονόμηση. Δεν ισχύει ότι έχει χαμηλότερο κόστος το νέας γενιάς τρόλεϊ. Είναι χαμηλότερο το κόστος για τα ηλεκτρικά λεωφορεία. Γιατί είναι πιο απλή τεχνολογία, σyν του ότι πρέπει να βάλετε στην εξίσωση το εξής. Το ελληνικό κράτος σήμερα προμηθεύεται φορτιστές για ηλεκτρικά λεωφορεία. Έχει νόημα να διατηρείται ένα τόσο μεγάλο δίκτυο το οποίο απαιτεί στύλους, υποσταθμούς, κόστος ενέργειας το οποίο καταναλώνεται ακόμα και όταν δεν περνάει τρόλεϊ από τα καλώδια; Όχι, δεν έχει».
Το σχέδιο της κατάργησης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών απαντώντας στον κ. Ηλιόπουλο επανέλαβε το σχέδιο της σταδιακής κατάργησης των τρόλεϊ, εξηγώντας ότι τα νεότερα οχήματα θα παραμείνει σε πρώτη φάση σε λειτουργία.
Ως γνωστόν, στην πρώτη φάση του προγράμματος μέχρι τέλος του έτους θα ξηλωθούν τα καλώδια στο κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά, ενώ οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ, που ούτως ή άλλως ανήκουν στο δυναμικό της ΟΣΥ ΑΕ, θα απορροφηθούν στα λεωφορεία.
Αναφορικά με τη δεύτερη φάση του προγράμματος, ο κ. Κυρανάκης εξήγησε ότι σε μεγάλες ευθείες όπως η Πειραιώς, η Πατησίων, η Λεωφόρος Συγγρού, η Λεωφόρος Αλεξάνδρας, που δεν έχουν πολλές διακλαδώσεις και διασταυρώσεις, θα διατηρηθούν τα νεότερα οχήματα και θα πυκνώσουν τα δρομολόγια.
Έρχονται νέα οχήματα IMC
Όπως είχε αποκαλύψει πρόσφατα το mononews.gr, στον νέο διαγωνισμό προμήθειας ηλεκτρικών λεωφορείων, θα συμπεριληφθεί και η αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων τεχνολογίας IMC. Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών επιβεβαίωσε την αγορά των IMC λέγοντας «Μαζί με το υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος τρέχουμε διαγωνισμούς για να μπορέσουμε να κάνουμε πιο καθαρό τον στόλο μας… Έκανα διάλογο μαζί με τους συνδικαλιστές και ένα μέρος των προτάσεών τους το υιοθετήσαμε. Για παράδειγμα, τα νέα τεχνολογίας In motion charging θα είναι ένα μέρος του μείγματος Ένα μικρό μέρος του μείγματος Αλλά δεν καταλαβαίνω ειλικρινά για ποιον λόγο έχοντας τα στοιχεία μπροστά μας τον ισολογισμό και βλέποντας ότι σήμερα πληρώνουμε υπερδιπλάσιο κόστος, θέλει η Νέα Αριστερά να συνεχίσει ο φορολογούμενος να πληρώνει υπερδιπλάσια χρήματα, σε μια υποδομή που μπορεί να έρθει πολύ φτηνότερα, για την ίδια και καλύτερη υπηρεσία. Για την υπηρεσία όταν θα έχουμε περισσότερα οχήματα σημαίνει πιο πυκνά δρομολόγια, λιγότερος χρόνος αναμονής στη στάση, πιο καθαρά λεωφορεία», κατέληξε.
Διαβάστε επίσης:
Αλέξης Πατέλης: Το μυθιστόρημα της Μεγάλης Επιστροφής και το success story της Ελλάδας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αμπελοκήποι: Ο άνδρας που έδωσε τέλος στη ζωή του περίμενε να γίνει πατέρας για δεύτερη φορά – Άγνωστα παραμένουν τα αίτια της πράξης του
- Μητσοτάκης: Στην Πεντέλη και τα Μελίσσια το Σάββατο
- Χρηματιστήριο: ΟΠΑΠ, Metlen, Motor Oil, EΛΠΕ και ElvalHalcor φρέναραν την πτώση του δείκτη
- Παπαθανάσης: Καθοριστική η συμβολή της ΜΟΔ στην πορεία υλοποίησης του ΕΣΠΑ
