array(0) {
}
        
    
Menu
0.39%
Τζίρος: 161.22 εκατ.

Γουόρεν Μπάφετ και ΑΙ: Σκεπτικισμός, επενδύσεις και το στοίχημα των $68 δισ.

Comments

Ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά είναι το 2020 για τον κλάδο των containerships, που έχει πληγεί από τις μεγάλες καθυστερήσεις στα λιμάνια λόγω των αυστηρών περιοριστικών μέτρων, αλλά και τον σημαντικό αριθμό πλοίων που έμειναν αδρανή από τις αρχές του έτους.

Όπως και πολλοί άλλοι κλάδοι, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό από τις επιπτώσεις της πανδημίας, τους λειτουργικούς περιορισμούς και την δραματική μείωση της ζήτησης για αγαθά από την Κίνα, ωστόσο, σταδιακά η εικόνα αρχίζει να αλλάζει.

Σύμφωνα με ανάλυση της VesselsValue, τα κέρδη από τα ναύλα στα Containership έχουν μειωθεί σημαντικά από τα πολυετή υψηλά επίπεδα που παρατηρήθηκαν στα τέλη του 2019 και στις αρχές Ιανουαρίου 2020. Η κατηγορία με τις μεγαλύτερες διακυμάνσεις ήταν τα μεγάλα Post Panamax Containerships, με τα ναύλα των συγκεκριμένων πλοίων να έχουν υποχωρήσει κατά περίπου 60%, από τις 30.000 ημερησίως στις αρχές Ιανουαρίου, στα 12.000 δολάρια τον Ιούνιο 2020. Οι μικρότεροι τύποι έχουν επίσης υποχωρήσει σχεδόν στα επίπεδα λειτουργικού κόστους (OPEX).

Προς το παρόν δεν υπάρχουν σημαντικές ενδείξεις αντιστροφής της συγκεκριμένης τάσης, ωστόσο, αν οι δυτικές οικονομίες παραμείνουν εκτός των lockdowns, τότε η αύξηση των σχετικών καταναλωτικών δαπανών και της ζήτησης εισαγόμενων αγαθών θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην ανάκαμψη των ναύλων.

Με την εφαρμογή αλγόριθμων και με τα στοιχεία που συγκεντρώνουν από τα δεδομένα των δορυφόρων για τη θέση των πλοίων και την κατάσταση στην οποία βρίσκονται, όπως «σε ταξίδι», «αναμονή για εκφόρτωση», «φόρτωση» και συναφή στοιχεία, οι αναλυτές της VesselsValue υπολογίζουν πως διαμορφώνεται η ζήτηση στον κλάδο.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της ανάλυσης, συνοπτικά η ζήτηση αυξάνεται παγκοσμίως, κυρίως στην Κίνα. Σε κάποιο βαθμό αυτό σχετίζεται με το πόσο καλά έχει διαχειριστεί η χώρα την εξάπλωση της πανδημίας, αλλά και την μεγάλη ταχύτητα με την οποία η οικονομία της επέστρεψε στην κανονικότητα. Η εξέλιξη αυτή, όπως αναφέρει η VV, αποτελεί ένα καλό σημάδι για την αγορά εμπορευματοκιβωτίων.

Οι αξίες των πλοίων και τα κέρδη συνέχισαν να μειώνονται λόγω της αλλαγής στη ζήτηση. Μπορεί λοιπόν να υπάρξουν αγοραστικές ευκαιρίες στον κλάδο, καθώς τα στοιχεία της ζήτησης δείχνουν ανάκαμψη, αλλά οι αξίες και τα κέρδη παραμένουν χαμηλά και μειώνονται.

Αρκετοί ισχυροί Έλληνες εφοπλιστές δραστηριοποιούνται στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της VV, η ναυτιλιακή  Costamare, συμφερόντων του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου, διαθέτει στόλο με 70 πλοία, αξίας 2,38 δισ. δολαρίων.

Ακολουθούν η Danaos Corp, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα με 56 πλοία containerships αξίας 1,08 δισ. δολαρίων και η ναυτιλιακή Enesel, συμφερόντων των Φίλιππου και Αντώνη Λαιμού, στο στόλο της οποίας περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων πέντε containerships αξία 442 εκατ. δολαρίων.

Στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων δραστηριοποιούνται ακόμη η Capital Product Partners L.P., του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη., η Chartworld Shipping του Λου Κολλάκη, η Contships συμφερόντων του Νικόλα Πατέρα κ.α.

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιατί κάνουν ράλι ΑΒΑΞ και Αττικής, το IPO του Μαρινάκη και τα 17 χρόνια μέρισμα, το bonus των 5 εκατ. ευρώ του Ρεβάχ & Family, και η περίεργη δήλωση του ΚΜ για τον πρόεδρο
Ολοκληρώθηκε ο στρατηγικός εταιρικός μετασχηματισμός της Capital Clean Energy Carriers
Στα 800 εκατ. δολάρια τα κέρδη των εισηγμένων ναυτιλιακών: Ποιοι «σέρνουν» τον «χορό των κερδών»

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προθέσεις του Θάνου Πλεύρη
Ο Τραμπ, ο καπετάν-Τσάκος και ο τρόμος των αναλυτών
Γιάννα Χορμόβα στο mononews – Από τη μαθητεία στην εργασία: Το επιτυχημένο μοντέλο της ΔΥΠΑ
Diana Shipping ( Σεμίραμις Παληού): Πούλησε πλοίο με 26,86 εκατ. δολάρια
Η SEAJETS εγκαινιάζει την παιδική χαρά στο Πάρκο Νεολαίας του Δήμου Κηφισιάς στη Νέα Ερυθραία
Η Royal Caribbean Cruises ακύρωσε τις κρουαζιέρες της στην Αϊτή λόγω έξαρσης απαγωγών τουριστών
Θάνος Σοφιός (Breakwave Advisors): Πιθανή η περαιτέρω άνοδος των ναύλων στην αγορά ξηρού φορτίου
Κορκίδης: Μέτρο «εμπορικής άμυνας» οι τελωνειακοί έλεγχοι στις αθέμιτες πρακτικές που ζημιώνουν την εικόνα του λιμανιού του Πειραιά
All Aboard Greece: Η καμπάνια της CLIA για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα συνεχίζεται με την Έκθεση «The Voyage» στην Αθήνα
Κικίλιας: Οι ΗΠΑ παράγουν LNG που η Ελλάδα μπορεί να το μεταφέρει σε όλο τον κόσμο με τον πανίσχυρο στόλο της