ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Volvo κατέγραψε λειτουργικές ζημιές ύψους 10 δισ. σουηδικών κορωνών (1,03 δισ. δολαρίων) το δεύτερο τρίμηνο του 2025, κυρίως λόγω της προαναγγελθείσας επιβάρυνσης απομείωσης που σχετίζεται με καθυστερήσεις στην παραγωγή νέων μοντέλων και την αυξανόμενη πίεση από τους δασμούς. Η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε πτώση 12% στις λιανικές πωλήσεις της, οι οποίες έφτασαν τα 181.600 οχήματα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Η εταιρεία υπογραμμίζει ότι το πρόγραμμα μείωσης κόστους βρίσκεται σε καλό δρόμο, ενώ οι δασμοί και οι καθυστερήσεις στην ανάπτυξη νέων μοντέλων, όπως το EX90 sport utility vehicle και το ES90 sedan, έχουν επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις των ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων της. Παρά τις δυσκολίες αυτές, η Volvo προχώρησε στην ανακοίνωση ενός στρατηγικού βήματος, λέγοντας ότι θα ξεκινήσει την παραγωγή του XC60 στις ΗΠΑ, το οποίο μέχρι πρότινος εισάγονταν από τη Σουηδία.
Νωρίτερα, η Volvo είχε προειδοποιήσει ότι θα προχωρούσε σε απομείωση αξίας 11,4 δισ. σουηδικών κορωνών, που σχετίζεται με τις καθυστερήσεις στην παραγωγή και τις αυξήσεις στους δασμούς. Στην προσπάθειά της να ανακάμψει, ο διευθύνων σύμβουλος, Hakan Samuelsson, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία προχωρά σε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα περικοπών κόστους ύψους 18 δισ. κορωνών, το οποίο θα επηρεάσει περίπου 3.000 θέσεις εργασίας.
Επιπλέον, η Volvo προχώρησε σε αναβολή της παραγωγής στο υπό κατασκευή εργοστάσιο της Σλοβακίας, μεταθέτοντας τον αρχικό στόχο για το 2026 στο 2027, προκειμένου να ευθυγραμμιστούν καλύτερα τα χρονοδιαγράμματα για τα προϊόντα της. Η εταιρεία συμφώνησε επίσης με την αδελφή μάρκα Polestar να παράγει το νέο SUV Polestar 7 στις ίδιες εγκαταστάσεις από το 2028.
Ο Samuelsson δήλωσε νωρίτερα μέσα στον μήνα ότι η Volvo θα μεταθέσει την έναρξη μαζικής παραγωγής στο νέο εργοστάσιό της στη Σλοβακία για τις αρχές του 2027, αντί του αρχικού στόχου που ήταν το 2026. Η αλλαγή αυτή γίνεται προκειμένου να ευθυγραμμιστούν καλύτερα τα χρονοδιαγράμματα εμπορικής κυκλοφορίας των νέων προϊόντων. Παράλληλα, η Volvo κατέληξε σε συμφωνία με την αδελφή εταιρεία Polestar, βάσει της οποίας το επερχόμενο SUV Polestar 7 θα κατασκευάζεται στις ίδιες εγκαταστάσεις από το 2028 και έπειτα.
Παράλληλα, ο CEO της Volvo δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να προχωρήσει σε μείωση των δασμών στις εισαγωγές αυτοκινήτων από τις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς οι Βρυξέλλες επιδιώκουν την επίτευξη εμπορικής συμφωνίας με την Ουάσινγκτον. «Θα πρέπει να σκεφτούμε ένα σύστημα στο οποίο η Ευρώπη μειώνει επίσης τους λοιπούς δασμούς εισαγωγής από τις ΗΠΑ προς την ΕΕ», ανέφερε ο Samuelsson την Πέμπτη. Επισήμανε ότι οι δασμοί 10% που επιβάλλει η Ευρώπη στα αμερικανικά αυτοκίνητα, σε συνδυασμό με τους σημαντικά χαμηλότερους δασμούς των ΗΠΑ, αποτέλεσαν «την αφετηρία αυτής της συζήτησης».
Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ΗΠΑ και ΕΕ συνεχίζονται, παρά την πρόσφατη επιστολή του Ντόναλντ Τραμπ, στην οποία απειλούσε με την επιβολή επιπλέον δασμών 30% στις περισσότερες ευρωπαϊκές εξαγωγές από τον επόμενο μήνα. Οι απειλές αυτές έρχονται να προστεθούν στους ήδη υπάρχοντες δασμούς 25% που έχει επιβάλει ο Τραμπ σε αυτοκίνητα, ανταλλακτικά, καθώς και δασμούς 50% στον χάλυβα και το αλουμίνιο.
Διαβάστε επίσης
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει τη θέση του στις διεθνείς αγορές ενέργειας με τη νέα θυγατρική PPC Trading
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- United Group: Απέρριψε το αίτημα Σόλακ το Ολλανδικό δικαστήριο
- Μαρινάκης: Δεν προσθέτει κάτι στα χιλοειπωμένα η ρηματική διακοίνωση της Λιβύης ΟΗΕ
- ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 1,94% στις αφίξεις και 1,87% στις διανυκτερεύσεις σημειώθηκε τον Μάϊο στα τουριστικά καταλύματα
- Eurostat: Στο 3,6% «κλείδωσε» ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Ιούνιο
