Media

Τζώνη Καλημέρης: Επιστροφές και αναχωρήσεις από όλα τα κανάλια και στο τέλος… Epsilon


Είναι εκείνος, ο ψηλός, ξανθός πολίστας που ερωτεύονταν τρελά τα κορίτσια τη δεκαετία του 1970 και του στήνανε καρτέρι στη Γλυφάδα για φευγαλέα βλέμματα. Είναι αυτός που, ολοκληρώνοντας σπουδές στο Λος Άντζελες, στις νέες τεχνολογίες για την τηλεόραση και την δυναμική της, ισορροπεί σε τεντωμένο σχοινί και δίχως δίχτυ ασφάλειας, επικεφαλής στο Mega, ανάμεσα σε Χρήστο Λαμπράκη, Βαρδή Βαρδινογιάννη, Γιώργο Μπόμπολα, Χρήστο Τεγόπουλο, Αριστείδη Αλαφούζο, Σωκράτη Κόκκαλη, καθώς και τον μακαρίτη Άρη Βουδούρη!

Εννιά χρόνια αργότερα, Star, ΕΡΤ και Ολυμπιακοί αγώνες και τα τεράστια νούμερα τηλεθέασης της Eurovision, ύστερα Alpha και κάποια στιγμή μοιραία απόφαση να κοπεί η εκπομπή της χρυσής -τότε- Κωνσταντίνας Σπυροπούλου. Ακολουθεί ο ΑΝΤ1. Πάει, φεύγει, έρχεται και τώρα ο Τζώνη Καλημερης, βρίσκεται στο πιο heavy metal κανάλι που θα μπορούσε: «Epsilon TV»! Η πίττα της τηλεθέασης, εδώ και καιρό, έχει μοιραστεί. Το κανάλι φιλοδοξεί σε πρωτιές. Τα αποτελέσματα ωφελούν να φανούν αμέσως! Και πάλι κάποιος μάζεψε το δίχτυ ασφάλειας στο κενό από κάτω του;

Ο «ψηλός» πολίστας της Γλυφάδας, στο Λος Άντζελες και μετά στο Mega

Ο πατέρας του Τζώνη Καλημέρη, Εδουάρδος, βρετανικών καταβολών, απόφοιτος του ΕΜΠ ήταν ένας καταρτισμένος και εργατικός ηλεκτρολόγος – μηχανολόγος. Η μητέρα του, η Αλεξάνδρα, ήταν διακεκριμένη καθηγήτρια για αρχιτεκτονική και διακόσμηση εσωτερικών χώρων. Η αδελφή του, η Αννίτα, έγινε ζωγράφος με φήμη και αναγνώριση του βλέμματος της.

Τζώνη Καλημέρης. Ceo E TV

Ο ίδιος; Μεγαλωμένος σε μια Γλυφάδα άλλου καιρού, που άκουγε μουσική απ’ το ραδιόφωνο της αμερικάνικης στρατιωτικής βάσης, φόραγε πόλο μπλουζάκια και sea and city παπούτσια, ζούσε εφηβεία σε πάρτι με παρατεταμένα τα αγκαλιαστά μπλουζ, εκείνος, λοιπόν, δεν έβγαινε απ’ την πισίνα όπου έκανε πρωταθλητισμό στο πόλο, αυτοσχεδίαζε με ευφράδεια στα μαθήματα τα οποία δεν διάβαζε και ήταν ο «ψηλός» για τους συμμαθητές του, ο «ξανθός» για τους φίλους και ο «κούκλος» για τα κορίτσια.

Κάποτε θα ανακαλύψει τη Μύκονο, τα ανοιχτά τζιπ, τα πάρτι στην αμμουδιά. Ελληνική Παιδεία και Λεόντειος. Μηχανές! Το πάθος του και η προσωπική του παραφορά. Θα φύγει για σπουδές στο Λος Άντζελες, όπου θα ανακαλύψει τα μεγάλα στούντιο, την μαγεία της εικόνας, τη δύναμη της τηλεόρασης, τη νέα γλώσσα της τηλεοπτικής επικοινωνίας, τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα της εμβληματικής αμερικανικής μικρής οθόνης.

Θα επιστρέψει, θα γοητευτεί απ’ το θέατρο, θα ερωτευτεί, θα παντρευτεί την Κοραλία Καράντη, θα κάνει το πρώτο του γιο, τον Εδουάρδο! Στη χώρα, καθυστερημένα -αλίμονο!- δημιουργούνται οι πρώτοι ιδιωτικοί, τηλεοπτικοί σταθμοί. Όντας στην ευρύτερη παρέα μιας γενιάς που καθόριζε, τότε, εξουσίες, θα δεχτεί πρόταση απ τον φίλο του Φώτη Μπόμπολα για να ενταχθεί στους επικεφαλής του νέου καναλιού των εκδοτών, του Mega. Θα δεχτεί!

Οι μεγάλες επιτυχίες των 9 χρόνων Mega, το Star, ο Γιαννίκος

Ένα μεγάλο γραφείο, λίγο σκοτεινό, με πολλή χαρτούρα. Εκεί θυμάμαι, προσωπικά, τον Τζώνη Καλημέρη, παντοδύναμο στο Mega, αλλά άμεσο, ειλικρινή και ατρόμητο. Με ευκολία συγκρουόταν για θέματα αρχής με τα αφεντικά, αλλά όχι με τους εργαζομένους. Το μοντέλο του διευθυντή, που εκείνη την εποχή ήταν της μόδας, να βρίζεις, να βάζεις τις φωνές, να σπας και να κάνεις μπούλινγκ στους εργαζόμενους, κολακεύοντας, όμως και σπάζοντας μέση, στα μεγάλα αφεντικά, δεν ήταν όχι μόνο του γούστου του, αλλά στέκονταν επιθετικά στον αντίποδα του!

Οι ηθοποιοί, οι σεναριογράφοι, οι σκηνοθέτες της μυθοπλασίας, ήθελαν μόνο με αυτόν ραντεβού για να συζητήσουν για σειρές. Ήξερε το αντικείμενο, καταλάβαινε την προοπτική της σειράς, μπορούσε να σετάρει άριστα πρόσωπα, αλλά και το σύνολο του προγράμματος, ώστε να αναδείξει και όχι να θάψει τα προϊόντα του. Αποτέλεσμα αυτής της εργασίας τους, ανάμεσα σ’ αλλά, είναι πως σήμερα, στο πλοίο – φάντασμα του κάποτε μεγάλου καναλιού, που παραδέρνει στα σκοτεινά νερά στις οθόνες μας, οι σειρές που προβάλλονται, κάνουν μεγαλύτερα νούμερα τηλεθέασης από τα ζωντανά προγράμματα των εταίρων, κανονικών στις εκπομπές τους, καναλιών.

Ο Καλημέρης εκπαιδεύει αλλά στελέχη, συνεργάζεται στο γραφείο με εκείνους που τον επόμενο καιρό θα στελεχώσουν άλλα κανάλια στη ίδια με τη δική του θέση του -όπως ο Γιάννης Λάτσιος- ενώ δεν είναι ανταγωνιστικός, αλλά πιστεύει πως το σύνολο της ιδιωτικής τηλεόρασης πρέπει να συνεργάζεται και να προσπαθεί από κοινού για την διαμόρφωση του τηλεοπτικού πεδίου της χώρας.

Από τα νεανικά του χρόνια, γνωρίζει και εκτιμά ιδιαίτερα την Άλκηστη Μαραγκουδάκη, με την οποία ακόμα και όταν βρίσκονται απέναντι, στους δυο μεγαλύτερους ιδιωτικούς σταθμούς, Mega και ΑΝΤ1, υπολογίζει τη γνώμη της και σέβεται τις γνώσεις και το ένστικτό της. Ο ίδιος δεν επιλέγει τα ριάλιτι. Επιμένει στη μυθοπλασία και στην ισχυρή ενημέρωση. Είναι η εποχή που παραδίδει στο ελληνικό κοινό προτάσεις όπως οι «Δέκα μικροί Μήτσοι», το «Ψηλά τα χέρια», «Οι τρεις χάριτες», «Οι Αυθαίρετοι», «Οι απαράδεκτοι», «Οι τελευταίοι εγγονοί», το «Ψίθυροι καρδιάς» και τόσα άλλα…

Με την πρώην σύζυγό του, ηθοποιό Κοραλία Καράντη

Μετά από εννιά χρόνια διαδρομής στο MEGA παραιτήθηκε το 1998, έχοντας καθορίσει τόσο το κανάλι όσο και τις επιλογές του ανταγωνισμού. Βρίσκεται σε περίοδο ενδοσκόπησης και μεγάλων προσωπικών αλλαγών! Χωρίζει με την Κοραλία Καράντη και αφήνεται σε μια σχέση με καλλονή, μελαχρινή, νεαρή ηθοποιό. Μετά, για λίγο διάστημα, θα τον συναντήσω στο Star, σε πιο μικρό γραφείο, με περισσότερο φως. Έχει και πάλι τις καλύτερες σχέσεις με εργαζομένους, συνεργάτες, τεχνικούς και δημοσιογράφους, αλλά επιθυμεί να βάλει το κανάλι στην ελληνική μυθοπλασία.

Η διαφορετική οπτική του Κώστα Γιαννίκου, ισχυρού άνδρα τότε στο κανάλι, στο σύνολο του προγράμματος, θα φέρει σύγκρουση και θα κάνει τον Τζώνη Καλημέρη, που δε νερώνει το κρασί του, όπως τα ‘πάμε, να φύγει τότε απ’ τις εγκαταστάσεις του καναλιού στον Ταύρο, ορμητικά και ίσως οργισμένα. Απέχει απ’ την τηλεόραση…

Ταινίες, θέατρο, ALPHA, ΕΡΤ…

Με γραφεία στη λεωφόρο Κηφισίας, χαμηλά, στο ύψος της Πανόρμου, στήνει μια δική του εταιρεία παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών, την Bad Movies, μαζί με τον Χρήστο Οικονόμου και καλλιτεχνικό συνεργάτη τον Αντώνη Καφετζόπουλο. Κάνει τις ταινίες «Η αγάπη είναι ελέφαντας», «Στάκαμαν!», «Φτηνά Τσιγάρα». Ασχολείται με πάθος με την μεγάλη αδυναμία του, το θέατρο. Κάνει θεατρικές παραγωγές, πρωτοποριακές για την εποχή, σε αβάν γκαρντ σκηνές. Το 2002 ο Τζώνη Καλημέρης αποχώρησε από το εταιρικό σχήμα, αφού προηγουμένως είχε αναλάβει τον σχεδιασμό ενός καινούριου καναλιού, του οποίου η λειτουργία δεν ευοδώθηκε.

Ακολούθησε η μετακίνησή του στον AΝΤ1 και κατόπιν αυτή στην ΕΡΤ, την οποία επιθυμούσε να κάνει ανταγωνιστική, με υψηλή τηλεθέαση και εμπορική. Εν μέρει η προβολή του διαγωνισμού της Eurovision και η αφοσίωσή του στους συνδυασμούς του προγράμματος, καθώς και η ενδυνάμωση των δελτίων ειδήσεων, το καταφέρνουν. Ώσπου έρχεται η ώρα των Ολυμπιακών Αγώνων και το μοιραίο 25λεπτο μπλακ άουτ στον ποδοσφαιρικό αγώνα των εθνικών Ελλάδας – Νότιας Κορέας. Γενικευμένη στάθηκε η κατακραυγή, με κανέναν να μην αναλαμβάνει την ευθύνη, εκτός από τον Τζώνη Καλημέρη που παραιτείται για λόγους ευθιξίας.

Τζώνη Καλημέρης
Τζώνη Καλημέρης

Ακολουθεί, ο ALPHA όπου του ζητούν να τον ανανεώσει περιορίζοντας τις σπατάλες. Σταματά κάτι γερμανικά τερατουργήματα «πρέτσελ» αισθητικής και οργανώνει με τάξη το κανάλι. Τέσσερα χρόνια αργότερα, το 2009, υπέβαλε την παραίτησή του, με ένα τραπέζι στους συνεργάτες τους και επικεντρώθηκε σε μια άλλη ιεράρχηση των στόχων του, αντιμετωπίζοντας το μεγαλύτερο αγώνα που μπορούσε να δώσει και να κερδίσει: αυτόν της υγείας τους.

Σφοδρή -και νικητήρια!- μάχη με αδυσώπητη ασθένεια

Ένας μεγάλος έρωτας και ο γάμος με την Μαρία Ιωάννου, με ένα γιο, τον Λεωνίδα. Όλο του, το δεξί του χέρι, έχει ένα μεγάλο τατουάζ με τα πρόσωπα της Μαρίας και των δύο του γιων. Η Μαρία, άλλωστε, έχει στο αριστερό μπράτσο της ένα μικρό κόκκινο τατουάζ σε σχήμα καρδιάς με το όνομα «Τζώνη» στο κέντρο του.

Γνωρίστηκαν το 2000 και παντρεύτηκαν στο δημαρχείο Φιλοθέης το 2001, μόλις τρεις ημέρες προτού η Μαρία φέρει στον κόσμο το πρώτο τους παιδί και δεύτερο γιο εκείνου. Επέλεξαν έναν γάμο χωρίς κοσμικότητες και προβολή, με καλεσμένους ελάχιστους φίλους και την οικογένεια της νύφης, τον πατέρα της, Δάκη, τη μητέρα της Λιέττα και τα τρία αδέλφια της, Χρήστο, Έλλη και Στέλιο. Ο Κύπριος επιχειρηματίας, Δάκης Ιωάννου, ιδιοκτήτης ξενοδοχείων, επιχειρηματίας στις μεγάλες κατασκευές και παγκοσμίου φήμης συλλέκτης έργων μοντέρνας τέχνης και ο γαμπρός τους, είχαν εξαιρετικές σχέσεις και δεσμό φιλίας.

Στη τεράστια δυσκολία υγείας του Καλημέρη, όλοι θα είναι δίπλα του με την Μαρία να στέκεται φύλακας και άγγελος στο πλευρό του. Το  2001 ο αθλητικός πάντα άντρας, έχει μια γρατζουνιά από ξύλο στη γάμπα. Η κοκκινίλα στο σημείο εκείνο δεν υποχωρούσε. Βιοψία. Θετικά αποτελέσματα για  ψυχολογική αρωγή από ομάδα υποστήριξης. Την αρνείται. Είναι δικιά του υπόθεση, πολύ εσωτερική όλο αυτό.

Ο εξωστρεφής και εύθυμος άντρας, αντιμετωπίσει το λέμφωμα στη Νέα Υόρκη, με ακτινοβολίες και χημεία και τη Μαρία να του δίνει δύναμη και να ‘ναι η μόνη που ο ίδιος θέλει κοντά του. Θλίψη. Όχι για τον ίδιο, με την ασθένεια να υποχωρεί και να κατατροπώνεται, αλλά για τους υπόλοιπους ασθενείς, τον αγώνα τους, τις εικόνες της νίκης του θανάτου πάνω σε σώματα που παρατηρούσε κατά τη διάρκεια όλης της νοσηλείας του, ζωές ολόκληρες να παύουν να υπάρχουν σε μια μόλις εκπνοή. Όταν όλη αυτή η δοκιμασία περνάει, τελειώνει και ο γάμος του, υστέρα από 14 χρόνια, με την Μαρία Ιωάννου.

Επιστροφές, αναχωρήσεις και στο τέλος Epsilon

Επιστροφή στην ΕΡΤ, ξανά και αποχώρηση και επιστροφή, το 2013, στον ALPHA, που και το θέμα «Σπυροπούλου» είναι χαώδες για την ευόδωση της συνεργασίας και -τα πάμε- ο Καλημέρης δεν υποχωρεί, κάνοντας χάρες και χατίρια! Πιο πριν, έχει για άλλη μια φορά εμπλακεί επιχειρηματικά ως θεατρικός μάνατζερ, με την εταιρείας Φιλοθέατον, που συν – ίδρυσε με τον Τάσο Παπανδρέου και που αφορούσε στα θέατρα «Γκλόρια», «Αποθήκη», «Κιβωτός» και «Πειραιώς 131».

Το θέατρο υπήρξε πάντα ένας ευχάριστος στόχος, που έμπαινε στο περιθώριο για χάρη της τηλεόρασης. Και ξανά ΑΝΤ1 και διαφωνίες για το προφίλ του καναλιού, που τον οδήγησαν, μόλις πέρυσι, σε άλλη μια αποχώρηση, αφήνοντας όμως το κανάλι στην φετινή παταγώδη του αποτυχία και στη χειρότερη από άποψη τηλεθέασης χρονιά του. Οι δριμύτατοι επικριτές τους χρεώνουν σ’ αυτόν και όχι στον Γιάννη Λάτσιο την  κατακρήμνιση του σταθμού, κυρίως γιατί αρνήθηκε, με δεδομένη την αποστροφή του για τα ριάλιτι, το να εντάξει στο πρόγραμμα το «Survivor», όταν του είχε προταθεί. Όσοι όμως συνεργάζονταν μαζί του, ξέρουν πως πίστευε στο συγκεκριμένο πρόγραμμα και το ήθελε με σφοδρότητα.

Καλημέρης
Τζώνη Καλημέρης

Στα 30 και κάτι, άλλωστε χρόνια πορείας του και πάρα την κινητικότητα του, από κανάλι σε κανάλι, ο Καλημέρης, αν και βαριέται εύκολα και δεν σηκώνει και πολλά πολλά, έχει ένα ένστικτο αποδεδειγμένα αλάθητο, σε πρόσωπα, προγράμματα και κυρίως τους συνδυασμούς τους. Το «Epsilon», είναι άλλος ένας αγωνιστικός στίβος, ώστε ο πάντα πολίστας, να σκοράρει!

Όπως και να ‘χει, ο Καλημέρης ιεραρχεί πρώτη τη ζωή! Την ευχαρίστηση της θάλασσας, πάντα, της κολύμβησης, τους ταξιδιού με το σκάφος του «Καλαμαράκι», την παρέα των τριών γιών του -μιας και έχει πια και το στερνοπούλι του με το όνομα της μάνας του, τον Αλέξανδρο- το άγημα σε συναισθήματα και σχέσεις, το ουζάκι του με μεζέ πάντα, τα τσιπουράκια του, τις ωραίες μουσικές, τη φωνή της Τσαλιγοπούλου και της Αρβανιτάκη και ξέρει πάντα, ως αθλητής, πως για τις δουλειές ισχύει το «αυτός που αγωνίζεται μπορεί να χάσει, όμως αυτός που δεν αγωνίζεται, ήδη, έχει χάσει»…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Παρασκήνιο: Πού κλείστηκε η συμφωνία του Τζώνη Καλημέρη με το «Ε»

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Νέος Διευθύνων Σύμβουλος του Epsilon ο Τζώνη Καλημέρης



ΣΧΟΛΙΑ