Με μια εντυπωσιακή τελετή που ενέπλεξε καλλιτεχνικά στοιχεία της ουγγρικής παράδοσης με τη σύγχρονη παραγωγή αυτοκινήτων, ο Oliver Zipse, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, εγκαινίασε το εργοστάσιο του BMW Group στο Debrecen.

Στην τελετή των εγκαινίων, εκτός από τον Oliver Zipse, παρευρέθηκαν υψηλόβαθμοι εκπρόσωποι της ουγγρικής πολιτικής σκηνής, όπως ο πρωθυπουργός, Viktor Orbán και ο δήμαρχος του Debrecen, László Papp. Το νεότερο και πιο καινοτόμο εργοστάσιο της εταιρείας σηματοδοτεί την απαρχή μιας νέας εποχής για το BMW Group. Η επένδυση του BMW Group για το νέο εργοστάσιο στο Debrecen της Ουγγαρίας ξεπέρασε τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ (€2 δισ.).

1

Αρχικά, ως επένδυση είχε ανακοινωθεί περίπου στο €1 δισεκατομμύριο, αλλά αργότερα, με την προσθήκη της μονάδας συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης για τα ηλεκτρικά οχήματα της σειράς Neue Klasse, το συνολικό ποσό αυξήθηκε στα πάνω από €2 δισεκατομμύρια μέχρι το τέλος του 2025. Στο τέλος Οκτωβρίου, η νέα BMW iX3 κάνει την είσοδό της στη μαζική παραγωγή στην πανεπιστημιακή πόλη της Ουγγαρίας, ως το πρώτο όχημα της Neue Klasse. Το εργοστάσιο του Debrecen σχεδιάστηκε ψηφιακά και υλοποιήθηκε πλήρως σύμφωνα με τις αρχές του BMW iFACTORY, αποτελώντας το πρώτο εργοστάσιο αυτοκινήτων του BMW Group που τροφοδοτείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές κατά την κανονική του λειτουργία.

Η επίσημη τελετή έναρξης ξεκίνησε με αναδρομή στην κατασκευή του εργοστασίου, έπειτα από την απόφαση του 2018 που έθεσε σε κίνηση μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις στην Ουγγαρία. Η πρώτη εγκατάσταση του BMW Group στην Κεντρική Ευρώπη καθιέρωσε το Debrecen στον χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας της περιοχής, δημιουργώντας περισσότερες από 2.000 άμεσες θέσεις εργασίας – και ακόμη περισσότερες κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε περιφερειακούς προμηθευτές και παρόχους υπηρεσιών που έχουν πρόσφατα εγκατασταθεί στην πόλη, σε συνεργασία με εθνικές και διεθνείς εταιρείες. Παράλληλα, το νέο εργοστάσιο ενίσχυσε το βιομηχανικό πάρκο και προώθησε περαιτέρω επενδύσεις σε μεταφορές και υποδομές. Ταυτόχρονα, μέσω συνεργασιών με ιδρύματα όπως το τοπικό πανεπιστήμιο και το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης DSZC του Debrecen, το εργοστάσιο έχει εξελιχθεί σε ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα κατάρτισης για προγράμματα διπλής εκπαίδευσης στην Ουγγαρία.

Το εργοστάσιο του Debrecen είναι η πρώτη μονάδα παραγωγής του BMW Group που δεν υπάγεται σε ένα συγκεκριμένο κύριο εργοστάσιο. Αντίθετα, λειτουργεί ως εργοστάσιο δικτύου, συνδυάζοντας τις βέλτιστες πρακτικές από διαφορετικές τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο. Για παράδειγμα, το τμήμα πρεσών βασίζεται στα συστήματα του Spartanburg (ΗΠΑ) και του Swindon (Μ. Βρετανία), με την τεχνογνωσία και τις τεχνολογίες τους να έχουν περαιτέρω προσαρμοστεί για το Debrecen. Στο τμήμα αμαξωμάτων, η τοποθέτηση σχεδόν 1.000 βιομηχανικών ρομπότ και οι διαδικασίες τους προσομοιώθηκαν ψηφιακά λεπτομερώς εκ των προτέρων. Ο αριθμός των μεθόδων συγκόλλησης και συναρμολόγησης μειώθηκε σημαντικά, ενώ ο επιπλέον εξορθολογισμός επέτρεψε την ενσωμάτωση σχεδιαστικών στοιχείων της Neue Klasse από τα πρώτα στάδια εξέλιξης.

Στο εργοστάσιο του BMW Group στο Debrecen, το βαφείο διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη μείωση του αποτυπώματος CO₂e της BMW iX3. Η παραγωγή της νέας BMW iX3 θα δημιουργήσει συνολικές εκπομπές CO₂e περίπου 80 kg (scope 1/2). Αυτές περιλαμβάνουν τις εκπομπές από το εργοστάσιο του Debrecen , καθώς και την εσωτερική παραγωγή εξαρτημάτων σε άλλες εγκαταστάσεις του BMW Group, όπως τα εξαρτήματα που κατασκευάζονται στο Landshut – περίπου δύο τρίτα λιγότερο σε σχέση με τα υπάρχοντα μοντέλα. Μόνο στο εργοστάσιο του Debrecen, η προσέγγιση αυτή μειώνει τις εκπομπές CO₂e από την παραγωγή ενός οχήματος, συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας υψηλής τάσης, κατά περίπου 90% – σε 34 kg CO₂e (όταν λειτουργεί σε πλήρη δυναμικότητα, σε σύγκριση με άλλες εγκαταστάσεις του BMW Group).

Περίπου το ένα τέταρτο των ετήσιων αναγκών σε ενέργεια του εργοστασίου καλύπτεται από το φωτοβολταϊκό σύστημα των 50 εκταρίων, ένα από τα μεγαλύτερα στην Ουγγαρία. Η πλεονάζουσα ηλιακή ενέργεια, όπως αυτή που παράγεται τις ημέρες εκτός λειτουργίας, αποθηκεύεται σε σύστημα θερμικής αποθήκευσης 1.800 m³ με χωρητικότητα 130 MWh.

Η πλήρης ψηφιοποίηση των διαδικασιών παραγωγής καθιστά τη συναρμολόγηση πιο αποδοτική – για παράδειγμα, αισθητήρες και συστήματα καμερών κατά μήκος της γραμμής παραγωγής χρησιμοποιούνται για την αυτοματοποίηση των διαδικασιών ελέγχου ποιότητας. Η τεχνητή νοημοσύνη επεξεργάζεται τα δεδομένα και παρέχει ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο στους εργαζόμενους στη γραμμή συναρμολόγησης. Η «διάταξη δακτύλων» του κτιρίου – μία βελτιστοποιημένη εκδοχή αυτής που εφαρμόζεται στο εργοστάσιο της Λειψίας – επιτρέπει την παράδοση του 80% των εξαρτημάτων απευθείας στο σωστό σημείο. Οι εσωτερικές διαδικασίες logistics είναι πλήρως ηλεκτρικές.

Οι μπαταρίες υψηλής τάσης συναρμολογούνται απευθείας στο εργοστάσιο, επιτρέποντας στις ομάδες παραγωγής να εκμεταλλεύονται τις μικρές αποστάσεις, σύμφωνα με την αρχή «local for local». Το εργοστάσιο του Debrecen θα είναι το πρώτο από τα πέντε παγκοσμίως που θα ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή μπαταριών υψηλής τάσης Gen6 σε αυτή την τοποθεσία. Οι απρόσκοπτοι έλεγχοι ποιότητας κατά τη διάρκεια της παραγωγής, καθώς και η 100% παρακολούθηση στο τέλος της γραμμής, εξασφαλίζουν μια συνεπή προσέγγιση μηδενικών σφαλμάτων.

Η τελετή έναρξης ολοκληρώθηκε με μια μουσικοχορευτική παράσταση με αναφορές στην ουγγρική κουλτούρα και τις παραδόσεις, τις οποίες το BMW Group υποστηρίζει επίσης μέσω τοπικών εκδηλώσεων και διοργανώσεων. Στο τέλος, οι συμμετέχοντες ανέβηκαν στη σκηνή μαζί με τον Viktor Orbán και τον Oliver Zipse, πλαισιώνοντας δύο νέες BMW iX3. Ο επικεφαλής της BMW  Oliver Zipse τόνισε: «Στο παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής μας, το νέο εργοστάσιο στο Debrecen είναι πρωτοπόρο: είναι το πρώτο μας πλήρως ηλεκτρικό εργοστάσιο, η πρώτη μονάδα παραγωγής που λειτουργεί εξ ολοκλήρου χωρίς ορυκτά καύσιμα – και το πρώτο που κατασκευάζει οχήματα της Neue Klasse. Με αυτόν τον τρόπο, το εργοστάσιο του Debrecen καθίσταται καθοριστικός παράγοντας για τη μελλοντική επιτυχία του BMW Group. Η έναρξη λειτουργίας στέλνει επίσης ένα ισχυρό μήνυμα: επεκτείνουμε την παρουσία μας στην Ευρώπη και επιβεβαιώνουμε τη δέσμευσή μας στη Γηραιά Ήπειρο ως ισχυρή και ανταγωνιστική τοποθεσία για τη βιομηχανία».

Διαβάστε επίσης

Στην Ελλάδα το Renault Rafale

Οδηγούμε το νέο Audi Q3 1.5lt/150PS

Να που οφείλεται η σημαντική μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων (-17%)