• Πολιτική

    Υπ. Πολιτισμού για ΣΥΡΙΖΑ: «Αγνοεί την σημασία της λέξης κυνισμός»

    • NewsRoom


    Σκληρή απάντηση στις αντιδράσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την πρόταση του Κ. Μητσοτάκη στην Βρετανία για την έκθεση των γλυπτών του Παρθενώνα που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο στην Ελλάδα το 2021 εξέδωσε με ανακοίνωση του το υπουργείο Πολιτισμού, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ και η τέως υπουργός [Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά] αγνοούν την ουσιαστική σημασία της λέξης κυνισμός».

    Ο Έλληνας πρωθυπουργός σε συνέντευξη του στην εφημερίδα Observer, που δημοσιεύτηκε την Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου, ανέφερε την πρόταση που θα κάνει στον Μπόρις Τζόνσον για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα από το Λονδίνο στην Αθήνα για τους εορτασμούς των 200 ετών από την ελληνική επανάσταση το 2021, με αντάλλαγμα την έκθεση στο Λονδίνο άλλων ελληνικών κλασικών αρχαιοτήτων.

    «Η ευχή και φιλοδοξία μας είναι να δημιουργήσουμε τις αναγκαίες συνθήκες για την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά να ταξιδέψει ανά τον κόσμο και κάνοντάς το αυτό να μεταφέρει τη σπουδαία και ουσιαστική συνεισφορά της χώρας μας στο δυτικό πολιτισμό…Σε αυτό το πλαίσιο, δεδομένης της σημασίας του 2021, θα προτείνω στον Μπόρις: ‘Ως πρώτο βήμα δάνεισε μου τα γλυπτά για μια συγκεκριμένη περίοδο χρόνου και θα σου στείλω πολύ σημαντικά τεχνουργήματα που δεν έχουν φύγει ποτέ από την Ελλάδα για να εκτεθούν στο Βρετανικό Μουσείο», δήλωσε ο πρωθυπουργός στην κυριακάτικη εφημερίδα. Ξεκαθάρισε πάντως πως το αίτημα για την ολοκληρωτική επιστροφή των γλυπτών στην Ελλάδα παραμένει πάντα σε ισχύ, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «η Βρετανία δεν θα έπρεπε να δίνει μία μάχη που χάνει».

    Οι δηλώσεις του πρωθυπουργού προκάλεσαν θύελλα αντιδράσεων στον ΣΥΡΙΖΑ, με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Πάνο Σκουρολιάκο και την τέως υπουργό Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά να καταδικάζουν την πρόταση του Κυριάκου Μητσοτάκη καθώς υποστήριξαν πως δικαιώνει τις θέσεις του Βρετανικού Μουσείου περί ιδιοκτησίας των γλυπτών.

    Στην απάντησή του προς τον ΣΥΡΙΖΑ το υπουργείο Πολιτισμού αναφέρει:

    «Με αφορμή τη συνέντευξη του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στον Observer, η τέως υπουργός Πολιτισμού κ. Μυρσίνη Ζορμπά υπαγόρευσε στον ΣΥΡΙΖΑ μακροσκελή ανακοίνωση. Αν βέβαια έμπαινε στον κόπο να διαβάσει τη συνέντευξη, θα έβλεπε όχι μόνο την ορθή διατύπωση του παγίου αιτήματος από τον Πρωθυπουργό για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα, αλλά και σαφώς διατυπωμένη τη θέση του ότι “το Βρετανικό Μουσείο δίνει μια χαμένη μάχη», αναφέρει το υπουργείο Πολιτισμού σε ανακοίνωση του και προσθέτει:

    «Ο Πρωθυπουργός δήλωσε στον Observer ότι σε καμία περίπτωση η Ελλάδα δεν αποποιείται το πάγιο αίτημά της για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα και επ’ ουδενί τρόπω αναγνωρίζει καμία κυριότητα στην βρετανική πλευρά, θεωρώντας ότι μία ενδεχόμενη αποδοχή της πρότασής του θα αποτελούσε σημαντική χειρονομία καλής θελήσεως, εμπεριέχουσα την ουσιαστική αναγνώριση των Βρετανών για το δίκαιο της απαίτησης.

    O ΣΥΡΙΖΑ και η τέως υπουργός αγνοούν την ουσιαστική σημασία της λέξης κυνισμός.

    Κυνισμός σημαίνει να μεταβιβάζει ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση χιλιάδες αρχαιολογικούς χώρους στο Υπερταμείο, συμπεριλαμβανομένης της Κνωσού.

    Κυνισμός σημαίνει να υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρήματα “φυλακισμένα” στις αποθήκες των μουσείων, αντί να ταξιδεύουν ως περιοδικές εκθέσεις, στο πλαίσιο πάντα των διατάξεων του Αρχαιολογικού Νόμου, διδάσκοντας την διαχρονική συνεισφορά της Ελλάδας στον παγκόσμιο Πολιτισμό.

    Κυνισμός σημαίνει να εγκαταλείπονται στην τύχη τους μνημεία και αρχαιολογικοί χώροι επί πέντε έτη, λόγω ιδεοληψιών και αδιαφορίας.

    Κυνισμός σημαίνει ότι στο πλαίσιο της πολιτιστικής διπλωματίας, δεν έγινε καμία απολύτως προετοιμασία επί πέντε έτη για την διοργάνωση ανάλογων εμβληματικών εκθέσεων από το ΥΠΠΟΑ για το εξωτερικό.

    Επί πλέον η κ. Ζορμπά είτε έκανε ένα λάθος είτε απλά είπε ψέματα. Τι είναι χειρότερο; Διότι οι εμβληματικές εκθέσεις στις οποίες αναφέρεται, στην Κίνα και την Αμερική -δηλαδή Heaven and Earth, Greeks, Το ναυάγιο των Αντικυθήρων- προετοιμάζονταν από το 2010 και εγκαινιάστηκαν για πρώτη φορά το 2013 και το 2014. Αυτές οι εκθέσεις ταξίδευαν τα προηγούμενα πέντε χρόνια.».



    ΣΧΟΛΙΑ