• City Stories

    Ταινίες: Δύο θρύλοι και κοινωνικοπολιτικά μηνύματα στην ατζέντα της εβδομάδας

    σινεμά


    Ένας δεύτερος θρύλος ζωντανεύει κινηματογραφικά, μετά την αφήγηση στο σινεμά της ιστορίας του Φρέντι Μέρκιουρι, η μάχη του Γκοντζίλα επιστρέφει 5 χρόνια μετά, μια ιστορία με πρωταγωνίστρια τη διχοτομημένη Κύπρο και άλλα έρχονται αυτή την εβδομάδα στις κινηματογραφικές αίθουσες.

    «Rocketman»

    Σκηνοθεσία: Ντέξτερ Φλέτσερ

    Παίζουν: Τάρον Έτζερτον, Τζέιμ Μπελ, Ρίτσαρντ Μάντεν

    Τα πρώτα χρόνια της καριέρας του Έλτον Τζον, σε μια βιογραφία που φέρει τη σφραγίδα του ίδιου και ακολουθεί την πορεία του από το ξεκίνημά του, στα ‘70ς, ως ντροπαλού πιανίστα Ρέτζιναλντ Ντουάιτ -το πραγματικό του όνομα- στην εκτόξευσή του στο παγκόσμιο μουσικό στερέωμα. Ένα δείγμα ιλουστρασιόν βιογραφίας από τον υποψήφιο για Όσκαρ, Λι Χολ, σε ένα μιούζικαλ με εφηβική αθωότητα, ροκ εν ρολ, και πολλή λάμψη. Ο στόχος του δημιουργού να νιώσει ο θεατής κάτι από την ένταση και τον ρυθμό του Έλτον Τζον στέφεται από επιτυχία, μέσα από την ερμηνεία του Βρετανού Τάρον Έτζερτον, αλλά και την καλοσχεδιασμένη σκηνοθεσία.

    Η ταινία θίγει όλα τα ευαίσθητα σημεία της προσωπικότητας του καλλιτέχνη, από την απομάκρυνσή του από τους γονείς του, την αποκάλυψη της γκέι σεξουαλικότητάς του, τα προβλήματα με τον μάνατζερ του με τον οποίο είχε έναν παθιασμένο έρωτα, μέχρι όλους τους εθισμούς που κλήθηκε να αντιμετωπίσει, σε ένα πλαίσιο ανάλαφρης ανάλυσης, όπως αυτή στο «Bohemian Rhapsody». Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι οι δύο ταινίες έχουν τον ίδιο σκηνοθέτη.

    «Αναζητώντας τον Χέντριξ»» («Smuggling Hendrix»)

    Σκηνοθεσία: Μάριος Πιπερίδης
    Παίζουν: Αδάμ Μπουσδούκος, Βίκυ Παπαδοπούλου, Φατίχ Αλ, Οζγκούρ Καραντενίζ

    Το σχέδιο του Γιάννη, μουσικού που σχεδιάζει να φύγει από τη Λευκωσία για την Ολλανδία, έχοντας χρωστούμενα σε πολλαπλά μέτωπα, ανατρέπεται όταν ο σκύλος του, ο Τζίμι, διασχίζει τη Νεκρή Ζώνη που χωρίζει την ελεύθερη πλευρά της Κύπρου από τα κατεχόμενα. Καθώς η μεταφορά ζώων από τα κατεχόμενα απαγορεύεται, σύμφωνα με τον κανονισμό της Πράσινης Γραμμής, ο Γιάννης αναγκάζεται να περάσει στην τουρκοκρατούμενη πλευρά και να ζητήσει τη βοήθεια του εποίκου που κατοικεί στο πατρικό του σπίτι, καθώς και ενός λαθρέμπορου που περνάει συχνά-πυκνά από τη μία πλευρά στην άλλη.

    Μια καλλιτεχνική «επίθεση» στον παραλογισμό του κυπριακού προβλήματος και το πλήθος των παραγόντων που την καθορίζουν, δοσμένη σε μια ταινία με όρους δραματικής κομεντί, πάνω στη βάση του γνωστού μοτίβου της άσπονδης φιλίας αντίθετων χαρακτήρων. Η ταινία κέρδισε το πρώτο βραβείο καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ της Τραϊμπέκα και το βραβείο Ίρις Σεναρίου της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2018.

    «Γκοτζίλα ΙΙ: Ο βασιλιάς των τεράτων» («Godzilla: King Of the Monsters»)

    Σκηνοθεσία: Μάικλ Ντάκερτι
    Παίζουν: Κάιλ Τσάντλερ, Μίλι Μπόμπι Μπράουν, Βέρα Φαρμίγκα

    Μια παράξενη ανάμειξη του «Jurassic World» (2015), του χριστιανικού μηνύματος του «Αρμαγεδδών» και μερικών ξέχωρων στοιχείων, έχουμε το αποτέλεσμα της συγκεκριμένης ταινίας, με το συγκεχυμένο τερατο-μπλομπάστερ, που σώζεται μόνο από το επιβλητικό θέαμα. Το σίκουελ των ταινιών «Γκοτζίλα» (2014) έρχεται πέντε χρόνια μετά τη μάχη της ανίκητης γιγάντιας σαύρας εναντίον των τεράτων που γκρέμισαν το Σαν Φρανσίσκο, προκειμένου να προετοιμάσει το έδαφος για το έτερο μπλοκμπάστερ «Godzilla vs Kong» (2020), επέκταση του επηρεασμένου από την ιαπωνική μυθολογία, φραντσάιζ της Legendary Pictures υπό τον όρο MonsterVerse.

    Εδώ ο Γκοτζίλα συγκρούεται με τα μυθικά τέρατα Ρόνταν, Μόθρα και τον τρικέφαλο δράκο Βασιλιά Γκιντόρα. Τα τέρατα προκαλούν κυκλώνα που πνίγει την Ουάσιγκτον, στοιχείο που όμως καταποντίζεται από τις οικολογικές και αρχαιολογικές ανακρίβειες, μπερδεύοντας τον θεατή ως προς τη λογική ακολουθία της αφήγησης.

    «Όνειρα σε ψηλοτάκουνες γόβες» («Dumplin’»)

    Σκηνοθεσία: Αν Φλέτσερ
    Παίζουν: Ντάνιελ Μακντόναλντ, Τζένιφερ Άνιστον

    Η ευτραφής κόρη μιας πρώην Βασίλισσας της Ομορφιάς σε επαρχιακή πόλη του Τέξας δηλώνει συμμετοχή στα ετήσια καλλιστεία που διοργανώνει η μητέρα της, αφ’ ενός για να τιμήσει τη μνήμη της πρόωρα χαμένης θείας της, που την έμαθε να λατρεύει τη Ντόλι Πάρτον, αφ΄ετέρου για να διαμαρτυρηθεί για τη δικτατορία των προτύπων στις γυναίκες, μία κίνηση που θα ακολουθήσουν κι άλλες συμμαθήτριές της.

    Μεταφορά στην οθόνη, με τις ευλογίες του Netflix και της Τζένιφερ Άνιστον στην παραγωγή, ενός μπεστ-σέλερ της Τζούλι Μέρφι στο περίβλημα μιας εφηβικής δραματικής κομεντί, που έχει και πρωτότυπα τραγούδια της Ντόλι Πάρτον, καθώς και μία πρωταγωνίστρια-αποκάλυψη. Το μήνυμα περί «πραγματικής ομορφιάς» περνάει, ωστόσο, μέσα από τα αμερικανικά κλισέ.

    «Αποκαλύψεις» («The Uncovering»)

    Σκηνοθεσία: Νάτσο Ρουιπέρεζ
    Παίζουν: Λεονάρντο Σμπαράλια, Χαν Κορνέτ

    Έχοντας ταξιδέψει από την Αργεντινή για την κηδεία του θείου του, σημαντικού πολιτικού στη Βαλένθια, ο Ζόρντι προσπαθεί να βρει απαντήσεις για την προ 20ετίας εξαφάνιση του πατέρα του. Η έρευνα που ξεκινά με τον ξάδελφό του στην επαρχία που μεγάλωσαν, θα αποκαλύψει τα ίχνη ενός εκτεταμένου κυκλώματος διαφθοράς στην περιοχή. Ισπανοαργεντίνικο θρίλερ ανατροπών, που εκτυλίσσεται ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν, πάνω σε μια φιλόδοξη πλην προβλέψιμη αφήγηση.

    Στις αίθουσες προβάλλονται ακόμη:

    -Το θρίλερ «MA» (2019) του Τέιτ Τέιλορ («Υπηρέτριες») με πρωταγωνίστρια τη βραβευμένη με Όσκαρ, Οκτάβια Σπένσερ για πρώτη φορά σε τρομακτικό ρόλο

    -Το δράμα «Τριστάνα» (1970) του Λουίς Μπουνιουέλ με την Κατρίν Ντενέβ, σε επανέκδοση με νέες κόπιες, και

    -Το κουβανέζικο φιλμ νουάρ «Χορεύοντας με τη Μαργκό» (2015) του Αρτούρο Σαντάνα.



    ΣΧΟΛΙΑ