• LIFE&STYLE

    Γνωρίζοντας την Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη μέσα από το Instagram

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Γνωρίζοντας την Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη μέσα από το Instagram


    Αν παρατηρήσει κανείς το Instagram της, θα μπορέσει να την γνωρίσει καλύτερα. Πίσω από τις εικόνες, τις λέξεις, τις αναρτήσεις, τα likes, τα σχόλια. Γιατί μπορεί η Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη να συστήνεται ως «μητέρα 3 παιδιών, απόφοιτος του Χάρβαρντ, (Harvard Business School Class 96), ιδρύτρια της Endeavor Greece και συνιδρύτρια του Zeus + Dione», όμως τελικά είναι η γυναίκα πρωταγωνίστρια στην πολιτική, τη μόδα, την τέχνη, την κοινωνία, την επιχειρηματικότητα, την Ελλάδα του σήμερα.

    Τι μπορούμε να μάθουμε αποκωδικοποιώντας φωτογραφίες, χαμόγελα και συναισθήματα, εμφανίσεις, οικογενειακές στιγμές, το «φωτογραφικό άλμπουμ» μίας ζωής μπροστά στα φώτα; Λουσμένης στο ελληνικό φως; Μια γυναίκα που έχει επιλέξει να μην δίνει συχνά συνεντεύξεις, να μην προκαλεί, να κάνει ένα βήμα πίσω όταν το απαιτεί η περίσταση, να αποχωρεί από τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες και να μπορεί να σταθεί παντού: Σε Συνόδους Κορυφής, θεατρικές παραστάσεις, φιλανθρωπικές εκδηλώσεις, χωρίς να αλλάζει ρόλο, ύφος, βλέμμα.

    Πρώτη Κυρία, επιχειρηματίας, σύζυγος, μητέρα – όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά. Έχει ένστικτο. Όταν ξεκίνησε με τη Δήμητρα Κολοτούρα το brand Zeus + Dione γνώριζε καλά ποια κομμάτια της Ελλάδας μπορούν να βγουν έξω, χωρίς να θεωρηθούν φολκλόρ, και κάπως έτσι ζωντάνεψαν το Σουφλί, το μετάξι, οι αρχαιοελληνικές αναφορές με ένα twist, η ελληνική παράδοση με αναμνήσεις και συναίσθημα, από τη φόδρα, όχι απευθείας στη βιτρίνα, με εύκολους συνειρμούς για το άλλοθι της εξωστρέφειας.

    Στο προφίλ της στο Instagram, ακολουθεί μόλις 33 λογαριασμούς (για αποφυγή παρεξηγήσεων και ισορροπιών). Την ακολουθούν «63Κ», κάτι που μεταφράζεται σε 63.000 ακόλουθους. Στη φωτογραφία προφίλ φοράει μαύρο ζιβάγκο και τζιν, όλα τα posts που ανεβάζει είναι στα ελληνικά και στα αγγλικά, όπως οφείλει να κάνει μία σύγχρονη γυναίκα πολιτικού.


    Αν παρατηρήσουμε τι φοράει, το ανδρόγυνο στιλ της, θα δούμε πόση σημασία έχει η μόδα και στην πολιτική. Την είδαμε πρόσφατα μαυροντυμένη στο Μουσείο του Λούβρου, για την ακρίβεια, με μαύρο κοστούμι σε αυστηρή γραμμή, και όπως πάντα, καρφίτσα στο πέτο, για την ιστορική έκθεση για την Ελλάδα και τη Γαλλία για τα 200 χρόνια της ελληνικής επανάστασης. Για να μιλήσει για «ένα ταξίδι στο χρόνο που συγκινεί, εμπνέει και δυναμώνει την αξία της ελευθερίας.»

    Σε άλλες στιγμές (και εμφανίσεις) μπορεί να είναι πιο… τολμηρή. Όταν δεν πρόκειται για μια πολιτική συνάντηση, αλλά για μια εκδήλωση πολιτισμού. Από τις πιο ιδιαίτερες, εκείνη με το ασύμμετρο ρούχο που επέλεγε για το ρεσιτάλ του Γιόνας Κάουφμαν και της Ορχήστρας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Ηρώδειο.

    Όταν συνάντησε τη Βασίλισσα Σοφία της Ισπανίας προτίμησε τα λευκά… Και πιο σπορ ντύσιμο, «hoodie για καλό σκοπό», για να προωθήσει δράσεις όπως το @_thepowerofaflower σαν ένα «δυνατό μήνυμα για περισσότερη δικαιοσύνη, σεβασμό και αγάπη.» Κουκούλα και ευαισθησία, αθλητικό ντύσιμο, για καλοκαιρινά posts στην Τήνο, δίπλα στους παραγωγούς που «προσφέρουν αγνά ελληνικά προϊόντα με ένα ζεστό χαμόγελο» και την παρότρυνση να υποστηρίζουμε την ελληνική αγορά.

    Μιλάει με κάθε ευκαιρία με αγάπη για την Τήνο, «το όμορφο νησί μας», και την Κρήτη. Την Ελλάδα που κουβαλάει παντού. Ξέρει να στήνεται στον φακό. Να ποζάρει. Να μοιράζεται και να μοιράζει αγάπη. Να ακροβατεί ανάμεσα στην τέχνη, τη μόδα, την παράδοση, να φωτίζει προσωπικές στιγμές, να μοιράζεται το οικογενειακό άλμπουμ σε συνέχειες.

    Πριν από έναν χρόνο ακριβώς είχε μιλήσει στους Financial Times για θέματα προσωπικής αισθητικής. Είχε φωτογραφηθεί κιόλας στη στήλη «The Aesthete», ως σύζυγος του πρωθυπουργού και συνιδρύτρια του brand, Zeus+Dione. Την είδαμε να ποζάρει στον φακό με χακί, στρατιωτικό παντελόνι, λευκό ανδρικό πουκάμισο και μπλέιζερ με καρφίτσα-κόσμημα. Φωτογραφήθηκε στο σπίτι τους. Στη βιβλιοθήκη. Με denim, φλατ σανδάλια και αρχαιοελληνική πουκαμίσα. Σήμα κατατεθέν στο ντύσιμο της είναι η συλλογή της με καρφίτσες. Είναι συναισθηματική και δεν το κρύβει. Αγαπημένο κι ένα τάβλι από τη δεκαετία του 20, το οποίο, αγόρασε από ένα κατάστημα, όπως λέει, με αντίκες στην Αθήνα για να παίζει με τη Δάφνη, τη μικρότερη τους κόρη. Ξεχωρίζει και μια χακί ολόσωμη φόρμα με ζώνη από το γαλλικό brand ba&sh, μία vintage καρέκλα κι ένα γαλλικό έπιπλο με λευκώματα έργα τέχνης.

    Αγαπημένα αντικείμενα και συνήθειες της συζύγου του πρωθυπουργού. Τι βλέπουμε στις φωτογραφίες των προσωπικών της στιγμών; Kεραμικά δοχεία, ένα καπέλο baseball από το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins στη Βαλτιμόρη, το οποίο, της χάρισε η μεγάλη της κόρη όταν αποφοίτησε, την αγαπημένη της μαύρη σοκολάτα υγείας, λεπτομέρεια από το σπίτι τους, με τον Βούδα, ένα κόκκινο γλυπτό του Γιώργου Λάππα κι ένα ελληνικό κοστούμι, ένα κόσμημα με φυλαχτά και γούρια που δεν αποχωρίζεται ποτέ και θέα στην Ακρόπολη από την ταράτσα του σπιτιού τους.

    Η Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη ξεκίνησε τη συλλογή με καρφίτσες με εκείνες που της χάρισε η μητέρα της, η οποία, τις «κληρονόμησε» από τη γιαγιά και την προγιαγιά της, ανάμεσα τους, και ορισμένα σχέδια, Cartier και Van Cleef & Arpels. Συνήθως φοράει δύο μαζί. Μπορεί και με ένα vintage ρολόι, τα οποία, επίσης συλλέγει. Για να προσθέσει συνδυαστικά τις καρφίτσες στο σακάκι της, πάνω από λευκό πουκάμισα, τζιν, στρατιωτικό παντελόνι ή φόρεμα.

    Θα μιλήσει όμως με αγάπη και για την Κρήτη. Την ανακάλυψη ενός καφέ, στην παλιά πόλη στα Χανιά, γιατί το έχουν άνθρωποι που αγαπούν τον καφέ, ένα μικροσκοπικό μέρος που δεν θυμίζει τυπικό καφενείο αλλά καφέ στη Δανία. Θα μιλήσει με ενθουσιασμό και για το βιβλίο «Who Owns History?» του Geoffrey Robertson ως ένα ηθικό και νομικά τεκμηριωμένο κείμενο που υποστηρίζει ότι τα μάρμαρα του Παρθενώνα ανήκουν στην Ελλάδα και πρέπει να επιστρέψουν για πάντα εκεί όπου ανήκουν, στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης.

    Αν μπορούσε να συλλέξει τα έργα ενός καλλιτέχνη, αυτός θα ήταν ο Mark Rothko. Ανέκαθεν την γοήτευε, όπως λέει, η αντίθεση ανάμεσα στη φωτεινότητα της ζωγραφικής του και του προσωπικού του αγώνα με την κατάθλιψη.

    Η ίδια μοιάζει να αποφεύγει τα έντονα χρώματα στην καθημερινότητα της, και να προτιμάει τις γήινες αποχρώσεις. Φοράει συχνά ολόσωμες φόρμες γιατί την βολεύουν στην καθημερινότητα της. Θέλει να είναι πρέσβειρα της χώρας της στο εξωτερικό, θα ξεχωρίσει το Ζαγόρι στην περιοχή της Ηπείρου, ως «ένα από τα καλύτερα κρυμμένα μυστικά» της Ελλάδας. Και καλύτερο σουβενίρ; Mια αναγεννησιακή γκραβούρα του Albrecht Dürer που ανακάλυψε στη Βοστόνη. Αναζητούσε το έργο με τίτλο Melencolia I από τότε που σπούδαζε στο Πανεπιστήμιο. Πέρασε όπως λέει μια μελαγχολική φάση στα 20 της και ταυτίστηκε με αυτήν την εικόνα. Αλλά βρίσκεις σπάνια ανατυπώσεις του έργου. Φαίνεται μια όμορφη γυναίκα που κρατάει το πρόσωπο στα χέρια της, και τον ήλιο να λάμπει στο φόντο. Το αυθεντικό έργο χρονολογείται τον 16ο αιώνα και βρίσκεται στο Met.

    Η περιποίηση ομορφιάς που εμπιστεύεται περισσότερο; Tο AquaGold Gold Fusion Facial που εισήγαγε ο Κώστας Παπαγεωργίου στην κλινική ευεξίας στο Harrods στο Λονδίνο. Χρησιμοποιεί ένα σύστημα microneedling για την παροχή ενός μίγματος από αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και αμινοξέα στο δέρμα της. «Είναι η σωτηρία μου για λάμψη στη στιγμή», θα πει.

    Ποιες γυναίκες θεωρεί διαχρονικά πρότυπα στιλ; Από την Jane Birkin και την Lauren Hutton μέχρι τη σχεδιάστρια μόδας Phoebe Philo και την Iris Apfel, όλες γυναίκες με προσωπικότητα. Οι πρώτες τρεις ξεχωρίζουν όπως λέει για το ανδρόγυνο στιλ τους. Λατρεύει ό,τι έχει σχεδιάσει μέχρι σήμερα η Phoebe Philo. Γιατί τα ρούχα της έχουν στιλ χωρίς να το φωνάζουν. Και μετά η Iris Apfel γιατί δείχνει υπέροχη στην ηλικία της. Κι ας είναι 100 χρονών. Για τους συνδυασμούς των χρωμάτων και τον τρόπο που φοράει κοσμήματα. Ένα στιλ που δείχνει ότι δεν την φοβίζει απολύτως τίποτα…

    Δηλώνει συλλέκτης βιβλίων και έργων τέχνης, αλλά και φαρμακευτικών memorabilia. Κληρονόμησε το πάθος της για να συλλέγει αντικείμενα από τον πατέρα της και τον παππού της, που ήταν γνωστός συλλέκτης και φαρμακοποιός, γι’αυτό και έχει συλλεκτικά αντικείμενα που συνδέονται με φαρμακεία της εποχής από το 1710 μέχρι τις αρχές του 1900.

    Αγαπημένο της σημείο του σπιτιού; H ταράτσα. Κρυμμένη σε φυτά που βρει σε παλιούς αθηναϊκούς κήπους. Λεμονιές, ελιές και αρωματικά φυτά για τον καύσωνα και την ξηρασία. Είναι ένα τοπίο αισθήσεων, το οποίο, ξυπνά παιδικές μνήμες. Φροντίζει το σώμα της, κάνει μαθήματα πιλάτες στο κέντρο της Αθήνας, εδώ και 20 χρόνια, «για θεραπεία στην ψυχή», βάφει τα μαλλιά της στην περιοχή του Ψυρρή και αν δεν ζούσε στην Αθήνα, θα ήθελε να ζει στην Τήνο. Έχει καλοκαιρινό σπίτι εκεί αλλά θα έμενε με χαρά εκεί όλη την χρονιά. Κυρίως για την ενέργεια. Το φως. Τη μυσταγωγία. Και το φαγητό…

    Θα ήθελε να παίζει τσέλο. Θαυμάζει τον Yo-Yo Ma, της αρέσει να παρατηρεί την κίνηση των χεριών. Νεότερη ήθελε να γίνει αρχιτέκτονας, αλλά δεν ζωγράφιζε και τόσο σπουδαία, οπότε τα παράτησε. Ονειρευόταν να γίνει και ντετέκτιβ. Χρειάζεται, όπως λέει, πολλές ζωές για να κάνει όλα όσα επιθυμεί. Να περιμένουμε να εμπλουτιστεί το «μητέρα 3 παιδιών, απόφοιτος του Χάρβαρντ, ιδρύτρια και συνιδρύτρια;» Δεν είπαμε ότι μόδα και πολιτική πάνε μαζί;

     



    ΣΧΟΛΙΑ