• Οικονομία & Επιχειρήσεις

    Οι Έλληνες εφοπλιστές κυρίαρχοι στις αγορές bulkers στο πρώτο εξάμηνο του 2016

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Ένα στα τρία πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (bulkers) που άλλαξαν χέρια κατά το πρώτο εξάμηνο του 2016 αγοράστηκαν από Έλληνες εφοπλιστές, όπως δείχνουν τα σχετικά στοιχεία, που είναι αποκαλυπτικά για τον ηγετικό χαρακτήρα της χώρας μας στην παγκόσμια ναυτιλία.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research, συνολικά 317 πωλήσεις bulkers κατεγράφησαν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2016, εκ των οποίων τα 105 αγοράστηκαν από Έλληνες, ενώ στο οικονομικό σκέλος των πωλήσεων αυτών, οι αγορές bulkers από Έλληνες ανήλθαν στο 1,1 δις δολάρια, από τα συνολικά 2,6 δις δολάρια που δαπανήθηκαν κατά το ίδιο χρονικό διάστημα συνολικά για αγορές bulkers.

    Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνει και ο διευθυντής του τμήματος ερευνών της Clarksons, Steve Gordon, επισημαίνοντας πως συνολικά το αγοραστικό ενδιαφέρον για μεταχειρισμένα πλοία είναι φέτος έντονο.

    Σύμφωνα με την Clarksons, πλοία συνολικής χωρητικότητας 21 εκατομμυρίων dwt άλλαξαν χέρια κατά το πρώτο εξάμηνο του 2016, αριθμός που είναι ο μεγαλύτερος από το πρώτο εξάμηνο του 2007, όταν οι τιμές βρίσκονταν ακόμα στα ύψη.

    «Γενικά υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον από παραδοσιακά ονόματα της ναυτιλίας, από αγοραστές από την Άπω Ανατολή, καθώς επίσης και από αγοραστές που έχουν επιστρέψει στην αγορά μετά από μία περίοδο αδράνειας», σημειώνει ο Gordon, επισημαίνοντας πως μολονότι οι τιμές έχουν «ξεκολλήσει» από τα ιστορικά χαμηλά του δεύτερου τριμήνου, οι τιμές των bulkers ήταν σχετικά στάσιμες συνολικά κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο δείκτης της Clarksons που καταγράφει τις τιμές των bulkers πενταετίας σημείωσε άνοδο δύο μονάδων, από τις 68 στις 70, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2016 – όμως οι 68 μονάδες ήταν το ιστορικό χαμηλό του δείκτη από το 1987, όταν το 2008, στα ιστορικά υψηλά του, είχε φτάσει και τις 448 μονάδες…

    Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το αγοραστικό ενδιαφέρον εξαπλώνεται σε διάφορους υποτομείς της αγοράς των bulkers, σε μία περίοδο όπου τα ναύλα των πλοίων ανέρχονται κατά μέσο όρο σε 5.000 δολάρια, ποσό κατά 76% χαμηλότερο από τον μέσο όρο από το 2009 και μετά.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/tsakos/61265



    ΣΧΟΛΙΑ