• Business

    Vodafone Ελλάδος: Πώς ο πόλεμος τιμών επηρέασε τα έσοδα

    Χάρης Μπρουμίδης, πρόεδρος και CEO της Vodafone Ελλάδος

    Χάρης Μπρουμίδης, Πρόεδρος και CEO της Vodafone Ελλάδος


    Ελαφρά μείωση στον κύκλο εργασιών έγραψε η Vodafone Ελλάδος κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, γεγονός που δείχνει ότι ο… πόλεμος τιμών επηρέασε τον τηλεπικοινωνιακό παροχο.

    Σε επίπεδο εξαμήνου ο συνολικός κύκλος εργασιών παρουσίασε ελαφρά πτώση, καθώς διαμορφώθηκε στα 478 εκατ. ευρώ για την περίοδο Απρίλιος-Σεπτέμβριος, όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2022 ο τζίρος ήταν στα 487 εκατ. ευρώ.

    Όπως δείχνουν τα οικονομικά αποτελέσματα, η VODAFONE Ελλάδος εμφάνισε έσοδα από υπηρεσίες το β’ τρίμηνο (Ιούλιος -Σεπτέμβριος), στα 232 εκατ ευρώ, από 231 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

    Ωστόσο το εντυπωσιακό είναι ότι το πρώτο τρίμηνο τα έσοδα ανήλθαν στα 213 εκατ. ευρώ, δηλαδή περίπου στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.

    Μεγαλύτερη ήταν η πτώση στη λειτουργική κερδοφορία με τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (adjusted EBITDAaL) να ανέρχεται για το πρώτο μισό του τρέχοντος οικονομικού έτους στα 99 εκατ. ευρώ έναντι 125 εκατ. ευρώ πέρσι.

    Οι επενδύσεις ήταν ελαφρά αυξημένες στα 73 εκατ. ευρώ έναντι 71 εκατ. ευρώ.

    Πάντως, στους συνδρομητές συμβολαίου, η Vodafone έγραψε ένα πολύ θετικό εξάμηνο, αφού οι πελάτες αυξήθηκαν κατά 78.000.

    Στη σταθερή τηλεφωνία από την άλλη, τα ποσοστά μειώθηκαν ελαφρώς κατά 6.000, καθώς οι ευρυζωνικές συνδέσεις διαμορφώθηκαν στις 940.000, ενώ και οι πελάτες καρτοκινητής μειώθηκαν επίσης κατά 25.000.

    Γεγονός που αποδεικνύει ότι ο πόλεμος τιμών και οι κρυφές αυξήσεις που επέβαλε στους καταναλωτές, την οδήγησαν σε απώλειες.

    Στην κινητή τηλεφωνία, για το β’ τρίμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους (Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2023) διαμορφώθηκε στα 10 ευρώ, παρουσιάζοντας μία ελαφριά αύξηση σε σχέση με τα 9,8 ευρώ του αμέσως προηγούμενου τριμήνου. Το ARPU στα συμβόλαια ήταν στα 16,2 ευρώ (από 16 ευρώ), ενώ στην καρτοκινητή ήταν στα 5,2 ευρώ (από 5 ευρώ).

    Η ανάγκη αυξήσεων και το στοπ στην τιμαριθμική

    Και οι τρεις πάροχοι, ΟΤΕ, Νova και Vodafone, είχαν τονίσει την ανάγκη εφαρμογής της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής στα συμβόλαιά τους, καθώς τόσο η αύξηση του πληθωρισμού, αλλά και το ύψος των επενδύσεων που τρέχουν, καθιστούσαν αυτή την ρύθμιση απαραίτητη.

    Ωστόσο η διοίκηση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης έβαλε στοπ, λέγοντας ότι δεν είναι η καλύτερη περίοδος για αλλαγές στα τιμολόγια.

    Όμως οι πάροχοι βρήκαν «παραθυράκι» εφαρμόζοντας τιμολογιακές αλλαγές ώστε να μπορέσουν αν αντισταθμίσουν την κατάσταση.

    Η Vodafone προχωράει από 1η Δεκεμβρίου σε αυξήσεις, ενώ ήδη από τα μέσα Σεπτέμβρη είχε προχωρήσει στην κατάργηση της έκπτωσης του ηλεκτρονικού λογαριασμού 1 ευρώ με ΦΠΑ.

    Στα συμβόλαια των πελατών υπήρχε ρήτρα που προέβλεπε αύξηση έως 1,5 ευρώ, κάτι το οποίο η Vodafone ενεργοποίησε.

    Επιπλέον η Vodafone ανακοίνωσε τη διακοπή παροχής έκπτωσης ηλεκτρονικού λογαριασμού e-bill (1€/μήνα με ΦΠΑ) από 15/9/2023, για όλους τους νέους συνδρομητές υπηρεσιών VODAFONE Home και για συνδρομητές που ανανεώνουν τη σύμβασή τους από την ανωτέρω ημερομηνία.

    Ο όμιλος

    Σε επίπεδο ομίλου, οι πωλήσεις στο β’ τρίμηνο, ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών, υποβοηθούμενες από το απρόσμενο άλμα εσόδων από υπηρεσίες στη Γερμανία -τη μεγαλύτερη αγορά της- που έφεραν οι αυξήσεις των τιμών.

    Τα οργανικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 4,7%, ανέφερε σήμερα η εταιρεία με έδρα το Newbury της Αγγλίας, σε σύγκριση με τη μέση πρόβλεψη των αναλυτών για αύξηση 4,1%.

    Σημειώνεται ότι η εταιρεία αύξησε τις τιμές στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές της φέτος, ανεβάζοντας παράλληλα τους μέσους μηνιαίους λογαριασμούς των συνδρομητών και αναλαμβάνοντας τον κίνδυνο οι πελάτες να αναζητήσουν σχέδια χαμηλότερου κόστους σε ανταγωνιστικές εταιρείες.

    Διαβάστε επίσης: 

    Η «φάμπρικα» των προσφυγών μπλοκάρει έργα 1,2 δισ. ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ