• Άρθρα

    Ανδρονίκη Κάβουρα: Επικοινωνία, Διαφήμιση και Μάρκετινγκ στο Ψηφιακό Περιβάλλον

    Ανδρονίκη Κάβουρα: Επικοινωνία, Διαφήμιση και Μάρκετινγκ στο Ψηφιακό Περιβάλλον

    Η Ανδρονίκη Κάβουρα σε ένα από τα συνέδρια που διοργανώνει


    Όταν η Ανδρονίκη Κάβουρα έγραψε το βιβλίο Επικοινωνία, Διαφήμιση και Μάρκετινγκ στο Ψηφιακό Περιβάλλον, ίσως δεν περίμενε να επανεκδοθεί. Τέτοιες μελέτες κυκλοφορούν κυρίως «ενδοπανεπιστημιακά».

    Ωστόσο το βιβλίο με τον μακροσκελή τίτλο και υπότιτλο Ο ρόλος των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, «ψάρεψε» ο Gutenberg. Εκδοτικός οίκος που θέλει να ειδικεύεται στους κλασικούς. Λίγα χρόνια μετά την πρώτη του έκδοση (Διόνικος, 2016), το βιβλίο ήδη θεωρείται η πρώτη «βίβλος» του θέματος.

    Σκαπανέας

    Η Ανδρονίκη Κάβουρα έχει αποδειχθεί σκαπανέας του (ψηφιακού) γνωστικού αντικειμένου της. Σε έναν τομέα όπου ως γνωστό η ελληνική πραγματικότητα κωλυσιεργεί.

    Στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ), στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, η Ανδρονίκη Κάβουρα διδάσκει Επικοινωνία με έμφαση στη Διαφημιστική Επικοινωνία.

    Στην Αμερική έχουν εκδοθεί και άλλες μελέτες της για το λεγόμενο μπράντινγκ (branding). Από τον οίκο Springer κυκλοφόρησε το βιβλίο Strategic Innovative Marketing με επιμελητές τον Δαμιανό Σακά και τον Πέτρο Τομάρα.

    Αλλά και το βιβλίο που τιτλοφορείται παρομοίως στα ελληνικά, Επικοινωνία και Διαφήμιση στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Κυκλοφόρησε και αυτό στα ελληνικά περίπου την ίδια περίοδο, το 2016.

    Ειδήμονας

    Η πρώτη αυτή μελέτη επικεντρώθηκε στην ηλεκτρονική επικοινωνία και τη διαφήμιση, τις σύγχρονες τάσεις και τις νέες τεχνολογίες.

    Συστηματοποίησε εκεί νέες θεωρίες για την ψηφιακή επικοινωνία και την κοινωνία της πληροφορίας. Θεωρίες που βρίσκονται ακόμη και τώρα στα σπάργανα. Εφόσον και το ίδιο το αντικείμενο παραμένει νεοσσός. Με αστραπιαία ωστόσο εξέλιξη.

    Το βιβλίο απευθυνόταν σε φοιτητές αλλά το «πρόσεξαν» εξίσου οι ερευνητές και λοιποί, ενδιαφερόμενοι επαγγελματίες.

    Εξάλλου κάθε χρόνο, η δραστήρια Ανδρονίκη Κάβουρα οργανώνει το διεθνές συνέδριο στο στρατηγικό καινοτόμο μάρκετινγκ και τουρισμό (International Conference on Strategic Innovative Marketing and Tourism, ICSIMAT – http://www.icsimat.com).

    Έχει αναδειχθεί δηλαδή σε ειδήμονα της ψηφιακής στρατηγικής.

    Ψηφιακή κοινότητα

    Το βιβλίο Επικοινωνία, Διαφήμιση και Μάρκετινγκ στο Ψηφιακό Περιβάλλον αποτελεί εμπλουτισμένη έκδοση. Έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει τις νέες τάσεις και τα εμπειρικά συμπεράσματα που συσσωρεύτηκαν μέσα στα έξι χρόνια από την πρώτη έκδοση. Κοντά μία δεκαετία αργότερα σημαίνει τεράστιες εξελίξεις στον ραγδαία αναπτυσσόμενο τομέα της ψηφιακής διαφήμισης εν γένει.

    «Πραγματεύεται την ψηφιακή επικοινωνία, τη διαφήμιση και το μάρκετινγκ στο ψηφιακό περιβάλλον, τις σύγχρονες τάσεις και τις νέες τεχνολογίες, όπως αυτές σχετίζονται με τα σύγχρονα μέσα μαζικής επικοινωνίας», όπως σημειώνουν οι εκδότες.

    Επικεντρώθηκε στη σημασία δημιουργίας αυτού που ονομάζεται κοινότητα στο διαδίκτυο (online brand community). Μόλις έξι – επτά χρόνια νωρίτερα (όταν έγραφε η Ανδρονίκη Κάβουρα), άρχισε να διαφαίνεται η κρισιμότητά της. Πρόκειται σήμερα για θεμελιώδες εργαλείο προβολής στο ψηφιακό περιβάλλον.

    Το νέο βιβλίο

    Το νέο της βιβλίο σκιαγραφεί εκ νέου το θεωρητικό πλαίσιο της παγκόσμιας ηλεκτρονικής επικοινωνίας.

    Η Ανδρονίκη Κάβουρα εφορμά με τη μέθοδο της σύγκρισης στη μελέτη της. Αντιπαραθέτει παραδοσιακά και ψηφιακά μοντέλα επικοινωνίας. Έτσι, μπορεί να αποτιμήσει με περισσότερη ακρίβεια το αποτύπωμα της ψηφιακής τεχνολογίας στη στρατηγική επικοινωνίας.

    Και εν συνεχεία να προχωρήσει στην ακτινογραφία του αντικειμένου της. Πλαγιοκοπεί την ψηφιακή επικοινωνία αναλύοντας κοινωνικά, νομικά, τεχνολογικά ζήτημα και θέματα επιχειρηματικότητας. Δεν αφήνει καμία πτυχή του ζητήματος αίωλη και αθεμελίωτη. Βάζει στο μικροσκόπιο ακόμη και τα οικονομικά, την τιμολογιακή πολιτική της ψηφιακής διαφήμισης.

    Ενδελεχής μελέτη

    Πρόκειται για ενδελεχές εγχειρίδιο που θα σταθεί πολύτιμο για κάθε φέρελπη επιχειρηματία αλλά και κοινωνιολόγο. Εφόσον η οικονομία αποτελεί έκφραση κοινωνικών μεταλλαγών.

    Ειδικά τα κεφάλαια που αφορούν τις υπηρεσίες ευφυούς αυτοματοποίησης στην «τέταρτη βιομηχανική επανάσταση». Επίσης καλύπτει ερωτήματα για τις μελλοντικές προκλήσεις στο ψηφιακό μάρκετινγκ και τη σύγχρονη «ολιστική επικοινωνία». Διότι σύμφωνα με το ρητό, η πρόνοια αποτελεί τη μισή θεραπεία…

    Η Ανδρονίκη Κάβουρα αναδιφεί ακόμη στο διαφημιστικό μήνυμα σε παραδοσιακά και ψηφιακά μέσα, στη διοίκηση ψηφιακού μάρκετινγκ και τις πολυκαναλικές εκστρατείες επικοινωνίας, στην έρευνα για τον καταναλωτή και στις τεχνολογίες αιχμής για το πολιτιστικό μάρκετινγκ. Δεν της ξεφεύγουν θέματα που σχετίζονται με τη μέτρηση αποτελεσματικότητας ψηφιακού μάρκετινγκ και διαφήμισης, ή το λεγόμενο Mobile advertising, search engine, e-mail και video marketing

    Ριζωμένη στην πραγματικότητα

    Το κυριότερο: Η Ανδρονίκη Κάβουρα ανατρέχει σε δέκα τρεις πραγματικές περιπτώσεις digital marketing, διαφήμισης και επικοινωνίας σε μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά. Χρησιμοποιεί περισσότερα από εκατόν τριάντα παραδείγματα για την καλύτερη κατανόηση του ζητήματος. Ο αναγνώστης δεν χάνεται σε ακαδημαϊκό βερμπαλισμό. Μπορεί μέσα από βιωμένα προβλήματα να ρίξει φως σε δικά του ερωτήματα και συμπληγάδες.

    Όπως και με το πρώτο της βιβλίο, η Ανδρονίκη Κάβουρα δεν απευθύνεται μόνο σε φοιτητές ή στην ακαδημαϊκή κοινότητα αλλά και στους επαγγελματίες. Όσοι ασχολούνται με το digital marketing και τη διαφήμιση θα επικαιροποιήσουν τις γνώσεις τους ή θα αντλήσουν στοιχεία για τη στρατηγική τους.

    Η μελέτη αναδεικνύει τις προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν άτομα και εταιρείες γύρω από παρόμοια ζητήματα. Ενώ ηχνιλατεί τις σύγχρονες τάσεις και εξελίξεις στις τεχνολογίες αιχμής και την τεχνητή νοημοσύνη.

    Λίγα λόγια ακόμη

    Η Ανδρονίκη Κάβουρα έχει πτυχίο Φιλοσοφικής, μεταπτυχιακό δίπλωμα στη Διοίκηση Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Επικοινωνίας από το Πανεπιστήμιο Stirling της Σκωτίας και διδακτορικό δίπλωμα στην Επιστήμη της Επικοινωνίας ως υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).

    Έχει διατελέσει πρόεδρος του Τμήματος Εμπορίας και Διαφήμισης του πρώην Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Αθήνας από το 2011 έως και το 2015. Συνεργάζεται στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων» στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο από το 2006. Έχει δημοσιεύσει πλήθος άρθρων σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές και κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους σε θέματα επικοινωνίας και τουρισμού.

    Πληροφορίες

    Επικοινωνία, Διαφήμιση και Μάρκετινγκ στο Ψηφιακό Περιβάλλον και ο Ρόλος των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης

    Εκδόσεις Gutenberg Οκτώβριος 2021



    ΣΧΟΛΙΑ