ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Χιλιάδες είναι οι καταγγελίες που έχουν φτάσει στις φορολογικές αρχές για πλούσιους φορολογούμενους, οι οποίες ανοίγουν το δρόμο για περαιτέρω διερεύνηση τους.
Τα στοιχεία, πέραν των ελέγχων της Εφοριακών, προέρχονται και από άλλες πηγές. Ανώνυμα είτε επώνυμα καταφθάνουν καταγγελίες Ανώνυμα είτε επώνυμα καταφθάνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «Καταγγελίες Πολιτών» της ΑΑΔΕ.
Από την πρώτη ημέρα που τέθηκε σε ισχύ η συγκεκριμένη πλατφόρμα, έχουν υποβληθεί πάνω από 40.000 καταγγελίες πολιτών. Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζουν όμως, αναφορές για «μαύρο» χρήμα, πολυτελή αυτοκίνητα, offshore εταιρείες, βίλες, θυρίδες και τραπεζικοί λογαριασμοί που κρύβουν παράνομη δραστηριότητα.
Πρώην εργαζόμενοι, υπάλληλοι και… σύζυγοι
Οι καταγγέλλοντες σε αυτές τις περιπτώσεις δεν είναι τυχαίοι, αφού οι καλύτερες και πιο αξιόπιστες πληροφορίες έρχονται συνήθως από τα κοντινά πρόσωπα. Από φίλους και συγγενείς που έχουν γνώση της κατάστασης, μέχρι και συνεργάτες που ενδεχομένως να ζητούν εκδίκηση για τον οποιοδήποτε λόγο. Έχει παρατηρηθεί μάλιστα, πως τις σοβαρότατες και εγκυρότερες πληροφορίες έχουν δώσει στις φορολογικές αρχές απολυμένοι υπάλληλοι εταιρειών, πρώην συνεργάτες ακόμα και πρώην… σύζυγοι!
Άλλωστε τα στοιχεία δείχνουν πως τους πρώτους μήνες του 2025 «έτρεξαν» πάνω από 6.000 καταγγελίες, οι οποίες έχουν οδηγήσει σε σαρωτικούς ελέγχους για υποθέσεις μεγάλου πλούτου. Από τις 21 περιπτώσεις που έχουν υποβληθεί μηνύσεις για μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγής, οι περισσότερες αφορούν από δαιδαλώδεις διαδρομές παράνομου χρήματος μέσω εταιρειών offshore, κρυμμένα εισοδήματα και περιουσιακά στοιχεία (όπως βίλες και πανάκριβα ακίνητα) έως και εικονικά τιμολόγια και συναλλαγές.
Βαθμολογούν κάθε πληροφορία
Κάθε πληροφορία που καταφθάνει στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, περνά από «κόσκινο». Μάλιστα, υπάρχει και βαθμολογία: όσο πιο υψηλή τόσο πιο αξιόπιστη θεωρείται. Συγκριμένα:
• Ξεκινούν από το «0» (χωρίς ενδιαφέρον και μπαίνει στο αρχείο) και φτάνει έως και το «4».
• Η κλίμακα βαθμολογίας «1» αφορά πληροφορίες μικρής σημασίας,
• Το «2» ότι απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση των στοιχείων
• Το «3» ότι αφορούν σημαντικές πληροφορίες που θα πρέπει να ελεγχθούν άμεσα και
• Το «4» για υποθέσεις που απαιτούν ταχεία παρέμβαση λόγω ιδιαίτερα σημαντικών στοιχείων.
Πλέον, ο φοροελεγκτικός μηχανισμός έχει στη διάθεσή του όλα τα ψηφιακά συστήματα προκειμένου να προχωρήσει σε βάθος ο έλεγχος μιας καταγγελίας. Η κάθε πληροφορία κατηγοριοποιείται αυτόματα και αποστέλλεται στην αρμόδια υπηρεσία της ΑΑΔΕ. Ιδιαίτερα έμφαση δίνεται στις υποθέσεις που διαχειρίζεται το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Φορολογουμένων (Κ.Ε.ΜΕ.Φ.).
Σε αυτό έχει δημιουργηθεί και τριμελής Επιτροπή, η οποία αξιολογεί κάθε πληροφορία που καταφθάνει και μέσω καταγγελιών για υποθέσεις μεγάλου πλούτου.
Διαβάστε επίσης
Πώς κλείδωσε το πακέτο της ΔΕΘ, ποιοι συμμετέχουν στις κλειστές συσκέψεις και το μέτρο – έκπληξη
Στην Κοπεγχάγη ο Παπασταύρου: Η Ευρώπη αναζητά δρόμους για πράσινη ανάπτυξη και ενεργειακή ασφάλεια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
