Το νέο μυστικό της ΔΕΗ με το buyback, τι περιμένει η αγορά από την Ιντρακάτ, οι νέες business του Παπαπολίτη, τα parties των εφοπλιστών και ένα hot κουΐζ για έναν τραπεζίτη

Δυο εφοπλιστικά καλέσματα αναμένεται να πραγματοποιηθούν τις επόμενες ημέρες στην Μύκονο. To πρώτο είναι του Φραγκίσκου Κανελλάκη της  Pantheon Tankers Management και της Μαρίλης Γλύπτη – Κανελλάκη.

relates to The Global Economy Looks Good for 2018 (Unless Somebody Does Something Dumb)

ΔΕΗ: Το  ΔΣ και η επαναγορά ιδίων μετοχών

Σήμερα το μεσημέρι αναμένεται να συνεδριάσει το ΔΣ της ΔΕΗ ΔΕΗ -2,06% 6,64 προκειμένου να αποφασίσει την επαναγορά ιδίων μέτοχων (BUYBACK) έως το 10% της εταιρείας.

Η πρόθεση της διοίκησης της ΔΕΗ ήδη έχει προαναγγελθεί από τον επικεφαλής της Γιώργο Στάσση προ ολίγων εβδομάδων.

Την απόφαση του ΔΣ πρέπει να εγκρίνει η Γενική Συνέλευση των μετόχων που θα συγκληθεί σε λίγες εβδομάδες.

Η μετοχή της ΔΕΗ υποχώρησε και χθες καθώς πλέον έχει σπάσει το όριο των 5 ευρώ και βρίσκεται στα 4,86 ευρώ.

H χθεσινή πτώση άγγιξε το 4%.

Το μυστικό είναι, ποιο θα είναι το κατώτατο όριο τιμής που θα προτείνει το ΔΣ και θα εγκρίνει η Γενική Συνέλευση.

Θα είναι τα 5 ευρώ η χαμηλότερα;

 

Ιντρακάτ: Ο Εξάρχου, τα επόμενα σχέδια και το νέο ΔΣ

Οριστικοποιήθηκαν τα πρόσωπα που θα πλαισιώσουν το νέο ΔΣ της νέας Ιντρακάτ ΙΝΚΑΤ 0% 1,39 .

Εκτός από τον Αλέξανδρο Εξάρχου που αναμένεται να αναλάβει και την θέση του CEO της εταιρείας, πρόεδρος θα είναι η πολύπειρη Νίκη Τζαβέλλα, πρώην  ευρωβουλευτής της ΝΔ.

Επίσης  ένα από τα πρόσωπα  στο νεο ΔΣ είναι ο έγκριτος νομικός και καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών Χάρης Παμπούκης.

Αναμφισβήτητα πρόκειται για ένα νομικό με τεράστια εμπειρία σε όλα τα θέματα.

Επίσης ο Στάθης Τσοτσορός πρώην ιδιοκτήτης του ALPHA TV και τέως πρόεδρος των ΕΛΠΕ ΕΛΠΕ -0,44% 6,84 και η Αντιγόνη Γιόκαρη (Μη Εκτελεστικό Μέλος) στέλεχος με πολυετή εμπειρία στη διαχείριση κατασκευαστικών έργων και πρώην στέλεχος της ΑΚΤΩΡ.

Όλη η αγορά αναμένει στην Γενική Συνέλευση, την ομιλία του νέου CEO Αλέξανδρου Εξάρχου καθώς πιθανολογείται τι θα μάθουμε κάποια από τα μελλοντικά σχέδια της ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Οι Business του Παπαπολίτη και τα 5 μεγάλα deals

Το πράσινο ομόλογο των €230εκ. της Lamda Development που έσπασε όλα τα ρεκόρ κάλυψης, η πώληση του 31.7% της Intracom Holdings στην Intrakat, η αγορά του ποσοστού της Varde στα Malls από την Lamda, η συμφωνία της Intralot με το Αμερικανικό Fund Standard General που οδηγεί στην Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου της Intralot των €125εκ και το πρώτο σχολείο στο Ελληνικό, έκλεισαν όλα τους τελευταίους 2 μήνες.

Όπως μαθαίνω και στις πέντε δουλειές, ως νομικός σύμβουλος στις εταιρείες αυτές, ήταν το γραφείο Παπαπολίτη.

Στο πιο hot deal του 2022 που είναι, μέχρι στιγμής τουλάχιστον,  η πώληση του 31,7%  της Ιντρακατ από την Ιντρακομ η συμβολή του γραφείου ήταν καθοριστική,  καθώς το deal ήταν μεγάλο και έκλεισε μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Επιπρόσθετα το νομικό γραφείο Παπαπολίτη «πήρε» και μια 5η δουλειά, την ανάπτυξη του πρώτου σχολείου στο Ελληνικό με επενδυτή την Prodea.

Not bad at all

Γιατί ο Γιάννης Στουρνάρας αναθεώρησε μέσα σε δέκα μέρες την πρόβλεψη για το ΑΕΠ;

Aν υπάρχει ρεκόρ για την αναθεώρηση οικονομικών προβλέψεων αυτό σίγουρα πρέπει να το κατέχει η Τράπεζα της Ελλάδος ΕΤΕ -1,31% 3,77 .

Χρειάστηκε μία εβδομάδα περίπου, προκειμένου o Γιάννης Στουρνάρας διοικητής της ΤτΕ προκειμένου ν΄ ανεβάσει τον πήχη της ανάπτυξης για φέτος από το 3,2% στο 4%.

Αντιλαμβάνομαι ότι σε ένα ρευστό περιβάλλον όπως αυτό στο οποίο έχουμε βρεθεί με πολέμους, υπερπληθωρισμό και άλλα δεινά, οι προβλέψεις μπορεί να ενέχουν ένα μεγάλο βαθμό αβεβαιότητας.

Όμως σε κάθε περίπτωση όμως όταν  η αναθεώρηση των προβλέψεων  γίνεται εντός δέκα ημερών , δεν ενισχύει το κύρος και την  αξιοπιστία της Κεντρικής Τράπεζας.

Δεν μπορώ να καταλάβω τι μεσολάβησε μεταξύ της 31ης Ιουνίου και της 8ης Ιουλίου ώστε η πρόβλεψη για το ΑΕΠ φέτος να «τσιμπήσει» προς τα πάνω κατά περίπου 1%.

Η αρχική –πιο συντηρητική –  πρόβλεψη περιλαμβάνονταν στην Ετήσια Έκθεση Νομισματικής Πολιτικής που είχε δημοσιευτεί στο τέλος Ιουνίου, ενώ για την αναθεωρημένη πρόβλεψη έσπευσε να μας προϊδεάσει ο ίδιος ο Γιάννης Στουρνάρας με συνέντευξη του (στο Βloomberg).

Για όσους τυχόν δεν πληροφορήθηκαν τη χαρμόσυνη είδηση, ανέλαβε  να μας ενημερώσει χθες  από ραδιοφώνου και ο υποδιοικητής της ΤτΕ Θόδωρος Πελαγίδης ο οποίος  επανέλαβε ότι υπό προϋποθέσεις η ελληνική οικονομία μπορεί να πετύχει φέτος ανάπτυξη άνω του 4%.

Σε λίγο προβλέπω επικοινωνιακά το έργο να το αναλαμβάνει στην ΤτΕ αυτόματος τηλεφωνητής ο οποίος θα ενημερώνει ότι … «στον επόμενο τόνο η ανάπτυξη φέτος στην Ελλάδα  θα φθάσει το ….%.

 

Μάχη Ελλήνων και ξένων ιδιωτών για τα διόδια της Εγνατίας Οδού

Μάχη μεταξύ ιδιωτών από την Ελλάδα και το εξωτερικό  προβλέπω να  δοθεί για το έργο της λειτουργίας των σταθμών διοδίων της Εγνατίας Οδού, καθώς το 2023 λήγει η υφιστάμενη σύμβαση με την Αττικές Διαδρομές Α.Ε. στην οποία οι μεγαλύτεροι μέτοχοι είναι οι Όμιλοι Ελλάκτωρ ΕΛΛΑΚΤΩΡ -0,59% 1,69 και ΑΒΑΞ ΑΒΑΞ 0% 0,76 .

Το κόστος του έργου που δημοπρατείται από την Εγνατία Οδό Α.Ε. ανέρχεται στα 71,7 εκατ. Ευρώ που θα καλύπτονται από τα έσοδα των διοδίων.

Η διάρκεια του ανέρχεται στα δύο έτη και το έργο θα πάει σε όποιον δώσει τη μεγαλύτερη έκπτωση.

Επίσης, η εταιρεία έχει θέσει αυστηρά οικονομικά κριτήρια για τον ανάδοχο του έργου, καθώς αυτός θα πρέπει να έχει αποδεδειγμένα ετήσιο κύκλο εργασιών ύψους τουλάχιστον 15 εκατ. ευρώ για τις οικονομικές χρήσεις 2019-2021.

Επιπλέον, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να έχουν τραπεζικές βεβαιώσεις συνολικής δανειοληπτικής ευχέρειας ύψους 3 εκατ. ευρώ.

Στο ενδεχόμενο κοινοπραξιών όσον αφορά τα παραπάνω οικονομικά κριτήρια, αυτά θα πρέπει να καλύπτονται αθροιστικά από τα μέλη του σχήματος.

Στα των τεχνικών κριτηρίων τα σχήματα που θα κτυπήσουν το έργο θα πρέπει να έχουν διαχειριστεί τουλάχιστον 50 λωρίδες κυκλοφορίας ανά έτος κατά την προηγούμενη τριετία.

Εάν μιλάμε για κοινοπραξία τότε η εμπειρία αυτή θα μπορεί να παρέχεται ακόμα και από ένα μέλος της συμμαχίας.

Γεγονός και το οποίο  σημαίνει πως μπορεί να υπάρξουν σχήματα στα οποία εταιρείες με βαθιές τσέπες θα ενώσουν τις δυνάμεις τους με συμμάχους που διαχειρίζονται σημαντικές οδικές αρτηρίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

 

Νίκος Σταθόπουλος: περίεργη στρατηγική 

«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ακόμα και εάν δεν υπάρξει ύφεση, θα υπάρξει επιβράδυνση της ανάπτυξης.

Οι τομείς που έχουν μεγαλύτερη έκθεση στον καταναλωτή θα έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο και είμαστε επιφυλακτικοί στο να επενδύουμε σε αυτούς επί του παρόντος».

Αυτά ήταν τα λόγια του Νίκου Σταθόπουλου από τη βήμα του Economist, λίγες ημέρες πριν ανακοινωθεί η εξαγορά μίας τέτοιας ακριβώς επιχείρησης, εκτεθειμένης στην συμπεριφορά του καταναλωτή.

Χθες, το fund έκανε γνωστό ότι εντάσσει στο χαρτοφυλάκιό του το πλειοψηφικό ποσοστό της Havea, γαλλικής εταιρείας προϊόντων υγείας και διατροφής, που έχει στην ομπρέλα της σήματα όπως τα Biolane, Vitavea και Dermovitamina.

Μία κίνηση που δείχνει μάλλον ανακολουθία στη στρατηγική για την οποία μίλησε την προηγούμενη εβδομάδα ο κ. Σταθόπουλος, ο οποίος επίσης έκανε λόγο για τον αντίκτυπο του πληθωρισμού στα περιθώρια κέρδους.

«Τομείς που εξαρτώνται από τη δαπάνη των καταναλωτών θα δουν σοβαρό αντίκτυπο γιατί ήταν κινητήριος μοχλός για πολλές οικονομίες», είπε, φέρνοντας ως παράδειγμα τις ΗΠΑ, λίγο πριν ανακοινωθεί ότι η BC Partners δαπανά 1 δισ. για να επενδύσει σε μία εταιρεία που εξαρτάται από αυτές τις δαπάνες.

Πάντως, για λόγους ισορροπίας, πρέπει να αναφερθούν τα οικονομικά της Havea.

Η BC Partners αγόρασε τζίρο 215 εκατ. ευρώ, ενώ η εταιρεία έχει κάνει πέντε εξαγορές σε πέντε χρόνια.

 

Ρευστό στα ταμεία της Μηχανικής

Ζεστό χρήμα θα μπει στα ταμεία της «Μηχανική Α.Ε»,  καθώς η ΕΡΓΟΣΕ ξεπάγωσε το σιδηροδρομικό έργο Ρίο-Ψαθόπυργος στο οποίο συμμετέχει  η πάλαι ποτέ κραταιά κατασκευαστική εταιρεία  του Πρόδρομου  Εμφιετζόγλου.

Δεν νομίζω βέβαια η εξέλιξη να συνδέεται με τη δημιουργία πολιτικού κόμματος από τον ίδιο, άλλωστε αφορά σε  ένα έργο αξίας 215 εκατ. Ευρώ, το οποίο είχε υπογραφεί το 2017 επί ΣΥΡΙΖΑ όταν Υπουργός Υποδομών ήταν ο Χρήστος Σπίρτζης.

Το έργο είχε κολλήσει για τέσσερα χρόνια λόγω αντιδράσεων του Δήμου Πατρέων, οι οποίες φαίνεται να αντιμετωπίστηκαν, καθώς όπως σας είχα ενημερώσει ο Κωνσταντίνος Πελετίδης συναντήθηκε στις 6 Ιουλίου με τον Υπουργό Υποδομών Κώστα Αχ. Καραμανλή.

Σας θυμίζω πως η επίσημη ανάδοχος του έργου είναι η ιταλική GD Infrastutture, η οποία είχε συνεργαστεί για το συγκεκριμένο έργο με τη Μηχανική Α.Ε.

Ωστόσο, από ό,τι μαθαίνω οι δύο εταιρείες δε διεκδίκησαν το έργο ως Κοινοπραξία, καθώς η Μηχανική έχει χάσει το εργοληπτικό της πτυχίο από το 2010 με αποτέλεσμα να μένει μετεξεταστέα σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων, ακόμα και αν τα διεκδικεί δυναμικά, αν λάβουμε υπόψη τη συμμετοχή της σε διαγωνισμούς για κτιριακά ΣΔΙΤ και το εξωτερικό υδροδοτικό δίκτυο Αττικής.

Στο δια ταύτα, η GD Infrastutture, θα υπογράψει  τη νέα συμπληρωματική σύμβαση αξίας 10,4 εκατ. ευρώ στις 21 Ιουλίου και αναμφίβολα η Μηχανική Α.Ε. Θα βάλει ένα μέρος των χρημάτων στα ταμεία της.

Αυτή την περίοδο η εταιρεία δρομολογεί ΑΜΚ ύψους 40 εκατ. Ευρώ, ενώ προσπαθεί να επιστρέψει στο κατασκευαστικό προσκήνιο και το Χρηματιστήριο Αθηνών στη σκιά, ωστόσο, των «σφυριών» για τα ακίνητα (Ριτσώνα και Καστρί με επισπεύδουσα την Εθνική Τράπεζα) της Μελίνας  Εμφιετζόγλου, η οποία έχει αναλάβει τη θέση της Διευθύνουσας Συμβούλου.

 

Τα parties των εφοπλιστών 

Δυο εφοπλιστικά καλέσματα αναμένεται να πραγματοποιηθούν τις επόμενες ημέρες στην Μύκονο.

Του Φραγκίσκου Κανελλάκη της  Pantheon Tankers Management και της Μαρίλης Γλύπτη Κανελλάκη.

Η κ. Κανελλάκη έχει δημιουργήσει το λεύκωμα “L’Art de la Table”

Το δεύτερο κάλεσμα είναι του εφοπλιστή Μιχάλη Χαλκιά και της συζύγου του, Αλεξάνδρας Ζάκα.

Η κ. Ζάκα είναι μέτοχος στο luxury eshop aesthet.com.

Ο Χαλκιάς μαζί με τον Στάθη Τοπούζογλου είναι βασικοί μέτοχοι της PRIME MARINE.

Η Prime Marine ιδρύθηκε το 1999 και έκτοτε έχει διαχειριστεί περισσότερα από 95 πλοία, bulker, δεξαμενόπλοια και LPG.

Από το καλοκαίρι του 2013 προχώρησε στην αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων της, με την Prime Tankers να διαχειρίζεται τον στόλο των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πετρελαίου και χημικών και την Prime Gas να αναλαμβάνει τη διαχείριση των πλοίων μεταφοράς αερίου.

Σήμερα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της διαθέτει στόλο με 40 τάνκερ και gas carriers, συμπεριλαμβανομένων 24 τάνκερ LR1, 2 τάνκερ LR2, 5 τάνκερ MR, 3 δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου και 6 gas carriers.

Οι εταιρείες της Prime απασχολούν επαγγελματίες υψηλής ειδίκευσης και εκπαίδευσης στην ξηρά και πάνω από 500 εργαζόμενους στην θάλασσα.

Μιχάλης Χαλκιάς είναι συνιδρυτής της Prime μαζί με τον εφοπλιστή Στάθη Τοπούζογλου και κατέχουν από κοινού τη θέση του CEO.

Έχει εμπειρία άνω των 25 ετών στη ναυτιλιακή βιομηχανία, σε όλους του τομείς του κλάδου.

Παράλληλα, ο Μιχάλης Χαλκιάς είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ναυτιλιακής Global Ship Lease και της First Lease Ship Trust.

 

Κουΐζ: 

Για να ξέρετε το πράγμα έχει αγριέψει και η στήλη ρωτάει:

Ποιον τραπεζίτη θα κυνηγάνε σε λίγο οι επενδυτές;

Θα τον κυνηγάνε με το σκουπόξυλο εκεί στα ωραία και κοσμικά που πηγαίνει…

 

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης.

Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.