ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με στόχο να εισέλθει στη λίστα με τις πέντε κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, η Xiaomi φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί εταιρείες όπως η Tesla και η BYD στην Κίνα, και τελικά να προχωρήσει σε ένα δυναμικό άνοιγμα στο εξωτερικό.
Αυξάνοντας την παραγωγή της, η εταιρεία με έδρα το Πεκίνο επιθυμεί να ξεκινήσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη το 2027, αφού τα αποτελέσματα της Τρίτης έδειξαν ότι το τμήμα είχε κέρδη 700 εκατομμύρια γιουάν (98 εκατομμύρια δολάρια), αντιστρέφοντας μια ζημία 300 εκατομμυρίων γιουάν τους προηγούμενους τρεις μήνες και βοηθώντας την εταιρεία να υπερδιπλασιάσει τα καθαρά της κέρδη.
Πέτυχε εκεί που άλλοι απέτυχαν!
Αυτό τοποθετεί την Xiaomi σε μια περίοπτη θέση ανάμεσα στους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων που πραγματικά αποκομίζουν κέρδος.
Να σημειωθεί ότι η Tesla πέτυχε για πρώτη φορά κερδοφορία σε τριμηνιαία βάση το 2013, λίγο περισσότερο από πέντε χρόνια μετά την έναρξη της παράδοσης του αρχικού Roadster το 2008.
Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι ο αμερικανικός γίγαντας Apple, εργάστηκε μια δεκαετία και δαπάνησε 10 δισεκατομμύρια δολάρια προσπαθώντας να κατασκευάσει ένα όχημα, προτού εγκαταλείψει την προσπάθεια πέρσι.
Τα χθεσινά αποτελέσματα της Xiaomi, δικαιώνουν τον συνιδρυτή Λει Τζουν (Lei Jun), ο οποίος προανήγγειλε την στροφή προς την κερδοφορία νωρίτερα φέτος.
Ο δισεκατομμυριούχος απολαμβάνει τα εύσημα, μετά την ισχυρή υποδοχή του πρώτου SUV της Xiaomi, το οποίο έχει συγκεντρώσει ένα σημαντικό αριθμό παραγγελιών μέχρι στιγμής.
Την Τρίτη, στελέχη δήλωσαν ότι η εταιρεία θα επιτύχει τον στόχο των 350.000 παραδόσεων ηλεκτρικών οχημάτων για το 2025 αυτήν την εβδομάδα, περισσότερο από ένα μήνα νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα.
Σήμερα, εντείνει τις προσπάθειές της για την αύξηση των παραδόσεων και τη μείωση των χρόνων αναμονής.
Έντονος ανταγωνισμός
Ωστόσο, ορισμένοι επενδυτές έχουν αμφισβητήσει τις μακροπρόθεσμες προοπτικές της Xiaomi, επικαλούμενοι έντονο ανταγωνισμό, ανησυχίες για την ασφάλεια και συνεχείς καθυστερήσεις στα εργοστάσια.
Η αυξανόμενη ζήτηση και η κρίση στην παραγωγή έχουν ως αποτέλεσμα οι αγοραστές να πρέπει να περιμένουν έως και εννέα μήνες για ορισμένα μοντέλα μετά την παραγγελία τους.
Τον Οκτώβριο, ανέφερε ότι απέστειλε περισσότερα από 40.000 ηλεκτρικά οχήματα, το ίδιο ποσοστό που είχε ανακοινώσει και τον προηγούμενο μήνα.
Επιπλέον, ο πρόεδρος της Xiaomi, Λου Γουέιμπινγκ (Lu Weibing) δήλωσε σε τηλεδιάσκεψη μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων ότι αναμένει πτώση στο ακαθάριστο περιθώριο κέρδους της επιχείρησης ηλεκτρικών οχημάτων το 2026, λόγω των μειωμένων κινεζικών φορολογικών ελαφρύνσεων για τις αγορές αυτοκινήτων και του έντονου ανταγωνισμού.
Η μετοχή υποχώρησε σήμερα έως και 6,3% στο Χονγκ Κονγκ, ήτοι στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο.
Αυξήσεις τιμών στα κινητά τηλέφωνα
Στο μέτωπο των κινητών συσκευών, η εταιρεία αναμένει την έλλειψη τσιπ μνήμης να κινήσει ανοδικά τις τιμές των κινητών συσκευών το επόμενο έτος, κάτι που έχουν επισημάνει και άλλες εταιρείες, καθώς υπάρχει πιθανότητα κρίσης στην προσφορά του κρίσιμου εξαρτήματος το 2026.
Βέβαια, η Xiaomi έχει ανακοινώσει ότι σχεδιάζει να επενδύσει τουλάχιστον 50 δισ. γιουάν (περίπου 6,9 δισ. δολάρια) μέσα σε δέκα χρόνια για την ανάπτυξη του δικού της επεξεργαστή κινητών, με στόχο να ενισχύσει την παρουσία της στον τομέα των ημιαγωγών.
Ταυτόχρονα, συνεχίζεται ο έντονος ανταγωνισμός της Xiaomi με την Apple στον βασικό τομέα των smartphone, γεγονός που επηρεάζει τη μετοχή της.
Η εταιρεία «μάχεται» για τον έλεγχο της αγοράς smartphone υψηλής τεχνολογίας στην Κίνα, μετά την παρουσίαση μιας εναλλακτικής λύσης του iPhone 17 αξίας 630 δολαρίων τον Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με την Counterpoint Research, τα iPhone αντιπροσώπευαν ένα στα τέσσερα smartphone που πωλήθηκαν στη χώρα τον περασμένο μήνα, ενώ η ανάπτυξη της Xiaomi υστερούσε επίσης σε σχέση με την τοπική ανταγωνίστρια Oppo.
Μάλιστα, η μετοχή της Xiaomi έχει καταρρεύσει κατά περίπου 20% από τον Μάιο, εμφανίζοντας μια από τις χειρότερες επιδόσεις μεταξύ των κινεζικών τεχνολογικών μετοχών μέσα σε λίγους μόνο μήνες.
Διαβάστε επίσης:
Mega ψηφιακό deal για την Lloyds: Εξαγοράζει την Fintech Curve έναντι £120 εκατ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χριστοδουλίδης: Εξετάζεται ηλεκτρική διασύνδεση και με άλλα γειτονικά κράτη της Κύπρου
- Στροφή 180 μοιρών στις Βρυξέλλες: «Ναι» στην χρήση προσωπικών δεδομένων από τους Big Tech χωρίς συγκατάθεση χρηστών
- Τασούλας: Ο εμβολιασμός κατά της γρίπης αποτελεί μια από τις απλούστερες αλλά πιο αποτελεσματικές πράξεις πρόληψης
- Εξεταστική για ΟΠΕΚΕΠΕ – Κατάθεση Σταύρου Τζεδάκη: Αυτός που μετρά τα ζώα είναι ο Οργανισμός