Καθώς ομάδες και οδηγοί συνεχίζουν να απολαμβάνουν το καλοκαιρινό τους διάλειμμα, παραθέτουμε μερικά ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία από τη μέχρι τώρα πορεία της σεζόν. Απομένουν ακόμη 10 αγώνες που θα κρατήσουν την αγωνία μέχρι το τέλος της χρονιάς…

— 0.010 —

1

Ξεκινάμε με τη μικρότερη διαφορά για την κατάκτηση της pole position, η οποία σημειώθηκε στο Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας. Καθώς ο Λάντο Νόρις  είχε έξοδο στο Q3, ο Μαξ Φερστάπεν  πήρε την pole για τη Red Bull, μπροστά από τον Όσκαρ Πιάστρι (Oscar Piastri) της McLaren με διαφορά μόλις 10 χιλιοστών του δευτερολέπτου.

— 0.126 —

Το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας δεν ήταν το μόνο με μικρές διαφορές αυτή τη σεζόν. Πολλά παραδείγματα στους πρώτους 14 αγώνες αναδεικνύουν πόσο μικρές είναι πλέον οι αποστάσεις μεταξύ των ομάδων. Στον τελευταίο αγώνα στην Ουγγαρία, για παράδειγμα, μόλις 0,126 sec χώριζαν τον πρώτο από τον έκτο οδηγό στη σειρά εκκίνησης.

— 0.543 —

Αυτή η περίοδος κατατακτηρίων στο Ουγγαρόρινγκ μας έδωσε επίσης την πρώτη δεκάδα με τις μικρότερες διαφορές στην 75χρονη ιστορία του αθλήματος. Λίγο περισσότερο από μισό δευτερόλεπτο χώριζε το Σαρλ Λεκλέρ που πήρε την pole από τον Ισάκ Χατζάρ που κατετάγη 10ος.

Alexander Dunne McLaren MCL39 Mercedes
Alexander Dunne McLaren MCL39 Mercedes

— 0.698 —

Ενώ η McLaren ηγείται σταθερά το 2025, ο Νόρις και ο Πιάστρι προσφέρουν άφθονο θέαμα. Την ημέρα του αγώνα στην Ουγγαρία, ο Βρετανός που έκανε μία στάση στα πιτ πέρασε τη γραμμή του τερματισμού λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο (0.698 sec) μπροστά από τον έτερο οδηγό της McLaren ο οποίος είχε κάνει δύο στάσεις και έκανε μια δυναμική αντεπίθεση στο τέλος. Αυτό καταγράφεται ως η μικρότερη διαφορά τερματισμού σε αγώνα αυτή τη σεζόν. Εξαίρεση ο τερματισμός πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας στον Καναδά εκεί ο Ράσελ, πέρασε τη γραμμή του τερματισμού 0,228 sec μπροστά από τον Φερστάπεν.

— 5 —

Ο Πιάστρι, ο Νόρις και ο Φερστάπεν έχουν από τέσσερις pole position ο καθένας φέτος, ενώ οι Ράσελ και Λεκλέρ έχουν από μία. Αυτό σημαίνει ότι πέντε οδηγοί από τέσσερις διαφορετικές ομάδες έχουν ξεκινήσει έναν αγώνα από την πρώτη θέση.

Αν συμπεριλάβουμε τους αγώνες Sprint, ο αριθμός των οδηγών αυξάνεται σε επτά: ο Λιούις Χάμιλτον κατέκτησε την πρώτη του pole με τη Ferrari κατά τη διάρκεια των κατατακτηρίων του Sprint στη Κίνα και ο πρωτάρης Κίμι Αντονέλι  εξέπληξε τους πάντες στο Sprint του Grand Prix στο Μαϊάμι.

— 7 —

Όσον αφορά τους τερματισμούς στο βάθρο, επτά οδηγοί από πέντε διαφορετικές ομάδες έχουν ανέβει στο βάθρο μέχρι στιγμής, συμπεριλαμβανομένων δυο πρώτων εμφανίσεων για τον Αντονέλι στον Καναδά και τον Νίκο Χούλκενμπεργκ στο Grand Prix της Βρετανίας.

— 8 —

Ακόμη περισσότεροι οδηγοί έχουν βρεθεί στην πρώτη θέση ενός αγώνα σε κάποιο σημείο. Ο Πιάστρι βρίσκεται άνετα στην κορυφή της λίστας, ακολουθούμενος από το Νόρις, και στη συνέχεια τους Φερστάπεν, Λεκλέρ, Ράσελ, Αντονέλι και Χάμιλτον, ενώ ο Άλεξ Άλμπον της Williams έκανε επίσης έναν γύρο στην πρώτη θέση κατά τη διάρκεια του Grand Prix της Κίνας.

— 9 —

Μετά από 14 αγώνες, η διαφορά μεταξύ του Πιάστρι και του Νόρις στο Πρωτάθλημα Οδηγών είναι μόλις εννέα βαθμοί, με 10 Grand Prix (συμπεριλαμβανομένων τριών Σαββατοκύριακων με Sprint) να απομένουν.

Lewis Hamilton, Scuderia Ferrari SF-25
Lewis Hamilton, Scuderia Ferrari SF-25

— 10 —

Υπογραμμίζοντας πόσο ανταγωνιστικό έχει γίνει το άθλημα, και οι 10 ομάδες κατάφεραν να πάρουν βαθμούς μεταξύ της Αυστραλίας και της Ουγγαρίας – κάθε ομάδα σκοράροντας σε τουλάχιστον πέντε διαφορετικά Σαββατοκύριακα και καταγράφοντας τουλάχιστον μια έκτη θέση.

— 19 —

Συνεχίζοντας σε αυτό το πνεύμα, από τους 21 οδηγούς που έχουν ξεκινήσει ένα Grand Prix αυτή τη σεζόν, οι 19 έχουν πάρει βαθμούς. Μόνο ο Τζακ Ντούχαν  ο οποίος συμμετείχε στους πρώτους έξι αγώνες με την Alpine και ο Φράνκο Κολαπίντο  ο οποίος πήρε τη θέση του Αυστραλού από το Grand Prix της Εμίλια-Ρομάνα είναι στους μηδέν βαθμούς.

— 23 —

Σε μια μάχη για το πρωτάθλημα με συνεχείς ανατροπές, η διαφορά μεταξύ των οδηγών της McLaren δεν ήταν ποτέ μεγαλύτερη από 23 βαθμούς, όταν ο Νόρις πήρε ένα πρώιμο προβάδισμα με τη νίκη του και την δραματική έξοδο του Πιάστρι από τη δεύτερη θέση στον αγώνα της Αυστραλίας που επλήγη από βροχή. Ο Πιάστρι αντέστρεψε την κατάσταση στους επόμενους αγώνες, φτάνοντας 22 βαθμούς μπροστά φεύγοντας από τον Καναδά, όπου οι McLaren συγκρούστηκαν και ο Νόρις εγκατέλειψε. Το προβάδισμα που έχει ο Αυστραλός είναι και πάλι μονοψήφιο χάρη στις τρεις νίκες του Νόρις στους τελευταίους τέσσερις αγώνες.

— 35 —

Πέρα από τη μάχη στην κορυφή του πρωταθλήματος Οδηγών, έχουμε και μάχη για την πέμπτη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Αυτή τη στιγμή, 35 βαθμοί χωρίζουν τις ομάδες Williams, Aston Martin, Kick Sauber, Racing Bulls και Haas.

Gabriel Bortoleto, Kick Sauber C45 Ferra
Gabriel Bortoleto, Kick Sauber C45 Ferrari

Διαβάστε επίσης

F1: Κερδισμένοι και χαμένοι ως τώρα

911 στροφές