array(0) {
}
        
    
Menu
-0.49%
Τζίρος: 5.59 εκατ.

Jefferies: Πού υπάρχει χώρος για επιπλέον ανάπτυξη στις ελληνικές τράπεζες

Comments

Παρά το γεγονός ότι η αγορά ξηρού φορτίου βρέθηκε αντιμέτωπη αναπόφευκτα με τις διαταραχές που προκάλεσαν οι επιπτώσεις της πανδημίας, όπως το lockdown πολλών χωρών και η διακοπή της λειτουργίας των ορυχείων, τις τελευταίες ημέρες, οι αναλυτές εκφράζουν μία συγκρατημένη αισιοδοξία για τις δυνατότητες ανάκαμψης του συγκεκριμένου τομέα της ναυτιλίας που έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα.

Ο δείκτης Baltic Capesize Index επέστρεψε σε θετικό έδαφος για πρώτη φορά μετά από δύο μήνες, δημιουργώντας ελπίδες για βελτίωση της εικόνας του κλάδου, ενώ σε καλύτερα επίπεδα διαμορφώθηκαν και τα ναύλα στα capesize, τα μεγάλα πλοία ξηρού φορτίου, σε κάποιες διαδρομές.

Σε ανάλυση της η VesselsValue προβλέπει ότι στα capesize τα ναύλα θα αυξηθούν στο τρίτο τρίμηνο του έτους στα 30.000 δολάρια ημερησίως και θα κυμανθούν σε ένα εύρος 20.000 έως 35.000 δολαρίων ημερησίως τα επόμενα τρία χρόνια. Αυτές οι εκτιμήσεις βασίζονται στο μοντέλο ανάλυσης των δεδομένων που συγκεντρώνει η εταιρεία για το εμπόριο, τον παγκόσμιο στόλο και τις ναυλώσεις.

Επίσης, οι αναλυτές της VV εκτιμούν ότι θα υπάρξει ανάπτυξη της παγκόσμιας ζήτησης. Στο τέλος Φεβρουαρίου οι κινέζικες επαρχίες παρουσίασαν επενδυτικά σχέδια ύψους 24,7 τρισ. γουάν, περίπου 25% του ΑΕΠ του 2019. Αυτό το πακέτο τόνωσης της οικονομίας θα οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης για χάλυβα και ενέργεια, και κατά συνέπεια στην τόνωση της ζήτησης για μεταφορά ξηρού φορτίου, η οποία θα συνεχίσει να αυξάνεται στο 2021 και το 2022.

Παράλληλα, οι αβεβαιότητες που έχει προκαλέσει η πανδημία, ο εμπορικός πόλεμος και η αυξημένη μεταβλητότητα των τιμών του πετρελαίου θα επηρεάσουν τις επιχειρηματικές αποφάσεις του πρώτου εξαμήνου του 2020 και θα υπάρξει επιφυλακτικότητα. Η ζήτηση στα ναυπηγεία, η οποία έχει ήδη κλονιστεί από τους κανονισμούς απαγόρευσης, πιθανόν θα πληγεί περαιτέρω λόγω των δραματικών επιπτώσεων της πανδημίας στην οικονομική ανάπτυξη και το εμπόριο διεθνώς. Ως αποτέλεσμα, το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών που κινείται ήδη χαμηλότερα, θα συνεχίσει να κινείται προς την ίδια κατεύθυνση.

Λαμβάνοντας υπόψη την ανάκαμψη της κινέζικης οικονομίας, τη βελτίωση του καιρού, τη σχετικά υψηλή τιμή σιδηρομεταλλεύματος και την επαναβεβαίωση της οδηγίας της Vale, πιστεύουμε ότι τα futures μεταφοράς εμπορευμάτων είναι αρκετά απαισιόδοξα και αντικατοπτρίζουν την πανδημία και την ψυχολογική επίδραση που έχει στους traders, σε συνδυασμό με τα εξαιρετικά χαμηλά ναύλα που δεν αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας, όπως έχει η κατάσταση αυτή τη στιγμή, αναφέρει στο εβδομαδιαίο της report η Breakwave Advisors LLC.

Ωστόσο, συμπληρώνει,  καθώς προχωρά ο Απρίλιος, αναμένεται μια σταδιακή βελτίωση της spot αγοράς, με το ρίσκο να είναι ανοδικό εάν υπάρξει αυξημένο ενδιαφέρον για κρατήσεις πλοίων. Κάποιες πρώιμες ενδείξεις μία τέτοιας κίνησης μοιάζουν να κάνουν την εμφάνιση τους, και αν και είναι νωρίς για να έχουμε εικόνα, δείχνουν υψηλότερα ναύλα.

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στ. Τσαντάνης: Νέα συμφωνία ναύλωσης της Seanergy Maritime με την Glencore

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τσιάρας προς αγρότες: Στο τραπέζι φθηνότερο ρεύμα, πετρέλαιο χωρίς φόρο και αποζημιώσεις στο 100%
Παπαθανάσης: Στο ΕΣΠΑ η δημιουργία Κέντρου Επιστήμης, Λόγου και Τέχνης στο πρώην ΞΕΝΙΑ Σάμου
Bureau Veritas: Ουσιαστική ανταλλαγή απόψεων για το μέλλον της ναυτιλίας
Χαρδαλιάς: 12 βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί – €24 εκ. για δομές προσχολικής αγωγής σε 12 δήμους
ΕΕ: Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσιάζει σήμερα σχέδιο για την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης
Χατζηδάκης: Σήμερα θα καταβληθούν 490 εκατομμύρια επιπλέον στους αγρότες
Σύγκληση του Εθνικού Συμβουλίου Εξωτερικής Πολιτικής για τις εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο
Λιμένας Βόλου: Ολοκληρώθηκε η μεταφορά του σκραπ στον Γ’ ‘Προβλήτα”
ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ 2026: Ποδηλατικός αγώνας 68 χλμ από το Σύνταγμα στο Σούνιο
Έλληνες και Κινέζοι συνεχίζουν τις αγορές δεξαμενοπλοίων