Η μεγάλη μάχη Λάτση – Αγγελικούση, το νέο στοίχημα του Γιώργου Περιστέρη, όλα τα μυστικά του Deal Attica και ΑΝΕΚ και η θλίψη για την ωραία Μαρία Πατέρα

Όμως φαίνεται ότι τις τελευταίες ημέρες ένα άλλο ισχυρό όνομα της ελληνικής επιχειρηματικότητας μπήκε σφήνα στο συγκεκριμένο Deal. H κ. Μαριάννα Λάτση.

relates to The Global Economy Looks Good for 2018 (Unless Somebody Does Something Dumb)

Η Μαρία Αγγελικούση και η σφήνα της Μαριάννας Λάτση

Πριν από περίπου 35 ημέρες και για την ακρίβεια στις 8 Νοεμβρίου ο WISE MAN σας είχε αποκαλύψει ότι μετά τον κορυφαίο Έλληνα πλοιοκτήτη Διαμαντή Διαμαντίδη, που έχει ήδη προχωρήσει τις διαδικασίες αγοράς για πέντε από τα χρυσά φιλέτα αξίας δεκάδων εκατ. ευρώ κι έχει κλείσει ακόμη πέντε -στο σύνολο δέκα οικόπεδα- με μία συνολική εκτιμώμενη αξία τελικά περί τα 380 εκατ. ευρώ, άλλο ένα βαρύ όνομα του εφοπλισμού φαίνεται να διαπραγματεύεται την αγορά οικοπέδων στον Αστέρα της Βουλιαγμένης.

Τότε κάναμε λόγο για την ισχυρή εφοπλίστρια Μαρία Αγγελικούση.

Η κ. Αγγελικούση διαπραγματευόταν να αγοράσει από 1 έως 3 οικόπεδα στον Αστέρα αντί του ποσού των 42 εκατ. ευρώ έκαστο.

Όμως φαίνεται ότι τις τελευταίες ημέρες ένα άλλο ισχυρό όνομα της ελληνικής επιχειρηματικότητας μπήκε σφήνα στο συγκεκριμένο Deal.

H κ. Μαριάννα Λάτση.

Η κ. Λάτση μέσω του Latsco family office, μπήκε δυνατά στην διεκδίκηση των τελευταίων οικοπέδων που έχουν απομείνει στον Αστέρα της Βουλιαγμένης.

Οι συζητήσεις είναι μυστικές και ως εκ τούτου θα μάθουμε τι πραγματικά συνέβη μόλις ολοκληρωθούν οι αγοραπωλησίες. Οι κυρίες Αγγελικούση και Λάτση είναι σαφές ότι θα δώσουν σκληρή μάχη για την διεκδίκηση των συγκεκριμένων οικοπέδων.

Οι έως 13 σχεδιαζόμενες βίλες του «Αστέρα» χωροθετούνται σε οικόπεδα 5 έως 8,6 στρεμμάτων και αποτελούν μία από τις έξι θεματικές περιοχές του μεγάλου σχεδίου ανάπτυξης του συγκροτήματος όπως το είχαν σχεδιάσει οι επιτελείς της AGC, της εταιρείας που αγόρασε την έκταση του Αστέρα της Βουλιαγμένης.

 

Ο Αθανασίου και το πρώτο έργο

Τη σχέση της μεγάλης επένδυσης στο Ελληνικό με τους πολίτες οικοδομεί η Lamda Development ΛΑΜΔΑ -0,67% 5,89 υπό τον ισχυρό Οδυσσέα Αθανασίου και προχωρά σε μια κίνηση με υψηλό συμβολισμό!

Παραδίδει το πρώτο έργο της μεγαλύτερης αστικής ανάπτυξης στην Ευρώπη, στους πολίτες!

Πρόκειται για ένα πάρκο 70 στρεμμάτων, τμήμα του πράσινου ορόσημου της επένδυσης, που θα είναι ανοιχτό και προσβάσιμο για όλους.

Ένα πάρκο που θα μεγαλώνει κάθε μέρα, ιδανικό για μικρούς και μεγάλους, για όλη την οικογένεια, όλες τις ημέρες.

Το Experience park του Ελληνικού που θα κάνει εγκαίνια πριν από τα Χριστούγεννα, γίνεται ο νέος προορισμός για άθληση, ψυχαγωγία, περίπατο.

Με δωρεάν είσοδο μικροί και μεγάλοι θα ζήσουμε ξεχωριστές εμπειρίες, όταν το επισκεφτούμε.

Συντριβάνι με εκατοντάδες πίδακες νερού να δημιουργούν χορογραφίες, παιδική χαρά, κήπος Ζen και ειδικά για την περίοδο των γιορτών πολλές εκπλήξεις μας περιμένουν κάθε μέρα.

 

Το νέο στοίχημα του Γιώργου Περιστέρη

Στα 19,10 ευρώ ανά μετοχή ανεβάζει τον στόχο για τη μετοχή της Τέρνα Ενεργειακή η AXIA.

Διατηρώντας τη σύσταση αγοράς, οι αναλυτές της AXIA Ventures αναθεωρούν προς τα πάνω την τιμή στόχο για τη μετοχή της Τέρνα Ενεργειακής ΤΕΝΕΡΓ 2,92% 18,00 , από τα 15,40 ευρώ που ήταν, στα 19,10 ευρώ, που υποδηλώνουν περιθώριο ανόδου 41% (σ.σ. από το επίπεδο των 13,64 ευρώ όπου έκλεισε η μετοχή στις 13/12/21).

Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, η εταιρεία του Γιώργου Περιστέρη, αποτελεί μια ελκυστική ευκαιρία για τους επενδυτές που θέλουν να επενδύσουν στις τρέχουσες τάσεις της ενεργειακής μετάβασης, καθώς πρόκειται για ένα «play» στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) με μοναδικό και νέο χαρτοφυλάκιο assets.

Όπως προσθέτουν δε, το τρέχον σημείο εισόδου στη μετοχή γίνεται ακόμη πιο ελκυστικό λόγω της αξίας που προσδίδει στην εταιρεία η σπανιότητά της.

Οι αναλυτές επικαιροποίησαν τις εκτιμήσεις τους, λαμβάνοντας υπόψη το μεσοπρόθεσμο σχέδιο της εταιρείας να φτάσει τα 3.0GW έως το 2026 με τα EBITDA να αυξάνονται από 148 εκατ. ευρώ το 2021 σε 260,7 εκατ. ευρώ το 2023 και πάνω από τα 400 εκατ. ευρώ έως το 2026 (23% CAGR) οδηγώντας τα κέρδη ανά μετοχή 30% υψηλότερα την ίδια περίοδο.

Σε ό,τι αφορά την αποτίμηση, η τιμή στόχος των 19,10 ευρώ ανά μετοχή αποδίδει μια αξία της τάξης των 2,0 εκατ. ευρώ ανά MW για τα 1,3 GW των σε λειτουργία και υπό κατασκευή αιολικών, ενώ η αξία των 1,7 GW του χαρτοφυλακίου ώριμων έργων για την περίοδο 2022-26 αποτιμάται σε 0,2 εκατ. ευρώ ανά MW με σημερινούς όρους.

 

Αντίο στην Μαρία Πατέρα

Μια από τις πλέον εμβληματικές μορφές της Αθήνας,  η Μαρία Πατέρα του Διαμαντή,  απεβίωσε χθες από καρδιακή προσβολή.

Η Μαρία, μια από τις ωραιότερες γυναίκες της Αθήνας, ήταν αδελφή του εφοπλιστή Νίκου Πατέρα.

Η Πατέρα ήταν παντρεμένη σε πρώτο γάμο με τον γνωστό τραγουδοποιό Χρηστό Κυριαζή, ο οποίος απεβίωσε προ ολίγων μηνών.

Μαζί απέκτησαν ένα γιο.

Στην συνέχεια παντρεύτηκε τον  εφοπλιστική Γιάννη Ξυλά με τον οποίο απέκτησε 3 γιους.

Η Μαρία Πατέρα, αδελφή του Νίκου Πατέρα,  ήταν 61 ετών.

Μαρία Πατέρα
Μαρία Πατέρα (αριστερά) και Χριστίνα Πολίτη

 

Μετά το ζεϊμπέκικο της πίκρας τι; Σοσιαλιστική Διεθνής!

Ποια θα είναι η επόμενη πολιτική κίνηση του πληγωμένου Γιώργου Παπανδρέου;

Οι πληροφορίες συγκλίνουν στην πιθανότητα να ξεκινήσει τον γύρο του κόσμου… Θα το ρίξει τώρα στα ταξίδια.

Πρώτο κεντρικό ερώτημα:

«Τα ταξίδια αυτά θα τα κάνει με επίσημη ιδιότητα ή ιδιωτικά;»

Την απάντηση θα δώσει φυσικά ο νέος Πρόεδρος Νίκος Ανδρουλάκης γιατί υπάρχει ένα ειδικό πεδίο που δεν έχει αναδειχθεί στον προεκλογικό διάλογο:

Ο Παπανδρέου παραμένει πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, στην οποία συμμετέχει ως επικεφαλής του ΚΙΔΗΣΟ (είχε επανεκλεγεί την άνοιξη του ’17, πριν την ένταξή του κόμματός του στο ΚΙΝΑΛ ως συνιστώσας), αλλά έπειτα από σχετική συμφωνία που είχε γίνει αργότερα, εκπροσωπεί και το ΠΑΣΟΚ στην οργάνωση.

Θα συνεχιστεί αυτό το καθεστώς ή θα έχει άλλες σκέψεις ο Ανδρουλάκης;

 

H ακτοπλοΐα μας άλλαξε:  Έκλεισε ο γάμος ΑΝΕΚ-Αttica Group

Ήταν φλερτ, έγινε σχέση, εξελίχθηκε σε συμβίωση τώρα πια μπήκε το στεφάνι με παπά και με κουμπάρο.

Έκλεισε -επιτέλους- η συμφωνία απορρόφησης η συγχώνευσης της ΑΝΕΚ με μια από τις εταιρείες του ομίλου Attica Group (η Attica είναι holding) αφού και η τελευταία πιστώτρια τράπεζα πείστηκε ότι μόνον έτσι μπορεί να πάρει πίσω ένα μέρος των δανείων που έχει χορηγήσει…

Η αξία του νέου σχήματος σε όρους enterprise value μπορεί να αγγίξει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ ως το 2024.

Τα 250 εκατ. Ευρώ των δανείων της ΑΝΕΚ θα κουρευτούν και το υπόλοιπο θα διευθετηθεί.

Υπάρχουν ακόμα υποχρεώσεις προς προμηθευτές και τρίτους επιπλέον 50 εκατομμυρίων.

Η ΑΝΕΚ σώθηκε με λίγο συναίσθημα κι έναν γάμο συμφέροντος με το Attica Group που πλέον γίνεται κυρίαρχος στην ακτοπλοϊκή αγορά.

Κουμπάρος προφανώς η Τράπεζα Πειραιώς που ελέγχει και τις δύο ακτοπλοϊκές, με την κληρονομιά που της άφησε η MIG.

Οι δύο εταιρείες από καιρό τώρα εκτελούν κοινοπρακτικά δρομολόγια στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής.

H Attica Group περιμένει τώρα να παραλάβει τα 3 νεότευκτα πλοία και θα προσπαθήσει να αξιοποιήσει τα 7 καράβια της ΑΝΕΚ που η ηλικία τους δεν επιτρέπει μεγάλες διαδρομές…

Πιστωτές της ΑΝΕΚ είναι οι τράπεζες Πειραιώς, Alpha Bank, Attica Bank, σε πολύ μικρότερο ποσοστό Συνεταιριστικές τράπεζες και το επενδυτικό κεφάλαιο Cross Ocean το οποίο έχει εξαγοράσει τα δάνεια της Εθνικής προς την ΑΝΕΚ με τίμημα σαφώς χαμηλότερο από το ονομαστική τους αξία -και αποτέλεσε ούτως καταλύτη για την επίτευξη συμφωνίας.

Μεταξύ των μετόχων της ΑΝΕΚ περιλαμβάνεται και η τράπεζα Πειραιώς με ποσοστό της τάξης του 25% η οποία είναι και ο βασικός μέτοχος και πιστωτής της Marfin Investment Group η οποία ελέγχει την συντριπτική πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου της Attica Group.

Υπό αυτό το σενάριο, η ενοποίηση των δύο εταιρειών μπορεί να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη της Άνοιξης έτσι ώστε ο νέος όμιλος που θα ελέγχει τα εμπορικά σήματα της BlueStar, της SuperFast, της Hellenic Seaways και της ΑΝΕΚ να λειτουργήσει ενοποιημένος από την αρχή της επόμενης καλοκαιρινή σεζόν.

Η Attica Group διαθέτει 30 πλοία τα οποία δραστηριοποιούνται με τα εμπορικά σήματα «Superfast Ferries», «Blue Star Ferries» και «Hellenic Seaways». Από τα πλοία αυτά, τα 20 είναι συμβατικά επιβατηγά – οχηματαγωγά, τα 9 είναι ταχύπλοα και εάν είναι φορτηγό – οχηματαγωγό.

Τα πλοία του Ομίλου είναι ιδιόκτητα πλην ενός επιβατηγού – οχηματαγωγού που είναι με μακροχρόνια γυμνή ναύλωση. Όλα τα πλοία είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο και φέρουν την ελληνική σημαία.

Και ζήσαμε εμείς καλά κι αυτοί καλύτερα….

 

Η μόδα των «Sovereign Fund»

Είναι της μόδας γι’ αυτό και πολλοί χρησιμοποιούν τον όρο.

«Τι δουλειά κάνετε;»

«Είμαστε Sovereign Fund» απαντούν αυτάρεσκα γιατί διαχειρίζονται κάποιους κρατικούς πόρους.

Στην πραγματικότητα ο μόνος φορέας στην Ελλάδα που έχει δικαίωμα να χρησιμοποιεί τον όρο «Sovereign Fund» είναι το Υπερταμείο του Γρηγόρη Δημητριάδη το οποίο και πόρους διαθέτει αλλά -κυρίως- εθνική περιουσία διαχειρίζεται….

 

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.