LIFE&STYLE

Μαρίνα Ραφαήλ-Βογιατζάκη: Από την Αθήνα, στη Ντόχα και τη λίστα του «Forbes 30 under 30»

Μαρίνα Ραφαήλ-Βογιατζάκη

Μαρίνα Ραφαήλ-Βογιατζάκη, επιχειρηματίας, CEO και σχεδιάστρια αξεσουάρ πολυτελείας


Η Μαρίνα Ραφαήλ-Βογιατζάκη είναι μόλις 23 χρονών. Είναι κληρονόμος της οικογένειας Swarovski, συστήνεται ως επιχειρηματίας, CEO και σχεδιάστρια αξεσουάρ πολυτελείας από το 2018, μπορεί να περηφανεύεται πλέον ότι ανήκει στη λίστα του «Forbes 30 under 30».

Η Marina Raphael βρέθηκε στη λίστα του Forbes

Αν παρατηρήσετε τις γεωμετρικές και φωτογενείς τσάντες που κρατούν η Τζέσικα Άλμπα και η Ρίτα Όρα, μαζί με άλλες αναγνωρίσιμες σταρ στο κόκκινο χαλί, φέρουν την υπογραφή Marina Raphael. Mε την προοπτική να διπλασιάσει τις πωλήσεις μέσα στην χρονιά και να ξεπεράσει τα 2.6 εκ. δολάρια, ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα το κορίτσι που κουβαλάει την Ελλάδα, την Αυστρία, την Ελβετία, μέσα της, μαζί με λάμψη, ήλιο, φως, σε τσάντες που δεν κρεμιούνται απαραίτητα στον ώμο…

Πώς γεννήθηκε η ιδέα να ασχοληθείτε με τον κόσμο των αξεσουάρ και ειδικά τις τσάντες;

Παρόλο που η ενασχόληση μου με τις τσάντες δεν ήταν ξεκάθαρη από την αρχή, είχα ανέκαθεν την ανάγκη να δημιουργήσω κάτι πρωτοποριακό και διαχρονικό που θα μου επέτρεπε να συνδυάσω το πάθος μου για τον κόσμο των επιχειρήσεων με τη μόδα. Ολοκληρώνοντας τις σπουδές μου στο King’s College στο Λονδίνο, αποφάσισα να βάλω τα δημιουργικά μου γρανάζια σε ισχύ και να αφοσιωθώ στη δημιουργία διαχρονικών και βιώσιμων προϊόντων που προωθούν την καλαισθησία, την κομψότητα και τον μοντερνισμό, πάντα με ευαισθησία για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.  Για μένα ήταν απαραίτητο να σχεδιάσω ένα προϊόν που να απευθύνεται σε όλους, καταρρίπτοντας στερεότυπα φύλου, εθνικότητας και κοινωνικής τάξης, ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση και τον δυναμισμό της γυναίκας που το κρατάει. Έτσι γεννήθηκε η ιδέα της τσάντας, του απόλυτου αξεσουάρ που δεν λείπει από την ντουλάπα μας. Σίγουρα υπήρχε και η ενασχόληση μου με το κόσμημα στο μυαλό μου, όπως και στο DNA μου και γι’ αυτό, μέσω της συνεργασίας μου με την καλλιτεχνική διευθύντρια του ομίλου Swarovski, Giovanna Engelbert, θέλησα να αποδώσω φόρο τιμής στην πολύτιμη κληρονομιά μου.

 

Πόσο σας βοήθησαν οι σπουδές σας στο να γίνετε η σχεδιάστρια που ονειρευόσασταν;

Πιστεύω πολύ στη σημασία του ακαδημαϊκού επιπέδου και των σπουδών για την επαγγελματική κατάρτιση και σίγουρα το πτυχίο μου στο Business Management και η εμπειρία μου στον κόσμο του event planning, μου πρόσφεραν τις γνώσεις και τα κατάλληλα εφόδια για να ξεκινήσω το έργο μου. Ωστόσο, πιστεύω πάνω από όλα στην σημασία της καλής θέλησης, στο μεράκι και στην όρεξη για δουλειά καθώς αυτά είναι τα απαραίτητα στοιχεία για την συνταγή επιτυχίας ενός νέου brand. Προσωπικά υποστηρίζω πολύ την πρόσληψη ατόμων, όχι με βάση την εμπειρία και το ακαδημαϊκό τους υπόβαθρο, αλλά τον επαγγελματισμό, την εργατικότητα, την προθυμία και την επιθυμία τους για επαγγελματική εξέλιξη και το μέλλον τους στην εταιρεία. Αισθάνομαι ιδιαίτερα ευγνώμων για όλα τα μέλη της ομάδας Marina Raphael και θεωρώ ότι ο αμοιβαίος σεβασμός, η συνεχής επικοινωνία και η αφοσίωση όλων, είναι αρχές που μας βοηθούν να ξεχωρίζουμε σαν εταιρεία.

Οι τσάντες Marina Raphael αφηγούνται ιστορίες
Οι τσάντες Marina Raphael αφηγούνται ιστορίες

 

Θυμάστε την πρώτη σας συλλογή; Kαι την τελευταία;

Η αναδρομή στις παλιότερες συλλογές μου, με γεμίζει πάντα με ένα αίσθημα γλυκιάς νοσταλγίας. Θυμάμαι την πρώτη μου συλλογή, την FW18, την οποία παρουσίασα στο launch party, στο 21 στην Κηφισιά, σηματοδοτώντας το ξεκίνημα μου και τις βάσεις για τις μετέπειτα επιτυχημένες συλλογές και γι’αυτό κατέχει μία ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου. Η τελευταία μας κολεξιόν δεν είναι άλλη, από την SS22, η οποία, είναι πλέον διαθέσιμη και σε ένα από τα μεγαλύτερα πολυκαταστήματα της Ευρώπης, το El Corte Ingles στη Μαδρίτη, καθώς και το Harvey Nichols στη Ντόχα.

 

Τι απολαμβάνετε περισσότερο στη διαδικασία της δουλειάς σας;

Όταν ίδρυσα το brand Marina Raphael ήταν αναμενόμενο από την αρχή ότι θα χρειαστεί να επωμιστώ πολλούς ρόλους, γεγονός το οποίο μου πρόσφερε πλήρη ελευθερία διαχείρισης και οργάνωσης κάθε σταδίου ώστε να μπουν οι βασικοί πυλώνες. Έχοντας εμπειρία στο χώρο του event planning, είχα ανέκαθεν έμφυτο το ρόλο του management και μετέπειτα όταν ξεκίνησα την δική μου επαγγελματική πορεία, ανακάλυψα ότι μου άρεσε αυτή η αρμονία ανάμεσα στην επιχειρηματική, και τη δημιουργική μου πλευρά. Αδιαμφισβήτητα αυτό που απολαμβάνω περισσότερο στη δουλειά μου είναι η διαδικασία σχεδιασμού κάθε νέας συλλογής. Από τη δημιουργία moodboards,  των πρώτων σχεδίων μέχρι τα τεχνικά σχέδια, το sourcing νέων υλικών και πρωτοποριακών τεχνικών και το δειγματισμό των τσαντών, όλα αυτά τα στάδια πάντα μου προσδίδουν έναν ενθουσιασμό και ανυπομονησία για την τελική εικόνα της συλλογής.

 

Ποια θεωρείτε την πιο δύσκολη αγορά και ποια εκείνη που έχετε κατακτήσει ήδη;

Έχοντας κατακτήσει την αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, της Σκανδιναβίας, της Γερμανίας, της Αυστρίας, της Ελβετίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Ελλάδας, της Ισπανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, φιλοδοξούμε να διευρύνουμε την ταυτότητα μας σαν brand και να εκπροσωπήσουμε το ελληνικό στοιχείο και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα καθώς και στις υπόλοιπες χώρες της Ανατολικής Ασίας.

 

Που μπορεί να συναντήσει κανείς σήμερα το brand Marina Raphael και πόσο μακριά θέλετε ακόμη να φτάσετε;

Στα λίγα χρόνια της δημιουργίας του brand Marina Raphael έχουμε καταφέρει να συνεργαστούμε με ορισμένα από τα μεγαλύτερα και πολυτελή καταστήματα, όπως και concept stores, τόσο εγχώρια, όσο και στο εξωτερικό. Συγκεκριμένα, οι τσάντες μας είναι διαθέσιμες στο Moda Operandi (Αμερική), στο Luisaviaroma (Ιταλία), στο Harrods (Λονδίνο), στο Harvey Nichols (Ντόχα), στο Høyer (Όσλο), και σε πολυτελή ξενοδοχεία όπως το One&Only Reethi Rah (Μαλδίβες). Επιπλέον, τα προιόντα μας βρίσκονται προς πώληση και στην Ελλάδα, στο Enny Monaco, στο Le Marché και στο πεντάστερο ξενοδοχείο Amanzoe.

Κάθε συλλογή αποτελεί κι ένα ακόμη στοίχημα

Tι θυμάστε σαν παιδί από τη σχέση της μόδας και των κοσμημάτων με την οικογένεια σας;

Θυμάμαι πολύ έντονα την παιδική μου ηλικία. Ήμουν ένα παιδί που είχα αισθητή καλλιτεχνική ύφεση και ενδιαφέρον για την μόδα και τις καλές τέχνες. Με διακατείχε πάντα μία αστείρευτη ενέργεια και όρεξη να ανακαλύπτω και να δημιουργώ διαρκώς. Μου άρεσε ιδιαίτερα να καταπιάνομαι με διάφορες δημιουργικές δραστηριότητες όπως την κατασκευή χειροποίητων βραχιολιών από κρύσταλλα Swarovski, να αποτυπώνω διάφορες ιδέες μου σε χαρτί  και να αφήνω την φαντασία μου ελεύθερη. Θυμάμαι επίσης τον θαυμασμό αποτυπωμένο στο πρόσωπο μου, κάθε φορά, που επισκεπτόμουν το Μουσείο της Swarovski στο Wattens μαζί με την οικογένεια μου. Γοητευόμουν από τις μοναδικές συνθέσεις στις πολυτελείς βιτρίνες, την έντονη λάμψη και κάθετι αστραφτερό. Η γιαγιά μου μάλιστα συχνά με ενθάρρυνε να πηγαίνω μαζί της στο γραφείο και να την παρακολουθώ να εργάζεται. Αυτές είναι ορισμένες από τις αγαπημένες μου στιγμές και παιδικές αναμνήσεις καθώς είχα την ευκαιρία να περνάω ποιοτικό χρόνο μαζί της καθώς και να συλλέγω σημαντικά διδάγματα και αξίες, όπως αποφασιστικότητα, επιμονή, αφοσίωση και εργατικότητα, αξίες, οι οποίες, αργότερα αποτέλεσαν την βάση, πάνω στην οποία, ιδρύθηκε το brand Marina Raphael.

 

Τι σημαίνει για εσάς το γεγονός ότι βρίσκεστε πλέον στη λίστα του Forbes under 30;

Νιώθω τεράστια τιμή και περηφάνια για την τόσο σπουδαία αναγνώριση που έλαβα για την δουλειά μου και της ομάδας μου, τα τελευταία περίπου τέσσερα χρόνια. Όταν ίδρυσα την εταιρεία Marina Raphael το 2018, είχα μεγάλα όνειρα και φιλοδοξίες αλλά ποτέ δεν φανταζόμουν ότι θα μπω στη λίστα του Forbes «30 under 30» για την Ευρώπη μόλις στα 23 μου χρόνια. Σίγουρα αυτό το «ταξίδι» μας επιφύλασσε προκλήσεις και εκπλήξεις, αλλά πιστεύω πως αυτή η διάκριση είναι η ανταμοιβή όλων των κόπων μας και αισθάνομαι μεγάλη ευγνωμοσύνη για όλα τα ταλαντούχα μέλη της ομάδας μου που βρίσκονται στο πλευρό μου από το ξεκίνημα μου και χάρη στην αφοσίωση και την υπεράνθρωπη προσπάθεια τους έχουμε φτάσει ως εδώ.

Η Ελληνίδα σχεδιάστρια που ταξιδεύει την Ελλάδα στον κόσμο

 

Social media και επικοινωνία. Ποια θεωρείτε την πιο σημαντική ανάρτηση μέχρι τώρα και γιατί;

Στη σημερινή εποχή των διαδικτυακών catwalks και με την άνοδο των nft, τα social media αποτελούν απαραίτητο μέσο, όχι μόνο επικοινωνίας αλλά και ομαλής λειτουργίας μίας εταιρείας. Ειδικά κατά τη διάρκεια του lockdown και της κοινωνικής απομόνωσης, χρειάστηκε σαν brand να επαναπροσδιορίσουμε τη σημασία ενός πολυτελούς προϊόντος και να στραφούμε προς τις κοινωνικές πλατφόρμες, τόσο για την εξυπηρέτηση των πελατών μας, όσο και για την παρουσίαση των καινούργιων συλλογών μας σε αγοραστές και στον Τύπο. Προσωπικά, πιστεύω πως η πιο σημαντική μας ανάρτηση μέχρι στιγμής είναι η εισαγωγή της all-time favorite τσάντας Riviera, της πρώτης μας τσάντας που αποτέλεσε το σήμα κατατεθέν του brand και σήμανε την αρχή για τις μετέπειτα επιτυχημένες δημιουργίες μας.

 

Πόσο βοηθάει στις πωλήσεις των αξεσουάρ που φέρουν την υπογραφή σας, αν μία celebrity φωτογραφηθεί μαζί της;

Η προβολή από celebrities και διακεκριμένα πρόσωπα διεθνούς φήμης σίγουρα έχει συμβάλει στην άνοδο των πωλήσεων, ωστόσο είναι η συνεχής υποστήριξη και αγάπη που δεχόμαστε καθημερινά από πελάτες σε όλο το κόσμο, που φορούν τις δημιουργίες μας και τις κάνουν πραγματικά δικές τους με την ξεχωριστή τους αισθητική και το δικό τους στυλ κι αυτό είναι το μεγαλύτερο επίτευγμα για μία σχεδιάστρια.

 

Η σχεδιάστρια στο ατελιέ της
Η σχεδιάστρια στο ατελιέ της

 

Αν επιλέγατε μία τσάντα που συνοψίζει την προσωπικότητα σας, ποια θα διαλέγατε;

Επειδή το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας μου το περνάω στο γραφείο, συμμετέχοντας σε meetings και πηγαίνοντας σε εξωτερικά ραντεβού, προτιμώ μία τσάντα που συνδυάζει την πρακτικότητα με το κλασικό στυλ και την φινέτσα. Γι’αυτό διαλέγω την Porter in Raffia, η οποία, χωράει όλα τα απαραίτητα της ημέρας και είναι τόσο κομψή και διαχρονική που μπορεί να απογειώσει κάθε look μου.

Η Marina Raphael και το απόλυτο μαύρο
Η Marina Raphael και το απόλυτο μαύρο

 

Έχω τόσα όνειρα για την πορεία του brand Marina Raphael. Μία από τις φιλοδοξίες μου για το εγγύς μέλλον είναι να φτάσω στο σημείο «αιχμής», στο οποίο, οι τσάντες μου θα πωλούνται σε κάθε χώρα, σε συνεργασία με τα καταστήματα λιανικής μας σε όλο το κόσμο, αντιπροσωπεύοντας την Ελλάδα. Παράλληλα, σε μία δεκαετία από σήμερα, θα ήθελα πολύ να έχω ανοίξει το δικό μου flagship store. Επίσης μέχρι να μου δοθεί αυτή η ευκαιρία, θα ήθελα να έχω διευρύνει το εύρος των προϊόντων μας, σχεδιάζοντας κι άλλα αξεσουάρ, όπως πορτοφόλια, μπρελόκ, makeup και accessories cases. Γι’αυτό και είμαι πολύ ενθουσιασμένη που μοιράζομαι μαζί σας την καινούργια σειρά custom νεσεσέρ καλλυντικών, και δερμάτινων cardholders, ακολουθώντας φυσικά τα ίδια standards ύψιστης ποιότητας με τις όλες μας τις τσάντες, τα οποία, θα είναι διαθέσιμα την επόμενη άνοιξη.  Κι επειδή οι συνεργασίες μου δίνουν ιδιαίτερη χαρά, ευελπιστώ σε 10 χρόνια να έχω την τύχη να συνεργαστώ με πολλούς διαφορετικούς ανθρώπους, που δεν περιορίζονται απαραίτητα στον κόσμο της μόδας.

Διαβάστε επίσης

Τι σχέση μπορεί να έχει ο Κριστιάν Λουμπουτέν, ο σταρ της κόκκινης σόλας με την κ. Τεπενδρή;

H Κιάρα Φεράνι δεν αφήνει τίποτα στην τύχη – Το μυστικό πίσω από την επικοινωνιακή καμπάνια της Tod’s



ΣΧΟΛΙΑ