• Τα μυστήρια της Intracom και της Intrakat, η νέα επένδυση των Μαρινόπουλων, η αγάπη του CEO για την Porsche και τι λέει η ΑΒΑΞ για την έλλειψη εργατικών χεριών

    Πιστωτική επέκταση 5%, η οποία αν επιβεβαιωθεί δεν είναι διόλου αμελητέα προβλέπει για φέτος ο ΕSM, o μεγαλύτερος δανειστής της χώρας

    image

    Τα μυστήρια της Ιντρακόμ και της Ιντρακάτ

    Η αγορά χθες δεν κινήθηκε στους γνωστούς ρυθμούς, καθώς ο γενικός δείκτης υποχώρησε ελαφρά κατά 0,43% στις 1.269 μονάδες. Το πολιτικό σκηνικό δεν δείχνει να έχει μεταβληθεί ενώ αναμένουμε τις επόμενες δημοσκοπήσεις.

    Η πιο ενδιαφέρουσα είδηση χθες από την γενικώς αδιάφορη αγορά μας ήλθε από την Intrakat.

    Λίγο μετά το κλείσιμο της αγοράς και για την ακρίβεια στο auction άλλαξε χέρια στη μετοχή της Intrakat στα 2,10 ευρώ, ένα πακέτο 621.000 τεμαχίων με τη συνολική αξία να ανέρχεται στα 1,3 εκατ. ευρώ.

    Το εντυπωσιακό είναι ότι η συναλλαγή έγινε περίπου 9% υψηλότερα από το κλείσιμο της τιμής της μετοχής που ήταν στα 1,9280 ευρώ.

    Οι ειδικοί που παρακολουθούν από κοντά την μετοχή «πιθανολογούν ότι η αγορά έγινε από ξένο χαρτοφυλάκιο, το οποίο βλέπει αυξημένες προοπτικές στην εταιρεία».

    Το σίγουρο είναι ότι θα το μάθουμε σε 3 ημέρες.

    Είναι σαφές ότι από την ώρα που η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας ξεπέρασε τα 300 εκατ. ευρώ (σήμερα 309,5 εκατ. ευρώ) άλλαξε επίπεδο και πλέον οι ξένοι την παρακολουθούν από άλλη σκοπιά.

    Η διοίκηση της εισηγμένης υπό τον Αλέξανδρο Εξάρχου έχει δώσει εκτίμηση για break even φέτος στην τελική γραμμή χωρίς να έχει αποκλείσει και το ενδεχόμενο μικρών κερδών.

    Η επενδυτική κοινότητα εκτιμά ότι «στόχος είναι η Intrakat να εμφανίζει μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης με τον Άκτωρ χρηματιστηριακή αξία πέριξ των 700 εκατ. ευρώ σε βάθος 2 ετών».

    Βέβαια, θα πρέπει να σημειωθεί ότι χθες μετά το κλείσιμο της αγοράς και στην Intracom «έγινε» ένα πακέτο 621.000 μετοχών στα 2,10 ευρώ.

    Εάν παρατηρήσετε το μέγεθος του πακέτου που έγινε στην Intracom είναι το ίδιο με αυτό που έγινε στην Intrakat ΙΝΚΑΤ 1,61% 5,05 αξίας 1,3 εκατ. ευρώ.

    Η σύμπτωση του γεγονότος των δύο πακέτων εντυπωσίασε τους ειδικούς αλλά τουλάχιστον μέχρι στιγμής δεν μπορούν να συσχετιστούν μεταξύ τους.

    Την ίδια ώρα, στην αγορά, χθες Πέμπτη, την καλύτερη εικόνα παρουσίασε η ΑΒΑΞ ΑΒΑΞ 2,74% 1,50  που έκλεισε με ισχυρά κέρδη 4,18% και η ΒΙΟΧΑΛΚΟ με κέρδη 1,15%.

    ΕSM αύξηση δανείων 5%  από τις τράπεζες το 2023

    Πιστωτική επέκταση 5%, η οποία αν επιβεβαιωθεί δεν είναι διόλου αμελητέα προβλέπει για φέτος ο ΕSM, o μεγαλύτερος δανειστής της χώρας.

    Εκτός από τα εύσημα που απέδωσε για την πορεία της ελληνικής οικονομίας  – η οποία κατάφερε όχι μόνο να αντέξει τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία, αλλά και «να γράψει πέρυσι 5,9% στο κοντέρ της ανάπτυξης –  ο ESM, στην  ετήσια έκθεση του «έκρυβε» και μία καλή είδηση για τράπεζες και επιχειρήσεις.

    Για τις πρώτες εκφράζεται ιδιαίτερα θετικά εξαίροντας την μείωση των κόκκινων δανείων (με τον δείκτη NPL να πέφτει το 8,7%) και τους υψηλούς δείκτες φερεγγυότητας που διαθέτουν.

    Για τις επιχειρήσεις το όφελος συνδέεται με τη χρηματοδότησή τους από το υγιές πιστωτικό σύστημα καθώς οι τεχνοκράτες του ESM, προβλέπουν ότι φέτος οι καθαρές χορηγήσεις των τραπεζών θα αυξηθούν κατά 5%.

    Βέβαια, το πόσο θα κοστίσει η εξυπηρέτηση των δανείων αυτών εξαιτίας της «ασυγκράτητης Λαγκάρντ» είναι ένα θέμα.

    Ήδη, στην Έκθεση διαπιστώνεται ότι η αύξηση του κόστους χρηματοδότησης αποτελεί κίνδυνο για την οικονομία, καθώς μετά την αύξηση των επιτοκίων της ΕΚΤ, τα spreads για την Ελλάδα σκαρφάλωσαν στις 230 μονάδες βάσης, πάνω από το διπλάσιο του μέσου όρου του 2021.

     

    Μαρινόπουλοι: Κινητικότητα στη Seneka Logistics

    Ζεστό χρήμα ρίχνουν στη νέα τους επένδυση η οικογένεια Μαρινόπουλου (Προσοχή! Απλή συνωνυμία με τους Μαρινόπουλους της CARREFOUR), αφού πρόσφατα κατέβαλαν την πρώτη δόση της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου 1,7 εκατομμυρίων ευρώ της Seneka Logistics.

    Είναι η εταιρεία που ίδρυσαν το καλοκαίρι του 2021 για να πραγματοποιήσουν επένδυση τουλάχιστον 8 εκατομμυρίων ευρώ για την ίδρυση κέντρου logistics.

    Η εταιρεία θα εγκαταστήσει κέντρο 3PL στην περιοχή Καλυφτάκη, στη ΒΙ.ΠΑ. Κηφισιάς, όπου εδρεύει και η φαρμακαποθήκη συμφερόντων Μαρινόπουλου, η Φαρμασέρβις.

    Η τελευταία δραστηριοποιείται από το 1971 στο χώρο της εμπορίας, διανομής και αποθήκευσης φαρμάκων και παραφαρμακευτικών προϊόντων και τζιράρει περί τα 160 εκατομμύρια.

    Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η μετοχική σύνθεση της Seneca Logistics, που συστάθηκε στα τέλη του Ιουνίου του 2021 με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο ύψους 60.000 ευρώ.

    Συγκριμένα μέτοχοι είναι ο Πάνος Μαρινόπουλος του Ιωάννη (25%), ο Πάνος Μαρινόπουλος του Κωνσταντίνου (24,17%), η Ελένη Μαρινοπούλου (20,67%), η Δημόκλεια-Αγγελική Μουτάφη (10,60%), ο Δημήτριος Κάτσαρης (5,60%), ο Ιωάννης Μαρινόπουλος (5,43%), ο Κωνσταντίνος Μαρινόπουλος (4,86%) και ο Ανδρέας Καπασούρης (3,67%).

    Ο Πάνος Μαρινόπουλος του Κωνσταντίνου είναι ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, η Ελένη Μαρινοπούλου είναι Αντιπρόεδρος, ενώ μέλος του ΔΣ είναι ο Θεοδόσιος Γκάτσιος.

    Θυμίζουμε ότι, οι οικογένειες Μαρινόπουλου και Κάτσαρη συνεργάστηκαν και στην ΦΑΡΜΑΣΕΡΒΙΣ (η οποία ιδρύθηκε το 1971 από τον Κάτσαρη).

    Ειδικότερα, ο Πάνος Μαρινόπουλος (τέταρτη γενιά) συνεργάζεται με την οικογένεια Κάτσαρη από το 2010.

    Η ΦΑΡΜΑΣΕΡΒΙΣ, όπου πρόεδρος και CEO είναι ο Πάνος Μαρινόπουλος του Ιωάννη, έκλεισε το 2020 με πωλήσεις €162,96 εκατ. και καθαρά κέρδη €1,26 εκατ.

    Τον προηγούμενο Νοέμβριο (15/11/2021), έκτακτη γενική συνέλευση της εταιρείας ενέκρινε ομόφωνα τη διανομή τμήματος αδιανέμητων κερδών ποσού €1,34 εκατ. το οποίο προέρχεται από τις διαχειριστικές χρήσεις 2013 και 2020.

     

    Πάνος Τερεζάκης: Η Porsche στον Βόλο με ευγενική χορηγία του ΟΣΕ

    Τα 20 χρόνια λειτουργίας μαθαίνω ότι γιορτάζει το ελληνικό Club της Porsche και σχεδιάζει ένα μεγάλο event στον Βόλο από τις 13 έως τις 16 Ιουλίου με προσκεκλημένους τον πρόεδρο της εταιρείας Wolfgang Porsche, αλλά και τον πρέσβη της χώρας στην Ελλάδα,  Ερνστ Ράιχελ.

    Στην εκδήλωση αυτή από ό,τι μαθαίνω ο Πάνος Τερεζάκης του ΟΣΕ έχει αναλάβει το ρόλο του «χορηγού», καθώς έχει προχωρήσει σε δωρεά 3.000 ευρώ, η οποία αφορά στη μεταφορά των παρευρισκομένων με το παραδοσιακό τρένο του Μουτζούρη με στόχο να «κερδίσει» η χώρα μας περαιτέρω τουριστική προβολή στη Γερμανία, αλλά και να προβληθεί μέσω της κραταιάς αυτοκινητοβιομηχανίας.

    Όσοι αναρωτηθείτε  για ποιο λόγο δεν καλύπτει δωρεάν τα εισιτήρια η Hellenic Train που διαχειρίζεται τα τρένα, έχω να σας ότι της είχε προταθεί από τον ΕΟΤ, αλλά η εταιρία αρνήθηκε και στη συνέχεια ζητήθηκε από τον ΟΣΕ που δέχθηκε.

    Μάλιστα, άτομα με γνώση του θέματος μου είπαν χαριτολογώντας ότι μάλλον οι Ιταλοί της FS, που έχει εξαγοράσει τη HT από το 2017, προτιμούν να έρχονται στην Ελλάδα ιταλικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

    Στο δια ταύτα, το ελληνικό Club της Porsche διοργανώνει το 1ο ευρωπαϊκό tour στην Ελλάδα και αναμένεται να καταφτάσουν στον Βόλο 27 πληρώματα με τα οχήματά τους, ενώ θα παραβρεθούν και μέλη από ευρωπαϊκές λέσχες  από τη Γερμανία, το Βέλγιο, τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, την Ολλανδία, τη Σερβία και τη Βόρεια Μακεδονία.

    Επειδή, τα πολυτελή αυτοκίνητα μου κινούν το ενδιαφέρον ρώτησα άνθρωπο, που έχει επαφές με το ελληνικό Club της Porsche, ποια αυτοκίνητα πρόκειται να δούμε στο Βόλο, και μου απάντησε ότι η γερμανική εταιρεία θα προβάλει όλα της τα μοντέλα ξεκινώντας με κλασικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν το 1973, αλλά και πιο σύγχρονα που έχουν κατασκευαστεί μέχρι το 2022.

    Μου ανέφερε, επίσης, ότι το Porsche Club Greece, προβάλλει τη δράση στην επίσημη παγκόσμια επίσημη ιστοσελίδα Porsche Club News με ειδική αναφορά στην εκδήλωση του Βόλου, αλλά και ότι τα μέλη του ελληνικού club έχουν πάρει το θέμα της τουριστικής προβολής της χώρα μας «ζεστά» και έχει ήδη προτείνει, σε όσους πρόκειται να έρθουν από το εξωτερικό, πακέτα διαμονής σε περιοχές πέριξ του Βόλου με το που τελειώσει η εκδήλωση.

    Ρώτησα και έμαθα ότι  ο CEO του ΟΣΕ, Πάνος Tερεζάκης δεν είναι κάτοχος Porsche.

    Προφανώς ο άνθρωπος είναι fun της διάσημης φίρμας.

    NOT BAD AT ALL!!

    Η έλλειψη εργατικών χεριών και οι επιπτώσεις στην ΑΒΑΞ

    Η  έλλειψη εργατικών χεριών φαίνεται ότι «έπληξε» και την ΑΒΑΞ ΑΒΑΞ 2,74% 1,50.

    Από τη στιγμή που η χώρα έχει μετατραπεί σε ένα τεράστιο εργοτάξιο, καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη έργα 15 δισ. ευρώ, οι ειδικοί του κλάδου εκτιμούν ότι «λείπουν» περίπου 200.000 εργατικά χέρια για την ολοκλήρωση τους.

    Ο  διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης,  παραδέχθηκε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις «γενικά στα έργα», και «ειδικά για την ΑΒΑΞ» ανέφερε ότι υπάρχει έλλειψη στο προσωπικό και η λύση που αναμένεται να δοθεί στο πρόβλημα αυτό είναι η άφιξη εργατών από το εξωτερικό.

    Από ότι έμαθα το έμπειρο κατασκευαστικό στέλεχος ανέφερε ότι η πολιτεία έχει καταρτίσει ένα νομοσχέδιο για να έρθουν ξένοι εργάτες και να σηκώσουν τα έργα που έχουν αναλάβει οι εγχώριοι όμιλοι, αλλά για να γίνει αυτό θα πρέπει να έχει σχηματιστεί η νέα κυβέρνηση και να περάσει το σχετικό νομοσχέδιο.

    Τα… μαγειρέματα του Μασούτη

    Σε αλλαγές στο καταστατικό  της  προχώρησε η Δ. Μασούτης.

    Η βορειεολλαδίτικη αλυσίδα σούπερ μάρκετ προσέθεσε στον σκοπό της εταιρείας τέσσερις νέες δραστηριότητες.

    Και ειδικότερα, υπηρεσίες καντίνας, άλλες υπηρεσίες τροφοδοσίας εκδηλώσεων, δηλαδή catering, άλλες υπηρεσίες παροχής γευμάτων και υπηρεσίες που παρέχονται από εστιατόρια που πωλούν μερίδες φαγητού σε πακέτα.

    Ο Wiseman επιφυλάσσεται να σας ενημερώσει τι μαγειρεύει με τις νέες προσθήκες στο καταστατικό ο Γιάννης Μασούτης, που κατά τα λοιπά παραμένει alert για νέες εξαγορές προκειμένου να επεκτείνει το δίκτυο της αλυσίδας.

    Αλλωστε είναι από τους επιχειρηματίες του κλάδου που πιστεύουν περισσότερο στην ανάπτυξη μέσω εξαγορών παρά στην οργανική ανάπτυξη, χωρίς ωστόσο να μην επενδύει και σε αυτήν.

    Δίνει έμφαση στις μεγάλες αίθουσες στην Αττική και αναμένεται το 2023 να λειτουργήσει νέο κατάστημα  2.500 τ.μ. στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στη Γλυφάδα που θα καλύψει τα Νότια προάστια.

    Παράλληλα, σχεδιάζεται και ένα υπερκατάστημα σε μεγάλη έκταση που έχει αποκτήσει η Μασούτης στις Τρεις Γέφυρες.

    Δαγούμας και Φούρλαρης (ΡΑΑΕΥ) «χτυπάνε καμπανάκια» στον Τάσο Μάνο (ΔΕΔΔΗΕ) για μισό δισ. ευρώ

    Με επιστολή του, που διοχετεύθηκε και στα ΜΜΕ, ο αντιπρόεδρος του Κλάδου Ενέργειας της ΡΑΑΕΥ Δημήτρης Φούρλαρης (άρα και ο Πρόεδρος Θανάσης Δαγούμας που είναι πανταχού παρών) ζητάει -τουλάχιστον- εξηγήσεις από το «αφεντικό» του ΔΕΔΔΗΕ Τάσο Μάνο ώστε να μάθει το λόγο που το ταμείο του Ειδικού Λογαριασμού για τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΕΛ-ΥΚΩ) είναι… μείον, ενώ προβλεπόταν για το 2023 ότι θα είχε διαρκώς στην καβάτζα πάνω από μισό δισ. γύρω στα 510-530 εκατομμύρια για την ακρίβεια.

    Ήδη, όμως, από τον Απρίλιο είναι ελλειμματικός, κάτι που έχει σημάνει συναγερμό σε Δαγούμα-Φούρλαρη.

    Το ζήτημα είναι σοβαρό αφού από αυτόν ακριβώς το λογαριασμό αντλούνται τα κονδύλια με τα οποία επιδοτούνται τα νοικοκυριά και πλέον αυτά τα «λεφτά… δεν υπάρχουν» για να παραφράσω και ένα πρώην Πρωθυπουργό που τώρα κάνει τον κριτή μαγειρικής στο Ισραήλ!

    Να θυμίσουμε πως σε κάθε λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος περιλαμβάνονται τέσσερις ρυθμιζόμενες χρεώσεις που αφορούν τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ), το δίκτυο μεταφοράς (ΑΔΜΗΕ), το δίκτυο διανομής (ΔΕΔΔΗΕ) και τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).

    Ο Φούρλαρης στην επιστολή του δεν αναφέρεται στους λόγους που το μισό δισ. δεν υπάρχει πλέον και για λόγους χρονικής λεπτότητας καλά κάνει.

    Ζητάει όμως με έντονο τρόπο από τον Τάσο Μάνο να βρει επειγόντως τρόπο αντιμετώπισης του ελλείμματος και να τους τον πει επίσημα.

    Τι να πει και ο κος Τάσος μας;

    Προβλέπω πως θα μιλήσει για αυξήσεις στις χρεώσεις ΥΚΩ και μακάρι να πέσω έξω.

    Αφού σας καθησυχάσω πάντως και σας πω πως δεν υπάρχει κανείς από τους εμπλεκόμενους που να… τσέπωσε το ποσόν αυτό (δεν θα ήταν δυνατόν άλλωστε), υπόσχομαι να επανέλθω μετά από δύο-τρεις εβδομάδες για να σας περιγράψω όλο το στόρι το οποίο γνωρίζω πολύ καλά.

    Τι wiseman θα ήμουν άλλωστε εάν δεν το γνώριζα;

    Πικρόχολα σχόλια…

    Ως γνωστόν ο wiseman δεν είναι κακός άνθρωπος, απλώς μεταφέρει σε εσάς τους ενημερωμένους αναγνώστες τη φωνή της αγοράς, τον απόηχο και τα σχόλιά της.

    Ενίοτε αυτό μας κάνει λίγο… αντιπαθείς, αλλά όπως έλεγε και ένας πολύ παλαιός δάσκαλος της δημοσιογραφίας, «στην κηδεία του πολύ καλού δημοσιογράφου, πηγαίνουν μόνο λίγοι και πιστοί φίλοι του, άντε και κάποια παλιά ερωμένη. Αν πάει πολύς κόσμος, σημαίνει ότι δεν ήταν αυστηρός και δίκαιος κριτής, αλλά ήθελε να είναι αρεστός σε όλους!».

    Σοφές κουβέντες από το παρελθόν.

    Τα γράφω όλα αυτά για να σας μεταφέρω τα σχόλια που γίνονται από μία τοποθέτηση στο πλευρό του καθ’ όλα αξιοσέβαστου υπηρεσιακού πρωθυπουργού Ιωάννη Σαρμά.

    Στη μικρή θητεία του, ο υπηρεσιακός πρωθυπουργός προσέλαβε ως οικονομικό του σύμβουλο τον κο Δημήτρη Λιάκο, που ήταν σύμβουλος διοίκησης στη Eurobank ΕΥΡΩΒ 1,51% 2,02 αλλά κυρίως είχε… «δοξαστεί» την περίοδο 2015 – 2016 ως διευθυντής του οικονομικού γραφείου του τότε πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και την περίοδο 2016-2019 ως υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργό, πάλι παρά τω Τσίπρα φυσικά.

    Τα σχόλια της αγοράς ήταν ξεκάθαρα: «Το 2015-2016, με τον Λιάκο οικονομικό σύμβουλο στο Μαξίμου, η Ελλάδα κόντεψε να βγει από την ΕΕ και να γίνει… Συρία, έκλεισαν οι τράπεζες, μπήκαν τα capital control και πέρασε… ευκολάκι το νέο ασφαλιστικό-φορολογικό τέρας!

    Μεγάλες επιτυχίες παιδιά ο Λιάκος, ελπίζουμε να μην κάνει τις ίδιες εισηγήσεις και στο Σαρμά, ευτυχώς που θα φύγει σε 10 ημέρες».

    Εντάξει, δεν φταίει ο Λιάκος για όλα αυτά, να εξηγούμαστε.

    Αλλά ενδιαφέρον θα είχε κάποτε να μας πει τι έκανε και κυρίως τι έγραφε βλέποντάς τα όλα να γίνονται  δίπλα του.

    Για να μην τον αδικήσω όμως τον άνθρωπο ρώτησα στη γενέτειρά του τη Λιβαδειά, όπου έχω κουμπαριά, τη γνώμη τους για τον συντοπίτη τους.

    Αποτέλεσμα: «Ουδείς προφήτης στον τόπο του» και τις απαντήσεις καλύτερα να μην τις γράψω.

    Συμπέρασμα: Όταν φύγει από το Μαξίμου, καλύτερα να μην πάει ο κος Λιάκος για σουβλάκια εκεί στην Κρύα, στο κέντρο της Λιβαδειάς, ας προτιμήσει άλλες πόλεις που δεν τον ξέρουν.

    Aποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης.

    Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.