• Business

    Zoran Bogdanovic: Πού ποντάρει η Coca Cola HBC για ανάπτυξη το 2023

    • Άννα Διανά
    O Zoran Bogdanovic, CEO της Coca-Cola HBC

    O Zoran Bogdanovic, CEO της Coca-Cola HBC


    Μια πολύ δυνατή χρονιά παρά το δύσκολο πληθωριστικό περιβάλλον και τις ανατροπές που έφερε ο πόλεμος στην Ουκρανία η Coca Cola HBC είδε τις πωλήσεις της να διαμορφώνονται σε ιστορικά υψηλά «τρέχοντας» με 28,3% αυξάνοντας παράλληλα και τα κέρδη της.

    Σημειώνοντας παράλληλα και αύξηση όγκου πωλήσεων καθοδηγούμενη κυρίως από τα ανθρακούχα αναψυκτικά, τα ενεργειακά ποτά και τον καφέ.

    Η τιμολογιακή πολιτική με τις ανατιμήσεις σε πρώτο πλάνο, η διαχείριση του αυξημένου κόστους αλλά και το μείγμα προϊόντων συνέβαλλαν σε σημαντικό βαθμό στις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας.

    Οι πληθωριστικές πιέσεις και οι ανατιμήσεις

    «Το σχέδιο ανατιμήσεων αντιστοιχεί περίπου στα 2/3 ανάπτυξης του ομίλου τη χρονιά που μας πέρασε. Προχώρησε ομαλά, χωρίς να υπάρξει κανένα πρόβλημα με τους πελάτες μας στις αγορές που δραστηριοποιούμαστε» επεσήμανε ο  Zoran  Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των αναλυτών με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων  του 2022.

    Μάλιστα όπως εκτίμησε η διοίκηση με τον ίδιο τρόπο θα κινηθούν και το 2023 σχετικά με τις αναπροσαρμογές τιμών ενώ θα συνεχίσει και την προώθηση συσκευασιών των μικρών συσκευασιών, οι οποίες σε κάποιες αγορές που πιέζονται έχουν μεγαλύτερη ανάπτυξη από τις πολυσυσκευασίες.

    Όπως είπε ο κ. Bogdanovic η επίδραση των πληθωριστικών πιέσεων δεν έχει αποτυπωθεί στην καταναλωτική συμπεριφορά στην πλειοψηφία των χωρών που δραστηριοποιείται.

    «Τα οφέλη από τον καθορισμό προτεραιοτήτων ως προς το χαρτοφυλάκιο προϊόντων μας ήταν ξεκάθαρα, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά, τα ποτά ενέργειας και τον καφέ να συμβάλλουν κατά κύριο λόγο στην ανάπτυξη. Η καταναλωτική ζήτηση για τα προϊόντα μας και τις κατηγορίες μας παρέμεινε ισχυρή. Χάρη στη δυναμική των προϊόντων μας και τη συνεχή επένδυση στην ανάπτυξη των δυνατοτήτων μας, καταφέραμε να εξισορροπήσουμε τις βελτιώσεις στην τιμολογιακή μας πολιτική και στο μείγμα προϊόντων, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα ισχυρή αύξηση στα μερίδια αγοράς για ακόμη μία χρονιά» σημείωσε.

    Αύξηση του κόστους πωλήσεων κατά 10-20%

    Εκτίμησε δε ότι οι πληθωριστικές πιέσεις θα συνεχιστούν και ο όμιλος αναμένει αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο περίπου στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20% για το 2023.

    Το 2023 ο όμιλος αναμένει οργανική αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις για τον  πάνω από το εύρος-στόχο του 5-6%.

    Επιπλέον αναμένει ότι  τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη του Όμιλου θα επηρεαστούν αρνητικά κατά €25 – 35 εκατ., από την επίδραση μετατροπής των αποτελεσμάτων στο νόμισμα αναφοράς του Ομίλου, λόγω μεταβολής των συναλλαγματικών ισοτιμιών.

    Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη λειτουργικών κερδών εκτιμάται ότι θα κινηθεί σε -3% έως +3% σε οργανική βάση.

    Στα 9,1 δις. ευρώ οι πωλήσεις του ομίλου

    Οι πωλήσεις του ομίλου το 2022 αυξήθηκαν κατά 28,3% σε δημοσιευμένη βάση και κατά 14,2% σε οργανική βάση φτάνοντας τα 9,19 δις. εκατ.  ευρώ από 7,16 δις. ευρώ το 2021.

    Το 2022 η Coca-Cola HBC πούλησε 2,71 δισεκατομμύρια κιβώτια έναντι 2,41 δισεκατομμυρίων κιβωτίων που διέθεσε το 2021. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν  κατά 15,9% και διαμορφώθηκαν σε 3,39 ευρώ.

    Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 11,9%, στα 929,7 εκατ. ευρώ, με άνοδο 1,3% των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση.

    Με βάση τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν η πορεία των πωλήσεων το 2022 έχει ως εξής:

    • Αναπτυγμένες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 18,6% σε οργανική βάση, με καλά ισορροπημένη αύξηση του όγκου πωλήσεων και των εσόδων ανά κιβώτιο. Τα λειτουργικά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 1,3% σε οργανική βάση.
    • Αναπτυσσόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 29,0% σε οργανική βάση, κυρίως χάρη στη διψήφια αύξηση του όγκου πωλήσεων στις βασικές αγορές. Τα λειτουργικά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 12,7% σε οργανική βάση.
    • Αναδυόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,5% σε οργανική βάση με αύξηση 23,5% εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας. Τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 1,1% σε οργανική βάση.

    Άλμα στους όγκους πωλήσεων καφέ και ενεργειακών ποτών

    Αλμα στους όγκους πωλήσεων ενεργειακών ποτών και καφέ σημειώθηκε το 2022 με τη διοίκηση να αναμένει διατήρηση των ισχυρών ρυθμών ανάπτυξης. Η οργανική ανάπτυξη της κατηγορίας των ενεργειακών ποτών (εξαιρουμένης Ρωσίας και Ουκρανίας) είναι στο +32%. Μάλιστα όπως είπε ο επικεφαλής της εταιρείας ειδικά για τα ενεργειακά ποτά παρά το γεγονός ότι αυξάνεται τα τελευταία επτά χρόνια με διψήφιους ρυθμούς συνεχίζει να έχει ισχυρές προοπτικές. Και αυτό γιατί η κατανάλωση έχει επεκταθεί σε μια ευρύτερη ηλικιακά κατηγορία καταναλωτών- εκτός των νέων- και παράλληλα καταναλώνεται περισσότερες ώρες την ημέρα.

    Κερδισμένη είναι και η κατηγορία του καφέ όπου με βάση τα αποτελέσματα κατέγραψε οργανική ανάπτυξη 45% εκτός Ουκρανίας και Ρωσίας.

    Οι προοπτικές ανάπτυξης στην Αίγυπτο

    Στο επίκεντρο της τηλεδιάσκεψης βρέθηκε και η Αίγυπτος, η οποία παρουσιάζει σημαντική προοπτική ανάπτυξης με την εταιρεία να στοχεύει στην αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης.

    «Επικεντρωνόμαστε στην Αίγυπτο με στόχο να οικοδομήσουμε μια πιο ισχυρή ανάπτυξη στην εν λόγω περιοχή, με στόχο αφενός τη βελτίωση της αποτελεσματικότητάς μας και αφετέρου την επέκταση του χαρτοφυλακίου μας στην αιγυπτιακή αγορά» είπε ο κ. Bogdanovic προσθέτοντας ότι οι προοπτικές ενισχύονται και από τις εκτιμήσεις για  ανάπτυξη του πληθυσμού σε περισσότερο από 100 εκατομμύρια στα επόμενα χρόνια.

    Διαβάστε επίσης

    Sunlight Group: Νέο deal – Εξαγόρασε το 51% της Israeli Industrial Batteries

    Cafetex: Στην Αγγλία η πρώτη εξαγορά του Γιάννου Μπενόπουλου

    Μαρία Αναργύρου Νίκολιτς: Η ισχυρή κυρία της Coca Cola Τρία Έψιλον και οι στρατηγικές κινήσεις που ενισχύουν την ηγετική θέση



    ΣΧΟΛΙΑ