• First Top Stories

    Έξαλλες οι τράπεζες με τον Συμεών Παληό: Η σκληρή γραμμή της Diana Shipping γυρίζει μπούμερανγκ

    Συμεών Παληός ναυτιλία

    Συμεών Παληός, εφοπλιστής Diana Shipping


    Οι αναλυτές της αγοράς είχαν προειδοποιήσει από την πρώτη στιγμή πως η σκληρή στάση της Diana Shipping απέναντι στις πιστώτριες τράπεζές της θα μπορούσε να της γυρίσει μπούμερανγκ, και αυτό ακριβώς φαίνεται ότι συμβαίνει τελικά, καθώς οι δανειστές εμφανίζονται οργισμένοι με τις «απειλές» της εταιρείας του Συμεών Παληού να προχωρήσει σε αγορές πλοίων, προκειμένου να απομακρύνει το ρευστό της από τις τράπεζες που ενδεχομένως να θέλουν να το «παγώσουν», στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για την αναδιάρθρωση του χρέους της.

    Όπως σας είχε ενημερώσει ήδη από τις 22 Ιουλίου το mononews.gr, η Diana Shipping έχει επιστρατεύσει για τις διαπραγματεύσεις αυτές την συμβουλευτική εταιρεία Evercore, ειδική στις αναδιαρθρώσεις, για να την εκπροσωπήσει. Ήδη τότε η αγορά «ψιθύριζε» ότι η Diana αρχίζει και πάλι να αγοράζει bulkers, κάτι που επιβεβαιώθηκε την περασμένη εβδομάδα και από τον γενικό διευθυντή της εταιρείας, Ιωάννη Ζαφειράκη.

    «Υπάρχει κάποια δόση αλήθειας σε αυτά που έχετε ακούσει, επειδή είμαστε έτοιμοι να αγοράσουμε πλοία», είχε αναφέρει ο κ. Ζαφειράκης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του αναλυτή της Deutsche Bank, Amit Mehrotra. «Σίγουρα δεν θα σπαταλήσουμε ολόκληρη τη ρευστότητά μας (σ.σ. σύμφωνα με την Diana, ανέρχεται σε 125,6 εκατ. δολάρια)… αλλά μία επένδυση εντός των επόμενων μηνών της τάξεως των 40 ή 50 εκατομμυρίων δολαρίων είναι σίγουρα κάτι που εξετάζουμε σοβαρά». Όπως σημείωσε εξάλλου, «αν δεν καταφέρουμε να πετύχουμε μία συμφωνία, θα πρέπει να συνεχίσουμε τις επιχειρήσεις μας κανονικά και σε αυτό το στάδιο του κύκλου, εξετάζουμε την αγορά πλοίων – στο κατώτατο σημείο του κύκλου είναι εξίσου καλά με τα μετρητά ή ακόμα καλύτερα».

    Πρόσφατα, έμπειρο στέλεχος της αγοράς δήλωνε ότι αν πράγματι η Diana προχωρήσει σε αγορά πλοίου, οι τράπεζες θα αντιδράσουν πολύ έντονα. «Οι τράπεζες ακολουθούν σκληρή στάση με οποιονδήποτε δραστηριοποιείται στο χώρο του dry bulk. Αν οι τράπεζες έβλεπαν την Diana να αγοράζει πλοία, θα ήταν οργισμένες», σχολίαζε.

    Και τώρα, ο αναλυτής της Evercore ISI, Jonathan Chappell, επιβεβαιώνει πως πράγματι οι τράπεζες είναι οργισμένες με τα… καπρίτσια της Diana. «Η Diana θεωρείτο επί μακρόν το καλύτερο σπίτι σε μία άσχημη γειτονιά, με περιορισμένο χρέος και ισχυρό απόθεμα ρευστότητας. Όμως καθώς η ύφεση στην αγορά συνεχίζεται και η απώλεια ρευστότητας συνεχίζεται […] επισημαίνουμε ότι ένα δημόσιο τελεσίγραφο δεν θα βοηθήσει τα πράγματα», υποστηρίζει.

    Έχει ενδιαφέρον η αναφορά του Chappell στο πολύ καλό όνομα που είχε στην αγορά επί πολλά χρόνια η Diana, καθώς εξαιτίας αυτής ακριβώς της καλής φήμης της Diana, κανείς δεν πίστευε πως θα μεταχειριζόταν τέτοιες επιθετικές τακτικές απέναντι στους δανειστές της.

    «Οι τράπεζες είναι, με κάθε ειλικρίνεια, πολύ εξοργισμένες», δηλώνει στο TradeWinds βετεράνος τραπεζίτης που δεν εμπλέκεται με την Diana, αλλά έχει μιλήσει με πιστωτές της. «Το να απειλείς τις τράπεζές σου δεν είναι απλά ποτέ μία καλή ιδέα. Κάποιες από τις τράπεζες ενοχλήθηκαν όταν προσέλαβαν την Evercore – είναι πολύ συγκρουσιακό και επιθετικό να προσλαμβάνεις έναν σύμβουλο αναδιάρθρωσης προτού καν αρχίσεις της συζητήσεις».

    Ο ίδιος αποκαλύπτει ότι κόντεψε να… λιποθυμήσει ακούγοντας τον Ιωάννη Ζαφειράκη να επιβεβαιώνει τη σκληρή τακτική της Diana. «Αυτού του είδους η συγκρουσιακή ρητορική είναι πραγματικά επιθετική και πέρα από οτιδήποτε έχω ακούσει ποτέ. Οι τράπεζες είναι έξαλλες επειδή η Diana από εκεί που τους έλεγε ότι όλα είναι καλά, προσέλαβε μία επιθετική επενδυτική τράπεζα και τους έδωσε εκβιαστικά τελεσίγραφα», επισημαίνει.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι μεταξύ των πιστωτριών τραπεζών της Diana Shipping περιλαμβάνονται οι Nordea, DNB, Credit Agricole, The Export-Import Bank of China, BNP Paribas και ING Bank.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/giannis-koustas-simfonia-tin-hmm-gia-miosi-navlon-kata-20/66042



    ΣΧΟΛΙΑ