• City Stories

    Είναι κουραστικό να είσαι βασίλισσα…

    βασίλισσα

    «Μια σέλφι για να τη δείχνω στις άλλες γιαγιάδες»


    Η βασίλισσα παίρνει το πρωινό της στο κρεβάτι, πάει στην τουαλέτα, ύστερα ντύνεται,  παίζει με τα σκυλάκια της, πάει κομμωτήριο και το βράδυ θα τραγουδήσει με τον Έλτον Τζων. Στο ενδιάμεσο θα κάνει και καμιά δουλειά, γιατί όλα από τα χέρια της περνάνε, έπειτα όλο και κάποιο ραντεβού θα έχει, όπως με εκείνον τον Αμερικάνο με το κόκκινο μαλλί, που σιχαίνεται… Είναι κουραστικό να είσαι βασίλισσα…

    Γνωστή για την ανατρεπτική της τέχνη δουλεύοντας κυρίως σε φωτογραφίες, ταινίες και γλυπτική η Άλισον Τζάκσον δίνει στο κοινό αυτό, που θα ήθελε να δει αλλά δεν μπορεί. Τη βασίλισσα Ελισάβετ αίφνης σε ιδιωτικές της στιγμές, λίγο _ή πολύ _ αδιάκριτες, πάντα χιουμοριστικές ωστόσο και το κυριότερο ανθρώπινες και αληθοφανείς. Γιατί δεν φτάνει να υπάρχουν οι σωσίες, το κόνσεπτ είναι αυτό που κάνει τη διαφορά. Κι όπως έχει αποδείξει η διάσημη πλέον στο είδος της καλλιτέχνης  _αν και για κάποιους αμφιλεγόμενη _ το ταλέντο της είναι σε όλα τα επίπεδα.

    βασίλισσα
    Η Άλισον Τζάκσον

    Μια σειρά από τέτοιες φωτογραφίες καθώς και ένα βίντεό της από την ταινία για τα 40 χρόνια των Duran Duran θα έχουν την ευκαιρία να δουν και οι Αθηναίοι στο φουαγιέ του θεάτρου Παλλάς από 2 ως  9 Δεκεμβρίου. Όχι μόνο με τη βασίλισσα φυσικά _παρ΄ότι η αγαπημένη της Άλισον Τζάκσον_ αλλά και με την υπόλοιπη βασιλική οικογένεια, όπως και με διάφορους καλλιτέχνες και πολιτικούς.

    «Παράφωνος είναι αλλά ας είμαι ευγενής»

    Όλα έχουν ξεκινήσει από την λατρεία προς τις διασημότητες, όπως λέει η ίδια, φαινόμενο που δημιουργήθηκε από τα Μέσα Ενημέρωσης, τις βιομηχανίες δημοσιότητας και φυσικά από τα ίδια τα δημόσια πρόσωπα. Η δική της δουλειά λοιπόν, είναι να εγείρει ερωτηματικά απέναντι στις προκατασκευασμένες ειδήσεις, να αναδείξει τη δύναμη της εικόνας αλλά ταυτόχρονα να σχολιάσει την ηδονοβλεπτική μας διάθεση, που τροφοδοτεί όλη αυτή τη «βιομηχανία»  δημιουργίας διασήμων.

    «Επιτέλους μόνη!»

    Η ομοιότητα με τα πρόσωπα και ο απόλυτος ρεαλισμός είναι το βασικό στοιχείο κάθε έργου της, αφού είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνεται πιστευτό. Γι΄αυτό και δεν είναι λίγες οι φορές που αντιμετώπισε προβλήματα… Μια μόνον ευκαιρία έχει ο θεατής για το αμφισβητήσει και αυτή προέρχεται από την ιδιωτική ή …εξωφρενική στιγμή στην οποία απεικονίζεται ένα πρόσωπο.  Παρ΄όλα αυτά,  φωτογραφίες της, που δημιουργήθηκαν  μετά τον θάνατο της Νταϊάνα, κατασκευασμένες δηλαδή, παρέσυραν ακόμα και τα Μέσα Ενημέρωσης στη Βρετανία, όπου αναπαρήχθηκαν ως αληθινές. Ειδικά αυτή με το υψωμένο, μεσαίο δάκτυλο του χεριού, που θεωρείται από τις πλέον επιτυχημένες.

    «Πάλι άπλυτα τ΄άφησαν. Αν δεν βάλω εγώ ένα χεράκι…»

     

    «Δεν έχουμε πει, ότι δεν κρατάμε σκουπίδια στο σπίτι;»

    Σε κάθε περίπτωση το ερώτημα που θέτει η ίδια είναι κατά πόσον μπορούμε σήμερα να πιστέψουμε αυτό που βλέπουμε, τη στιγμή που  ζούμε σε έναν διαμεσολαβημένο κόσμο οθονών, εικόνων και διαδικτύου.

    «Ποιος είναι αυτός που τον έβαλαν δίπλα μου;»

     

    «Αντηλιακό έβαλα;»

    Βραβευμένη με BAFTA για μία τηλεοπτική σειρά στο BBC, η Άλισον Τζάκσον στράφηκε στην τέχνη μετά τα 30 της, αρχίζοντας σπουδές στο Royal College of Art. Έχει κάνει κι άλλες τηλεοπτικές εκπομπές με το Channel 4, το ITV και το SKY, επίσης διαφημιστικές καμπάνιες για την Coca-Cola, την Schweppes και το Body Shop, μεταξύ άλλων ενώ παράλληλα συνεχίζει να παρουσιάζει τη δουλειά της σε όλο τον κόσμο. Το 2019 ίδρυσε έναν διαγωνισμό φωτογραφίας με τίτλο «A Day in Your Life», με στόχο την ανακάλυψη νέων ταλέντων ανάμεσα σε μειονοτικές ομάδες, επιπλέον είναι μέλος του Συμβουλίου Αποφοίτων του Βασιλικού Κολλεγίου Τέχνης, του Chelsea Art Theatre κ. ά.

    «Ας προσποιηθώ ότι δεν είναι δίπλα μου»

    Την έκθεση διοργανώνει και η επιμελείται η Μαρίνα Νικολετοπούλου.

     

    «Τι χάλι…»



    ΣΧΟΛΙΑ