• Business

    Ξαφνικός πόλεμος στην διαφημιστική αγορά: Τι σηματοδοτεί η αποχώρηση από τα βραβεία ERMIS του κ. Θ. Κοτιώνη της Ogilvy

    κοτιωνης_παπαπολυζος

    Μανόλης Παπαπολύζος και Θεόδωρος Κοτιώνης


    Ξαφνικός πόλεμος διαφημιστών με αφορμή τα βραβεία ERMIS. Αντίπαλοι φέρεται είναι οι κορυφαίοι διαφημιστές και επικεφαλής της Ogilvy κ. Θεόδωρος Κοτιώνης και Γιάννης Ευσταθιάδης  και η ηγεσία της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης & Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΕΔΕ) της οποίας πρόεδρος είναι ο επίσης κορυφαίος διαφημιστής,  επικεφαλής της DDB κ. Μανόλης Παπαπολύζος.  Οι δυο εταιρίες είναι κατά τεκμήριο οι μεγαλύτερες στην Ελλάδα με τζίρους πολλών εκατομμυρίων ευρώ. Με επιστολή της προς την ΕΔΕΕ νωρίτερα σήμερα, η Ogilvy ενημερώνει ότι αποχωρεί από τον θεσμό των Ermis Awards. Οι λόγοι για την κίνηση αυτή, εξηγούνται αναλυτικά στην επιστολή που υπογράφουν οι Γιάννης Ευσταθιάδης, Θεόδωρος Κοτιώνης, Γιάννης Σιδέρης, Χρήστος Λάτος, Πάνος Σαμπράκος, Θανάσης Γκάγιας, Ελισάβετ Καζακοπούλου, Γιώργος Κοτιώνης και Μαρία Τζελέπη. Οι επικεφαλής και τα στελέχη της εταιρίας επισημαίνουν ότι “τα Ermis Awards χαρακτηρίζονται από εσωστρέφεια, από διαδικασίες ψηφοφορίας και κριτικές επιτροπές που δεν διασφαλίζουν την αντικειμενικότητα, από συνεχείς αλλαγές στο πλαίσιο λειτουργίας χωρίς όραμα για το μέλλον του ίδιου μας του κλάδου, κι από πειραματισμούς χωρίς αποτέλεσμα”.  To γεγονός αυτό είναι σαφές ότι δημιουργεί τεράστιους τριγμούς στον θεσμό των βραβείων. Είναι ακόμα σαφές οτι η ΕΕΔΕ πρέπει να απαντήσει στις κατηγορίες αυτές.

    Ολόκληρη η επιστολή έχει ως εξης:

    «Διαχρονικά, από την ημέρα ίδρυσης του Φεστιβάλ Διαφήμισης μέχρι και τα σημερινά Ermis Awards, οι εταιρείες της Ogilvy στην Ελλάδα έχουν υποστηρίξει ενεργά και με θέρμη το θεσμό. Κάθε χρόνο, με κάθε τρόπο, οι άνθρωποί μας συμμετέχουν στη διοργάνωση και στις επιτροπές, και οι εταιρείες μας με μεγάλο αριθμό έργων σε όλες τις ενότητες.

    Για μας, ο θεσμός των Ermis Awards οφείλει να πρεσβεύει το μεγαλείο της δημιουργίας και την εξωστρέφεια του κλάδου μας, να δημιουργεί συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού, να προβάλλει ένα κομμάτι της Ελλάδας που ποτέ δεν έχασε το κέφι του και τη διάθεσή του για δημιουργικότητα και εξέλιξη· να είναι ένας λαμπρός θεσμός, όπως υπήρξε στο παρελθόν, η κορυφαία στιγμή για όλους όσοι εργάζονται στον κλάδο της επικοινωνίας, που θα μας κάνει όλους υπερήφανους για το επάγγελμά μας, ένα γεγονός εθνικής εμβέλειας με εκπροσώπους από το σύνολο του επιχειρηματικού, αλλά και του πολιτικού, κόσμου, που να προσελκύει το ενδιαφέρον όλης της κοινωνίας.

    Η σημερινή πραγματικότητα είναι πολύ μακριά από αυτό το όραμα, καθώς τα Ermis Awards χαρακτηρίζονται από εσωστρέφεια, από διαδικασίες ψηφοφορίας και κριτικές επιτροπές που δεν διασφαλίζουν την αντικειμενικότητα, από συνεχείς αλλαγές στο πλαίσιο λειτουργίας χωρίς όραμα για το μέλλον του ίδιου μας του κλάδου, κι από πειραματισμούς χωρίς αποτέλεσμα.

    Η σημαντικότητα του θεσμού είναι αδιαμφισβήτητη, γι’ αυτό και θεωρούμε ότι όλη η αγορά θα πρέπει να εργάζεται με σκοπό την αναβάθμισή του.

    Πώς, όμως, θα επιτευχθεί αυτό απουσία διαλόγου ή διαβούλευσης που οφείλεται στη μυστικοπάθεια η οποία χαρακτηρίζει τη λειτουργία της ΕΔΕΕ τα τελευταία χρόνια· όταν αγνοείται κάθε πρόταση, ακόμα και περιφρονητικά προς το πρόσωπο του εμπνευστή των βραβείων δημιουργικότητας, που με την εμπειρία, τη γνώση και την πολύτιμη προσφορά του στο κτίσιμο της εικόνας του κλάδου έστειλε έγκαιρα στην ΕΔΕΕ προβληματισμούς, σκέψεις και προτάσεις για επιμέρους θέματα· όταν θεσμοθετούνται πρακτικές όπως ο «κόφτης» στα βραβεία, κάτι που στα διεθνή φεστιβάλ δημιουργικότητας θεωρείται ανάθεμα· όταν τα σημαντικότερα βραβεία κρίνονται επί σκηνής ζωντανά, σαν να ’ταν τηλεπαιχνίδι, χωρίς συζήτηση στα πλαίσια των συνεδριάσεων των επιτροπών· ή, τέλος, όταν η επιλογή ενός στελέχους του κλάδου μας στην Ακαδημία Κριτών, αντί να αποτελεί τιμητική διάκριση ως αναγνώριση της γνώσης, της εμπειρίας, της κριτικής ικανότητας, του ήθους και της εντιμότητάς του, γίνεται με απλοϊκά και τυπικά κριτήρια;

    Τα Ermis Awards, όπως είναι σήμερα, δεν μας αντιπροσωπεύουν, γι’ αυτό και πήραμε την απόφαση ν’ αποχωρήσουμε από το θεσμό.

    Θα παραμείνουμε πιστοί στο όραμα που έχουμε για τα Ermis Awards, και θα είμαστε πρόθυμοι να συμβάλουμε στη δημιουργία ενός θεσμού με κύρος, αντάξιου του κλάδου και των επαγγελματιών του, όταν η ΕΔΕΕ συμμεριστεί το όραμα αυτό».

    Τονίζεται ότι η σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΔΕΕ για τη διετία Ιούλιος 2017-Ιούνιος 2019 είναι η ακόλουθη:

    Πρόεδρος – Μανόλης Παπαπολύζος
    Πρόεδρος, DDB

    Αντιπρόεδρος – Κώστας Ρόκος
    Οικονομικός Διευθυντής, Initiative Media

    Γενικός Γραμματέας – Δημήτρης Ρούλιας
    Διευθύνων Σύμβουλος, Out of the Box

    Ταμίας – Χρήστος Δαμαλάς
    Managing Director, MSPS

    Μέλος – Χριστίνα Χοχλακίδου
    Διευθύνουσα Σύμβουλος, FCB Gnomi

    Μέλος – Έφη Καρακίτσου
    Διευθύνουσα Σύμβουλος, Magnet

    Μέλος – Θανάσης Παπαθανασίου
    Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, Frank & Fame

    Mέλος – Βαγγέλης Δαβιτίδης
    Creative Director, 4 Wise Monkeys

    Μέλος – Νίκος Σύμπουρας
    Διευθύνων Σύμβουλος, Tempo OMD Hellas

    Μέλος – Μάνος Σιφονιός
    Διευθύνων Σύμβουλος, Reputation Unique

    Μέλος – Κώστας Θεοτοκάς
    Διευθύνων Σύμβουλος, Atcom

    Μέλος – Γιώργος Καραγιάννης
    Creative Director / Partner, 2Yolk

    Μανόλης Παπαπολύζος. Πρόεδρος Olympic DDB
    Μαρία Βελιβασάκη (CEO Mindshare) , Κατερίνα Γκαμηλιάρη (Estee Lauder) Θεόδωρος Κοτιώνης (CEO Bold Ogilvy)



    ΣΧΟΛΙΑ