• Media

    Το digital ο μεγάλος νικητής της ενημέρωσης μέσα στην πανδημία: Αύξησε κατά 27,6% την εμβέλειά του σε 5 μήνες


    Αυξάνεται ολοένα και περισσότερο η δυναμική του digital, καθώς αναδεικνύεται πλέον ο μεγάλος νικητής στην εξόχως απαιτητική «μάχη» της αδιάλειπτης ενημέρωσης.

    Μέσα σε χρονικό διάστημα πέντε μηνών, το ποσοστό των Ελλήνων που δηλώνουν πως έχουν τις ιστοσελίδες ως πρωταρχική πηγή πληροφόρησης, σε ό,τι αφορά τις εξελίξεις με την πανδημία, ανέβηκε από το από το 25,4% στο 32,4%. Με την εμβέλεια των Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης να ενισχύεται κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες. Γεγονός που μεταφράζεται σε μια θεαματική άνοδο 27,6%.

    Σε αντίθεση με το digital που ανεβάζει στροφές, το ενημερωτικό «ακροατήριο» της τηλεόρασης ακολουθεί φθίνουσα πορεία. Και τούτο γιατί στο ίδιο χρονικό διάστημα του τελευταίου πενταμήνου, η τηλεόραση ως πρώτη πηγή πληροφόρησης για την πανδημία, έχει υποχωρήσει από το 48,6% στο 38,6%. Παραμένει μέν στην κορυφή των επιλογών, αλλά οι 10 μονάδες της πτώσης, έρχονται να πιστοποιήσουν τη σημαντική μείωση του «εκτοπίσματος» της τηλεόρασης κατά 20,6%…

    Όλα αυτά προκύπτουν από την επιμέρους ανάλυση των στοιχείων τα οποία και πηγάζουν μέσα από τις δύο πολύπλευρες έρευνες της κοινής γνώμης που έγιναν από τη Metron Analysis, για λογαριασμό του ανεξάρτητου οργανισμού «διαΝΕΟσις». Mε στόχο να ακτινογραφηθεί το πώς ζουν οι Έλληνες, μεσούσης της ανατρεπτικής πραγματικότητας που έχει επιφέρει η πανδημία. Η πρώτη έρευνα έγινε τον περασμένο Απρίλιο, ενώ η νέα, στο διάστημα από τις 15 έως 22 Σεπτεμβρίου.

    Η προκύπτουσα ισχυροποίηση της θέσης του digital στην ενημέρωση, μπορεί να έχει στοχοθετημένη αναφορά στην υγειονομική κρίση, αλλά είναι ηλίου φαεινότερο πως τα Site διαθέτουν ακόμη μεγαλύτερο βεληνεκές. Με σαφώς πολλαπλάσια επίδραση, ανάλογα και με την θεματογραφία τους.

    Στην ενημερωτική εμπροσθοφυλακή το mononews.gr

    Αυτό, επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία που διαθέτει το mononews.gr,το οποίο είναι προσανατολισμένο στο επιχειρηματικό-οικονομικό σκηνικό, καλύπτοντας παράλληλα και τις άλλες, βασικές πτυχές, της ρέουσας ειδησεογραφίας. Είτε αυτή αφορά το «μέτωπο» της πανδημίας, είτε τις εξελίξεις στο πολιτικό κυρίως, αλλά και στο κοινωνικό τοπίο.

    Είναι χαρακτηριστικό ότι η αλματώδης αύξηση της ενημερωτικής εμβέλειας του mononews.gr, πιστοποιείται από τα διευρυμένα μεγέθη της επισκεψιμότητας. Τα οποία δείχνουν ότι οι μοναδικοί χρήστες τον Σεπτέμβριο ξεπέρασαν τα 2,8 εκατ. καταγράφοντας άνοδο 40% σε σύγκριση με τα δεδομένα του περασμένου Απριλίου.

    Με την ενημερωτική ταυτότητα του mononews.gr να χαρακτηρίζεται, από το «νεύρο» των πρωτογενών ειδήσεων, από τα παρεμβατικά άρθρα και τις άμεσες, ειδικές αναλύσεις, όπως επίσης και από τα αποκαλυπτικά stories  των προσώπων που αναδύονται στην επικαιρότητα.

    Τι δείχνουν οι δημοσκοπικές έρευνες της «διαΝΕΟσις»

    Τόσο στην προηγούμενη όσο και στην τωρινή έρευνα που έγινε για λογαριασμό της «διαΝΕΟσις», υπήρχε ανάμεσα στα άλλα και το εξής κοινό ερώτημα: Από που ενημερώνεστε για τις εξελίξεις αναφορικά με την πανδημία του κορονοϊού;

    Από τους 1.257 τηλεφωνικά ερωτηθέντες στην πανελλαδική δημοσκόπηση του Σεπτεμβρίου, η οποία κοινοποιήθηκε προχθές, φάνηκε ότι οι ιστοσελίδες έχουν πλέον μικρύνει την απόσταση που τις χωρίζει από την τηλεόραση. Με την digital ενημέρωση να είναι τώρα η πρώτη αναφορά για τον έναν στους τρεις Έλληνες…

    Πρόκειται για μια κομβικής σημασίας, αφού έρχεται να καταδείξει την εντεινόμενη στροφή του κοινού στην νέα ενημερωτική πραγματικότητα.

    Ειδικά μάλιστα όταν το ραδιόφωνο ως πρώτη πηγή πληροφόρησης συγκεντρώνει μόλις 2,5% (έναντι του το 3,7% προ πενταμήνου) ενώ οι εφημερίδες, αν και ανέβηκαν στο ίδιο χρονικό διάστημα από το 1,8% στο 3,6%, εν τούτοις εξακολουθούν να είναι σε θέση ουραγού.

    Από την άλλη πλευρά τα κοινωνικά δίκτυα ενισχύουν την παρουσία τους, με το ποσοστό τους στην ενημέρωση να έχει ανέβει τώρα στο 11,4%, από το 7,5% που ήταν τον περασμένο Απρίλιο.

    Από πού πηγάζει η δυναμική του digital στην πληροφόρηση

    Μπαίνοντας στα ενδότερα της δημοσκόπησης, φαίνεται ότι άνδρες είναι το «δυνατό χαρτί» των ιστοσελίδων, με το ποσοστό επιλογής να φτάνει τώρα στο 36,1%, έναντι του 25,4% πρίν από πέντε μήνες. Στο ανδρικό κομμάτι του πληθυσμού, η digital ενημέρωση ξεπερνά εκείνη της τηλεόρασης που συγκεντρώνει το 33,8%.

    Αντίθετα οι γυναίκες έχουν ξεκάθαρη προτίμηση στην τηλεόραση (με ποσοστό 43,1%), ενώ η ενημέρωσή τους από τις ιστοσελίδες αφορά το 28,9%. Το ποσοστό αυτό όμως είναι σημαντικά ενισχυμένο, καθώς στην προηγούμενη μέτρηση μόνο το 20,1% των γυναικών έδινε… ψήφο στα sites.

    Το digital έχει την πρωτιά στις ενημερωτικές προτιμήσεις, αφήνοντας πίσω την τηλεόραση, και στις τρεις ηλικιακές κατηγορίες, αρχής γενομένης από τους 17χρονους και φτάνοντας έως τους 54χρονους. Οι ιστοσελίδες αποσπούν το μεγαλύτερο ποσοστό (49,4%) στην ηλιακή ομάδα των 25 έως 39 ετών. Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι για τους νέους από τα 17 ώς τα 24, η ενημέρωση από το ραδιόφωνο και τις εφημερίδες είναι στο μηδέν…

    Οι ιστοσελίδες χάνουν την ενημερωτική δυναμική τους στις ηλικίες άνω των 65 καθώς περιορίζονται στο 8,4%, αν και στη μέτρηση του Απριλίου είχαν αποσπάσει μόνο το 4%.

    Όπως είναι εμφανέστατο, οι νεότερες γενιές είναι αυτές από τις οποίες πηγάζει η μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία για τις ιστοσελίδες και την εν γένει διαδικτυακή ενημέρωση. Καθώς το μέλλον είναι μπροστά και εξ αντικειμένου δεν εξαντλείται μόνο στην πληροφόρηση για την πανδημία.

    Σε κάθε περίπτωση ξεχωριστό σημείο αναφοράς συνιστά το γεγονός ότι όσο μεγαλώνει το μορφωτικό επίπεδο των ερωτηθέντων, τόσο αυξάνεται η πρωτογενής τους ενημέρωση από τις ιστοσελίδες. Ξεκινά από το μόλις 2,8% των εχόντων πρωτοβάθμια εκπαίδευση, για να πάει στο 37,1% σε εκείνους με τριτοβάθμια εκπαίδευση και να εκτιναχθεί στο 51,2% σε όσους κατέχουν μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών ή διδακτορικό.

    Πέραν τούτων τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι η εμβέλεια της digital ενημέρωσης ανεβαίνει προοδευτικά, όσο αυξάνει και το εισόδημα των ερωτηθέντων. ‘Έτσι, οι ιστοσελίδες έχουν το 13,7% εκείνων που τα μηναία έσοδα είναι μέχρι 500 ευρώ. Αυξάνει στο 28,9% για τους έχοντες έσοδα μέχρι τα 1.000 ευρώ και πάει στο 34,9% για την κατηγορία εισοδήματος από 1.000 έως 1.500 το μήνα. Η προτίμηση στις ιστοσελίδες ανεβαίνει στο 46,2% για τους έχοντες μηνιαία έσοδα από 2.000 έως 3.000 ευρώ.

    Λαμβάνοντας υπόψη την επαγγελματική ενασχόληση, οι ιδιωτικοί υπάλληλοι προτιμούν την ενημέρωση από τις ιστοσελίδες σε ποσοστό 51,4%, έναντι του 45,6% των Δημόσιων Υπαλλήλων. Επίσης την digital ενημέρωση για την πανδημία δηλώνει ως πρώτη επιλογή, το 41,2% των επιχειρηματιών και το 47,5% των επιστημόνων που είναι ελεύθεροι επαγγελματίες. Ενδεικτικά όλα αυτά ενός κόσμου που αλλάζει, κινούμενος πιά ολοένα και πιο έντονα, προς την κατεύθυνση του digital για την ενημέρωσή του. Το οποίο και αυτό με τη σειρά του εξελίσσεται ραγδαία ως δυναμική πηγή πληροφόρησης.



    ΣΧΟΛΙΑ