• Κοινωνία

    Πώς η Διαφορετικότητα και η Συμπερίληψη προάγουν την αποδοτικότητα και τις επιχειρηματικές επιδόσεις

    • NewsRoom

    Η διαφορετικότητα, η ισότητα και η συμπερίληψη βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο της στρατηγικής πολλών εταιρειών σε όλο τον κόσμο, λόγω της πίεσης για συμμόρφωση με τα κοινωνικά κριτήρια των ESG.

    Η απαίτηση για κοινωνική  δικαιοσύνη εντός των εταιρειών αυξάνεται από τους επενδυτές, τα διοικητικά συμβούλια, τα μέσα ενημέρωσης και την κοινωνία όχι μόνο επειδή είναι το σωστό, αλλά και επειδή συνδέεται με τις επιδόσεις των εταιρειών. Όπως προκύπτει από έρευνες  οι επιχειρήσεις που δίνουν έμφαση στη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη βελτιώνουν την αποδοτικότητά τους, την  καινοτομία τους και τις οικονομικές τους επιδόσεις.

    Ωστόσο, ακόμη κι αν κανείς δεν αμφισβητεί το στόχο, όλοι αναζητούν τρόπους να αυξήσουν τη συμπερίληψη στους Οργανισμούς τους.

    Είναι χαρακτηριστικό ότι σε μελέτη CEO του Summit Leadership Partners 2021 που έγινε σε 200 Διευθύνοντες Συμβούλους, το 95% των συμμετεχόντων είπε ότι η Διαφορετικότητα και η Συμπερίληψη αποτελεί προτεραιότητα για τα επόμενα ένα έως δύο χρόνια, όμως δύο στους πέντε διευθύνοντες συμβούλους όπως είπαν, δεν έχουν κάποια σχετική  στρατηγική, ενώ από όσους είπαν ότι έχουν το 25% δήλωσε ότι δεν έχει συγκεκριμένους στόχους.

    Σύμφωνα με μια έκθεση της McKinsey & Company, οι ομάδες στελεχών με διαφοροποίηση φύλου έχουν 21% περισσότερες πιθανότητες να έχουν κερδοφορία άνω του μέσου όρου και οι ομάδες διευθυντικών στελεχών με εθνοτικές διαφορές έχουν 36% περισσότερες πιθανότητες να έχουν κερδοφορία άνω του μέσου όρου. Οι εταιρείες με τις καλύτερες πολιτικές για τη συμπερίληψη φύλου και την εθνική ποικιλομορφία έχουν 12% περισσότερες πιθανότητες να αυξήσουν τις επιδόσεις τους έναντι των υπολοίπων. Πρόσθετη έρευνα δείχνει ότι οι οργανισμοί με σταθερές πρακτικές για τη συμπερίληψη απολαμβάνουν βελτιωμένα οικονομικά μεγέθη, αυξάνουν τους πελάτες τους, μπορούν ευκολότερα να προσαρμοστούν στις αλλαγές  και είναι πιο πιθανό να κερδίσουν και να διατηρήσουν το εργατικό δυναμικό.

    Η ευελιξία στη συμπερίληψη ατόμων με νέες ιδέες, αντιλήψεις και δεδομένα βελτιώνει τη δημιουργικότητα και την ικανότητα να  επιλύει προβλήματα  μια εταιρεία και τελικά κάνει συνολικά τις επιχειρήσεις πιο έξυπνες και πιο ικανές.

    Η Διαφορετικότητα είναι επιτυχία

    Οι εταιρείες που ενθαρρύνουν και επιτρέπουν στους ανθρώπους να εκφράζονται και να έχουν διαφορετικές απόψεις είναι αυτές που θα πετύχουν, καταλήγουν οι έρευνες γιατί εκτιμούν τους  ανθρώπους τους και  τη μοναδικότητά τους και μπορούν να αντλήσουν από αυτήν. Τα διοικητικά συμβούλια όλο και περισσότερων εταιρειών κατανοούν πλέον ότι η διαφορετικότητα επηρεάζει την απόδοσή τους και ήδη οι  γυναίκες να κατέχουν πλέον το 44% των εδρών του διοικητικών συμβουλίων των εταιρειών που συμμετέχουν στον Fortune 500.

    Τα δεδομένα αποδεικνύουν ότι οι οργανισμοί που έχουν ισχυρές πρακτικές Διαφορετικότητας-Συμπερίληψης είχαν 1,6 φορές περισσότερες πιθανότητες να επιτύχουν ή να υπερβούν τους οικονομικούς στόχους. Είχαν επίσης 4,3 φορές περισσότερες πιθανότητες να δημιουργήσουν την αίσθηση του ανήκειν στους εργαζομένους τους, 3,1 φορές περισσότερες πιθανότητες να προσαρμοστούν στην αλλαγή, 1,6 φορές περισσότερες πιθανότητες να ικανοποιήσουν και να διατηρήσουν τους πελάτες και 2,6 φορές περισσότερες πιθανότητες να δεσμεύσουν και να διατηρήσουν το εργατικό δυναμικό.

    Για να πετύχει όμως μια εταιρεία να αναπτύξει στρατηγικές, στόχους και να βελτιώσεις τις επιδόσεις της στην Συμπερίληψη χρειάζεται τους κατάλληλους ηγέτες που να αντιλαμβάνονται τί σημαίνει διοίκηση χωρίς αποκλεισμούς. Η ηγεσία μιας εταιρείας περνά από τέσσερα στάδια ανάπτυξης για να αντιληφθεί τη διοίκηση χωρίς αποκλεισμούς: Ευαισθητοποίηση, Εκτίμηση, Δέσμευση και Συνηγορία.

    Οι επιχειρήσεις σήμερα χρειάζονται ηγέτες που να τολμούν να υποστηρίξουν ανθρώπους που είναι διαφορετικοί.  Πρέπει να γνωρίζουν τις δικές τους προκαταλήψεις και προτιμήσεις και αναζητούν ενεργά άλλες οπτικές για καλύτερη λήψη αποφάσεων. Πρέπει να είναι ανοιχτοί με όλους και να δημιουργούν μια εταιρική κουλτούρα που να αφήνει τους ανθρώπους να αισθάνονται άνετα και να εκφράζονται καθώς τότε εξασφαλίζει στο μεγαλύτερο βαθμό την αφοσίωση και την ταύτισή τους με τους στόχους της εταιρείας και επομένως τη μεγαλύτερη αποδοτικότητά τους.