• Business

    Η VW αντιμετωπίζει το πιο εφιαλτικό σενάριο που θα τρομοκρατούσε κάθε κατασκευαστή αυτοκινήτων


    Η VW πρόκειται να καταβάλλει το υπέρογκο ποσό των 15,3 δις $ προς την κυβέρνηση των ΗΠΑ, στα πλαίσια ενός εξωδικαστικού διακανονισμού, προκειμένου να διευθετήσει τις μηνύσεις που σχετίζονται με το σκάνδαλο εκπομπών ρύπων.

    Το ποσό αυτό κάνει το πρόστιμο των 900 εκατομμυρίων $ που κατέβαλλε η General Motors για την μαζική ανάκληση οχημάτων με ελαττωματικό διακόπτη ανάφλεξης, να φαντάζει πενιχρό. Το συνολικό κόστος για την General Motors ανερχόταν στο διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 4,1 δις $ για αποζημιώσεις και επισκευές, ποσό και πάλι πολύ χαμηλότερο από αυτό που θα πρέπει να καταβάλλει η Volkswagen.

    Ο CEO της VW, Matthias Müller.
    Ο CEO της VW, Matthias Müller

    Επιπλέον η γερμανική εταιρεία θα πληρώσει 2,7 δις δολάρια σε πρόστιμα προς την αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος και προς το Air Resources Board στην Καλιφόρνια. Το συνολικό χρηματικό τίμημα του σκανδάλου στην VW έχει υπολογιστεί στα 55 δις δολάρια από τον Richard Hilgert, αναλυτή στην Morningstar Equity Research.

    Το μεγαλύτερο μέρος του συνολικού ποσού που θα κληθεί να καταβάλλει η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, περίπου 10 δις $, προορίζεται για την επαναγορά οχημάτων της που πωλήθηκαν στις ΗΠΑ, στην αξία που είχαν πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο, και τα οποία δεν μπορούν να επισκευαστούν στο βαθμό που απαιτείται προκειμένου να πληρούν τις προδιαγραφές των εκπομπών ρύπων.

    Αυτή είναι η χειρότερη δυνατή έκβαση για την VW και αυτός είναι και ο λόγος που το κόστος αυτού του σκανδάλου είναι τόσο υψηλό. Στην πραγματικότητα οι εταιρείες αυτοκινήτων δεν φοβούνται τις ανακλήσεις, καθώς γνωρίζουν πως υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να συμβούν και δέχονται ότι είναι μέρος της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας. Οι επαναγορές όμως των αυτοκινήτων, από την άλλη πλευρά, αποτελούν ένα πραγματικά εφιαλτικό σενάριο.

    Η Volkswagen έβλεπε αυτό το εφιαλτικό σενάριο να φαντάζει όλο και πιθανότερο μερικούς μήνες πριν, όταν έγινε πλέον σαφές πως η αυτοκινητοβιομηχανία αδυνατεί να εφαρμόσει πλήρως και επιτυχώς μια ενημέρωση λογισμικού στα οχήματά της με κινητήρα ντίζελ, όπου θα τους επέτρεπε να “περάσουν” με επιτυχία τους ελέγχους των εκπομπών ρύπων.

    vw diesel engine

    Εκείνη την περίοδο η αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία δεχόταν ήδη σφοδρή επίθεση, ανακοίνωσε μαζί με την κυβέρνηση των ΗΠΑ τη σύναψη μιας συμφωνίας για την επαναγορά 500.000 οχημάτων από τα περίπου 600.000, τα οποία εμπλέκονται στο σκάνδαλο ντίζελ που ξέσπασε το περασμένο έτος. Το σκάνδαλο έχει καταστροφικό αντίκτυπο στις πωλήσεις της VW στις ΗΠΑ σε μια περίοδο που η αγορά αυτοκινήτου έχει ανοδική πορεία.

    Η τελική καταμέτρηση της επαναγοράς ιδίων οχημάτων ανέρχεται, προς το παρόν, σε 475.000 οχήματα.

    Οι επαναγορές δεν είναι κάτι το οποίο συμβαίνει συχνά και η περίπτωση της VW αποτελεί την μεγαλύτερη στην ιστορία την αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Πριν από ένα χρόνο, η Fiat Chrysler Automobiles αναγκάστηκε να εξαγοράσει 200.000 οχήματά της αλλά πριν από αυτό, η τελευταία μεγάλη επαναγορά κατεγράφη το 1981.

    Αλλά αυτό είναι μόνο η αρχή των προβλημάτων για τη VW. Τα 475.000 οχήματα που θα εξαγοραστούν στις ΗΠΑ, όλα με κινητήρες diesel 2.0-λίτρων, είναι μια σταγόνα στον ωκεανό συγκριτικά με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα στην Ευρώπη για τα οποία η γερμανική εταιρεία θα μπορούσε να καταστεί υπεύθυνη.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

    http://www.mononews.gr/agores-etimazonte-gia-rali-meta-brexit/56832

    http://www.mononews.gr/ryanair-allazi-schedio-ptisiske-prosgionete-se-alla-aerodromia/56751

     



    ΣΧΟΛΙΑ