ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Θα συλλέγουμε πραγματικά δεδομένα από το σύνολο των 127 νοσοκομείων. Θα βγάζουμε μετά σκορ ευαρέσκειας ή δυσαρέσκειας ανά νοσοκομείο και κλινική να βάλουμε τα νοσοκομεία σε μια ευγενή άμιλλα, να διορθώνουμε τα νοσοκομεία και να κινητροδοτούμε τα νοσοκομεία που πηγαίνουν καλύτερα και να συνετίζουμε όσα δεν παρέχον το επίπεδο των υπηρεσιών υγείας στους ασθενείς», είπε ο Υπουργούς Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης στην παρουσίαση του εργαλείου αξιολόγησης των νοσοκομείων από τους ίδιους τους ασθενείς με το «Ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης της εμπειρίας του εσωτερικού ασθενή στα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ.», που πραγματοποιεί μαζί με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου.
Με το εργαλείο αυτό – συνέχισε ο Άδωνις Γεωργιάδης – «η Ελλάδα είναι στην πρώτη 3αδα στην ψηφιακή υγεία με το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, την ιχνηλάτηση των ασθενών στα νοσοκομεία, τον ψηφιακό φάκελο ασθενών».
«Στόχος είναι να δώσουμε φωνή στους χρήστες των υπηρεσιών υγείας αλλά και εμείς να έχουμε την εικόνα είτε των επιτυχιών είτε των αποτυχιών σε επίπεδο κλινικής», σημείωσε ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, προσθέτοντας ότι το Υπουργείο Υγείας θα συλλέγει στοιχεία από τα πιο απλά και καθημερινά ζητήματα (εάν είχε χαρτί τουαλέτας το δωμάτιο και σεντόνια ή άμεση ανταπόκριση του νοσηλευτικού προσωπικού) έως τα πιο σύνθετα, όπως είναι οι αναμονές.
«Το εργαλείο αξιολόγησης δεν είναι μια δημοσκόπηση, είναι εργαλείο διοίκησης γιατί δίνεται λόγος στους ασθενείς και εμείς αποκτούμε μια πολύτιμη πληροφορία που μας μεταφέρει σε πραγματικό χρόνο από αυτόν που αξιοποίησε την υπηρεσία τις συνθήκες του νοσοκομείου όπως τις έχει βιώσει» σημείωσε από την πλευρά του ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους.
Με το εργαλείο αυτό θα μπορούμε σε μικρό χρόνο να εντοπίζουμε δυσλειτουργίες, κάποιες φορές και να τιμωρήσουμε αν δεν διορθώνεται η κατάσταση, πρόσθεσε ο κ. Θεμιστοκλέους
Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, δήλωσε πως είναι «χαρά μας μέσω του Υπουργείου, μέσω της ΗΔΙΚΑ, να προσφέρουμε προηγμένες υπηρεσίες υγείας». Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, επεσήμανε ότι το νέο ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης δεν είναι δημοσκόπηση ή καταγραφή γνώμης. «Είναι ένα εργαλείο διοίκησης, δίνεται λόγος στους ασθενείς, στους χρήστες που βαθμολογούν και μας μεταφέρουν σε πραγματικό χρόνο τι συμβαίνει στα νοσοκομεία. Είναι ένα εργαλείο για να αξιολογήσουμε, να παρέμβουμε ή να τιμωρήσουμε εάν χρειαστεί».
Πώς θα γίνεται η αξιολόγηση
Όπως εξήγησε η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν Βενετία Βιλδιρίδη, στην αξιολόγηση συμμετέχουν πολίτες 18 ετών και άνω που νοσηλεύτηκαν τουλάχιστον για μια ημέρα αποτελείται από 35 ερωτήσεις που αξιολογούν τους βασικούς τομείς της ποιότητας της φροντίδας.
«Εξετάζεται η πρόσβαση στις υπηρεσίες, η οργάνωση και η διαχείριση της φροντίδας και η αλληλεπίδραση με το προσωπικό, η υποστήριξη στους ασθενείς. Αξιολογείται η υγιεινή, η καθαριότητα και η ποιότητα της σίτισης. Ζητείται και μια γενική αξιολόγηση όπως τη βίωσε ο ασθενής» είπε η κυρία Βιλδιρίδη.
Σύμφωνα με την ίδια, η διαδικασία αξιολόγησης ξεκινά αμέσως μετά το εξιτήριο χωρίς να αποκαλύπτεται η ταυτότητα του πολίτη σε κανένα στάδιο της διαδικασίας. «Δημιουργείται ένα μοναδικό ID και μετά ένα μοναδικό URL που έρχεται στον πολίτη 5 ημέρες μετά το εξιτήριο. Ο πολίτης συνδέεται με αυτό, συμπληρώνει το ΑΜΚΑ και με διασταύρωση από την ΗΔΙΚΑ προχωρά η διαδικασία. Το SMS αποστέλλεται τις εργάσιμες ημέρες και ώρες με προϋπόθεση την ενεργοποίηση της άυλης συνταγογράφησης. Η δυνατότητα αξιολόγησης παραμένει ενεργή 7 ημέρες μετά την αποστολή του SMS.
Ο εκτιμώμενος χρόνος συμπλήρωσης του ερωτηματολογίου είναι 3 λεπτά, αν ο ΑΜΚΑ είναι λάθος ή δεν ταυτοποιείται η αξιολόγηση δεν ενεργοποιείται, διευκρίνισε η ΓΓ του υπουργείου Υγείας.
Οι 8 άξονες αξιολόγησης
– Προσβασιμότητα
– Οργάνωση και συντονισμός της φροντίδας
– Ποιότητα φροντίδας και αλληλεπλίδραση με το προσωπικό
– Υποστήριξη και συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων
– Καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση
– Υποστήριξη και ενημέρωση κατά την έξοδο από το νοσοκομείο
– Η γνώση ύπαρξης των γραφείων δικαιωμάτων των ληπτών υπηρεσιών υγείας στα νοσοκομεία και η αποτελεσματικότητά τους
– Γενική/συνολική αξιολόγηση της παρεχόμενης φροντίδας
Σε πρώτη φάση sms θα λαμβάνουν όλοι όσοι λαμβάνουν εξιτήριο από τα γενικά και πανεπιστημιακά νοσοκομεία, εκτός των παιδιατρικών νοσοκομείων και των ογκολογικών, καθώς απαιτείται η διαμόρφωση διαφορετικού ερωτηματολογίου. Αυτά τα νοσηλευτικά ιδρύματα θα ακολουθήσουν σε δεύτερη φάση.
Διαβάστε επίσης
Βουλή: Σε δημόσια διαβούλευση το ν/σ για την βία στα πανεπιστήμια – Τι προβλέπει
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ερασιτέχνης ΠΑΟΚ για το γήπεδο: Η UBS επιβεβαίωσε πως ο Μυστακίδης έχει άμεσα διαθέσιμα 250 εκατ. ευρώ
- Με απόφαση Φλωρίδη σε αναστολή η Ιατροδικαστική Yπηρεσία Πάτρας
- Ασπροχώρι Ωρωπού: Μάχη με τις φλόγες σε δύο μέτωπα – Έπεσαν οι άνεμοι, βελτιωμένη η εικόνα
- Rolex Datejust: Ο ορισμός της διαχρονικής κομψότητας
