• LIFE&STYLE

    Οι μικροκαμωμένες, ψηλές και καμπυλωτές Barbies δεν θα κάνουν τίποτα για να τονώσουν την αυτοπεποίθηση των κοριτσιών μας


    Μπορούμε να σταματήσουμε να μιλάμε για το σώμα μου;» ρωτάει μια κούκλα Barbie στο εξώφυλλο του περιοδικού «Time». Το μεγαλύτερο μέρος του σώματός της, είναι σε πλήρη σκίαση, κάνοντας την να μοιάζει με ένα περίγραμμα. Δεν είναι αυτό που ξέρουμε εδώ και δεκαετίες, αλλά ένα πιο ρεαλιστικό σώμα αν παραβλέψουμε τα μεταξένια ξανθά μαλλιά, τα τεράστια μάτια και την αόρατη μύτη, τα μακριά δάχτυλα και τα τέλεια διαμορφωμένα χείλη.

    Η Barbie στο εξώφυλλο είναι με καμπύλες – η μέση της δεν είναι απίστευτα λεπτή, το στήθος της είναι μικρότερο από τους γοφούς της. Ο Personal Trainer της Barbie πρέπει να είναι πολύ απογοητευμένος από αυτήν.

    Είναι αλήθεια. Η Barbie πήρε βάρος και έχει κάποια νέα για σας – μάλλον η “Mattel” έχει: Οι Μικρόσωμες Barbie, οι ψηλές Barbie, οι Barbie με καμπύλες έφτασαν, πωλούνται μαζί με τις αυθεντικές Barbie, στην ίδια τιμή. Αυτές είναι οι «Fashionista Barbies»!

    Επιτέλους!

    untitled1

    Αντί να μεγαλώνουμε κορίτσια που πιστεύουν ότι πρέπει να γίνουν μια φανταστική, μη ρεαλιστική φιγούρα, μπορούμε τώρα να τα μεγαλώσουμε, και να τα ενημερώσουμε από πολύ νεαρή ηλικία, ότι έχουν ένα συγκεκριμένο σωματότυπο, ο οποίος είναι κωδικοποιημένος από τα πρότυπα της μόδας.

    Ενώ ο κόσμος επικροτεί αυτήν την κίνηση μάρκετινγκ, σαν να ήταν η απόλυτη ένδειξη του φεμινισμού, στην πραγματικότητα είναι απόδειξη ότι είμαστε ακόμα σε στασιμότητα. Διότι, στην πραγματικότητα, δεν μπορούμε να σταματήσουμε να μιλάμε για το σώμα σου, Barbie. Μιλάμε μόνο για το σώμα σου. Το δικό σου, και το δικό μου, και το σώμα κάθε γυναίκας.

    Το ημερολόγιο της Pirelli έχει γίνει μια πηγή έμπνευσης του φεμινισμού, γιατί τόλμησε να απεικονίσει γυναίκες που δεν είναι μοντέλα. Οι διαφημίσεις της Dove προώθησαν το μήνυμα ότι όλες οι γυναίκες γεννιούνται όμορφες με διαφορετικό τρόπο. Το κοινό υποδέχθηκε με ενθουσιασμό την Adele επειδή τόλμησε να δείξει το πανέμορφο πρόσωπό της χωρίς μακιγιάζ στο εξώφυλλο των Rolling Stones.

    Αυτό δεν είναι πρόοδος, δεν είναι αλλαγή: είναι η ίδια παλιά εμμονή με τη γυναικεία εμφάνιση, αλλά συγκαλυμμένη.

    Και μαντέψτε κάτι – δεν είναι όλες οι γυναίκες με τον ίδιο τρόπο όμορφες. Η ομορφιά είναι μια ένδειξη της φύσης στην ίδια της την ουσία: σκληρή, άδικη και ανελέητη.

    Οι γυναίκες δεν είναι εξίσου όμορφες, όπως δεν είναι εξίσου έξυπνες, αστείες, δυνατές και ευαίσθητες. Και ενώ εμείς δεν μπορούμε να εκπαιδεύσουμε τον εαυτό μας να μην παρατηρεί την γυναικεία ομορφιά, μπορούμε όντως να εστιάσουμε την προσοχή μας εξ ολοκλήρου αλλού, μακριά από τις διαστάσεις και τις σιλουέτες και την αντίληψη ότι οι γυναίκες είναι μια συλλογή από μέρη του σώματος.

    Η Mattel έδωσε κρυφά το παρατσούκλι «Σχέδιο Αυγή» σ’ αυτές τις νέες κούκλες Barbie, ίσως γιατί πιστεύει ότι είναι η αυγή μιας νέας ημέρας. Θα μπορούσε να είναι μια καλή κίνηση για την εταιρεία, η οποία είχε πληγεί από τις μη ρεαλιστικές αναλογίες των προϊόντων της. Για τα μικρά κορίτσια και τις γυναίκες, αυτή δεν είναι μια αυγή, είναι απλώς μια άλλη μέρα που συνειδητοποιούν ότι αυτό που είναι, ή αυτό που κάνουν, δεν μετράει τόσο πολύ, όσο ο τρόπος που φαίνονται.

     



    ΣΧΟΛΙΑ