• First Top Stories

    Μπορεί να συνετρίβη ένα Boeing 777 της Emirates, όμως παραμένει ένα από τα ασφαλέστερα αεροσκάφη του κόσμου


    Νωρίτερα το μεσημέρι της Τετάρτης ένα Boeing 777 της Emirates προσέκρουσε στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Dubai και τυλίχτηκε στις φλόγες, αφού έστειλε σήμα κινδύνου. Ως εκ θαύματος δεν υπήρξαν θύματα στο ατύχημα, καθώς το προσωπικό του αεροδρομίου έδρασε ταχύτατα και μέσα σε μόλις 90 δευτερόλεπτα έβγαλε σώους από το φλεγόμενο αεροπλάνο και τους 300 επιβάτες, κάτι που επιβεβαίωσε και η ίδια η Emirates στον επίσημο λογαριασμό της στο Twitter.

    Όμως, παρά το γεγονός ότι αυτό το Boeing 777 είναι το πέμπτο που αποσύρεται μέσα σε πέντε χρόνια, εν τούτοις το συγκεκριμένο μοντέλο αεροσκάφους εξακολουθεί να παραμένει ένα από τα πιο ασφαλή που έχουν πετάξει ποτέ.

    Από την πρώτη μέρα που τέθηκε σε κυκλοφορία, 21 ολόκληρα χρόνια πριν, μόλις 6 Boeing 777 έχουν αποσυρθεί, για λόγους είτε πυρκαγιάς, είτε για λόγους εξαφάνισης ή συντριβής. Το έκτο μέσα σε αυτή την περίοδο των 21 χρόνων ήταν το Boeing 777 της Emirates στο αεροδρόμιο του Dubai.

    Ενδεικτικά, ένα ποσοστό της τάξεως του 0,4% από τα συνολικά 1.412 Boeing 777 που έχουν κατασκευαστεί, έχει συντριβεί ή εμπλακεί σε περιστατικά που έχουν συντελέσει στην καταστροφή του. Αυτό σε σύγκριση με το σημαντικό ποσοστό του 4% των 1.522 Boeing 747 που έχουν μπει στην κυκλοφορία και έχουν αποσυρθεί ανά τα χρόνια. Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι τα 747 δεν είναι ασφαλή και αξιόπιστα, το κάθε άλλο.

    Το πρώτο περιστατικό με αεροσκάφος Boeing 777 που καταγράφηκε, έλαβε χώρα το 2008, όταν ένα 777 της British Airways αντιμετώπισε βλάβη στον κινητήρα κατά τη διάρκεια της προσγείωσης και προσέκρουσε στο διάδρομο του αεροδρομίου Heathrow. Το αεροπλάνο – που εκτελούσε την πτήση 38 της BA – έχασε ξαφνικά την ισχύ του και τελικά η αιτία του ατυχήματος είχε να κάνει με ένα σχεδιαστικό ελάττωμα στους κινητήρες Rolls-Royce Trent του αεροπλάνου. Το ελάττωμα αυτό επέτρεπε στον πάγο να αναπτύσσεται στους αγωγούς των καυσίμων. Τελικά, σε εκείνο το ατύχημα περίπου 50 άνθρωποι είχαν τραυματιστεί, χωρίς να υπάρξουν απώλειες.

     British Airways
    Η πτήση 38 της British Airways στο διάδρομο του αεροδρομίου Heathrow

    Το δεύτερο περιστατικό που αφορούσε Boeing 777 συνέβη το 2011, όταν ένα 777 της EgyptAir έπιασε φωτιά ενώ ήταν παρκαρισμένο σε μια πύλη του αεροδρομίου του Καΐρου. Ευτυχώς, όλοι οι επιβάτες που βρίσκονταν μέσα μπορούσαν να αποβιβαστούν χωρίς πρόβλημα και μόνο λίγοι τραυματίστηκαν. Οι Αιγύπτιοι ερευνητές πιστεύουν ότι η φωτιά προήλθε από ένα βραχυκύκλωμα και ενισχύθηκε από την φιάλη οξυγόνου που βρισκόταν τοποθετημένη στο δεξί μέρος του cockpit.

    Το πρώτο, όμως, περιστατικό με Boeing 777 που κόστισε σε ανθρώπινες ζωές έλαβε χώρα το 2013, όταν η πτήση 214 της Asiana συνετρίβη κατά την προσγείωση στο Διεθνές Αεροδρόμιο του San Fransisco. Τρεις από τους 291 επιβάτες της πτήσης έχασαν τη ζωή τους, ενώ και τα 16 μέλη του πληρώματος επέζησαν. Οι ερευνητές είχαν αποδώσει τα αίτια της συντριβής σε λάθος του πιλότου.

    Το τέταρτο συμβάν με ένα 777-200ER έγινε στις 8 Μαρτίου του 2014 όταν η πτήση MH370 της Malaysia Airlines, εξαφανίστηκε από τα ραντάρ κατά τη διάρκεια της πτήσης από την Kuala Lumpur, την πρωτεύουσα της Μαλαισίας, με προορισμό το Πεκίνο της Κίνας. Το 272.155 κιλών αεροσκάφος 777-200ER χάθηκε παίρνοντας μαζί του 239 επιβάτες και το πλήρωμα. Μέχρι και σήμερα, μόνο κομμάτια του αεροπλάνου έχουν εντοπιστεί.

    Το πέμπτο Boeing 777 που χάθηκε ήταν το MH17 της Malaysia Airlines, το οποίο καταρρίφθηκε πάνω από την Ουκρανία, τον Ιούλιο του 2014. Και οι 298 επιβάτες και πλήρωμα έχασαν τη ζωή τους όταν ένα ρωσικό μαχητικό BUK το χτύπησε με πύραυλο.

    asiana
    Η πτήση 214 της Asiana μετά τη συντριβή της στο Διεθνές Αεροδρόμιο του San Fransisco τον Ιούλιο του 2013

    Από όλα τα παραπάνω περιστατικά, μόνο εκείνο της EgyptAir οφείλονταν σε βλάβη του αεροσκάφους. Αυτό φυσικά μπορεί να αλλάξει αν οι ερευνητές καταφέρουν να εντοπίσουν την μοιραία πτήση MH370 και αν μετά από εξονυχιστικές έρευνες στο περιστατικό της Emirates εντοπίσουν κάποιο ελάττωμα στο αεροπλάνο.

    Από τότε που τέθηκε σε κυκλοφορία το 1995, το 777 έχει μετατραπεί σε άλογο κούρσας για τις διεθνείς αεροπορικές μεγάλων αποστάσεων. Μαζί με το Airbus A330, το 777 έχει φέρει την επανάσταση στη σύγχρονη αεροπλοΐα, τόσο που έχει κάνει το Jumbo να ξεχαστεί.

    Η Boeing δημιούργησε το 777 από το μηδέν στις αρχές της δεκαετίας του ’90 με μια ομάδα 10.000 ανθρώπων. Ήταν ένα project που στοίχισε το αστρονομικό ποσό των 5 δισ. δολαρίων και ήταν το πέμπτο ολοκαίνουριο σχέδιο αεροσκάφους που κατασκεύασε η εταιρεία. Το 777 σχεδιάστηκε για να καλύψει ένα κενό στην αγορά την εποχή που ήταν απαραίτητη η εισαγωγή ενός μεγάλου αεροσκάφους ικανό να ταξιδεύει μακρινές αποστάσεις, αλλά ταυτόχρονα και μικρότερο από το θρυλικό Jumbo 747 και μεγαλύτερο από το αποκαλούμενο “mini-Jumbo” 767.

    Το αεροσκάφος 777-200 της Boeing στο παγκόσμιο ντεμπούτο του το 1994
    Το αεροσκάφος 777-200 της Boeing στο παγκόσμιο ντεμπούτο του το 1994

    Τη δεκαετία του 2000 η δημοτικότητα του αεροσκάφους εκτοξεύθηκε στα ύψη. Αυτό μπορεί να αποδοθεί σε μια μεγάλη αύξηση του κόστους των καυσίμων και στην κατάργηση των κανονισμών που απαγόρευαν στα αεροσκάφη με διπλό κινητήρα να εκτελούν συγκεκριμένα μακρινά δρομολόγια.

    Με το πέρας του χρόνου, το 777 και τα αντίστοιχα της Airbus έγιναν τα αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων με την καλύτερη απόδοση στην κατανάλωση καυσίμων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα αεροσκάφη όπως τα Boeing 747 Jumbo και Airbus A340, να αποτελούν σχεδόν ανάμνηση.

    Αυτή τη στιγμή η Emirates, ο επίσημος αερομεταφορέας του Εμιράτου του Dubai, είναι η αεροπορική εταιρεία που διαθέτει το μεγαλύτερο στόλο από 777, για την ακρίβεια διαθέτει 156 Boeing 777 αεροπλάνα. Συνολικά, η εταιρεία λειτουργεί το 11% όλων των 777 που έχουν κατασκευαστεί. Το συγκεκριμένο 777 που ενεπλάκη στο ατύχημα της Τετάρτης 3 Αυγούστου, παραδόθηκε στην Emirates στις 28 Μαρτίου του 2003 και αποτελούσε το 434ο 777 που κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο Everett της Boeing που βρίσκεται στην πολιτεία της Washington των ΗΠΑ.

    Emirates
    To Boeing 777-300 A6-EMW της Emirates που προσέκρουσε στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Dubai την Τετάρτη 3 Αυγούστου του 2016

    Κάντε κλικ σε αυτόν τον σύνδεσμο και παρακολουθείστε ένα εντυπωσιακό βίντεο με το ακριβότερο ιδιωτικό αεροσκάφος Boeing 787 στον κόσμο, το οποίο στοίχισε 300 εκ. δολάρια και δεν μοιάζει με τίποτα από όσα έχετε δει μέχρι σήμερα!

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/elvetikes-trapezes-ta-megala-kolpa-tis-forodiafigis-diamantia-se-odontopastes-ke-usb-se-kolie/65574



    ΣΧΟΛΙΑ