array(0) {
}
        
    
Menu
-1.3%
Τζίρος: 389.14 εκατ.

Game changer για την Ελλάδα η τεχνητή νοημοσύνη – Δαίδαλος και Pharos βάζουν τα θεμέλια της ελληνικής Silicon Valley

Capesize bulker
Comments

Η βουτιά που έχει καταγράψει από τις αρχές του έτους ο δείκτης Baltic Dry έχει δημιουργήσει έντονο προβληματισμό στους πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στην αγορά ξηρού φορτίου, καθώς το μέγεθος της πτώσης του δείχνει ότι τα ναύλα για τα μεγάλα πλοία του κλάδου, τα capesize, έχουν υποχωρήσει κατά 2/3 σε σχέση με τα επίπεδα που κυμαίνονταν στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου.

Μάλιστα, σύμφωνα με τους αναλυτές τα ναύλα κυμαίνονται κάτω από τη μέση τιμή των τελευταίων 20 ετών, μετά τη βουτιά που σημείωσε η ζήτηση στην Κίνα, τον μεγαλύτερο καταναλωτή σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως. Ωστόσο, σύμφωνα με ορισμένους αναλυτές, η πραγματική αξία του δείκτη Baltic Dry μπορεί να μην αποτυπώνει τον μέχρι τώρα αντίκτυπο της εξάπλωσης του κορονοϊού στη ναυτιλιακή αγορά, αλλά τις πιθανές εξελίξεις των επόμενων εβδομάδων.

Ο Masanari Takada, αναλυτής μακροοικονομικών της Nomura, επισήμανε ότι ο δείκτης BDI συνηθίζει να κινείται πτωτικά μέχρι τα μέσα του Φεβρουαρίου, λόγω των αργιών της κινέζικης πρωτοχρονιάς, και στη συνέχεια αντιδρά ανοδικά. Αυτό συμβαίνει και φέτος, αφού μετά το χαμηλό των 411 μονάδων που βρέθηκε ο δείκτης τον Φεβρουάριο και αποτελεί το χαμηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο του 2016, έχει αντιδράσει ανοδικά, καταγράφοντας κέρδη σχεδόν 30%, ενώ χθες βρέθηκε μία ανάσα από τις 600 μονάδες.

Όπως ανέφερε ο αναλυτής στους Financial Times, αν ο δείκτης δεν ανακάμψει φέτος, θα δείξει ότι υπάρχουν πολύ μεγαλύτερες επιπτώσεις στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού από τις συνηθισμένες.

Από την πλευρά τους, οι αναλυτές της VesselsValue εμφανίζονται συγκρατημένα αισιόδοξοι, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι ο αντίκτυπος στην αγορά των capesize θα είναι βραχυπρόθεσμος και θα υπάρξει ανάκαμψη. Ίσως μάλιστα να βρεθεί και σε θετικό έδαφος όταν επιστρέψει η ομαλότητα. Ρίσκο αποτελεί η μείωση της ζήτησης στην Ιαπωνία, ενώ από την άλλη θετικά θα επιδράσει στην αγορά η αύξηση της απόσυρσης πλοίων, κυρίως capesize, που παρατηρείται από τις αρχές του έτους σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2019.

 

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Με θεαματικά κέρδη ξεκίνησε το 2021 για τις ναυτιλιακές μετοχές – Οι ελληνικές εταιρείες που ξεχώρισαν

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το ΝΑΤΟ, η Ρωσία, η Τουρκία και ο ελληνικός «Θόλος του Αχιλλέα»
Λωρίδα της Γάζας: Η Χαμάς θα παραδώσει τις σορούς δύο Ισραηλινών ομήρων
Ιταλία: «Κινδυνεύει η δημοκρατία» λέει η Κεντροαριστερά – «Παραλήρημα, ντροπή», απαντά η Μελόνι
ΗΠΑ: Μεγάλες διαδηλώσεις σε πολλές πόλεις της χώρας κατά του Τραμπ με σύνθημα «No Kings»
Λαγκάρντ: Η Γερμανία είναι πλέον φορέας αλλαγής στην Ευρώπη, ποιος θα το φανταζόταν;
Ανατροπή από Νετανιάχου: Το πέρασμα της Ράφα θα παραμείνει κλειστό μέχρι νεοτέρας
Η Τζάκρη δημοσίευσε κατά λάθος διάλογο με τον Κασσελάκη: «Δεν με καταδέχεσαι» – «Δεν είμαι σε mood»
Λωρίδα της Γάζας: Ανοίγει ξανά τη Δευτέρα το συνοριακό πέρασμα στη Ράφα
Γερμανός ΥΠΕΞ: Για να ενταχθεί η Τουρκία στο SAFE θα πρέπει να λύσει τα ζητήματά της στην περιοχή
Washington Post: Πώς με ένα τηλεφώνημα ο Πούτιν έπεισε τον Τραμπ να κάνει πίσω για πυραύλους Tomahawk στην Ουκρανία