array(0) {
}
        
    
Menu
-0.08%
Τζίρος: 135.16 εκατ.

Νίκος Χασαπόπουλος: Ρώτησα ευθέως αν θα ρίξει την κυβέρνηση

Comments

«Χαμένοι στη μετάφραση…». Τίποτα πιθανότατα δεν θα μπορούσε να περιγράψει καλύτερα την εικόνα που επικράτησε σήμερα στην αγορά, σε μια εξαιρετικά κρίσιμη ημέρα για το λιανεμπόριο. Έναν από τους κλάδους της οικονομίας που έχουν πληρώσει ήδη βαρύτατο τίμημα λόγω της πανδημίας και που ποντάρει πολλά σε μια ομαλή επανεκκίνηση της εμπορικής δραστηριότητας.

Κι όμως, σε μια τόσο σημαντική ημέρα για τις επιχειρήσεις, τους εργαζομένους, αλλά και τον απλό καταναλωτή που περίμενε πώς και πώς να ξανανοίξουν τα καταστήματα για να καλύψει ανάγκες που είχε βάλει στον… πάγο μπορεί και μήνες ολόκληρους, αλλά και -γιατί όχι;- να αισθανθεί από πρώτο χέρι ότι κάτι αλλάζει επιτέλους μετά από τόσους μήνες πίεσης, επικράτησε το απόλυτο αλαλούμ. Ένα αλαλούμ που δεν είχε να κάνει καθόλου με τον ίδιο τον εμπορικό κόσμο, αλλά με έναν «ξενικό», όπως θα λέγαμε, όρο που φαίνεται ότι άλλο σημαίνει για τους μεν, άλλο για τους δε: το «shop in a shop».

Έτσι, σήμερα είδαμε μια αγορά πολλών… ταχυτήτων – από μηδενική έως full speed. Μια αγορά με καταστήματα όπως τα attica να παραμένουν κλειστά, λόγω αυτής ακριβώς της ασάφειας στους ορισμούς, μέχρι τα Notos που άνοιξαν για να εισπράξουν… πρόστιμα και τα συναφούς αντικειμένου Hondos, Galerie de Beaute, Sephora να λειτουργούν χωρίς προβλήματα με τους προβλεπόμενους τρόπους. Όπως κανονικά λειτούργησαν άλλωστε και άλλου είδους καταστήματα μεγαθήρια, όπως τα Jumbo ή τα μεγάλα καταστήματα πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών.

Το πρόβλημα, όπως φάνηκε στην περίπτωση των πολυκαταστημάτων Notos, δεν ήταν ούτε το μέγεθος του καταστήματος ούτε το ΑΦΜ λειτουργίας ούτε, πολύ περισσότερο, λόγοι προστασίας του κόσμου, αφού τα μεγάλα καταστήματα είναι σε θέση, πολύ περισσότερο από τον καθένα, να εξασφαλίσουν τη μέγιστη δυνατή προστασία του καταναλωτή, τόσο λόγω χώρου όσο και λόγω εξοπλισμού και δυνατοτήτων ελέγχου και εποπτείας. Το πρόβλημα ήταν ότι οι αρμόδιες Αρχές δεν φαίνεται, όπως λένε παράγοντες της αγοράς, να έχουν αποσαφηνίσει τι σημαίνει πραγματικά ο όρος «shop in a shop» ή «κατάστημα εντός καταστήματος». Γιατί στην πραγματικότητα υπάρχει τεράστια διαφορά ανάμεσα σε ένα εμπορικό κέντρο (mall) ή εκπτωτικό outlet που στεγάζει πολλά και διαφορετικά καταστήματα και σε ένα μεγάλο κατάστημα που απαρτίζεται από πολλά και διαφορετικά «corners». Γωνιές οι οποίες, όμως, δεν λειτουργούν ως αυτόνομα καταστήματα, αλλά ως ένα κατάστημα, με ένα και μόνο ΑΦΜ, υπεύθυνο για την προμήθεια του συνόλου των εμπορευμάτων.

Κι αν το σημαίνον για τους αρμοδίους είναι ότι στις γωνιές αυτές (στην ιδιαίτερη αγορά των καλλυντικών για παράδειγμα) απασχολούνται εκπρόσωποι των οίκων που αντιπροσωπεύουν, αυτό, όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς, είναι κάτι που ισχύει σε όλα τα μεγάλα καταστήματα καλλυντικών. Άρα και σε εκείνα που ήταν σήμερα ανοιχτά (και καλώς!) χωρίς κανένα πρόβλημα.

Αν πάλι το σημαίνον είναι, όντως, όπως θα έπρεπε, η προστασία του καταναλωτικού κοινού, τότε μάλλον θα πρέπει να ληφθούν υπόψη άλλα διαφοροποιητικά στοιχεία, όπως τα μέτρα προστασίας, η εφαρμογή των υγειονομικών διατάξεων, η ύπαρξη εξοπλισμού και υλικών απολύμανσης, αποστείρωσης κλπ., ο καλός εξαερισμός των χώρων και άλλα στοιχεία, πραγματικά ουσιώδη για την ασφάλεια και την προστασία της δημόσιας υγείας.

Το στοίχημα της επανεκκίνησης της οικονομίας είναι, αναμφίβολα, μεγάλο και δύσκολο. Αν θέλουμε, όμως, να το κερδίσουμε πρέπει να κινηθούμε με σοβαρότητα και ίσους όρους για όλους, μικρούς και μεγάλους. Το να δημιουργείται αλαλούμ επειδή δεν είναι σαφές τι σημαίνει τι, θα μπορούσε να είναι κι αστείο, αν δεν διακυβεύονταν τόσα πολλά. Μεταξύ αυτών -να το επαναλάβουμε γιατί αυτό πάλι δεν είναι καθόλου αστείο-, το μέλλον πολλών εμπόρων, ο βιοπορισμός και το μέλλον χιλιάδων εργαζομένων και των οικογενειών τους, αλλά και έννοιες εξαιρετικά σημαντικές για μια ελεύθερη αγορά, όπως ο αθέμιτος ή ο δίκαιος ανταγωνισμός.

Σε μια τόσο κρίσιμη συγκυρία, δεν έχουμε περιθώρια να χανόμαστε στις λέξεις. Σε μια τόσο κρίσιμη συγκυρία, το μόνο που δεν χωρά είναι στρεβλώσεις. Δεν υπάρχει καμία θέση, όπως θα λέγαμε πιο απλά, για «δυο μέτρα και δυο σταθμά». Προέχει η ασφάλεια και, σε δεύτερο επίπεδο, η επιστροφή στην κανονικότητα. Με ίσους -και κατανοητούς- όρους για όλους.

Διαβάστε επίσης:

«Πόλεμος» στο λιανεμπόριο με πρόστιμα στην Notos – Τι δηλώνει η εταιρεία στο mononews

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αδ. Γεωργιάδης στο mononews: Ποιο είναι το κριτήριο για να ανοίξει ή όχι ένα κατάστημα, τι λέει για τα Notos
«Πόλεμος» στο λιανεμπόριο με πρόστιμα στην Notos – Τι δηλώνει η εταιρεία στο mononews
Έκτακτο εφάπαξ επίδομα έως €4.000 σε επιχειρήσεις

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το νέο, αμερικανικό κεφάλαιο στη Serie A: Ποιοι είναι οι Φιόρι και Γκούπτα που επένδυσαν στην Κάλιαρι
Citi για Jumbo και ΤΙΤΑΝ: Οι τιμές στόχοι και οι συστάσεις για το 2026
Αυτές είναι οι Top-10 startups με την υψηλότερη χρηματοδότηση το 2025
Που το πάει ο Τέλης Μυστακίδης με τον ΠΑΟΚ: EuroLeague, μεταγραφές και το αντίπαλον δέος του Σαββίδη
ΑΒΑΞ: Το turnaround ενός ιστορικού ομίλου και το σχέδιο έως το 2030
O Γιάννης Μώραλης στο Χριστουγεννιάτικο bazaar του Χατζηκυριάκειου Ιδρύματος Παιδικής Προστασία
Navios Maritime Partners (Αγγελική Φράγκου): Αναδιάρθρωση της ηγετικής ομάδας με έντονο άρωμα γυναίκας – Η Άννα Καλαθάκη πρόεδρος της εταιρείας
Tomago: Κυβερνητική παρέμβαση για να «σωθεί» η μεγαλύτερη μονάδα αλουμινίου της Αυστραλίας
Ελληνική επιχειρηματική απόβαση στην Ινδία: Στην πρώτη γραμμή Eurobank και Aegean
Νέα εποχή για την Εγνατία Οδό – Τι αλλάζει με επενδύσεις 1,8 δισ. ευρώ