«Όταν βγαίνεις έξω, το μυαλό δουλεύει διαφορετικά», λέει η Πέτρου από το Λονδίνο, όπου τακτικά κάνει μεγάλες βόλτες στα πάρκα της βρετανικής πρωτεύουσας. Εκεί όπου, όπως η ίδια σημειώνει, «οι ιδέες βρίσκουν χώρο να αναπνεύσουν».

Η Βασιλική Πέτρου, μια από τις πλέον αναγνωρισμένες Ελληνίδες παγκοσμίως στον επιχειρηματικό κλάδο της ομορφιάς και της ευεξίας, ανακοίνωσε την Τρίτη, 7 Οκτωβρίου, την ίδρυση της δικής της συμβουλευτικής και επενδυτικής εταιρείας, της Veralis Group.

1

Η νέα εταιρεία της φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως οικοσύστημα συμβούλων, επιχειρηματιών, επενδυτών και ιδρυτών με κοινές αξίες και φιλοδοξίες, εστιάζοντας σε νεοφυείς επιχειρήσεις στους τομείς της ομορφιάς, της ευεξίας, της μακροζωίας, των διαγνωστικών και της υγείας των καταναλωτών.

Από τον Βόλο στη Νέα Υόρκη

Γεννημένη στον Βόλο, η Βασιλική Πέτρου μεγάλωσε σε μια οικογένεια που πίστευε στη δύναμη της θετικής σκέψης και της αυτοπεποίθησης. Ο πατέρας της ήταν υψηλόβαθμο στέλεχος της ΕΤΒΑ και η μητέρα της μετέδωσε στα τρία παιδιά της τον δυναμισμό της και την πίστη στον εαυτό τους.

Τα πρώτα βήματα στην Procter & Gamble

Η Πέτρου σπούδασε στη Νέα Υόρκη, στο Columbia Business School, όπου ολοκλήρωσε το MBA της με υποτροφία Fulbright. Η καριέρα της ξεκίνησε στην Procter & Gamble, αρχικά στην Ελβετία και έπειτα στην Ελλάδα. Το 1999 μετακόμισε στη Βρετανία, όπου συνέχισε την πορεία της στην ίδια εταιρεία.

Ανέλαβε να ηγηθεί ενός τμήματος με έσοδα 1 δισ., της Max Factor, επιβλέποντας την ανάπτυξη, τη διαφήμιση, τα ψηφιακά μέσα, το λανσάρισμα νέων κατηγοριών προϊόντων και τα δίκτυα διανομής. Οι αυξανόμενες διοικητικές της ευθύνες την οδήγησαν στη θέση της παγκόσμιας διευθύνουσας συμβούλου.

Συνολικά, εργάστηκε για σχεδόν 19 χρόνια στην Procter & Gamble όπου απέκτησε πολύτιμη εμπειρία σε θέματα συγχωνεύσεων, εξαγορών και ανάπτυξης, που θα αποδεικνύονταν κρίσιμα για την επόμενη φάση της πορείας της.

Η ίδρυση της Unilever Prestige

Το 2014, η Πέτρου ανέλαβε την ίδρυση του τμήματος Prestige της Unilever, το οποίο επικεντρώθηκε σε brands πολυτελούς ομορφιάς με ισχυρές ταυτότητες, καινοτόμο προσανατολισμό και κοινωνική ευαισθησία.

Στόχος της ήταν να δημιουργήσει ένα χαρτοφυλάκιο εταιρειών που, αν και διαφορετικές μεταξύ τους, θα μοιράζονταν κοινές αξίες: καινοτομία, κοινωνική αλλαγή και βιώσιμη ανάπτυξη. Στο πλαίσιο αυτό, η Unilever Prestige προχώρησε υπό την καθοδήγησή της σε δέκα εξαγορές, μεταξύ των οποίων οι κορυφαίες επωνυμίες ομορφιάς Dermalogica, Murad, Living Proof, Kate Somerville, Tatcha, REN, Paula’s Choice και K18.

Μέχρι την αποχώρησή της τον Ιούλιο του 2024, το τμήμα που η ίδια δημιούργησε είχε εξελιχθεί σε έναν κολοσσό αξίας 1,4 δισεκατομμυρίων, με 13 συνεχόμενα τρίμηνα ανάπτυξης, σύμφωνα με αναφορές της Unilever.

Η φιλοσοφία της για την ηγεσία

Μιλώντας στο Παγκόσμιο Forum του Business of Beauty το 2024, με θέμα το «Πώς η Unilever Prestige διασφαλίζει τη σχετικότητα των εμπορικών σημάτων της», η Πέτρου εξήγησε ότι το κλειδί της επιτυχίας είναι η αυθεντικότητα και η ουσιαστική σύνδεση με το κοινό: «Αν είστε ο εαυτός σας και προσπαθείτε να εξυπηρετήσετε το κοινό σας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αξιοποιώντας τις κατάλληλες στρατηγικές, συνδέεστε με την κοινότητά σας». Η προσέγγισή της συνδυάζει επιχειρηματική στρατηγική με ανθρωποκεντρική διοίκηση — μια φιλοσοφία που σήμερα αποτελεί τον πυρήνα της Veralis Group.

Veralis Group: Ένα νέο οικοσύστημα ανάπτυξης

Το 2025, ένα χρόνο μετά την αποχώρησή της από την Unilever Prestige, η Βασιλική Πέτρου παρουσίασε τη Veralis Group Limited, μια συμβουλευτική και επενδυτική εταιρεία που φέρνει μαζί ιδρυτές, επενδυτές και συμβούλους για να προωθήσουν κοινές αξίες και μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. Σύμφωνα με την ίδια, η Veralis δεν προσφέρει απλώς κεφάλαια αλλά «βαθιά εμπειρογνωμοσύνη, πολιτισμική ευαισθησία και δίκτυα που επιταχύνουν την ανάπτυξη χωρίς να υπονομεύουν την πρωτοτυπία».

Η εταιρεία σκοπεύει να προχωρά σε επενδύσεις σημαντικών, συχνά πλειοψηφικών μεριδίων, με στόχο τουλάχιστον τον διπλασιασμό των επιχειρηματικών λειτουργιών των εταιρειών στις οποίες επενδύει — τόσο σε κλίμακα όσο και σε αντίκτυπο. Η ενίσχυση των συνεργειών μεταξύ ιδρυτών και επενδυτών επίσης αποτελεί στόχο.

Η εμπειρία της Πέτρου στην Unilever Prestige, η βαθιά γνώση της στη διαχείριση χαρτοφυλακίων και συγχωνεύσεων, καθώς και το τεράστιο διεθνές δίκτυό της από ιδρυτές, τραπεζίτες, επενδυτές και ηγέτες του κλάδου της ομορφιάς, αποτελούν ισχυρά θεμέλια για τη Veralis.

Μια νέα εποχή μακροζωίας και καινοτομίας

Με πάνω από 30 χρόνια εμπειρίας στον χώρο της ομορφιάς, η Πέτρου θεωρεί ότι ο κλάδος βρίσκεται σε σημείο καμπής. «Βρισκόμαστε σε μια νέα εποχή μακροζωίας, στην οποία πρέπει να δημιουργήσουμε μια κουλτούρα ομορφιάς, ευεξίας και υγείας των καταναλωτών, με επιχειρηματικά μοντέλα και πρωτοποριακές τεχνολογίες που αναπτύσσουν τον τομέα με τρόπους που δεν έχουν εφαρμοστεί ποτέ ξανά», τονίζει. Η ίδια πιστεύει ότι υπάρχει ένας καλύτερος τρόπος δημιουργίας οικοσυστημάτων, όπου όλοι κερδίζουν — και η Veralis Group είναι η απάντησή της σε αυτό το όραμα.

Η θετική οραματίστρια από την Ελλάδα στον κόσμο

Από τον Βόλο μέχρι τη Νέα Υόρκη και από τη Ζυρίχη έως το Λονδίνο, η πορεία της Βασιλικής Πέτρου είναι ζωντανό παράδειγμα του πώς η ελληνική τόλμη, η πίστη στον εαυτό και η διεθνής προοπτική μπορούν να μεταμορφώσουν όχι μόνο μια καριέρα, αλλά και ολόκληρους κλάδους.

Διαβάστε επίσης:

Αλέξης Περάκης – Βαλάτ: Ο νέος CEO της L’Oréal Αμερικής είναι από την Κρήτη 

Sex and drugs and fashion funds: Η μεγάλη δικαστική μάχη της ιδρύτριας του Net-a-Porter 

Το viral τζάκετ του Τζόκοβιτς στο US Open φέρει ελληνική υπογραφή