• Media

    Εκτός «Vogue» η Θάλεια Καραφυλλίδου – Η διαδρομή από τη θερμή «σύσταση» της Conde Nast στον Θέμη Αλαφούζο, μέχρι το «διαζύγιο»

    Θάλεια Καραφυλλίδου


    Από τη στιγμή που ανακοινώθηκε το επαναλανσάρισμα της ελληνικής «Vogue», τον Σεπτέμβριο του 2018, πολλοί αναρωτήθηκαν στις αρχές του 2019 ποια είναι η Θάλεια Καραφυλλίδου, αυτό το νεαρό -29χρονο- κορίτσι που τέθηκε επικεφαλής αυτού του φιλόδοξου εγχειρήματος και μάλιστα εκτός δημοσιογραφικής «οικογένειας» με νομικό και PR background. Η θέση που κατέλαβε δεν ήταν τυχαία.

    Προτάθηκε, ουσιαστικά υποδείχθηκε, από πρόσωπο της Conde Nast, δικαιούχο εταιρεία του domain name του διεθνούς εμβέλειας περιοδικού με 25 εκδόσεις στον κόσμο που έχει δώσει τα δικαιώματα στην εταιρεία «Νέες Καθημερινές Εκδόσεις Μονοπρόσωπη», με ιδιοκτήτη τον Θέμη Αλαφούζο, Διευθυντή τον Αλέξη Παπαχελά και Διευθυντή Σύνταξης τον Γιώργο Τσίρο.

    Τότε είχε κριθεί ότι η Θάλεια Καραφυλλίδου, νεότερη διευθύντρια παγκοσμίως που αναλαμβάνει τη θέση της διευθύντριας σε κάποια από τις 25 εκδόσεις του brand, απόφοιτη του Anatolia High School, της Νομικής Σχολής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και με master στο University of Manchester με ειδίκευση στο δίκαιο πνευματικής ιδιοκτησίας και με διδακτορικές της σπουδές πάνω στο δίκαιο του copyright, είχε όλο το λαμπερό επαγγελματικό «πακέτο», συν το παρουσιαστικό,  που έπρεπε να συνοδεύει θεωρητικά τη νέα διευθύντρια του glam περιοδικού.

    Μέτρησαν ιδιαίτερα οι σπουδές της και φυσικά ότι είχε εργαστεί στο τμήμα δημοσίων σχέσεων του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και διατελέσει International PR Manager του Ξενοδοχειακού Ομίλου TOR Hotel Group, εκπροσωπώντας τα ξενοδοχεία «Excelsior» και «City Hotel» στη Θεσσαλονίκη και το «Eagles Palace» και «Eagles Villas» στην Ουρανούπολη Χαλκιδικής.

    Στρατηγική επιλογή

    Η επιλογή της από την Condé Nast International φαινόταν τότε «στρατηγική» ώστε να αποσυνδεθεί στη συνείδηση του ελληνικού κοινού το όνομα του brand από το άδοξο τέλος που είχε προ επταετίας (τότε), με το «λουκέτο» του ομίλου των εκδόσεων Λυμπέρη, αλλά και από την ευρύτερη δεκαετία των ’00s και ό,τι αυτή συνεπαγόταν για τον κόσμο της μόδας και του lifestyle. Της εποχής που μεσουρανούσε ο Πέτρος Κωστόπουλος και ο Αντώνης Λυμπέρης. Ένα πρόσωπο φρέσκο, χωρίς το κάρμα του κακώς νοούμενου lifestyle με σημαντικές γνωριμίες σε επιχειρηματικούς κύκλους.

    Από τα fancy 5άστερα ξενοδοχεία στο σκληρό ιλιστρέ χαρτί

    Το πρώτο τεύχος έρχεται στις 31 Μαρτίου του 2019 και οι «Καθημερινές Εκδόσεις» θεωρούν ότι έχουν βρει το ιδανικό πρόσωπο που θα εκπροσωπεί την έντυπη Vogue Greece που θα κυκλοφορεί την τελευταία Κυριακή κάθε μήνα, μαζί με την «Καθημερινή της Κυριακής», και στη συνέχεια αυτόνομα στα περίπτερα. Η Vogue όμως είχε μια μανιέρα, ένα μοτίβο στην τοποθέτηση διευθυντριών στα κρίσιμα πόστα. Ο διεθνής τίτλος είχε συνδεθεί με θρυλικές chief editors, από την Νταϊάνα Βρίλαντ ως την Άννα Γουίντουρ και την Καρίν Ροϊτφέλντ.

     

     

    Αναγνωρίζοντας ότι το συγκεκριμένο πρόσωπο απείχε αρκετά, τηρουμένων των αναλογιών, από το αντίστοιχο εκτόπισμα, η ηγετική ομάδα της εταιρείας έκριναν ότι η Θάλλεια αποτελούσε ένα πολλά υποσχόμενο «πουλέν», έτσι της εμπιστεύθηκε, πέραν της διεύθυνσης του τίτλου, διάφορα projects όπως το πρώτο συνέδριο “Change Makers” της Vogue Greece και της Καθημερινής, που έγινε στις 10 Νοεμβρίου 2022  στο κατάμεστο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 100 χρόνια της εφημερίδας με κεντρική προσκεκλημένη την Editor-In-Chief της αμερικανικής Vogue, Anna Wintour και καλεσμένους το «enfant gate» του διεθνούς fashion business: Τον Christian Louboutin, τον Jean Paul Gaultier, τον Olivier Roustein του Balmain και την πρωταγωνίστρια του Suits, Sarah Rafferty.

    Υψηλές απαιτήσεις

    Το performance της επικεφαλής του περιοδικού ήταν ικανοποιητικό και η εργασιακή της απόδοση η πρέπουσα. Παράπονο δεν υπήρχε από μια ομάδα με υψηλές απαιτήσεις και η Θάλεια έδειχνε να ανταποκρίνεται σε αυτό που ήξερε να κάνει καλά: To εσωτερικό και εξωτερικό PR χάριν ενός τίτλου με μεγάλες προσδοκίες για συνεντεύξεις, παρουσιάσεις, εμπορικά αφιερώματα. Αέρας εξωστρέφειας υπήρχε και πράγματι η νέα διευθύντρια ήταν το κατάλληλο πρόσωπο στην κατάλληλη θέση αποτελώντας και έναν πιο life style «μαγνήτη» νεότερων ηλικιακά αναγνωστριών που ήταν και το ζητούμενο για την εταιρεία.

    Ωστόσο στην πορεία έδειξε ότι δεν συντασσόταν με την κουλτούρα των «Καθημερινών Εκδόσεων», ότι είχε διαφορετικό mindset και δική της «ατζέντα» συμπεριφοράς. Ορισμένοι εντός του εργασιακού χώρου στον οποίο κινείτο μιλούσαν για ζήτημα συμπεριφοράς ενώ και στο αυτί  πολύ ψηλά ιστάμενων στην εταιρεία έφθαναν παράπονα από εταιρείες, Ιδρύματα και φορείς που είχαν εισπράξει μια κάπως περίεργη συμπεριφορά από τη νεαρή διευθύντρια που απαιτούσε ορισμένες φορές  να απολαμβάνει τιμές αρχηγού κράτους…. Καθώς το ποτήρι ξεχείλισε η διοίκηση των «Καθημερινών Εκδόσεων» έδειξε την έξοδο στην Θάλλεια μιλώντας για αλλαγή φρουράς εσωτερικά ωστόσο δεν έχει βρεθεί ακόμη το πρόσωπο που θα την αντικαταστήσει.

    Στο μεταξύ διάστημα η Θάλλεια είχε αναπτύξει σχέσεις στο μηντιακό στερέωμα. Στις συνεντεύξεις που έδωσε, πολύ κοντά στην ημερομηνία τοποθέτησής της στο διευθυντικό πόστο, περιέγραφε τη ζωή της σαν να αποτελούσε καλλιτεχνικό παράγοντα. Το ίδιο έκανε ωστόσο και πολύ νωρίτερα το μακρινό 2017 όταν έδωσε συνέντευξη στο «Βήμα» με την ιδιότητα της διευθύντριας διεθνών σχέσεων του Tor Hotel Group.

    Οι παραστάσεις του Drama Club

    Η «καλύτερη ανάμνηση που έχει από το σχολείο είναι η συμμετοχή της στις υπέροχες παραστάσεις του Drama Club», «η αγαπημένη της καθηγήτρια ήταν …η Στέλλα Τσοτινού, μια καταπληκτική φιλόλογος που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην είσοδό της στη Νομική, τη σχολή της πρώτης της επιλογής», το «αγαπημένο της σημείο στο campus …ήταν το εμβληματικό Macedonia Hall με την εξαιρετική αρχιτεκτονική». Πληροφορίες που θα ήθελε να έχει μια αναγνώστρια για καλλιτέχνες, πολιτικούς, παρουσιαστές. Αλλά κάτι τέτοιο ένιωθε ότι ήταν. Ντυμένη στην πένα πάντα – με ιδιαίτερη προτίμηση στον ελληνικό οίκο Zeus+Δione, αλλά και άλλους Έλληνες σχεδιαστές με διεθνή καριέρα όπως ο Βασίλης Ζούλιας, ο Άγγελος Μπράτης, ο Σεργάκης, ο Κούλης, οι Ancient Greek Sandals.

     

     

    «Ήμουν μέσα στην αρχική ομάδα των ανθρώπων που έκαναν τις πρώτες συνομιλίες με την Condé Nast κι έτσι μου το πρότειναν. Ήταν τεράστια τιμή και δεν το περίμενα καθόλου. Το αγαπούσα πάρα πολύ το brand, το ήξερα καλά και το είχα ψάξει» είχε αναφέρει τότε σε συνέντευξή της δηλώνοντας ότι οι εβδομάδες μόδας ήταν η πιο παραγωγική διαδικασία. «Ήταν τελείως πρωτόγνωρο να πηγαίνω στο Λονδίνο, το Παρίσι, το Μιλάνο και να βλέπω από κοντά όσα έβλεπα από την τηλεόραση ή το Instagram, να το χαίρομαι με τον ίδιο τρόπο και να σκέφτομαι ότι θα γυρίσω πίσω στην Ελλάδα και θα μπορώ να τα καταγράψω.

    Επιτέλους το ελληνικό κοινό θα διαβάζει την εμπειρία από ανθρώπους που τα έχουν δει, τα έχουν ζήσει, έχουν κάνει ρεπορτάζ και έρευνα. Αυτό είναι το πιο σημαντικό για μένα, να δώσουμε στο κοινό το feeling ότι είναι και η Ελλάδα εκεί».

    Και πράγματι συνέβαλε αρκετά σε αυτό από την πλευρά της. Στις εκδηλώσεις που συμμετείχε γνώριζε σημαντικά ονόματα της επιχειρηματικής και κοσμικής ζωής, τη Μαρία Ναυπλιώτου, τη Μαρέβα Γκραμπόφσκι, τη Ριάννα Κουνου, τη Χριστίνα Μαρτίνη, τη Μαρία Λαλαούνη, τη Σάσα Σταμάτη, τη Φαίη Μπαρμπαλιά, την Αναστασία Καίσαρη. Ποτέ δεν έχανε ευκαιρία να παραστεί σε μεγάλες glam εκδηλώσεις της επιχειρηματικής και κοινωνικής ζωής. Ήταν εκεί ακόμη και στα εγκαίνια του «Ελληνικού» από τη Lamda Development και μάλιστα φωτογραφήθηκε μαζί με την Αλεξία Κορωναίου, Εκδότρια της Vogue & Marketing Director της «Καθημερινής». Με την οποία έπαψε να συνεργάζεται από την περασμένη Τετάρτη.

    Διαβάστε επίσης:

    Συνδέεται το φάρμακο Wegovy για την απώλεια βάρους με αυτοκτονίες; – Τι απαντά η ΕΕ
    Πωλήσεις ακινήτων: Πού καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες αυξήσεις – Οι τιμές ανά περιοχή
    Στουρνάρας για την πορεία της οικονομίας: «Είμαι ήσυχος. Μπορώ να κοιμάμαι τα βράδια»
     



    ΣΧΟΛΙΑ