• Οικονομία & Επιχειρήσεις

    Πήτερ Γεωργιόπουλος: Το αίνιγμα της Gener8. Tα κέρδη αυξάνονται και ταυτόχρονα η μετοχή της ολισθαίνει

    Πήτερ Γεωργιόπουλος Gener8

    Πήτερ Γεωργιόπουλος, διευθύνων σύμβουλος Gener8 Maritime


    Η ναυτιλιακή Gener8 Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή κ. Πήτερ Γεωργιόπουλου, κατάφερε να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των αναλυτών της Wall Street, καθώς στα αποτελέσματα του δευτέρου τριμήνου του 2016, ανακοίνωσε ότι τα καθαρά της έσοδα αυξήθηκαν – τα οποία διαμορφώθηκαν στα 38 εκ. δολάρια, σε σύγκριση με τα 19,9 εκ. δολάρια της αντίστοιχης περιόδου του 2015 – και επιβεβαίωσε ότι διαθέτει επαρκή ρευστότητα για να χρηματοδοτήσει το πρόγραμμα κατασκευής νεότευκτων μέχρι το τέλος του.

    Παρόλα αυτά, η μετοχή της Gener8 έκανε μια στροφή προς τα κάτω, καθώς έχασε αρκετό έδαφος στη διαπραγμάτευσή της, παρά την ανακοίνωση της εταιρείας για αυξημένα κέρδη. Γεγονός είναι πως η μετοχή της εταιρείας έχει την τάση να χάνει αξία μιας και ολισθαίνει σταδιακά από την IPO του Ιουνίου του 2015 στη Νέα Υόρκη, ύψους 14 δολαρίων/μετοχή. Την περασμένη εβδομάδα μόλις μετά βίας κρατήθηκε πάνω από τα 5 δολάρια.

    Για την ακρίβεια η Gener8 διαπραγματεύεται με μεγαλύτερη έκπτωση στην καθαρή αξία του ενεργητικού της (net asset value-NAV) από κάθε άλλη εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, όπως σημειώνουν και οι αναλυτές στην πλειοψηφία τους.

    Τον περισσότερο καιρό που διαπραγματεύεται η εταιρεία στο Χρηματιστήριο, οι επενδυτές είχαν πάντα αμφιβολίες για το αν θα καταφέρει η Gener8 να χρηματοδοτήσει επαρκώς το φιλόδοξο πρόγραμμα κατασκευής 21 νεότευκτων πλοίων. Με αυτό το πρόγραμμα, η εταιρεία στοχεύει να εδραιωθεί ως η μεγαλύτερη πλοιοκτήτρια δεξαμενόπλοιων VLCC στον κόσμο, όταν παραδοθεί και το τελευταίο από αυτά μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2017.

    gener8
    Το VLCC “Gener8 Nautilus” της Gener8 Maritime

    Όμως οι επενδυτές εξακολουθούν να αναρωτιούνται για το τι ακριβώς συμβαίνει, από τη στιγμή που έχουν παραδοθεί τα 12 και που η υπόλοιπη χρηματοδότηση τακτοποιήθηκε. Ο αναλυτής Jonathan Chappell της Evercore δηλώνει στο TradeWinds ότι “Αυτό είναι μια πολύ καλή ερώτηση, η οποία γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο να απαντηθεί. Από τη στιγμή που οι οικονομικές εκκρεμότητες έχουν τακτοποιηθεί, το ότι δεν υπάρχουν μερίσματα, μπορεί να θεωρηθεί σαν μια αχτίδα φωτός στην άκρη του τούνελ, μιας και το διαθέσιμο ρευστό πηγαίνει τώρα για τη ρύθμιση του ισολογισμού”.

    Αξίζει να σημειωθεί πως ακριβώς αυτή η έλλειψη μερισμάτων αποτελεί πολλές φορές το λόγο που δικαιολογεί την πορεία της μετοχής της εταιρείας. Όμως, τραπεζίτες όπως ο Mark Friedman της Evercore, υποστηρίζουν ότι οι επενδυτές δεν αποδίδουν το ζήτημα των μερισμάτων εντελώς στους ιδιοκτήτες και κάποιοι από αυτούς μπορεί να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική τους εάν οι συνθήκες της αγοράς εξακολουθήσουν να είναι δυσμενείς.

    Οι έξι μεγαλύτεροι μέτοχοι στην Gener8 είναι εταιρείες που διαχειρίζονται ιδιωτικά κεφάλαια και πλανάται η φημολογία ότι ψάχνουν για την έξοδο με το που παρουσιαστεί η κατάλληλη ευκαιρία. Μια από αυτές τις εταιρείες μάλιστα, η Monarch Alternative Capital, φέρεται να έχει ήδη δώσει τα χέρια με έναν άλλο εφοπλιστή, τον Roger Schmitz, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του TradeWinds.

    Ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι μέτοχοι στην Gener8

    Από τον Απρίλιο του 2016, οι μεγαλύτεροι μέτοχοι στη ναυτιλιακή Gener8 είναι η Oaktree Capital Management, η οποία διατηρεί ποσοστό της τάξεως του 15.8%, η BlueMountain Capital με ποσοστό 9.5%, η Avenue Capital που κατέχει το 8.7%, η BlackRock Inc. που διατηρεί ποσοστό ύψους 8.2%, η Aurora Capital που διαθέτει το 7.6% και η Monarch Alternative Capital (που αναφέρθηκε και πιο πάνω) με ποσοστό της τάξεως του 6.5%.

    Όλες οι παραπάνω εταιρείες συνολικά ελέγχουν παραπάνω από το 56% της Gener8 Maritime. Όμως, όπως σημειώνει ο Chappell, αυτή η μετοχική δομή δεν είναι κάτι καινούριο. “Ούτως ή άλλως, (η εταιρεία) διαθέτει ένα σπουδαίο στόλο, μια κεφαλαιακή δομή που ξεπερνάει τις προσδοκίες και ευελιξία στη ρευστότητά της. Ακόμα και αν κάποιοι επενδυτές διατηρούν bearish στάση απέναντι στον κλάδο των τάνκερ, τα ονόματα αυτά (των εταιρειών-μετόχων) θα πρέπει να παρέχουν το αίσθημα της ασφάλειας”, δήλωσε ο Chappell.

    Ο ίδιος ο κ. Γεωργιόπουλος αλλά και ο οικονομικός διευθυντής της Gener8, κ. Leo Vrondissis, έσπευσαν να δώσουν απαντήσεις στο TradeWinds με σκοπό να λυθεί ο γρίφος.

    Για την ακρίβεια, ο κ. Γεωργιόπουλος δήλωσε σε ένα mail ότι “Αναφορικά με την πίεση που δεχόμαστε για την πορεία της τιμής της μετοχής μας, δεν είναι ένα θέμα που απασχολεί την εταιρεία. Η διαπραγμάτευση της μετοχής της Gener8 ακολουθεί ανάλογη πορεία με τις υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου των VLCC. Υπενθυμίζεται ότι διανύουμε μια περίοδο που τα ναύλα είναι χαμηλά, γεγονός τυπικό για αυτή την εποχή του χρόνου. Οι επενδυτές όμως, προσανατολίζονται στα ημερήσια ναύλα, αντί για την ίδια την αξία της εταιρείας. Αυτή αποτελεί ένα ελκυστικό entry point, από τη στιγμή που οι μετοχές έχουν την τάση να ανεβαίνουν όταν οι τιμές των ναύλων βελτιώνονται”.

    gener8
    To VLCC “Gener8 Neptune” της Gener8 Maritime

    Οι αριθμοί ενισχύουν τα λόγια του κ. Γεωργιόπουλου ως ένα σημείο, αλλά μέχρι εκεί. Η τιμή της μετοχής της Gener8 μέχρι τώρα έχει καταγράψει πτώση της τάξεως του 44% σε ετήσια βάση – πορεία όχι πολύ διαφορετική των υπόλοιπων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στα VLCCs, όπως η DHT Holdings (με πτώση 42%) και η Euronav (με πτώση 39%).

    Παρόλα αυτά, ενώ η DHT διαπραγματεύεται με περίπου το 85% του NAV της και η Euronav με σχεδόν το 80%, η Gener8 διαπραγματεύεται με μόλις το 45% – ένα ποσοστό που κάνει ουσιαστικά τη μετοχή της αδύναμη. Και ενώ ο κ. Γεωργιόπουλος (που είναι παράλληλα και διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής) δεν ασχολήθηκε με το ζήτημα του NAV της Gener8 στο mail που απέστειλε στο TradeWinds, εν τούτοις, αναγνώρισε το γεγονός ότι ένα buyback μετοχών βγάζει περισσότερο νόημα στην προκειμένη φάση από τις εξαγορές πλοίων ή την πληρωμή μερισμάτων.

    Χαρακτηριστικά δήλωσε ότι “Η μετοχή μας διαπραγματεύεται με τεράστια έκπτωση στο NAV και το ζήτημα είναι το εξής: γιατί να αγοράσεις κάτι για ένα δολάριο όταν μπορείς να το αγοράσεις με 0,5 δολάρια;”.

    Η ναυτιλιακή Gener8 είναι μια εταιρεία με έδρα τις ΗΠΑ που διαθέτει διεθνή παρουσία και δραστηριοποιείται στην αγορά μεταφοράς αργού πετρελαίου. Διαθέτει και διαχειρίζεται έναν στόλο 45 δεξαμενόπλοιων, με τα 33 από αυτά να βρίσκονται στο νερό. Συγκεκριμένα, διαθέτει 16 VLCCs, 11 πλοία τύπου suezmax, 4 aframax και 2 panamax, συνολικής χωρητικότητας περίπου 7.2 εκ.-dwt.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/exalles-trapezes-ton-simeon-palio-skliri-grammi-tis-diana-shipping-girizi-mpoumerangk/66046

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/giannis-koustas-simfonia-tin-hmm-gia-miosi-navlon-kata-20/66042



    ΣΧΟΛΙΑ