• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Πώς η Alfa Romeo κερδίζει το στοίχημα στις ΗΠΑ

    • Bloomberg
    Alfa Romeo


    Η Alfa Romeo, η αυτοκινητοβιομηχανία που έχει ταυτιστεί με το ιταλικό στιλ και τη ρομαντική εποχή της δεκαετίας του 1960, σημείωσε θεαματική αύξηση των πωλήσεων της στις ΗΠΑ το 2017, εξέλιξη που εξέπληξε δεδομένης τις στροφής των καταναλωτών στις νέες τεχνολογίες και τα νέα υπερσύγχρονα οχήματα.

    Το ιταλικό brand κέρδισε τις προτιμήσεις με πιο “παλαιομοδίτικα” κριτήρια: τους ισχυρούς κινητήρες, τη σταθερή μηχανική και την εντυπωσιακή εμφάνιση.

    Η αλήθεια είναι ότι τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας παρακολουθούν στενά το “φαινόμενο” της Alfa Romeo, δεδομένου ότι δεν είναι κάτι που βλέπει κανείς συχνά στον κλάδο των αυτοκινήτων στην εποχή που διανύουμε. Η Fiat Chrysler έχει συγκεντρώσει τους κορυφαίους του μάρκετινγκ και τους μηχανικούς της Ferrari προκειμένου να αναβαθμίσει το brand.

    Η μάρκα της Alfa Romeo, που ανήκει στη Fiat Chrysler, ήταν σε μεγάλο βαθμό αδρανής στις ΗΠΑ για σχεδόν 25 χρόνια. Το 2016 η εταιρία πούλησε μόλις 528 μηχανές στις ΗΠΑ. Ωστόσο, κατά τους τελευταίους μήνες η Alfa Romeo παρουσίασε τα μοντέλα sedan και SUV. Και τα δύο κατασκευάζονται στην Ιταλία, διαθέτουν κινητήριους άξονες από ανθρακονήματα, ενώ έχουν καλές μετρήσεις ιπποδύναμης. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα κατάφεραν να κερδίσουν μερίδιο αγοράς από τη Giulia και τα υπόλοιπα πολυτελή αυτοκίνητα.

    Όταν η Fiat Chrysler αποφάσισε να επαναλανσάρει την Alfa στην Αμερική, υποσχέθηκε οχήματα με μεγάλη κατανομή βάρους, ισχυρή ιπποδύναμη ανά λίβρα και εντυπωσιακό σχεδιασμό. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αυτό είναι το εμπορικό σήμα που λάνσαρε το πιο “σέξι” αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε ποτέ. Σύμφωνα με τους λάτρεις των αυτοκινήτων, η Fiat Chrysler τα κατάφερε. Το περιοδικό Motor Trend ανακήρυξε  το Giulia “αυτοκίνητο της χρονιάς”.

    Στο μεταξύ, η εταιρία Carlock Motor Cars στο Νάσβιλ επισήμανε ότι είχε πρόβλημα να διατηρήσει αποθέματα για το μοντέλο Giulia, επειδή θεωρείται μία τολμηρή επιλογή. Οι αγοραστές ψάχνουν μια συγκεκριμένη έκδοση, το μοντέλο TI Sport και μάλιστα σε έντονο χρώμα. “Ήταν λίγο αντίθετο για μας”, δήλωσε ο διευθυντής πωλήσεων Mitchell Sherwood.

    Αν και οι πωλήσεις των αυτοκινήτων ήταν ισχυρές, οι αντίπαλοι της Fiat Chrysler από τη Στουτγάρδη δεν έχουν λόγο να φοβούνται. Η Alfa διαθέτει μόλις 177 Αμερικανούς αντιπροσώπους, περίπου τους μισούς από αυτούς της BMW και της Mercedes. Έτσι, απέχει ακόμη αρκετά από τους πρώτους σε πωλήσεις. Μεταξύ των πολυτελών sedans, το Giulia κατέκτησε μόλις 2% μερίδιο αγοράς το τελευταίο τρίμηνο.

    “Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι θα κερδίσουμε τη θέση μας στον συγκεκριμένο χώρο”, δήλωσε ο Pieter Hogeveen, διευθυντής της Alfa στη Βόρεια Αμερική. “Για εμάς δεν αρκεί μόνο να κυνηγάμε τα νούμερα των πωλήσεων.” Εάν η Alfa Romeo μπορεί να πείσει τους οδηγούς ότι είναι ξεχωριστή, θα έχει τη δυνατότητα τιμολόγησης σε επίπεδα τέτοια που θα ενισχύσουν τα κέρδη της.”

    Πράγματι, η αναγέννηση της Alfa Romeo στις Η.Π.Α. συνέβαλε στην ενίσχυση των κερδών της Fiat Chrysler, ακόμη και όταν οι πωλήσεις των Chrysler και Jeep διολίσθησαν. Μπορεί η Alfa να μην γίνει ποτέ αρκετά μεγάλη για να στηρίξει όλο τον όμιλο, ωστόσο, αυτό που της λείπει σε μέγεθος το έχει σε στυλ.

     



    ΣΧΟΛΙΑ