array(0) {
}
        
    
Menu
-0.31%
Τζίρος: 142.13 εκατ.

Η ρήξη Ζούλα – Παπαδρόσου, το πορτοκαλί τηλέφωνα και η σπόντα της Σίας, αλλαγές στον ΑΝΤ1, λεφτά στο Open

Media

Η ρήξη Ζούλα – Παπαδρόσου, το πορτοκαλί τηλέφωνα και η σπόντα της Σίας, αλλαγές στον ΑΝΤ1, λεφτά στο Open

Comments

Αν νομίζατε ότι το καλοκαίρι στη Λεωφόρο Εθνάρχου Μακαρίου κυλά ήρεμα, γελιέστε.  Στο ΣΚΑΪ, εκεί όπου η ενημέρωση δεν είναι απλώς καθημερινή συνήθεια αλλά σύνθετη άσκηση διπλωματίας, σκακιέρα εξουσίας και dark room επιβίωσης, τα πράγματα έχουν ενδιαφέρον. Πολύ ενδιαφέρον.

Ας ξεκινήσουμε με τη νομή εξουσίας: Ο Κωνσταντίνος Ζούλας, πρώην πρόεδρος της ΕΡΤ με διακριτό αποτύπωμα σε θέματα δομής και rebranding, ανέλαβε από τον Σεπτέμβριο του 2024 CEO του ΣΚΑΪ. Έφερε μαζί του μια μοδάτη βαλίτσα με innovations, καλές προθέσεις και πορτοκαλί τηλέφωνο. Το πρόβλημα; Δεν είναι πια στο τρίγωνο της Αγίας Παρασκευής τη φώτιση της οποίας πήρε για να κατηφορίσει στο Φαληρικό δέλτα.

1

Είναι στο Φάληρο, όπου οι δεσμοί με τον Big Boss Γιάννη Αλαφούζο των στελεχών που βρήκε ο Ζούλας στο γραφείο, έχουν δημιουργηθεί χρόνια πριν και δεν κόβονται εύκολα ούτε με… ψαλίδι τηλεσκηνοθέτη.

Ο Βασίλης Παπαδρόσος, γενικός διευθυντής ειδήσεων και ενημέρωσης από τον Ιανουάριο του 2019, δεν είναι χθεσινός. Είναι ευθύς, ντρόμπρος μάνατζερ, παλαιάς κοπής, με έμφαση στο αποτέλεσμα και (μέχρι πρότινος) ελευθερία κινήσεων. Όμως, από τότε που έφυγε η Εύη Κουτσαυτάκη –η πρώην CEO που, κατά τους ψιθύρους, έκοβε μέχρι και τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη από τις λίστες καλεσμένων– το power game άλλαξε. Ο Ζούλας, λένε οι καλά γνωρίζοντες, σήκωσε το ακουστικό και έδωσε γραμμή. Και ο Παπαδρόσος, που συνήθιζε να χαράσσει πορείες, τώρα καλείται να ακολουθήσει σηματοδότες.

Η πίεση φέρνει νεύρα – και τα νεύρα ξεσπάνε στα γραφεία. Πρόσφατα, όπως διαρρέεται από την αίθουσα σύνταξης που συνιστά το φυσικό ακροατήριο αλλά και panoramic παρατηρητήριο του «γενικού», ο Παπαδρόσος ξέσπασε με στεντόρια ένταση σε κοπέλα του desk, όταν εκείνη αποφάσισε να μην στείλει κάμερα σε κάποιο ρεπορτάζ. Απόφαση… αυτοκτονίας στη γλώσσα της ενημέρωσης. Έγινε της κάμερας το κάγκελο.

Στο μεταξύ, τα κομμάτια του παζλ συμπληρώνονται. Ο Φώτης Καφαράκης, από τα μέσα Ιουνίου, αναπληρωτής Διευθυντής Ειδήσεων τηλεόρασης και skai.gr, αλλά και στενός συνεργάτης του Ζούλα την περίοδο της θητείας του (2019-2024) ξέρει καλά το ρεπορτάζ, αλλά καλείται να κινηθεί ανάμεσα σε διαδρόμους και παραδρόμους επιρροής. Από τον Ιούλιο του 2023, ο Κωστής Τσιακανίκας ως Διευθυντής Ενημερωτικών Εκπομπών, κρατά σταθερά τα «πρωινά» και «μεσημεριανά», αλλά πλέον παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς τις εναλλαγές θερμοκρασίας στα γραφεία. Ξέρει καλά τι να φορέσει σε κάθε κλίμα… Και από τον Σεπτέμβριο του 2024 ο Βασίλης Χιώτης επανέκαμψε στη θέση του Γενικού Διευθυντή Ειδήσεων και Ενημέρωσης του ΣΚΑΙ 100,3 μετά από άτυπη «τιμωρία» 1 χρόνου για τα σχόλια περί Κασσελάκη (συκιές κλπ) ενώ ο Σπύρος Μάλλης έκτοτε εκτελεί καθήκοντα αναπληρωτή Διευθυντή Ειδήσεων και Ενημέρωσης. Μια ωραία ατμόσφαιρα.

Και στο φόντο όλων αυτών, η Σία Κοσιώνη. Η απόλυτη anchorwoman του σταθμού, αμετακίνητη από το δελτίο, χωρίς να επιδέχεται αμφισβήτηση – ή τουλάχιστον έτσι φαίνεται. Θέλει το στούντιο του 1 εκατ. ευρώ που ανακαινίζει ο Αλαφούζος, αλλά δεν αγαπά τις υπερβολές τύπου “avant-garde Ζούλα” στο πλατό. Είναι σοβαρή, στιβαρή, και… διακριτικά ειρωνική όταν χρειάζεται. Όπως προχθές.

Την περασμένη Κυριακή ο Γιάννης Αλαφούζος, σε ρόλο easy rider, βολτάρει χωρίς κράνος στη Κωνσταντινούπολη με τον 55χρονο Τούρκο τηλεοπτικό παραγωγό και συνεργάτη του Ατζούν Ιλίτζαλι (από δημοσίευση του χρήστη του «Χ» DarkWeb Haber δείτε το video εδώ), ο οποίος Ατζούν –τηρουμένων των αναλογιών– είναι κάτι σαν τον Κοκλώνη του Βοσπόρου. Βροχή, viral τα σχόλια για οδική ασφάλεια, υπευθυνότητα και δημόσιες εικόνες. Την ίδια μέρα, η Σία Κοσιώνη ανεβάζει στο Instagram φωτογραφία της με Vespa στην Αθήνα, φορώντας κανονικότατα το κράνος της.

Σπόντα ή σύμπτωση; Κανείς δεν ξέρει. Σε κάθε περίπτωση «το κράνος δεν είναι αξεσουάρ, είναι υποχρεωτικό». Το μήνυμα ελήφθη.

Την ώρα που στο Φάληρο γράφονται εξισώσεις εξουσίας με πολλά άγνωστα «Χ», η Σία θα ανανεώσει το συμβόλαιό της, χαίρει εκτίμησης από το αφεντικό, και κρατά το δελτίο σταθερό σαν κράνος Nolan. Ακόμη και αν κάποιοι θα ήθελαν πιο ευέλικτα scooter.

Στο μεταξύ, η Νικολέτα Κρητικού (διεθνές ρεπορτάζ) αποχωρεί από τον ΣΚΑΪ για να πάει στη δημόσια αγκαλιά της ΕΡΤ – ένα μικρό επεισόδιο σε ένα μεγάλο σίριαλ. Η Κοσιώνη μένει, ο Ζούλας οραματίζεται, ο Παπαδρόσος δικαίως εκνευρίζεται, και ο ΣΚΑΪ συνεχίζει… με κράνος ή χωρίς.

Γιατί στο Φάληρο, η ενημέρωση είναι extreme sport.

Εισαγγελέας καλεί Ζούλα, Νίνο, Βαφάκου – αλλά όχι (ακόμη) τον Παπαβασιλείου!

Μετά την αποχώρηση του Κωνσταντίνου Ζούλα από την προεδρία της ΕΡΤ τον Σεπτέμβριο του 2024, οι φάκελοι άρχισαν να ανοίγουν και οι πρώτες κλήσεις να φεύγουν από το γραφείο του εισαγγελέα. Προανάκριση βρίσκεται σε εξέλιξη για υπερτιμολογήσεις μικτών και εξωτερικών παραγωγών σειρών την περίοδο 2019–2023, με τις καταγγελίες –πολλές από εταιρείες παραγωγής– να περιγράφουν ένα πάρτι εκατομμυρίων με επαναλαμβανόμενους “τυχερούς” αναδόχους.

Ήδη έχουν κληθεί να καταθέσουν:

  • Ο Κωνσταντίνος Ζούλας, Πρόεδρος ΕΡΤ από 1/9/2019 έως τον Σεπτέμβριο του 2024.
  • Ο Νίνο Ελματζιόγλου, μέλος του Δ.Σ. της ΕΡΤ επί θητείας Ζούλα.
  • Η Ευγενία Βαφάκου, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Προγράμματος της Γενικής Διεύθυνσης Τηλεόρασης της ΕΡΤ, από 29/11/2019.

Το όνομα που κυκλοφορεί με πιο χαμηλή ένταση αλλά αρκετή επιμονή είναι αυτό του Κωνσταντίνου Παπαβασιλείου, ο οποίος μέχρι τον Ιανουάριο του 2025 διατηρεί τον τίτλο του Γενικού Διευθυντή Προγράμματος, ενώ ήδη υπηρετεί ως Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΤ.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, τα πέντε μέλη της Επιτροπής Προγράμματος που κλήθηκαν σε κατάθεση, υποστήριξαν ότι οι εισηγήσεις για τις παραγωγές τους δίνονταν έτοιμες από τον Παπαβασιλείου. Το ίδιο φέρονται να κατέθεσαν –ή να υπαινίχθηκαν– και πρώην μέλη του Δ.Σ., νίπτοντας τας χείρας τους, όπως σε κάθε καλή δημόσια ιστορία ελληνικής γραφειοκρατίας.

Από την πλευρά της τρέχουσας διοίκησης της ΕΡΤ, οι «κύκλοι» υποστηρίζουν ότι ο Παπαβασιλείου δεν ήταν απόλυτος άρχων του προγραμματισμού: η Επιτροπή Προγράμματος έκανε γνωμοδοτικά την αρχική εισήγηση, ο Παπαβασιλείου τη μετέφερε με δικές του παρατηρήσεις στο Δ.Σ., και το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσιζε τελικά. Άρα, η ευθύνη ανήκει στο συλλογικό όργανο και όχι στον μεταφορέα της εισήγησης, ήτοι στον νυν CEO.

Η συνέχεια προσεχώς. Γιατί, όπως φαίνεται, στη δημόσια τηλεόραση η παραγωγή θρίλερ συνεχίζεται και σε πιο ήπιες διοικητικά ημέρες.

Νέος πρόεδρος της ΕΔΕΕ ο Χάρης Παριανός

Ο Χάρης Παριανός είναι ο νέος πρόεδρος της ΕΔΕΕ, ύστερα από τις αρχαιρεσίες της περασμένης Πέμπτης. Ήταν ο μοναδικός υποψήφιος, καθώς ο μέχρι πρότινος πρόεδρος Μανώλης Παπαπολύζος, CEO της DDB, δεν έθεσε εκ νέου υποψηφιότητα και εξελέγη επικεφαλής του Τομέα Διαφήμισης.

Ο Χάρης Παριανός «γεννήθηκε» και «μεγάλωσε» στη McCann. Μετά τις σπουδές του στο Οικονομικό Τμήμα της Νομικής Σχολής Αθηνών, ξεκίνησε το 1993 στο Account Management της McCann, στην οποία παραμένει έως σήμερα. Το 1996 μετακινήθηκε για τέσσερα χρόνια στη McCann Βουλγαρίας, με αποστολή τη μεταφορά τεχνογνωσίας στο νέο τοπικό σχήμα.

Με την επιστροφή του στην Ελλάδα, ανέλαβε θέσεις ευθύνης ως Business Unit Director και αργότερα Deputy General Manager, διαχειριζόμενος πελάτες όπως Coca-Cola HBC, Nestlé, Microsoft, Unilever και πολλούς άλλους. Σήμερα είναι CEO του McCann Worldgroup Ελλάδος, που περιλαμβάνει τη McCann Athens, την Momentum, την MRM//McCann και την Weber Shandwick.

ΕΔΕΕ: O λογαριασμός

Το 2024, το αποτέλεσμα της ΕΔΕΕ ήταν θετικό ποσού €6.962, με σύνολο εσόδων €908.563 και σύνολο εξόδων €901.601. Να σημειώσουμε ότι το αποτέλεσμα της χρήσης προ του υπολογισμού των πρόσθετων ενεργειών για τα μέλη, ποσού €64.194, διαμορφώνεται στα €71.156. Το ποσό των πρόσθετων ενεργειών αυξήθηκε κατά 34% σε σχέση με το ποσό του 2023. Τα έσοδα της ΕΔΕΕ κατά την χρήση 2024, προέρχονται από τις συνδρομές μελών της κατά 23%, από την διοργάνωση των βραβείων Ermis κατά 50%, από την διοργάνωση των βραβείων Effies κατά 22% και από άλλες πηγές κατά 5%. Τα έσοδα από συνδρομές και νέες εγγραφές για το 2024 ήταν συνολικού ποσού €213.861, κυμάνθηκαν δηλαδή στα ίδια επίπεδα με τις συνδρομές 2023, ποσού €218.195. Τα έσοδα από τα βραβεία Ermis το 2024 διευρύνθηκαν σημαντικά κατά ποσοστό άνω του 30% σε σύγκριση με το 2023, κυρίως λόγω της επιτυχημένης διοργάνωσης και της αύξησης των συμμετοχών.
Τα έσοδα από τα βραβεία Effie το 2024 ανήλθαν στα €199.306, που ισοδυναμεί με αύξηση της τάξεως του 20% σε σχέση με το 2023.

Τα λειτουργικά έξοδα της Ένωσης προ αποσβέσεων & πρόσθετων ενεργειών για την χρήση 2024 ήταν €400.803, και κυμάνθηκαν με μικρές αποκλίσεις ανά κατηγορία εξόδου στα ίδια επίπεδα σε σχέση με τα λειτουργικά έξοδα του 2023, ποσού €407.548.

Ο αριθμοδείκτης ταμειακής ρευστότητας (η σχέση χρηματικά διαθέσιμα προς σύνολο υποχρεώσεων) που απεικονίζει την βραχυπρόθεσμη οικονομική αυτοτέλεια της ΕΔΕΕ είναι υψηλός, αφού τα ταμειακά διαθέσιμα υπερκαλύπτουν κατά 32 φορές τις υποχρεώσεις, ενώ υπερκαλύπτουν και το σύνολο γενικών εξόδων της επόμενης χρήσης.

Ο προϋπολογισμός του 2025 φαίνεται να παρουσιάζει αρνητικό αποτέλεσμα, λόγω αυξημένων αναγκών σε συγκεκριμένες υποδομές και επενδύσεις σε νέα projects. Η ΕΔΕΕ ευελπιστεί ότι κατά την αναθεώρηση του 6μήνου, οπότε και θα έχει καλύτερες εκτιμήσεις για την πορεία των εσόδων Ermis Awards αυτή η εικόνα θα βελτιωθεί.

Αλλαγή σκυτάλης στα μουσικά ραδιόφωνα της ΕΡΤ – Ομόφωνα Μυτιληναίου, με φόντο παρασκήνιο και διαμαρτυρίες Σίδερη

Μια νέα εποχή ξεκινά για τη μουσική φυσιογνωμία της δημόσιας ραδιοφωνίας. Από τις 13 Ιουνίου, τα μουσικά ραδιόφωνα της ΕΡΤ περνούν στα χέρια της Μαργαρίτας Μυτιληναίου, μιας καταξιωμένης ραδιοφωνικής προσωπικότητας με βαθιά γνώση του μέσου, μακρά διαδρομή στο Δεύτερο Πρόγραμμα και σημαντική εμπειρία σε θέσεις διεύθυνσης ιστορικών σταθμών. Η επιλογή της προέκυψε έπειτα από επίσημη διαδικασία αξιολόγησης, με τη συμμετοχή τεσσάρων υποψηφίων στη shortlist, και εγκρίθηκε ομόφωνα από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΤ – συμπεριλαμβανομένων και των δύο εκπροσώπων των εργαζομένων, Γιάννη Δάρρα και Μανώλη Παπανικήτα.

Το σχετικό έγγραφο της πρόσληψής της, με διάρκεια σύμβασης ενός έτους και δυνατότητα ανανέωσης έως τρία έτη συνολικά, αναρτήθηκε στη Διαύγεια, υπογεγραμμένο από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΤ, Κωνσταντίνο Παπαβασιλείου, έπειτα από πρόταση της Μαρίας Κοζάκου, Διευθύντριας Προγράμματος.

Ωστόσο, η διαδικασία δεν κύλησε χωρίς αναταράξεις. Υποψήφιος για τη θέση ήταν και ο Θωμάς Σίδερης, ο οποίος υπηρετούσε στην ΕΡΤ από το 2017 ως αποσπασμένος διοικητικός υπάλληλος από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, μέσω της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης. Δεν είχε την ιδιότητα του δημοσιογράφου, διακρίθηκε ωστόσο και μάλιστα βραβεύθηκε στην παραγωγή εκπομπών λόγου με θεματικό άξονα τη μνήμη, το προσφυγικό και τις κοινωνικές ανισότητες. Αν και η θητεία του είχε τυπικά λήξει το 2019, παρέμεινε ενεργός στη δημόσια ραδιοφωνία χωρίς διοικητική διακοπή αναφέρουν κύκλοι της ΕΡΤ.

Μετά τον αποκλεισμό του από τη θέση, φέρεται να υπέβαλε ένσταση, εκφράζοντας τον προβληματισμό του για τη διαφάνεια της διαδικασίας. Λίγες ημέρες αργότερα, κλήθηκε στη Γενική Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών, όπου του ανακοινώθηκε ότι πρέπει να επιστρέψει στην οργανική του θέση. Το γεγονός αυτό, αν και δεν συνδέεται επισήμως με την απόρριψή του, έχει προκαλέσει εύλογες απορίες σε κύκλους εντός και εκτός Ραδιομεγάρου που παρακολουθούν την πορεία και το έργο του με θετικό πρόσημο. Λόγω timing.

«Κίτρινη κάρτα» από την ΕΣΗΕΑ στον Μάριο Ηλιόπουλο

Την έντονη αποδοκιμασία του για τη συμπεριφορά του ιδιοκτήτη της ΠΑΕ ΑΕΚ, Μάριου Ηλιόπουλου, εξέφρασε το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ, μετά το περιστατικό ειρωνείας και άρνησης υποβολής ερώτησης σε βάρος του δημοσιογράφου Ιωάννη Σαντοριναίου κατά τη διάρκεια παρουσίασης του νέου προπονητή της ομάδας.

Βραβεύσεις και ψηφιακή δυναμική για τα μουσικά ραδιόφωνα του Ομίλου ΣΚΑΪ!

Σε ένα project που θυμίζει start-up, τα Μέντα 88 και Pepper 96,6, υπό την καθοδήγηση του Χρήστου Παπαδά και της δημιουργικής του ομάδας, επιβεβαιώνουν γιατί αποτελούν ένα από τα πιο πετυχημένα εγχειρήματα του Ομίλου, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην πρωτιά του στο ραδιοφωνικό τοπίο. Στο digital περιβάλλον, τα δύο μουσικά ραδιόφωνα απέσπασαν 4 βραβεία στα Digital Media Awards 2025. Ο Μέντα 88 διακρίθηκε με Platinum Award (Audio & Video Podcasts), Gold Award (Best in Arts & Culture) και Bronze Award (Best Outstanding New Project) για το ΜΕΝΤΑ ICONS Podcast. Ο Pepper 96,6 βραβεύτηκε με Bronze Award για την καλύτερη χρήση του Instagram.

Όπως δήλωσε ο Χρήστος Παπαδάς:

«Αυτά τα βραβεία τα αφιερώνουμε στους ακροατές μας! Μας δείχνουν πόσο ζωντανό είναι το ραδιόφωνο και τον δρόμο για το ψηφιακό του μέλλον.» BOOMER…ang στην ΕΡΤ: Χάρηκαν πρόωρα, αλλά ο λογαριασμός βγήκε… τσουχτερός

Κάποιοι boomers στη Ραδιομέγαρο χάρηκαν νωρίς. Το σενάριο για εθελουσία έξοδο εργαζομένων στην ΕΡΤ, που είχε πέσει στο τραπέζι των κυβερνητικών συζητήσεων, δημιούργησε προσδοκίες – και υπολογισμούς. Όμως η πραγματικότητα ήρθε να προσγειώσει τα σχέδια: ο λογαριασμός βγήκε βαρύς και η πρόταση απομακρύνεται από τον άμεσο σχεδιασμό. Πιο απλά: δεν τόλμησε η κυβέρνηση να το φέρει τώρα.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η εθελουσία δεν περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο που ετοιμάζει να καταθέσει το επόμενο διάστημα ο υπουργός Επικρατείας Παύλος Μαρινάκης.

Θλίψη για τη Χριστίνα Σούζη

Μια οδυνηρή εμπειρία βιώνει η Χριστίνα Σούζη, καθώς η μεγάλη φυσική καταστροφή που έπληξε την Αττική δεν άφησε ανεπηρέαστη ούτε την ίδια. Όπως έκανε γνωστό μέσα από τα social media, το εξοχικό της σπίτι στην περιοχή Θυμάρι καταστράφηκε ολοσχερώς από τη φωτιά.

Το βράδυ της Πέμπτης, με βαθιά συγκίνηση και θλίψη, η γνωστή μετεωρολόγος του ΣΚΑΪ μοιράστηκε με τους διαδικτυακούς της φίλους μια φωτογραφία από την κατοικία της πριν την καταστροφή, εκφράζοντας τη συναισθηματική της φόρτιση μπροστά στην απώλεια ενός τόσο αγαπημένου τόπου.

Vidcasts… και η κάμερα σε σένα!

Νέα σελίδα ανοίγει το Mega από το Φθινόπωρο, με τους δημοσιογράφους του σταθμού αλλά και των υπολοίπων Μέσων της Alter Ego Media να αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο στην παραγωγή vidcasts. Το μοντέλο είναι απλό: πρόσωπα της επικαιρότητας, μικρά βίντεο-συνεντεύξεις και δημοσίευση στο in.gr. Το εγχείρημα εγκαινιάστηκε με την Μαρία Καρυστιανού και τη Ράνια Τζίμα.

Το project αποσκοπεί στη μεγαλύτερη ψηφιακή εξωστρέφεια και στη σύνδεση του κοινού με τα brands του Ομίλου μέσω προσωποκεντρικού περιεχομένου.

Η Alter Ego, τα «γαλλικά» του Λευτέρη Χαραλαμπόπουλου, η βροχή από εξώδικα και αγωγές και η Ομάδα Αλήθειας

Σε μια από τις πλέον… επιθετικά βροχερές εβδομάδες του πολιτικο-μιντιακού μικροκλίματος, το in.gr της Alter Ego βρέθηκε στο επίκεντρο ενός καταιγισμού εξωδίκων από πρόσωπα που γνωρίζουν καλά τι θα πει πολιτική επιρροή και δημοσιότητα. Ο πρώην Γενικός Γραμματέας του Πρωθυπουργού και ανιψιός του Κυριάκου Μητσοτάκη, Γρηγόρης Δημητριάδης, ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο πρώην Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ για τα ΜΜΕ Στέλιος Πέτσας, απέστειλαν εξώδικες διαμαρτυρίες στο in.gr που διευθύνει ο Λευτέρης Χαραλαμπόπουλος, με αφορμή το –ρεπορτάζ για την «γιορτή» της Ομάδας Αλήθειας στο ΟΑΚΑ.

Ο τίτλος του επίμαχου άρθρου, άλλωστε, δεν έκανε προσπάθεια να περάσει απαρατήρητος: «Μια γιορτή… προσωποποίηση του “όλα τα σ_ _ _ ά μαζεμένα”».

Ομολογουμένως ευφάνταστος, αν μη τι άλλο. Ο αρθρογράφος επιχειρηματολογεί για την επιλογή του, τονίζοντας ότι «σε αυτή την κοινωνία αξίζει κάτι καλύτερο», ασκώντας κριτική όχι μόνο στο event αλλά και στο γενικότερο πολιτικό και επικοινωνιακό ύφος που το πλαισιώνει.

Το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο, ωστόσο, ίσως να μην είναι καν τα τρία εξώδικα, αλλά το γεγονός –όπως αποκαλύπτεται– ότι ο Γρηγόρης Δημητριάδης έχει υποβάλει 18 (δεκαοχτώ) αγωγές (!) στα media του Ομίλου Μαρινάκη. Ένας αριθμός που δύσκολα τον συναγωνίζεται κανείς, ακόμη και στους πιο ένδοξους νομικούς μαραθώνιους.

Αλλαγή θιάσου, ίδιος πρωταγωνιστής – το “Πρωινό” του ΑΝΤ1 επιστρέφει με νέο καστ και παλιές συνταγές

Το «Πρωινό ΑΝΤ1» ετοιμάζεται να επιστρέψει από Σεπτέμβρη με αλλαγμένο πάνελ, φρεσκαρισμένη ομάδα και μια αίσθηση déjà vu που δεν κρύβεται. Η παραγωγή είναι ίδια, το σενάριο γνώριμο, αλλά η διανομή των ρόλων –σε αυτή τη φάση τουλάχιστον– υπό επεξεργασία.

Πίσω από τις κάμερες, οι ζυμώσεις έχουν πάρει φωτιά. Κάποιοι αποχωρούν ηχηρά, άλλοι διακριτικά, ενώ δεν λείπουν και οι αναμενόμενες επιστροφές. Έξι μέλη της on-air ομάδας της εκπομπής «Το Πρωινό» αποτελούν ήδη παρελθόν: η Άρια Καλύβα μετακομίζει στον ΣΚΑΪ και τη νέα εκπομπή της Τατιάνας Στεφανίδου, η Ελένη Βουλγαράκη φέρεται επίσης να είναι εκτός σχήματος, η Αφροδίτη Γραμμέλη αποχωρεί μεν από το «Πρωινό» αλλά παραμένει στο δυναμικό του καναλιού – προς το παρόν στη θερινή εκπομπή της Κατερίνας Καραβάτου – ενώ εκτός τίθενται επίσης ο Βαγγέλης Περρής και ο ρεπόρτερ Γιάννης Μαλλιαρός. Απουσίες που μετρούν, και δείχνουν ότι η παραγωγή αποφάσισε να ξαναμοιράσει την τράπουλα.

Στο νέο πάνελ, ωστόσο, ετοιμάζεται αναδιάταξη με στόχο μια πιο «εύπεπτη» και… πολυμορφική πρωινή συνταγή. Ο Γιώργος Λιάγκας θα πλαισιώνεται πλέον από τη Σάσα  Σταμάτη, που επιστρέφει μετά από μακρά απουσία από την τηλεόραση, τον Τάσο Τεργιάκη και τη Φωτεινή Πετρογιάννη που παραμένουν στο πλευρό του, αλλά και δύο νέες προσθήκες: ο Πάνος Κατσαρίδης, ο οποίος συμμετείχε τα τελευταία δύο χρόνια στην εκπομπή του Κώστα Τσουρού «Ακόμα δεν είδες τίποτα» στο MEGA, και η δημοσιογράφος Γιώτα Κηπουρού, που μετακινείται από το δελτίο ειδήσεων του ALPHA και αναλαμβάνει το ενημερωτικό σκέλος της εκπομπής.

Η Χρύσα Ζορκάδη θα συνεχίσει να κρατά τα ηνία της αρχισυνταξίας, ενώ μαζί της θα βρίσκεται και ο Γιώργος Μπέζας, ο οποίος θα έχει ενεργό ρόλο στην επιμέλεια του περιεχομένου.

Τέλος, μικρή αλλά ουσιαστική ανατροπή αναμένεται και στην ώρα μετάδοσης της εκπομπής. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του ΑΝΤ1 για τη νέα σεζόν, το «Πρωινό» θα ξεκινά πλέον στις 09:00, καλύπτοντας το κενό που αφήνει η αποχώρηση του Γιώργου Παπαδάκη από την εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα». Το ποια εκπομπή θα προηγείται ή θα δίνει πάσα στο «Πρωινό» παραμένει –μέχρι στιγμής– αδιευκρίνιστο και στο τραπέζι των συζητήσεων. Οι διαρροές δίνουν και παίρνουν, όπως πάντα.

Χαμός με την απεργία στα media του ΣΥΡΙΖΑ – Φωτιές άναψε η «εξαίρεση» της ΠΟΕΣΥ

Μπορεί το Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ να ξεκίνησε, αλλά τα κομματικά ΜΜΕ του κόμματος βρέθηκαν σε εσωτερικό αναβρασμό πριν ακόμη ανάψουν τα φώτα της αίθουσας.

Η ΠΟΕΣΥ αποφάσισε να εξαιρέσει τους δημοσιογράφους που καλύπτουν το ρεπορτάζ του κόμματος από την πανελλαδική απεργία που είχε προκηρυχθεί την ίδια ημέρα, προκαλώντας έκρηξη οργής στους εργαζόμενους της “Αυγής”, του “Κόκκινου” και της σχετικής ιστοσελίδας.

Ο εκπρόσωπος των εργαζομένων, Γιάννης Ανδρουλιδάκης, απηύθυνε αυστηρή διαμαρτυρία στην ΕΣΗΕΑ, τονίζοντας ότι θα έπρεπε τουλάχιστον να ερωτηθούν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, οι οποίοι παραμένουν απλήρωτοι εδώ και δυόμισι μήνες, ενώ την ίδια ώρα καλούνταν –με «άδεια» από την ΠΟΕΣΥ– να καλύψουν ένα Συνέδριο… του εργοδότη τους.

Ολοκληρώθηκε η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Ραδιοτηλεοπτικής Α.Ε. (Open)

Η Ραδιοτηλεοπτική Α.Ε., ιδιοκτήτρια του τηλεοπτικού σταθμού Open, ολοκλήρωσε αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου κατά συνολικό ποσό 98.642,10 ευρώ. Σύμφωνα με απόφαση της έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων, το ποσό των 27.716,43 ευρώ προήλθε από την εισφορά των σημάτων των εφημερίδων «Έθνος» και «Ημερησία» από τη μητρική εταιρεία Dimera Media Investments Ltd. Επιπλέον, 19.175 ευρώ προήλθαν από συμψηφισμό χρέους που αφορούσε ομολογιακά δάνεια της μητρικής, τα οποία είχαν καταστεί ληξιπρόθεσμα, ενώ 51.750,67 ευρώ καταβλήθηκαν σε μετρητά.

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας διαμορφώθηκε στα 17.192.212,37 ευρώ.

Βαθύ lifting για το skai.gr

Η προσθήκη της κινούμενης εικόνας στα θέματα του skai.gr αποτελεί το πρώτο βήμα στον ευρύτερο σχεδιασμό ανανέωσης του site. Από τον Σεπτέμβριο αναμένονται καινοτομίες που φέρουν την υπογραφή Ζούλα αλλά και της Διευθύντριας- Διαχειρίστριας Μαρίσης Μπαλιούση που θα ενισχύσουν το περιεχόμενο και τη διαδραστικότητα της πλατφόρμας. Σύμφωνα με πληροφορίες, δρομολογούνται πιο «έξυπνα» formats παρουσίασης ειδήσεων, εργαλεία αλληλεπίδρασης με τους χρήστες, καθώς και νέες θεματικές ενότητες με εμπλουτισμένο οπτικοακουστικό υλικό. Στόχος είναι η ενίσχυση της εμπειρίας του επισκέπτη, με έμφαση τόσο στην ταχύτητα πρόσβασης, όσο και στη σύγχρονη, πολυμεσική αφήγηση της επικαιρότητας.

Η Ζήνα καλεί Κωνσταντίνα Σπυροπούλου: “Θα έκανα μαζί της μαγκαζίνο!”

Το είδαμε κι αυτό! Η Ζήνα Κουτσελίνη έκανε δηλώσεις στις κάμερες των ψυχαγωγικών εκπομπών και, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στο τέλος της εκπομπής «Ακόμα δεν είδες τίποτα» με τον Κώστα Τσουρό, ενώ δεν δίστασε να απευθύνει δημόσια πρόταση συνεργασίας στην Κωνσταντίνα Σπυροπούλου.

Η απάντηση της Κωνσταντίνας ήρθε αμέσως, με χαμόγελο: «Άμα η Ζήνα έκανε, δεν θα έκανα εγώ;». Ωστόσο, ξεκαθάρισε: «Δεν ξέρω πότε θα επιστρέψω στην τηλεόραση».

Μια φιλική επανένωση στον αέρα; Ίδωμεν.

Το ΕΣΡ… κάνει ραπάρισμα με πρόστιμα – «Καμπάνα» 40.000€ στην Capital Music για τραγούδια στο YouTube

Το ΕΣΡ συνεχίζει να ραπάρει σε δικό του ρυθμό, με στίχο αυστηρό, μέτρο τιμωρητικό και… ρεφρέν το «προσβολή της ηθικής ανάπτυξης των ανηλίκων». Αυτή τη φορά στο στόχαστρό του μπήκε η Capital Music, η δισκογραφική που ελέγχουν Light και Skive, στην οποία επιβλήθηκε πρόστιμο 40.000 ευρώ, επειδή –λέει– τα τραγούδια που ανεβαίνουν στο κανάλι της στο YouTube βλάπτουν το αγνό και άδολο μυαλό των ανηλίκων.

Η ανεξάρτητη αρχή (ανεξάρτητη, αλλά πανταχού παρούσα όταν πρέπει να επέμβει σε… στιχάκια) εξέτασε 11 τραγούδια από 8 διαφορετικούς τράπερς. Στην έκθεση με τις «επιβαρυντικές περιστάσεις» φιγουράρουν οι εξής τίτλοι:

«High Risk» του Sp93

«Overdose» και «Ekpaideutiki Ekdromi» του Trannos

«Beef 2» των Thug Slime και Silly Slime

«Nemesis» του Jitano

«Gagarin» των Light, Trannos και Alitiz

«CC», «Mosca» και «OJ» του Light

«Theios» του Thug Slime

και το all-time trap classic «Presidente» του Mad Clip.

  • Το σκεπτικό του ΕΣΡ δεν ξέφυγε από το γνωστό copy-paste των τελευταίων μηνών. Οι λόγοι για την ποινή; Μα φυσικά:
  • εξύμνηση έκνομων πράξεων και βίαιων συμπεριφορών,
  • προβολή ναρκωτικών και οπλοκατοχής,
  • απαξίωση των γυναικών με «υποτιμητικά πλάνα» και στίχους,
  • υβριστικό λεξιλόγιο και χειρονομίες,
  • προώθηση εύκολου πλουτισμού μέσω παρανομίας.

Ειδική μνεία γίνεται –όπως πάντα– στη «συχνότατη προβολή χαρτονομισμάτων» που, σύμφωνα με το Συμβούλιο, υπονοούν παραβατικό τρόπο απόκτησής τους. Το μόνο που έλειπε από την ανακοίνωση ήταν μια σύσταση για αλλαγή επαγγέλματος: από τράπερ σε λογιστής ή παιδικός συγγραφέας.

Γιατί… ανάβουν τα φώτα (και τα flash) οι Εξάρχου, Μπάκος, Καϋμενάκης – Όλο το παρασκήνιο της επιστροφής ενός ιστορικού brand

Με στρατηγικές κινήσεις, δυνατές «μεταγραφές» και καθαρό πλάνο ενίσχυσης του ενημερωτικού τους αποτυπώματος, οι Εξάρχου, Μπάκος, και Καϋμενάκης δείχνουν ότι δεν μπήκαν τυχαία στον μιντιακό στίβο. Ο ιστορικός Flash επιστρέφει δυναμικά στον χάρτη, όχι μόνο ως ενημερωτικό site αλλά πλέον και ως τηλεοπτικό περιεχόμενο, αξιοποιώντας τις σύγχρονες πλατφόρμες, την εμπειρία δημοσιογράφων και την τεχνογνωσία της Wide Media, στην οποία ανήκει ολόκληρο το project.

Μετά από χρόνια απουσίας και υποβάθμισης, ο Flash TV βγήκε ξανά στον αέρα, αυτή τη φορά μέσω YouTube live streaming από δικό του κανάλι, με ανανεωμένο λογότυπο και σαφές δημοσιογραφικό στίγμα. Η πρώτη ειδική ωριαία εκπομπή ήταν αφιερωμένη στις ραγδαίες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή (Ισραήλ – Ιράν), με συντονιστή τον Αντώνη Τριανταφύλλου και ρεπορτάζ από τον Πάνο Χαρίτο – σε μια σημαντική μεταγραφή από το Flash.gr που προσδίδει βαρύτητα και κύρος στο εγχείρημα.

Στο ρεπορτάζ συνέβαλαν με παρεμβάσεις και ανταποκρίσεις τρεις έμπειροι δημοσιογράφοι:

  • ο Δημήτρης Σουλτογιάννης από τη Νέα Υόρκη (επίσης στο Star),
  • ο Νίκος Νανούρης από την Κωνσταντινούπολη (και στο Action 24),
  • και ο Σπύρος Μουρελάτος από τις Βρυξέλλες (πρώην στον ΑΝΤ1).

Σημειώνεται ότι μέχρι πρότινος το κανάλι YouTube του Flash TV ανήκε στο Attica TV, ωστόσο πλέον μετονομάστηκε και λειτουργεί ανεξάρτητα, με νέο branding, που δείχνει τις προθέσεις για αυτόνομη και σύγχρονη παρουσία στα media.

Το ενδιαφέρον δεν σταματά στην εικόνα: ραδιοφωνικές εξελίξεις βρίσκονται ήδη στα σκαριά, επιβεβαιώνοντας ότι το επιχειρηματικό τρίδυμο δεν μπήκε για να πειραματιστεί, αλλά για να χτίσει.

Action 24: Νέα πρόσωπα, νέα εποχή – στο φόντο των αλλαγών για τις τηλεοπτικές άδειες των περιφερειακών καναλιών

Το Action 24 ετοιμάζεται για τη νέα τηλεοπτική σεζόν με φόντο τις επικείμενες αλλαγές στο πλαίσιο για τις άδειες των περιφερειακών καναλιών, μετά και τις πρόσφατες δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη για το υπό διαμόρφωση σχέδιο. Η αναμόρφωση του σταθμού είναι σημαντική, με αλλαγές σε πρόσωπα, ρόλους και εκπομπές, αλλά και έντονη κινητικότητα στο παρασκήνιο.

Στο μέτωπο της ενημέρωσης, όλα ξεκινούν από το κεντρικό δελτίο ειδήσεων: στη θέση της Εύης Φραγκάκη, που έχει δεχθεί πρόταση να μετακινηθεί στο δελτίο του Σαββατοκύριακου, προορίζεται ο Σωτήρης Ξενάκης. Η τελική απόφαση της Φραγκάκη αναμένεται, αλλά όλα δείχνουν πως το δελτίο του γουίκεντ θα φέρει τη δική της υπογραφή.

Ανακατατάξεις έρχονται και στην πρωινή ζώνη, καθώς ο Γιώργος Κακούσης αποχωρεί από την εκπομπή 6-10 π.μ., με πληροφορίες να τον θέλουν να μετακινείται στην ΕΡΤ και στο ΕΡΤnews. Η θέση του θα καλυφθεί από τον Νίκο Υποφάντη, που μετακινείται στην πολύ πρωινή εκπομπή πλάι στην Άννα Λιβαθυνού. Το δίδυμο Υποφάντης – Ντόρα Κουτροκόη «σπάει» και η τελευταία παραμένει στη ζώνη 10:00–13:00 με νέο συμπαρουσιαστή. Ήδη έχουν βολιδοσκοπηθεί οι Γιώργος Κούρος και Γιώργος Γρηγοριάδης (στενός συνεργάτης του Παπαδάκη στον ΑΝΤ1), με τον δεύτερο να έχει ελαφρύ προβάδισμα, αν και βρίσκεται στο μικροσκόπιο και από τον ΑΝΤ1 για πολύ πρωινή ενημέρωση.

Στο μεταξύ, το όνομα του Πάνου Χαρίτου επανέρχεται στο ρεπορτάζ. Ο έμπειρος πολεμικός ανταποκριτής ξεκίνησε συνεργασία με το Flash.gr της Wide Media για ανταποκρίσεις από τη Μέση Ανατολή, με έδρα το Τελ Αβίβ. Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό αν ο όμιλος προτίθεται να αξιοποιήσει τον Χαρίτο και στο Action 24, αλλά όλα παραμένουν ανοιχτά.

Η κινητικότητα στο Action 24 συμπίπτει χρονικά με τη δημόσια συζήτηση για τη νέα αδειοδότηση των περιφερειακών καναλιών, ένα σχέδιο που παραμένει σε εκκρεμότητα.

Το πλαίσιο προβλέπει δύο τύπους σταθμών: ενημερωτικούς και μη ενημερωτικούς (μουσική, αθλητικά, παιδικά, τηλεπωλήσεις). Ο αριθμός των αδειών θα οριστεί με εισήγηση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ, με σύμφωνη γνώμη ΕΣΡ, ΕΕΤΤ και βάση πρότασης της Digea.

Τα οικονομικά κριτήρια διαφέρουν ανάλογα με τον πληθυσμό της περιφέρειας:

  • 1 εκατ. ευρώ για περιοχές άνω των 2.000.000 κατοίκων,
  • 500.000 ευρώ για πληθυσμό 600.000–2.000.000,
  • 100.000 ευρώ για κάτω των 600.000,
  • 40.000 ευρώ για παραμεθόριες περιοχές.

Οι ενημερωτικοί σταθμοί πρέπει να μεταδίδουν πρόγραμμα 18 ώρες/ημέρα (οι μη ενημερωτικοί, 12 ώρες), ενώ τουλάχιστον το 3% του περιεχομένου κάθε εβδομάδας θα πρέπει να αφορά τα Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ). Τα δελτία ειδήσεων θα πρέπει να έχουν συνολική διάρκεια τουλάχιστον μίας ώρας ημερησίως και το 50% να αφορά τοπικά ζητήματα.

Το ΕΣΡ θα αξιολογεί την πληρότητα του προγράμματος, το καταβεβλημένο κεφάλαιο, τον αριθμό εργαζομένων και τις ώρες ζωντανού προγράμματος, ενώ θα εφαρμόζονται οι ισχύοντες κώδικες δεοντολογίας για την ενημέρωση και τη διαφήμιση.

Οι νομικές απορίες πίσω από το θεσμικό φρεσκάρισμα για το σχέδιο νόμου για τα Μητρώα Έντυπου και Ηλεκτρονικού Τύπου

Το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου για τα Μητρώα Έντυπου και Ηλεκτρονικού Τύπου, που προωθεί ο Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό κ. Παύλος Μαρινάκης, έρχεται να ρυθμίσει ένα σημαντικό πεδίο της επικοινωνιακής πολιτικής του κράτους. Την ίδια στιγμή, εγείρει εύλογα ερωτήματα και παρατηρήσεις από νομικούς κύκλους με εξειδίκευση στον τομέα του οπτικοακουστικού δικαίου, οι οποίοι παρακολουθούν με προσοχή την πορεία υλοποίησης του πλαισίου διακυβέρνησης των μέσων ενημέρωσης.

Οι απορίες αυτές δεν διατυπώνονται με πνεύμα αντίθεσης προς την κυβερνητική πρωτοβουλία, αλλά ως συμβολή στον θεσμικό διάλογο, ενόψει και των υποχρεώσεων που απορρέουν από το ευρωπαϊκό δίκαιο και τον Κανονισμό για την Ελευθερία των Μέσων (EMFA). Εστιάζουν κυρίως:

  • στην ανάγκη αυξημένης διαφάνειας ως προς τη διάθεση κρατικής διαφήμισης,
  • στη λειτουργικότητα υφιστάμενων θεσμών που προβλέπονται ήδη από τη νομοθεσία,
  • στη θεσμική πληρότητα και την κανονιστική εφαρμογή κρίσιμων οδηγιών και κανονισμών που ρυθμίζουν το ραδιοτηλεοπτικό πεδίο,
  • και, τέλος, στην ενίσχυση της ανεξαρτησίας και αποτελεσματικότητας των ρυθμιστικών αρχών, με πρώτο παράδειγμα το ΕΣΡ.

Ακολουθεί συγκεντρωμένη παρουσίαση βασικών θεμάτων που αναδεικνύονται από ειδικούς στον χώρο και αφορούν όχι μόνο το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, αλλά συνολικότερα την εξέλιξη της οπτικοακουστικής πολιτικής στη χώρα.

Α. Συζητούμενο σχέδιο νόμου

Το σχέδιο νόμου επαγγέλλεται την αποτελεσματικότερη και πιο ορθολογική λειτουργία των Μητρώων Έντυπου και Ηλεκτρονικού Τύπου, τα οποία συνδέονται ευθέως με τη δυνατότητα μετάδοσης κρατικής διαφήμισης μόνον από τα μέσα ενημέρωσης που εγγράφονται στα ως άνω Μητρώα. Ουδείς έχει αντίρρηση για τη βελτίωση των διατάξεων του πρόσφατου Ν. 5005/2022, αλλά όλες αυτές οι διαδικαστικές λεπτομέρειες δεν θα μπορούσαν να ρυθμίζονται με υπουργικές αποφάσεις, έτσι ώστε να διευκολύνεται και το έργο της βελτίωσής τους;

Α1. Το ζητούμενο εν προκειμένω είναι η διαφάνεια ως προς την διανομή του κρατικού χρήματος: γιατί δεν λαμβάνεται μέριμνα ώστε να δημοσιεύονται ετησίως εκθέσεις για να γνωρίζουμε τελικώς σε ποια μέσα κατανεμήθηκε τελικώς η διαφημιστική δαπάνη; Σημειώνεται ότι σχετική διάταξη υφίσταται στο άρθρο 4 παρ. 6 του ΠΔ 261/1997, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με το Ν. 5005/2022 (και προφανώς δεν εφαρμόζεται), ενώ οι κανόνες διαφάνειας αυστηροποιούνται έτι περαιτέρω με το άρθρο 25 του Ευρωπαϊκού Κανονισμού EMFA.

Α2. Γιατί διατηρείται σε λειτουργία η «Ειδική Επιτροπή για την τήρηση των αρχών της δημοσιογραφικής ηθικής και δεοντολογίας» του άρθρου 25; Ασχολήθηκε ποτέ με το αντικείμενό της, όπως αυτό περιγράφεται στην παρ. 1 του ίδιου άρθρου; Εάν ναι, και παρά το γεγονός ότι διατυπώνει απλή γνώμη και η κυρωτική απόφαση εκδίδεται από τις υπηρεσίες της ΓΓΕΕ (παρ. 4), γιατί δεν δημοσιεύονται οι αποφάσεις της Επιτροπής (ενόψει του κύρους των προσώπων που την απαρτίζουν και της αυστηρής διαδικασίας ακρόασης που προβλέπεται);

Α3. Εφόσον, η ενημέρωση μετατίθεται σταδιακά στα νέα διαδικτυακά μέσα, γιατί δεν λαμβάνεται μέριμνα ώστε κρατική διαφήμιση να χορηγείται και στα μέσα που εγγράφονται στο Μητρώο Νέων Οπτικοακουστικών Υπηρεσιών που λειτουργεί από το ΕΣΡ από τον Ιούλιο του 2022 σε εκτέλεση διατάξεων του Ν. 4779/2021 (κυρίως διαδικτυακούς τηλεοπτικούς σταθμούς);

Β. Θεσμικές εκκρεμότητες του ραδιοτηλεοπτικού τοπίου

Ο αρμόδιος Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό ανακοίνωσε πρόσφατα ότι εντός «των επόμενων μηνών» θα κατατεθεί σχέδιο νόμου για την αδειοδότηση των ραδιοφωνικών σταθμών.

Αξίζει όμως να ερωτηθεί ο κ. Υφυπουργός, κατά την συζήτηση στην Ολομέλεια:

Β1. Ποιες ενέργειες έχουν γίνει ώστε να εκδοθεί ο εκτελεστικός νόμος που θα επιτρέψει την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για την Ελευθερία των Μέσων 2024/1083 (Εuropean Μedia Freedom Act – EMFA) εντός των χρονικών ορίων που ορίζoνται στο άρθρο 29 του Κανονισμού, δηλ. μέχρι 8 Αυγούστου 2025;

Υπενθυμίζεται ότι με τον Κανονισμό θα πρέπει, μεταξύ των άλλων, να οριστεί η αρμόδια αρχή για τον έλεγχο της πολυφωνίας που προκαλείται από την συγκέντρωση των μέσων ενημέρωσης, για την ανάπτυξη εθνικών βάσεων δεδομένων για την ιδιοκτησία των μέσων και για τη διασφάλιση της ανεξάρτητης λειτουργίας των δημόσιων ρ/τ μέσων.

Β2. Έχει προχωρήσει (μαζί με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης) στην εφαρμογή της ΚΥΑ 17516/2024, σύμφωνα με την οποία, την 1.1.2026 ξεκινά η μεταβατική περίοδος κατά την οποία «δύναται να εκκινήσει» η χρήση του νέου προτύπου DVB-T2; Με το πρότυπο αυτό αυξάνεται ο αριθμός καναλιών που εκπέμπουν σε υψηλή ευκρίνεια ανά συχνότητα σε 6 και δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την εγκατάλειψη της υποχρέωσης μετάδοσης των σταθμών εθνικής εμβέλειας ταυτόχρονα σε τυπική και σε υψηλή ευκρίνεια (που οδηγεί σε σπατάλη του φάσματος) και για την ισότιμη μεταχείριση των σταθμών περιφερειακής εμβέλειας, που σήμερα μεταδίδονται μόνο σε τυπική ευκρίνεια. Διαμορφώθηκε το χρονοδιάγραμμα που θα συμφωνηθεί μεταξύ των δύο παρόχων δικτύου, δηλ. της DIGEA και της ΕΡΤ ΑΕ, προκειμένου να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο τρόπο oι συχνότητες που έχουν εκχωρηθεί για την επίγεια ψηφιακή τηλεόραση; Ξεκίνησε η «ενημέρωση του κοινού» ως προς τους κατάλληλους τηλεοπτικούς δέκτες που πρέπει να χρησιμοποιούνται εφεξής;

Β3. Γιατί δεν ολοκληρώθηκε η επεξεργασία του σχεδίου νόμου για την αδειοδότηση των περιφερειακών τηλεοπτικών μέσων, το οποίο, σύμφωνα με δημοσιεύματα, καταρτίστηκε στις αρχές του φθινοπώρου του 2024; Επισημαίνεται ότι, όπως προκύπτει από τις αποφάσεις του ΕΣΡ, η αγορά των περιφερειακών τηλεοπτικών μέσων αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα (αδυναμία εξόφλησης του «ενοικίου» της DIGEA και διακοπή λειτουργίας τους, ανυπαρξία πρωτότυπου προγράμματος, μεταβιβάσεις υφιστάμενων σταθμών και συμφωνίες προβληματικού περιεχομένου, πχ. σταθμός ATTICA).

Β4. Γιατί δεν εκδίδονται οι κανονιστικές πράξεις που προβλέπονται κυρίως στο άρθρο 51 του Ν. 4779/2021 και είναι απαραίτητες για την πλήρη ενσωμάτωση της Οδηγίας 2018/1808 της Ευρ. Ένωσης «Υπηρεσίες Οπτικοακουστικών Μέσων» και την σωστή εφαρμογή της νομοθεσίας; Σημειώνεται ότι, ενώ το ΕΣΡ έχει ολοκληρώσει ήδη από το 2023 την επεξεργασία του Κώδικα Δεοντολογίας Οπτικοακουστικών και Ραδιοφωνικών Προγραμμάτων, ο τότε αρμόδιος Υπουργός δεν παρέπεμψε αρμοδίως στο Συμβούλιο της Επικρατείας το σχετικό σχέδιο για την επεξεργασία του πριν από την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος. Πού οφείλεται αυτή η καθυστέρηση;

Β5. Γιατί δεν ενσωματώνονται στη νομοθεσία μας οι διατάξεις άρθρου 30 της Οδηγίας 2018/1808 της Ευρ. Ένωσης «Υπηρεσίες Οπτικοακουστικών Μέσων» που προβλέπουν ότι οι ανεξάρτητες αρχές είναι φορείς «νομικά διακριτοί από την κυβέρνηση και λειτουργικά ανεξάρτητοι από τις αντίστοιχες κυβερνήσεις τους» (παρ. 1) και ότι οι διαδικασίες επιλογής των μελών «πρέπει να είναι διαφανείς, χωρίς διακρίσεις και να εγγυώνται τον απαιτούμενο βαθμό ανεξαρτησίας» (παρ. 5); Γιατί δεν ενισχύεται το κύρος του ΕΣΡ με την εκχώρηση σε αυτό κανονιστικών αρμοδιοτήτων; Γιατί δεν προβλέπονται και για το ΕΣΡ διατάξεις που προβλέπονται σε άλλες ανεξάρτητες αρχές και αφορούν το όριο ηλικίας των μελών τους και την πλήρη και αποκλειστική απασχόληση αυτών; Ποιος «βολεύεται» από την ύπαρξη μιας αρχής που ασχολείται αποκλειστικά με την επιβολή προστίμων και την έγκριση μεταβιβάσεων;

Ο Γιώργος Λεβέντης τιμήθηκε με το βραβείο NATPE Honors

Τη Δευτέρα 23 Ιουνίου σε μία λαμπερή εκδήλωση, πραγματοποιήθηκε στη Βουδαπέστη η απονομή των Βραβείων NATPE Honors Europe, στα οποία τιμήθηκαν πρωτοπόρες και ηγετικές προσωπικότητες, που επαναπροσδιορίζουν τη βιομηχανία της ψυχαγωγίας και των Media στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

Ο Γιώργος Λεβέντης, Γενικός Διευθυντής ANT1 TV, MAK TV & Antenna Studios, τιμήθηκε με το Βραβείο North Star, για τη δέσμευσή του στην καινοτομία, την προσαρμοστικότητά του στις αναδυόμενες τάσεις του χώρου και την υποστήριξή του σε ανερχόμενα ταλέντα στην Ελλάδα και διεθνώς, καθώς και για την επίτευξη στρατηγικών συνεργασιών που οδήγησαν σε παγκόσμιες επιτυχίες.

Με επιτυχία η πρώτη εκδήλωση της CAPA – Στο επίκεντρο η αλήθεια και οι προκλήσεις της εποχής των fake news

Η ανάγκη για αξιόπιστη και υπεύθυνη επικοινωνία αναδείχθηκε στην εναρκτήρια εκδήλωση της CAPA (Corporate Affairs Professional Association), που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 24 Ιουνίου, με τίτλο «Truth or Dare». Στελέχη από τον χώρο της εταιρικής επικοινωνίας και των ΜΜΕ συμμετείχαν σε έναν ανοιχτό και παραγωγικό διάλογο για τον ρόλο της αλήθειας στα μέσα, τις συνέπειες της παραπληροφόρησης στην εποχή των social media και της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά και τη σημασία της αξιοπιστίας για την Κοινωνία των Πολιτών.

Κεντρικό συμπέρασμα ήταν ότι η διαχείριση της ανακρίβειας απορροφά πολύτιμη ενέργεια από τα στελέχη των εταιρικών υποθέσεων, αναδεικνύοντας την ανάγκη για ακόμα πιο στρατηγική και υπεύθυνη διαχείριση της πληροφορίας. Τονίστηκε η σημασία του fact-checking πριν τη δημοσιοποίηση κάθε είδησης και η ανάγκη οι επαγγελματίες των media να αναλαμβάνουν την ευθύνη για την ορθή αποκατάσταση της αλήθειας, ακόμη και όταν η παραπληροφόρηση προκύπτει ακούσια.

Η εκδήλωση, η πρώτη της Ένωσης υπό την ομπρέλα Capacities, πραγματοποιήθηκε με hands-on φιλοσοφία, έμπρακτη συμμετοχή και στόχο τόσο την επίσημη έναρξη των δράσεων της CAPA όσο και την έναρξη ενός γόνιμου διαλόγου για τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες του κλάδου.

Μεταξύ άλλων, συζητήθηκαν οι νέες μορφές παραπληροφόρησης που γεννά η τεχνητή νοημοσύνη και η ψηφιακή πραγματικότητα, η κόπωση του κοινού από τον συνεχή καταιγισμό πληροφοριών και η σημασία της δεοντολογίας στην επικοινωνία. Η CAPA αριθμεί ήδη 100 μέλη, σχεδιάζει δύο επιπλέον εκδηλώσεις μέσα στο 2025 και εργάζεται για τη σύνταξη κώδικα δεοντολογίας υπέρ της διαφάνειας και της επαγγελματικής υπευθυνότητας στον κλάδο των εταιρικών υποθέσεων.

Τα φαντάσματα του Star

Το Star ανοίγει τη νέα τηλεοπτική σεζόν με ένα δυνατό χαρτί που φέρει τη σφραγίδα της διεθνούς επιτυχίας: ταΦαντάσματα” έρχονται να στοιχειώσουν… ευχάριστα τα βράδια μας, μέσα από ένα σύγχρονο, φρέσκο και ξεκαρδιστικό format. Η βρετανική σειρά-φαινόμενο του BBCGhosts”, που έχει ήδη ταξιδέψει σε πολλές χώρες, διασκευάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Λευτέρη Παπαπέτρου, έναν δημιουργό που έχει αφήσει το αποτύπωμά του στην ελληνική τηλεοπτική κωμωδία. Η σκηνοθεσία φέρει την υπογραφή της έμπειρης Αμαλίας Γιαννίκου, ενώ την παραγωγή έχει αναλάβει η Tanweer Productions.

Ο Τσουρός έφυγε, το πρόστιμο ήρθε

Το Mega καλείται να πληρώσει συνολικά 30.000 ευρώ έπειτα από απόφαση του ΕΣΡ, εξαιτίας της εκπομπής του Κώστα Τσουρού «Ακόμα Δεν Είδες Τίποτα», που διεκόπη αιφνιδίως λίγο πριν το φινάλε της σεζόν. Η Αρχή εντόπισε παραβιάσεις στην παρουσίαση οικογενειακής τραγωδίας με δράστες και θύματα συγγενικά πρόσωπα, τον περασμένο Μάρτιο. Το Συμβούλιο έκανε λόγο για παραβίαση του τεκμηρίου αθωότητας αλλά και δημοσιοποίηση δικαστικών εγγράφων, επιβάλλοντας 15.000 ευρώ για κάθε παράβαση. Η εξέλιξη αυτή έρχεται λίγες ημέρες μετά το άδοξο τέλος της εκπομπής.

Κινητοποίηση ΕΔΕΕ και ΣΔΕ για τα πρόσφατα media specs

Έντονος προβληματισμός επικρατεί στην αγορά των media agencies, καθώς σε πρόσφατους διαγωνισμούς (media specs) παρατηρούνται αιτήματα για δεσμεύσεις που ενδέχεται να παραβιάζουν τη νομοθεσία περί μη εξουσιοδοτημένων πωλήσεων διαφημιστικού χρόνου.

Υπενθυμίζεται ότι απαγορεύεται ρητά η οποιαδήποτε δέσμευση τιμής από μέρους των agencies χωρίς προηγούμενη έγγραφη συμφωνία με τα ΜΜΕ, καθώς και η ύπαρξη ρήτρας αποζημίωσης για μη επίτευξη στόχων. Σε αντίθετη περίπτωση, υπάρχει κίνδυνος προστίμου από την ΑΑΔΕ ίσου με το ετήσιο media πλάνο του διαφημιζομένου. Το φαινόμενο αποδίδεται συχνά στην εμπλοκή τμημάτων procurement που αγνοούν κρίσιμες νομικές παραμέτρους.

Τόσο η ΕΔΕΕ όσο και ο ΣΔΕ έχουν κινητοποιηθεί, αναζητώντας νομικές συμβουλές και ενημερώνοντας τα μέλη τους, με στόχο την αποφυγή ανάλογων πρακτικών στο μέλλον.

Δεύτερο στούντιο για το Naftemporiki TV

Με εντατικούς ρυθμούς προχωρά η ενίσχυση του Naftemporiki TV, καθώς το κανάλι της «Ναυτεμπορικής» ετοιμάζεται να εκπέμψει επίγεια από τη συχνότητα που χρησιμοποιούσε το Epsilon TV, μέσω της Σταρ Ελληνική Ραδιοτηλεοπτική, η οποία έχει πλέον περάσει στον όμιλο Μελισσανίδη αντί ποσού περίπου 3,5 εκατ. ευρώ. Ήδη ξεκίνησαν οι προσλήψεις στο εμπορικό τμήμα, ενώ προχωρούν οι εργασίες για τη δημιουργία δεύτερου τηλεοπτικού στούντιο, στοιχείο που δείχνει πρόθεση για ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικής του σταθμού. Εκτιμάται πως ο επιχειρηματίας θα διεκδικήσει άδεια περιφερειακού καναλιού στην επερχόμενη διαδικασία αδειοδότησης, την οποία έχει ήδη προαναγγείλει η κυβέρνηση.

«Σούπερ Ήρωες»: Ο Γιάννης Μπέζος επιστρέφει στον ΑΝΤ1 με νέα κωμωδία

Ο ΑΝΤ1 παρουσίασε το πρώτο trailer της νέας του κωμικής σειράς «Σούπερ Ήρωες», με πρωταγωνιστή τον Γιάννη Μπέζο. Η ιστορία εκτυλίσσεται σε ένα σούπερ μάρκετ όπου ο Μπέζος υποδύεται τον ιδιοκτήτη, με το σενάριο να υπογράφει ο Θέμης Γκυρτής και τη σκηνοθεσία ο Μιχάλης Βογιατζάκης. Την παραγωγή αναλαμβάνει η ίδια εταιρεία με το «VIP – Καλά Γεράματα».

ΕΡΤ: Δύο νέες σειρές προστίθενται στη μυθοπλασία – Σχεδόν 28 εκατ. ευρώ το συνολικό budget

Η ΕΡΤ ενισχύει το δραματουργικό της πρόγραμμα με τις σειρές «Οι θάλασσες μας χώρισαν» και «Στην άκρη της θάλασσας», ανεβάζοντας το συνολικό προϋπολογισμό της μυθοπλασίας στα 27,7 εκατ. ευρώ. Η πρώτη είναι μίνι σειρά εποχής βασισμένη στο μυθιστόρημα της Ιφιγένειας Τέκου, με πρωταγωνιστές τους Κατερίνα Λέχου και Λεωνίδα Κακούρη. Η δεύτερη, με θέμα έναν νέο γιατρό σε ακριτικό νησί, θα προβληθεί σε εβδομαδιαία βάση από την ΕΡΤ1. Παραγωγές: Orange A.E. και View Master Films αντίστοιχα.

Πρώτος ξανά ο ραδιοφωνικός όμιλος ΣΚΑΪ

Ο ΣΚΑΪ διατήρησε την πρωτιά στο ραδιόφωνο με 805.000 ακροατές, σύμφωνα με τις μετρήσεις MRB Hellas και Global Link για την ΑΕΜΑΡ (31/3–2/6/2025). Ακολουθούν ο Όμιλος Frontstage (633.000) και οι Αττικές Εκδόσεις (582.000).

Επιδότηση 1 εκατ. ευρώ για 29 πρακτορεία διανομής Τύπου

Με απόφαση του υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ Παύλου Μαρινάκη, εντάσσονται 29 ιδιωτικά πρακτορεία στο πρόγραμμα ενίσχυσης για τον Τύπο. Η σχετική απόφαση δημοσιεύθηκε στη «Διαύγεια» και προβλέπει επιδότηση συνολικού ύψους 1.053.799,40 ευρώ.

Τι αποφάσισε η Γ.Σ. της Alter Ego Media

Με συμμετοχή 82,79% πραγματοποιήθηκε η ετήσια Γενική Συνέλευση της Alter Ego Media, όπου εγκρίθηκαν όλα τα θέματα, μεταξύ των οποίων η διανομή μερίσματος 0,10€/μετοχή (προ φόρων), συνολικού ύψους 5,7 εκατ. ευρώ. Θεσπίστηκε πρόγραμμα επανεπένδυσης μερίσματος έως 30 εκατ. ευρώ (2025–2027). Εγκρίθηκε επίσης πρόγραμμα δωρεάν διάθεσης μετοχών (έως 3% σε 5ετία) και πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το 2024 ανήλθε σε 124,4 εκατ. ευρώ (+14,8%), ενώ τα καθαρά κέρδη εκτινάχθηκαν στα 10,9 εκατ. ευρώ (+180%).

Νόμιμος ο Ράδιο Blackman;

Ύστερα από 17 χρόνια, ο γνωστός «πειρατικός» σταθμός Ράδιο Blackman επιχειρεί τη νομιμοποίησή του. Ο ιδιοκτήτης Μάριος Blackman προσήλθε σε ακρόαση στο ΕΣΡ στις 29 Απριλίου, ζητώντας θεραπεία για δύο απορριπτικές αποφάσεις του 2008 σχετικά με τη Βεβαίωση Νόμιμης Λειτουργίας.

(Το) Τερμάτισε ο Λάκης

Την κορυφή στην τηλεθέαση τόσο σε δυναμικό κοινό όσο και σε γενικό σύνολο κατέκτησε το τελευταίο «Αλ Τσαντίρι Νιουζ» της σεζόν. Με μέσο όρο 17,8%, ο Λάκης Λαζόπουλος τερμάτισε πρώτος στην prime time, με το Grand Hotel να ακολουθεί με 13,7%, ο Άγιος Έρωτας με 13,1%, το First Dates με 9,4%, η Διάφανη Αγάπη με 7,7% και η Παραλία με 3,8%. Όσον αφορά στο γενικό σύνολο, το Αλ Τσαντίρι Νιουζ συγκέντρωσε το 19% του κοινού, όπως και ο Άγιος Έρωτας με τον οποίο μοιράστηκε την πρώτη θέση, ενώ ακολούθησαν το Grand Hotel με 17,6%, η Διάφανη Αγάπη με 10,1%, το First Dates με 7,8% και η Παραλία με 4,2%.

Η Αφροδίτη Σημίτη στον Alpha Radio

Ο Alpha 989 εντάσσει στο “φιλέτο” της ζώνης του τη γνωστή ραδιοφωνική παραγωγό Αφροδίτη Σημίτη, ενισχύοντας περαιτέρω τη φυσιογνωμία του σταθμού με μια φωνή αναγνωρίσιμη και αγαπητή στο ακροατήριο. Η Σημίτη επιστρέφει δυναμικά στον αέρα, έχοντας στο ενεργητικό της μακρά πορεία σε επιτυχημένες εκπομπές, ενώ φημολογείται πως η συνεργασία της με τον σταθμό επισφραγίζεται και από τον ισχυρό δεσμό φιλίας που διατηρεί με την οικογένεια του διευθυντή του Alpha 989, Τάκη Χατζή.

“Happy Day” μέχρι το 2028 στον Alpha – Η Σταματίνα, ο Δήμος και η μεγάλη ανανέωση

Η ανανέωση του “Happy Dayέως το 2028 δεν είναι απλώς μια συμφωνία συνέχειας, αλλά μια στρατηγική δήλωση του Alpha: επενδύει μακροπρόθεσμα στη σταθερότητα και την καθημερινή συνήθεια του τηλεθεατή. Η Σταματίνα Τσιμτσιλή παραμένει η πιο σταθερή δύναμη της πρωινής ζώνης, έχοντας διαμορφώσει μια δική της σχολή παρουσίασης, που ισορροπεί ανάμεσα στην infotainment ενημέρωση και το σύγχρονο lifestyle.

Την ίδια ώρα, ο συναισθηματικός παλμός της εκπομπής φάνηκε έντονα στον αέρα της Παρασκευής 27 Ιουνίου, όταν ο Δήμος Βερύκιος λύγισε on air, μιλώντας για μια από τις πιο δύσκολες μέρες της ζωής του. Η αντίδραση της Τσιμτσιλή – αυθόρμητη, ανθρώπινη, αληθινή – έδειξε γιατί η εκπομπή παραμένει αυθεντική. «Ο Δήμος μας περνάει ένα προσωπικό ζήτημα στην οικογένειά του», εξήγησε η παρουσιάστρια, χωρίς να προσποιείται.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το πάρτι του ΑΝΤ1 με ηχηρές απουσίες και σιωπηρές παρουσίες, γιατί ο Ιβάν αποτίμησε τα ΜΜΕ, η αποχώρηση-«σταθμός» του Σόλακ, η Σία, ο Ζούλας και ο Σκάι
United Media: Ολο το παρασκήνιο της απομάκρυνσης Σόλακ – Απόλυτος κυρίαρχος ο Νίκος Σταθόπουλος
ΕΡΤNEWS: Με 58 ώρες live πρόγραμμα η πολεμική σύγκρουση Ισραήλ – Ιράν
Γιατί η United Media αγόρασε το 50% του Alpha TV και γιατί πούλησε ο Γιάννης Βαρδινογιάννης
Η United Media εξαγόρασε το 50% του τηλεοπτικού σταθμού Alpha
Το «θαύμα» του Mega, μεταγραφή στον Σκάι, τι συμβαίνει με Σρόιτερ, τα παζάρια του Κανάκη και ο χαμός με τον Λαζόπουλο
Γιατί ξαφνικά ο Ιβάν αποτιμά την αξία του «Έθνους» και της «Ημερησίας», τα trolls της αυλής-ΣΚΑΙ, οι μεταγραφές του MEGA, τι αλλάζει στον ANT1
3.454.859 μοναδικοί χρήστες επέλεξαν το mononews.gr για την ενημέρωσή τους τον μήνα Μάιο
Η Κοσιώνη, η Τατιάνα και το φενγκ σούι του Σκάι, ο «γαμπρός» Τσουρός, το κότερο του Λάκη και το νέο σπίτι του Κουσουλού
Το MEGA ανανεώνει τη συνεργασία του με τη Σίσσυ Χρηστίδου